Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02 juli 2006, 23:48
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Mag ik een thread starten over ....

Weet je niet zeker of het de moeite is een nieuwe thread te starten? Dan is deze thread voor jou. Het is absoluut niet bedoeld als 'heb ik toestemming', maar meer van 'oh, maar in dit topic wordt het antwoord al gegeven dus een nieuwe thread is niet nodig'.

Vermoed je dat iemand anders het probleem eerder heeft gehad? Durf je geen nieuwe thread te openen? Post dan eerst kort hier waar je vraag over gaat. Een moderator of andere actieve gebruiker zal zo snel mogelijk, vaak binnen enkele uren, aangeven of het antwoord voor het oprapen ligt of dat je een nieuwe thread kunt openen.

Handige links:
Beginnersadvies
Alle F.A.Q.s
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juli 2006, 20:55
mindbender_tm
Guest
 
Berichten: n/a
Ik had eerst een pocket pc met windows. Nu heb ik een palm tungsten t2 gekregen en ik wil daarop gps installeren. Dat gaat waarschijnlijk heel anders dan bij ppc's? Ik heb R66 Navigate. Past dat op deze Tungsten en welke zoekwoorden gebruik ik best op de zoekfunctie?
Bedankt
John
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 juli 2006, 21:37
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Toch activiteit in deze thread, heel goed Het zoekwoord is in dit geval 'route 66'. In deze thread wordt het antwoord bijvoorbeeld gegeven. Hier staat een overzicht van alle mogelijke GPS software die op een Tungsten|T2 draait. Door steeds op de site van de fabrikant te kijken, zie je dat van dat lijstje TomTom niet zal werken.

VERZOEK
Beste mindbender_tm, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model handheld of smartphone? We kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!

__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS

Laatst gewijzigd door Bram; 18 juli 2006 om 22:31.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juli 2006, 12:03
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
Synchroniseren op twee PC's

Kan een deze vraag of weet iemand me te vertellen waar ik het antwoord kan vinden? Een eerste zoekactie levert niet de gewenste informatie.

Ik wil graag synchroniseren met twee PC's. Ik snap dat ik op een tweede PC's voor 'slave' instellingen van Hotsync moet kiezen om conflicten, dubbelingen en andere onvoorspelbare chaos te voorkomen: handheld overwites desktop of evt do nothing.

Mijn vraag heeft betrekking op het initieel inrichten van de tweede PC. Hoe zorg ik voor een prima mirror en krijg ik alle relevante software netjes geinstalleerd? Zo herinner ik me bijv dat installatie van Palm software van de CD (oa de essentiele Hotsync manager) op enig moment gevraagd wordt een sync uit te voeren. Dat lijkt me - zonder dat ik de instellingen van Hotsync heb kunnen manipuleren- geen goede zaak.

Dank voor overdracht van ervaring en kennis.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 juli 2006, 12:24
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Lastig te vinden inderdaad, en ik denk dat toch wel wat mensen hierin geïnteresseerd zijn. Ik zal er vanmiddag een FAQ over maken.

--FAQ is inmiddels klaar, maar wordt nog nagekeken op juistheid. Vanavond of uiterlijk morgen staat hij online.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS

Laatst gewijzigd door Bram; 19 juli 2006 om 16:10.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 juli 2006, 12:30
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Lastig te vinden inderdaad, en ik denk dat toch wel wat mensen hierin geïnteresseerd zijn. Ik zal er vanmiddag een FAQ over maken.
Dank, grote klasse! Ik wacht geduldig af. Vervolgens zal ik de FAQ met plezier aan de praktijk toetsen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 juli 2006, 15:34
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Begrijp ik het goed Rob en gaat het hier om één Palm en twéé PCs? Als dat zo is kan ik je uit ervaring zeggen dat het synchroniseren geen enkel probleem heeft opgeleverd, ook niet als de Palm al gevuld is met jaren aan data.

Onlangs nog een nieuwe laptop van het werk in gebruik genomen, daar de benodigde Palm software van de CD op geïnstalleerd, gesynced en daar maak ik nu via hotsync ook een backup op (dubbel genaaid houdt beter).

