Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16 mei 2005, 23:06
matthijs
Guest
 
Berichten: n/a
problemen met stylo na hotsync

Ik heb een Palm Vx met 4.0.1 software. Sinds mijn Palm vorige week geheel leegliep na te lang niet te zijn opgeladen en ik hem in de cradle weer oplaadde, heb ik een probleem met het gebruik van de stilo. De Palm reageert niet meer juist op de instructies die ik geef. Als ik 'new' aantik in het adressenbestand, bijvoorbeeld, signaleert de Palm dat ik 'details; aanklik; als ik het hoofdmenu aanklik, signaleert de Palm dat ik een 'shift' heb willen geven, als ik 'find' aanklik, signaleert de Paln dat ik het rekenapparaat heb aangeklikt, als ik een entry in het adressenbestand aanklik wordt een entry vier plaatsen lager geopend, etc.etc. De Palm is daardoor nagenoeg onbruikbaar. Ik heb al enige malen getracht het probleem te verhelpen door een hard reset . Als ik dat doe, werkt de Palm vervolgens weer normaal. Zodra ik echter de gegevens van mijn PC via hotsync synchroniseer, krijg ik op de Palm de melding ' you now need to reset your Palm', en begint de ellende opnieuw. Heeft iemand wellicht advies hoe ik dit probleem kan verhelpen, met behoud van de data? Ik houd me zeer aanbevolen want ik ben redelijk wanhopig zonder werkende Palm. Overigens mijn excuses als dit probleem misschien al eerder is besproken; ik ben een nieuwkomer en kon het zo snel nergens op het forum vinden.

Groet,
Matthijs.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 mei 2005, 23:35
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Met "Palmvx digitizer" kwam ik hierop uit:

http://www.palmclub.nl/forums/showth...lmvx+digitizer

Daar worden min of meer alle oplossingen in besproken die je uberhaupt kunt doen. Door de Grote Schoonmaak te doen, te vinden op http://www.palmclub.nl/tips , voorkom je dat alle "rotzooi" weer op je Palm terechtkomt na een hotsync.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 mei 2005, 23:14
matthijs
Guest
 
Berichten: n/a
Gazpacho,

Dank voor deze snelle reactie. Het valt me op dat de over dit onderwerp al gevoerde discussie (die ik volstrekt over het hoofd had gezien) niet de suggestie omvat die ik wel - nadat ik mijn mail op dit forum plaatste - tegenkwam op discussiefora van buitenlandse Palm-gebruikers. Zowel op Amerikaanse als op Duitse fora wordt herhaaldelijk gewezen op het bestaan van het programma 'digifix', dat gratis te downloaden is van o.a. de website www.copera.com en dat voor veel gebruikers kennelijk effectief een einde maakt aan wat wel wordt omschreven als het 'mad digitizer syndrome'. Is dit iets wat meer op dit forum over het hoofd heeft gezien of toont de ervaring aan dat dit programma toch minder goed is dan je zou afleiden uit alle juichende kritieken? Ik heb het zelf overigens niet in de praktijk kunnen brengen, want mijn Palm heeft het inmiddels helemaal begeven.
Ik heb daarom maar een Zire 21 via internet gekocht. Nu maar hopen dat ik de nog bewaarde informatie op mijn PC op de een of andere manier op de Zire kan krijgen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 mei 2005, 02:18
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Heb je dan uberhaupt wel van de zoekfunctie van dit forum gebruik gemaakt?

http://www.palmclub.nl/forums/search.php?searchid=15635

Met de zoekterm "digifix" kom ik 50 (!!) threads tegen op de Palmclub. Die zul je ongetwijfeld ook zijn tegengekomen bij andere zoektermen als "digitizer problemen" of iets dergelijks. Graag dus iets meer eigen initiatief de volgende keer, alvorens bovenstaande bericht te plaatsen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023