Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 oktober 2003, 11:46
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Question PDA Navigatie is die ook voor de SnorScooter??

Hoi..

Ik heb een Garmin GPS V maar nu ook de Clie NX73.
Zijn er misschien mensen die de GPS V kennen en weten of er software bestaat voor de NX73 dat (bijna) gelijkwaardig is aan de GPS V.
De GPS V berekent automatisch een nieuwe route wanneer je minimaal 1 km afwijkt van geplande route.. Maar wat nog veel belangrijker is.. ik rijd op een SnorScooter door heel Nederland en daar mag ik dus de autoweg niet op. De GPS V ikan ik instellen op fietser en dus krijg ik de kleine wegen, Fietspaden enz..
Ik heb ee demo geladen van DIGMAP maar deze stuurt mij steeds de snelweg op. Ook heeft het maar een klein schermpje wat niet echt scrolt. Op mijn NX73 kan toch het hele scherm worden gebruikt?
Ik tracht ook andere PDA Navigatie DEMO's te laden zoals TOM TOM maar kan het nergens op internet vinden..

wie heeft wat ervaring en tips..?

zie ook deze site voor verdere informatie.....
http://www.d-d-s.nl/gps_v.htm


AD

Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 oktober 2003, 12:07
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
routeplanners op de PDA berekenen veel sneller een nieuwe route. MapSonic, MapViewer en Digi-Map kunnen in ieder geval de route herberekenen tijdens het rijden.

TomTom levert geen software voor PDA met PalmOS5. Dus bespaar je de moeite van het zoeken.

Je zou de thread over MapSonic eens kunnen doorlezen of dat wat voor je is. Volgens mij kan die ook plannen voor fietsers en wandelaar. Of daar ook scooters bijzitten zou ik niet weten.

Je bent dan alleen wel verplicht om heel europa te kopen voor €200, MapViewer (van dezelfde leverancier) heeft ook een Benelux versie en die is veel goedkoper (€60). Je mist dan alleen wel de gesproken aanwijzingen, meedraaiende kaarten en wat andere geavanceerdere functies.

Kijk eens bij SWI-Info/ViaMichelin voor de versies en demos.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 oktober 2003, 12:23
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Hoi Patrickl

De GPS V die ik nu gebruik berekent continu onder het rijden.. Dus elke afwijking wordt direkt aangegeven en de route wordt dan herberekent. Dus hoe ik ook rij.. ik kom altijd op de eindbestemming zonder dat ik iets hoef te doen.

Dan laat ik TomTom maar voor wat het is..

ik ga de Thread over Mapsonic nog eens doorlezen misschien had ik niet goed gelezen. De Snorscooter heeft zo een beetje de zelfde rechten als een fiets dus dat werkt dan wel Mijn GPS V heb ik ook op fiets ingesteld.

Dat dure pakket is dan wel jammer (€200 heel europa) want geluid wil ik en kleur.

Ik ga ook even naar SWI-Info/ViaMichelin voor de versies en demos kijken.

Gr..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 oktober 2003, 13:45
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
De GPS V die ik nu gebruik berekent continu onder het rijden.. Dus elke afwijking wordt direkt aangegeven en de route wordt dan herberekent. Dus hoe ik ook rij.. ik kom altijd op de eindbestemming zonder dat ik iets hoef te doen.
Nou, pas herberekenen als je een kilometer uit koers bent noem ik niet "continu" of "direkt".

Ik heb de laatste tijd meer ervaring met TomTom Navigator (voor de PocketPC) en dan krijg ik al nieuwe aanwijzingen als ik 50 meter uit koers ben. Voordat ik dan de volgende hoek bereikt heb heb ik al een nieuwe route.

Ik kan even niet meer herinneren hoe snel dat met PalmOS appliaties ging, maar daar duurde het wel iets langer. Ik kan me van Digi-Map in ieder geval wel herinneren dat ik flink mijn best moest doen om het zover te krijgen dat het ging herberekenen, maar binnen een kilometer was dat toch zeker wel. Bij MapViewer ging het ook in een paar honderd meter. Ik heb er eigenlijk nooit zo heel exact op gelet hoe snel dat ging. Alleen viel het me laatst op met TomTom Navigator hoe snel dat ging, want ik had een route ingegeven en bedacht toen dat ik nog even iets in de postbus moest doen. Grappig om te zien hoe het programma zat te zwoegen om mij toch op de juiste koers te krijgen.