Het wordt pas ingewikkeld als je verschillende Palms hebt en ze beide wilt synchroniseren, of op eentje de agenda van de ander wilt bijhouden...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 augustus 2006, 20:01
Zillah
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb gezocht, maar niet gevonden. Sinds enkele dagen als ik mn tom tom wil starten valt mijn treo uit. Wie heeft ervaring? Ik heb van alles al geprobeerd alleen nog geen soft reset . Ik kan nl dat gaatje niet vinden. Alvast bedankt Zillah
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 augustus 2006, 20:14
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zillah
Ik heb gezocht, maar niet gevonden. Sinds enkele dagen als ik mn tom tom wil starten valt mijn treo uit. Wie heeft ervaring? Ik heb van alles al geprobeerd alleen nog geen soft reset . Ik kan nl dat gaatje niet vinden. Alvast bedankt Zillah
Het resetgaatje zich achter het batterijklepje. Als dat het probleem niet oplost, start dan een thread in het softwareforum. Specificeer daar in ieder geval 'valt mijn treo uit' (reset? (zoja: wat staat er als je #*377 belt?), scherm uit? (zoja: wat zie je als je het weer aanzet?).
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 januari 2007, 11:02
A3A
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb net Palm Desktop 4.1.4 geïnstalleerd en alles synchroniseert perfect. Een ding krijg ik alleen niet aan de praat en dat is de 'Quick Install'. Het programma start op, ik kan nieuwe functionaliteit toevoegen, maar na de hotsync komen de programma's niet op m'n handheld (M515). Enig idee welke zoekterm ik moet gebruiken in het forum om hier een mogelijke oplossing voor te vinden?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 13 januari 2007, 11:20
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Kijk eens in de Hotsynclog (op je pc rechtsklikken op het hotsyncicoon rechtsonder -> log) of daar wat vreemds staat. Zoja, kun je dat door de zoekmachine halen en als dat niet lukt start je gewoon een nieuwe thread met daarin in ieder geval je hotsynclog.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 februari 2007, 15:44
ChristopheBon
Guest
 
Berichten: n/a
Beste,

ook hier een onderwerp dat niet direct te catalogeren valt, denk ik.
Ik ben nu ongeveer een half jaar in het bezit van een Tungsten E2 en gebruik dit als arts elke dag: naast de calender ook veel doc to go zelf geschreven documentjes, een aantal gedownloade bestanden (Archimedes, ARTbeat, Drips, Epocrates en nog andere...).

Wat mij echter opvalt is het grote aantal keren dat ik de boodschap krijg "Fatal allert" bij bv opstarten van Web (waarop ik het groene compendium van Belgisch Centrum voor Farmacotherapeutische Informatie (B.C.F.I. vzw) heb staan), welke dan na een soft reset wel probleemloos werkt. Ook vaak fatal alert problemen met Doc to go die dan opgelost worden met de Dataviz tool.

Als je je PDA dagelijks gebruikt is dit omdat het net handig is van snel iets bedside bij de patiënt te kunnen opzoeken. Maar als je dan geregeld die alerts krijgt sta je vaak gefrustreerd te wachten.

Ervaren andere gebruikers dit ook? Komen dit fatal alerts ook zo vaak voor bij pocket PC's?

Een wat gefrustreerd PALM gebruiker.

Laatst gewijzigd door ChristopheBon; 12 februari 2007 om 15:49.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 februari 2007, 15:58
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De alerts worden waarschijnlijk veroorzaakt door een gebrek aan dbcache. Je E2 gebruikt NVFS -geheugen dat als voordeel heeft dat gegevens bewaard blijven na een reset , maar als nadeel heeft dat dingen uit dit geheugen eerst naar een ander geheugen moeten worden gekopieerd voordat je Palm er iets mee kan. Dit andere geheugen raakt gefragmenteerd, en na verloop van tijd krijg je de melding Fatal alert. Krijg je de melding minder dan dagelijks, helpt het om 's ochtends een reset uit te voeren. Het andere geheugen wordt dan geleegd en kan er weer even tegen. Pocketpc's hebben hier voor zover mij bekend geen last van. Palms normaalgesproken ook niet, tenzij je heel veel software draait.

