Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 juni 2005, 22:16
HighKing
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Universal connector, brak?

Ik heb een gps-ontvanger inclusief verloopkabel gekocht voor mijn Tungsten T3, nu moet ik die connector enorm stevig aandrukken, anders verliest hij steeds de verbinding.

Is dit normaal en is die universal connector zo ongelovelijk brak?
Of moet ik terug met die verloopkabel?

Wil graag eerst even weten of het zo hoort, omdat het via postorder is gegaan (is zo'n gekl**t met garantie).
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 juni 2005, 00:11
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Er zijn drie types van de universele connectors. Ze verschillen in de mechanische vormgeving en het ene model blijft daardoor al beter zitten en kontakt maken dan het andere. Ik ben effe de link kwijt naar een site waar de voor- en nadelen van de verschillende uitvoeringen beschreven stonden.
Voor mij is de beste technische oplossing de PerfectPassenger car cradle (= CarrCom) : De Palm past goed op de konnektor en wordt met rughaakjes vastgeklemd.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2005, 07:17
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Toen ik mijn GPS+carcradle+losse kabel 2ehands kocht werd mij ook verteld dat de carcradle geweldig was (istie ook op de zuignap na), maar dat de losse kabel bijna nooit gebruikt was omdat deze niet goed pakte (ik zie nu net dat hij zelfs kapot is: 1 van de haakjes heeft geen beschermplasticje meer.

Ga er dus maar van uit dat de Universal connector niet geweldig stevig is (waarom zou Palm er anders weer vanaf gestapt zijn )
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 juni 2005, 09:45
HighKing
Guest
 
Berichten: n/a
Goed, dan zal ik er mee moeten leven.

Om nou meteen weer een andere houder met connector aan te schaffen... zo ruim zit ik nu ook weer niet in de centjes...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 juni 2005, 21:21
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr op 14-06-05 08:17 in bericht #3
Ga er dus maar van uit dat de Universal connector niet geweldig stevig is (waarom zou Palm er anders weer vanaf gestapt zijn
De reden van overstap is vooral de bijkomende signalen voor audio, waardoor het niet meer kompatibel is. Kontaktmatig is het voor zover ik kan zien nog steeds dezelfde (data)konnektor met 13 ipv 16 pinnetjes.
Het grote verschil zit in het mechanische kliksysteem. De universele was bedoeld voor cradle toepassing. Dat heeft te maken met de wijze waarop je de Palm op de cradle plaatst en er af haalt. Je schuift hem met de rug tegen de cradle naar beneden tot ie op de konnektor klikt. Voor het afhalen kantel je hem naar voor, waardoor ie los komt uit de konnektor.
Toen er ook meer mobiele toepassingen (GPS) kwamen, werd voor de auto meestal een kabel met stekker geleverd. De betere modellen stekker waren ook uitgerust met een vlag, die moest beletten dat de stekker eruit kantelde.
Maar een belangrijk verschil is altijd wel gebleven: in de cradle rust de Palm op de konnektor, maar in de auto hangt de kabel met zijn stekker aan de Palm.
De multikonnektor is mechanisch meer een kabelstekker en het kliksysteem is in plaats van voorwaarts, naar de zijkant gericht.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 juni 2005, 21:25
HighKing
Guest
 
Berichten: n/a
Ghia, bedankt voor je uitleg. Er is al ik het goed begrijp dus ook helemaal geen connectorverbinding voor de T3 welke wel volledig stabiel is?

Kan het overigens kloppen dat soms mijn T3 in een soft-reset slaat bij het plaatsen/verwijderen van de connector?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 juni 2005, 07:07
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Je bent uiteraard niet de enige met dit probleem. De industrie heeft echter voor de houders gekozen als het gaat om GPS in de auto (m.i. ook veeeeel veiliger). Er zijn wel hobbyisten (en misschien ook kleine bedrijfjes) die zelf wat fabriceren met een klein plaatje achter je connector/PDA met daarop wat klittenband, zodat het kantelen en spontaan loslaten beperkt wordt. Voorwaarde is wel dat de haakjes aan je connector nog goed zijn.

Oh ja: een "spontane" reset is niet normaal, maar ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Je kan echter beter de Palm even uitzetten voordat je de connector aansluit/verwijderd. Het aansluiten/verweijderen van connectoren aan in werking zijnde electronica is nooit goed (zelfs USB).
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!

Laatst gewijzigd door fransbr; 17 juni 2005 om 07:14.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023