Maar goed, het punt is dat dat dus in de genoemde applicaties ook zit en ik ben Mapopolis (naast MapSonic, MapViewer en Digi-Map) nog vergeten.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 oktober 2003, 14:24
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Sorry... ik las het maar maakte de fout.. het is geen KM maar binnen 100 meter.

TomTom komt op mij zeer vriendelijk over maar helaas draait het niet op mijn Clié.
Digi-Map vind ik niet zo geweldig. Zowel gebruikersvriendelijkheid als het scrollen. Het gebruikt ook maar 2/3 van mijn schermpje.
MapSonic Ziet er fraai uit. Scrolt mooi en is zeer duidelijk in beeld als geluid. (helaas geen NL. Helaas ook maar 2/3 van het scherm.)
Daar ik een MemoryStick van 256 MB en een FC-kaart van 64MB heb, wil ik dat uiteraard gebruiken. Ik kreeg steeds MemoryFull.
Helaas dat lukt me niet.

Het e.a. is mij wel tegengevallen. Ik had verwacht dat er op de PDA's software zou draaien met veel mogelijkheden maar een goede uitgebreide Tripteller heb ik (nog) niet kunnen vinden.

Ik ga nog even op zoek naar die vergeten Mapopolis.

De GPS V waar ik nu mee werk heeft veel mogelijkheden zie (voor de liefhebber) de volgende link.

http://www.d-d-s.nl/gps_v.htm

Het heeft geen spraak en geen kleur maar ik heb nog geen software voor de PDA ontmoet die misschien de helft zou kunnen hebben.. dus ik blijf zoeken en hoop ook op dit Forum genoeg informatie te vinden om uiteindelijk een beslissing te kunnen maken.

http://www.d-d-s.nl/gps_v.htm

vr.gr.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 oktober 2003, 16:20
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Ik heb de demo van MAPOPOLIS gehaald, geinstaleerd en gedraait.
Het eerste wat mij opviel was dat piepend geluid..
Maar daarna was de kaart aan de beurt.. en dit is wel het meest triest envoudige Navigatiesoftware wat ik ooit heb gezien..
Mijn gevoel ging weer terug naar de eerste Apple II computer.

Tot nu toe vind ik MapSonic het beste..
Eens kijken waar ik dat uitvoerig kan testen.
Mijn huidige GPS V doe ik nog maar even niet weg..

De EMTAC CRUX II/ BTGPS lijkt mij een goede Bleutooth GPS.
Ik zal zo een aparaatje los kunnen kopen maar weet niet of dat op al die paketten werkt (behalve TomTom dan want die werkt niet op mijn PDA).. Misschien hoeft er geen probleem te zijn door de Bluetooth.
Misschien dat iemand dat weet.. want dan ga ik eerst de Navigatiepaketten testen voor een goed besluit..

vr.gr.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 oktober 2003, 23:01
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Ik had verwacht dat er op de PDA's software zou draaien met veel mogelijkheden maar een goede uitgebreide Tripteller heb ik (nog) niet kunnen vinden.
Wat zoek je hierin dan? Volgens mij zitten er wel wat opties her en der in de routeplanners.

Ik moet inderdaad wel zeggen dat de beste (meest complete) GPS software niet te vinden is in de hoek van de navigatiesoftware. Programma's als PathAway en Tracker zijn veel beter geschikt voor de GPS fanaten. Alleen kun je daar dan eigenlijk weer geen routes mee plannen op de PDA (je kunt alleen voorgeprogrammeerde routes afdraaien)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 oktober 2003, 06:45
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Citaat:
Op 24-10-2003, om 14:45 heeft patrickl dit gezegd in bericht #4
Ik heb de laatste tijd meer ervaring met TomTom Navigator (voor de PocketPC)...
Dat zocht ik! Iemand die ervaring heeft met zowel Tomtom op een PPC als met Palm-navigatie.