Een tweede mogelijkheid is dat je Palm in de loop der tijd wat vervuild is. In dat geval helpt een grote schoonmaak.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #14  
Oud 12 februari 2007, 16:10
ChristopheBon
Guest
 
Berichten: n/a
Dank je, ik zal iedere ochtend eens een reset -je doen en zien of het hiermee betert.

Wat mij ook opvalt is dat er zoveel dingen zijn die je maar moet 'weten'. Ik bedoel maar, zonder dit forum had ik het ding al lang de vuilbak in gekieperd. Het is net door elke keer het forum af te schuimen dat ik een oplossing vind en dan toch kan doorgaan.
Moest ik met mijn desktop zoveel problemen hebben, dan kocht ik een andere. Maw de gebruiksvriendelijkheid van de toestelletjes is toch wat aan de arme kant, ondanks dat PALM nu toch al enkele jaren op de markt is.

Anyway, dank voor de reactie.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 25 maart 2007, 15:45
sascha
Guest
 
Berichten: n/a
goede middag,

Ik heb net een oude palm m515 gekregen. En ik ben er helemaal gelukkig mee. Ik vroeg me alleen af, is het mogelijk om internet en het direct online ontvangen van mails er op te krijgen, bv door een wifi kaart of zo?

groetjes sascha
Met citaat reageren
  #16  
Oud 25 maart 2007, 16:00
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Via WiFi, zie hier en hier (gezocht op 'm515 wifi').
Je kunt hem via infrarood ook koppelen aan een telefoon, maar dan heb je een GPRS-abonnement nodig om te internetten (of je moet inbellen, maar per minuut betalen wordt erg prijzig). Zoek daarvoor op phonelink, let op dat niet alle telefoons geschikt zijn.
Internetten op een m515 is alleen niet erg comfortabel vanwege de lage schermresolutie. Het is wel mogelijk, maar ik zou er niet teveel aan uitgeven. Dan kun je beter kijken naar een tweedehands Palm met WiFi.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #17  
Oud 21 mei 2007, 11:59
Jessietje
Guest
 
Berichten: n/a
kheb sinds kort een E2 maar ik kan met "media" geen plaatjes bekijken vanaf mn SD. Kan zo gauw geen topic hierover vinden.
Dus bij deze: is die er of kan ik een topic aanmaken?

grtjes!

ps. fijn forum!
Met citaat reageren
  #18  
Oud 06 december 2007, 13:26
1happyhippo
Guest
 
Berichten: n/a
hallo
heb sinds kort een tj35 alles lijkt engels, lijkt, omdat ik volgend vreemd verschijnsle heb.
een nieuwe (okay, 1 jaar oud) perfect passenger card, installeert prachtig en krijg vervolgens alles in het frans.
kaartje is terug geweest, en men vermoed dat het aan de clie ligt.
dus valt er ergens iets in te stellen, want het is compleet nieuw voor mij
(wel mooi klein trouwens)
Met citaat reageren
  #19  
Oud 06 december 2007, 13:27
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1happyhippo Bekijk bericht
hallo
heb sinds kort een tj35 alles lijkt engels, lijkt, omdat ik volgend vreemd verschijnsle heb.
een nieuwe (okay, 1 jaar oud) perfect passenger card, installeert prachtig en krijg vervolgens alles in het frans.
kaartje is terug geweest, en men vermoed dat het aan de clie ligt.
dus valt er ergens iets in te stellen, want het is compleet nieuw voor mij
(wel mooi klein trouwens)
Je hebt al een thread geopend, dan is deze thread niet relevant meer.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #20  
Oud 06 december 2007, 13:41
1happyhippo
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Bekijk bericht
Je hebt al een thread geopend, dan is deze thread niet relevant meer.
had even het idee dat ik daar blijkbaar niet goed zat voor een antwoord op deze vraag, maar meer specifiek palm os was
sorry dus
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023