Kun jij me helpen bij de keuze voor een systeem patrick?
Ik wil hier niet off-topic gaan. Zou je me een mail willen sturen?
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 oktober 2003, 07:16
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Programma's als PathAway en Tracker zijn veel beter geschikt voor de GPS fanaten. Alleen kun je daar dan eigenlijk weer geen routes mee plannen op de PDA (je kunt alleen voorgeprogrammeerde routes afdraaien)


Ik denk dat het vooraf plannen met elk programma wel (aardig) goed zal werken. De vraag is alleen... houden ze dan rekening met de fietser? Maar Ik rij door het land zonder van te voren te weten of ik een andere koers zal nemen.
Dan heeft de GPS natuurlijk wel een nieuwe route te berekenen.
Zonder hier steeds teveel in herhalingen te vallen, de huidige software lijkt dat niet te doen. Vandaar mijn vragen op deze site in de hoop mensen te ontmoeten die dat probleem hebben omzeild of misschien is daar de huidige software nog niet volwassen genoeg voor.
Gewoon om een beetje te spelen vind ik TOMTOM nog het aardigst maar dan heb ik mijn huidige GPS V wel te houden want dat is een echte.
(TOMTOM draait niet op de NX73)
Alleen jammer dat ik dan twee apparaten bij me heb daarom wilde ik het alleen op de NX73 want die heb ik altijd bij me.
Ik denk er wel aan de beste software (op dit moment) voor de Pda te vinden voor steden. Dan kan ik in de stad wandelen met de PDA en de GPS in de koffer laten..

Zoveel mensen... zoveel wensen

Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 oktober 2003, 08:46
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Op 27-10-2003, om 07:45 heeft bob dit gezegd in bericht #8


Dat zocht ik! Iemand die ervaring heeft met zowel Tomtom op een PPC als met Palm-navigatie.

Kun jij me helpen bij de keuze voor een systeem patrick?
Ik wil hier niet off-topic gaan. Zou je me een mail willen sturen?
Ik kan je blijkbaar geen mail sturen, maar mijn mening over GPS navigatie was vrij duidelijk. Dat werkte, tot voor kort, een stuk beter op een PocketPC. Er is hooguit op PPC platform nog wat onenigheid of je TomTom Navigator of Alturion moet hebben. Dat is net zoiets als een Agendus vs DateBk discussie. Hierin is TTN dan Agendus (strak programma met goed opgezette interface) en Alturion is DateBk (onhandig opgezet, maar met wat meer geavanceerdere opties zoals plannen over landgrenzen)

Tegenwoordig is er echter ook MapSonic en als ik de eerste geluiden van gebruikers mag geloven is dat al stukken beter dan wat er voorheen voor PalmOS beschikbaar was. Zelf was ik altijd al een fan van MapViewer (voorloper van MapSonic) dus ik kan me daar wel in vinden.

Sinds Palm PDA's meer processorkracht en geheugen krijgen kunnen ze in principe dezelfde software als PocketPC's aan. Dus ik neem aan dat er zelfs nog wel wat andere navigatie programma's bij gaan komen.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 27 oktober 2003, 08:52
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Op 27-10-2003, om 08:16 heeft miniad dit gezegd in bericht #9
Programma's als PathAway en Tracker zijn veel beter geschikt voor de GPS fanaten. Alleen kun je daar dan eigenlijk weer geen routes mee plannen op de PDA (je kunt alleen voorgeprogrammeerde routes afdraaien)


Ik denk dat het vooraf plannen met elk programma wel (aardig) goed zal werken. De vraag is alleen... houden ze dan rekening met de fietser? Maar Ik rij door het land zonder van te voren te weten of ik een andere koers zal nemen.

Dan heeft de GPS natuurlijk wel een nieuwe route te berekenen.
Ja dat kan dus uiteraard niet met een voorgeprogrammeerde route. In een programma als PathAway kun je de route echter ook (handmatig) uitstippelen op de PDA. Voor een fietsroute is dat sowieso misschien wel voldoende. Je klikt wat waypoints op de kaart (in de juiste volgorde) en je wordt van waypoint naar waypoint gestuurd. Ik gebruik dat zelf als ik in het buitenland ben (en van dat land geen routeplanner kaart beschikbaar heb) De kaarten van PathAway moet je zelf inscannen (of downloaden van internet) en calibreren, maar als je dat eenmaal gedaan hebt kun je er alle kanten mee uit.

Citaat:
Zonder hier steeds teveel in herhalingen te vallen, de huidige software lijkt dat niet te doen.
Zoals aangegeven zijn er minimaal 3 paketten die dat wel doen (en de iQue doet dat ook).
Met citaat reageren
  #12  
Oud 27 oktober 2003, 19:58
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Citaat:
Op 27-10-2003, om 09:46 heeft patrickl dit gezegd in bericht #10
Ik kan je blijkbaar geen mail sturen
Ik akn jou ook geen mail sturen. Nu werkt de mijne wel. Ik heb nog een aantal vragen over TTN, dus als je tijd hebt
__________________
Bob jij of bob ik?

Laatst gewijzigd door bob; 27 oktober 2003 om 20:01.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 27 oktober 2003, 21:13
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Op 27-10-2003, om 20:58 heeft bob dit gezegd in bericht #12


Ik akn jou ook geen mail sturen. Nu werkt de mijne wel. Ik heb nog een aantal vragen over TTN, dus als je tijd hebt
Hmm, lukt me nog steeds niet Mijn mail adres kun je vinden op een aantal reviews. Bijvoorbeeld die van de Sony PEGA-WL100
Met citaat reageren
  #14  
Oud 28 oktober 2003, 06:55
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
done
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 29 oktober 2003, 20:49
hansvaessen hansvaessen is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 17 september 2003
Locatie: Notter, Almelo
Berichten: 78
kan wel op PDA

Ad,

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws voor je:

Maar eerst even: de kern van het verhaal is dat je bij de GPS V, bij het automatisch routeberekenen op voorhand kunt voorkomen dat je over de snelweg gaat. Bij mijn weten is de combinatie mapsource/garmin met de kaarten van NavTech de enige die die optie biedt. Je kunt niet alleen zeggen 'vermijd snelwegen', maar zelfs 'doe alsof ik een fietser ben'. Het kaartmateriaal kent weliswaar geen 'standalone' fietspaden, maar dan zal de calculatie je beslist niet over de snelweg sturen.
Over dat kaartmateriaal gesproken: het is niet zo dat er kaartmateriaal met fiets c.q. voetpaden bestaat dat op basis daarvan automatisch fiets- c.q. wandelroutes berekent. Waarom niet? Omdat het niet bestaat; geen enkele partij wereldwijd heeft daar vooralsnog brood in gezien. De beste manier om routes specifiek voor wandelaars en fietsers uit te wisselen is nog steeds de 'track', het broodkruimelspoor. Maar dat wil nog niet zeggen dat je dan ook navigatieaanwijzingen als 'over 300 meter links' krijgt. Daarvoor is 'autorouting' nodig en dan bestaat alleen voor wegen waar je met de auto mag komen.

Het slechte nieuws dus: nee, er is geen algemene PDA navigatiesoftware die doet wat de GPS V voor je doet.

Het goede nieuws: ja, de iQue kan dat wel. Als extra kun je bovendien zeggen dat je zandpaden wilt vermijden.
Beperking van de iQue is dat je niet de route-mogelijkheden van Mapsource kunt benutten; je kunt dus geen routes op de PC voorbereiden zoals dat op de GPS V wel kan. Mogelijk dat die optie in de toekomst ook voor de iQue beschikbaar komt; is nog niet bekend.
iQue heeft op haar beurt ook weer een hoop voordelen.
Er is ook een houder beschikbaar waarmee je mbv de RAM-mount de iQue goed op de scooter kunt bevestigen.

Mocht dat een oplossing bieden dan is het overigens mogelijk om je GPS V in te ruilen tegen een iQue; je zult vermoedelijk verrast zijn wat de V nog opbrengt. Er is veel vraag naar occassions.

Succes!

Groeten uit Notter,
Hans
Met citaat reageren
  #16  
Oud 29 oktober 2003, 21:07
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Bedankt hansvaessen
Ik heb het geld en wilde morgen naar de PDAShop voor de Bluetooth GPS en DigiMap.
Jouw advies en uitleg is mij zeer duidelijk.
De GPS V is eigenlijk een beetje Uniek zonder dat ik het wist.
De GPS V stuurt mij keurig over fietspaden en B-wegen.
Ik vind het alleen jammer dat het geen spraak heeft.
Wel een voordeel dat er gewone batterijen inzitten dus nooit een probleem. Ik dacht een GPS is een GPS en dat is natuurlijk wel zo maar de software is minimaal even belangrijk. De GPS V is geschikt voor auto (zonder spraak), fiets en lopen. Ik heb een PDA NX73 en daar ben ik zeer anthusiast over dus ga hem niet inruilen voor een ander model. Uit jouw verhaal begrijp ik dat het dus niet verstandig is de GPS V weg te doen voor een PDA versie. (eigen interpertatie)
Ik zit er niet mee en houd 500 euro in mijn zak..
Bedankt voor je objectieve reaktie.. daar heb ik op gewacht..
Vriendelijke groet van Ad en misschien tot volgende Donderdag

Misschien GPS V inruilen??? voor een GPS V met spraak?? maar waar?


Laatst gewijzigd door miniad; 29 oktober 2003 om 21:27.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 29 oktober 2003, 21:34
hansvaessen hansvaessen is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 17 september 2003
Locatie: Notter, Almelo
Berichten: 78
Hi Ad,

Misschien is het ook slechts een kwestie van geduld; de PDA markt is immers nog stevig in ontwikkeling. Het probleem van de PDA's is dat, hoe vreemd het ook moge klinken, de markt voor de 'tomtom's' van deze wereld nog vrij klein is. Een PDA is en blijft toch een wat technisch apparaat en daar moet je van houden. Net zo goed als dat de markt voor mobiele navigatie vooralsnog veel kleiner is dan van vast ingebouwde systemen. Ook al zijn die vaak verhoudingsgewijs idioot duur. De mens betaalt voor gemak.

Ook in Notter zien we dat velen kiezen voor een GPS V of Steetpilot, ook al zijn die verhoudingsgewijs duurder dan de iQue. Eenvoudigweg omdat die toestellen 1op1 doen wat ze moeten doen. En daar, bijvoorbeeld qua afleesbaarheid, robuustheid en bediening, ook meer voor 'ingericht' zijn. Mocht je gaan kamperen dan kun je met jouw GPS V desnoods onderweg een haring in de grond slaan; kun je met je NX73 toch beter niet doen

Ofschoon qua robuustheid meer een PDA zit de iQue er een beetje tussenin, en dat maakt de PDA-navigatie toegankelijker voor een bredere groep. Geen gedoe met afzonderlijke hard- en software, maar een logische combinatie.

We hebben wat dat betreft goede verwachtingen van ondermeer de bluetooth-ontwikkelingen (ofschoon je nog steeds voeding nodig hebt). Ook dat maakt het leven een stuk eenvoudiger. Om die reden hebben we ook de IPAQ met bluetooth GPS en TomTom in assortiment genomen.
Maaarrrrr... we zien toch ook wat 'troubles' die de 'dat-ding-moet-het-gewoon-doen'-gebruiker tot razernij kunnen drijven.

Als de IPAQ het doet doet ie het heel goed vinden we. Maar toch wel errug moeilijk te verkopen dat ie zo vaak de bluetooth GPS ontvanger niet weet te vinden (2 op de 3 keer in duurtest). Dus we blijven terughoudend.
Onze test in deze is een gebuikstest en niet wetenschappelijk verantwoord, maar ik zou je zowieso adviseren als je naar bluetooth GPS kijkt te informeren naar gebruikservaringen!

Ondertussen veel plezier met je GPS V!

Groeten uit Notter;

Hans

p.s.: jazeker; vanwege onze toegenomen PDA-belangstelling zullen we donderdag ook in Utrecht zijn; niet met een stand overigens...
Met citaat reageren
  #18  
Oud 29 oktober 2003, 21:39
hansvaessen hansvaessen is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 17 september 2003
Locatie: Notter, Almelo
Berichten: 78
nabrander:

Nee, er is geen GPS V met spraak. Zal er ook niet komen. Sorry. Je zult het met die heerlijk heldere piepjes moeten doen.

Ik bedoelde de optie om in te ruilen voor iQue; maar ik begrijp dat je te zeer aan de NX gehecht bent

Stroom zal op de scooter voor elke PDA een probleem zijn; we hebben ook voor de iQue nog geen oplossing voor koppeling rechtstreeks aan de accu. Moet een omvormer tussen. Wel een andere oplossing, met (oplaadbare batterijen). Zie ook http://www.gps-garmin.nl/ique_accessoires.html (onderaan).
Met citaat reageren
  #19  
Oud 29 oktober 2003, 21:46
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Ach ik ben van de zomer een keer in Notter geweest met mijn SnorScooter en was blij dat ik een GPS had want zelfs de buren konden het niet vinden.. (even plagen)
Het was een fijne ontmoeting en ik zou graag de eerstvolgende daar willen kopen.. Maar ik weet niet of het verstandig is om over te stappen naar b.v de Streetpilot III en dan is er nog de (belangrijkste) vraag wat de inruilwaarde van de GPS V is.
Ik heb Bluetooth op de NX73 van Sony en dat leek mij ook erg aantrekkelijk.
Maar nogmaals.. de software is volgens mij het probleem.
Het lijkt net of het nog niet volwassen is..
Ik ben een mooi weer rider dus zal pas volgendjaar weer eens in de buurt komen.

Bedankt en groet van Ad
Met citaat reageren
  #20  
Oud 29 oktober 2003, 22:06
hansvaessen hansvaessen is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 17 september 2003
Locatie: Notter, Almelo
Berichten: 78
Hi Again!

Stuur voor inruilwaarde van de gps V even een meel naar sales@gps-garmin.nl. Met daarin: wanneer aangeschaft, welke versie kaartmateriaal, al dan niet geregisteerd bij Garmin, eventuele accessoires en bijzonderheden.
... en je ontvangt vermoedelijk binnen 1 uur, maar zeker binnen 24 uur een antwoord. Daarbij wordt niet zozeer gekeken naar 'afschrijving' van het toestel (want ook een garmin van twee jaar oud is vrijwel zeker als nieuw), maar naar de combinatie tussen actuele nieuwprijs en kaartversie. Dat bepaalt immers waarvoor wij een occassion weer kunnen verkopen.

Van harte welkom in het voorjaar! Vermoedelijk hebben we dan ook een goede oplossing voor opbouw van de nieuwe streetpilot 2610, ook voor op de motor en scooter (incl. accu-aansl.). Wat dacht je van ruilen van 19Mb voor 256 Mb of zelfs 1Gb? Past heel europa ineens op, kun je een flink eind scooteren..... Aandachtspuntje is stroomverbruik van de streetpilots. Groot en helder scherm, zuigt in vier uur zes penlights leeg. Moet dan wel op de accu. De 2610 heeft niet eens batterijen trouwens.. Zal dan dus echt op de accu gaan. Naast software zit het grootste verschil t.o.v. PDA in afleesbaarheid...

Lijkt me wel mooi: zo'n bromscooter met de RR onder de mobiele navigatie !!

En inderdaad: de Schapendijk is moeilijk te vinden; 'is een éénmalig probleem' zeggen we dan allicht.
ECHTER: we gaan, vermoedelijk eind dit jaar, verhuizen naar een nieuwe, aanmerkelijk ruimere locatie; beter te vinden, maar nog steeds met een schitterende landschappelijke sfeer!

dus wederom:
Groeten uit Notter!

Hans

p.s.: qua routes: al een gekeken op www.onroute.nl?? Is nog niet helemaal af, maar al een hoop leuke dingen te vinden!

Laatst gewijzigd door hansvaessen; 29 oktober 2003 om 22:12.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023