Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 mei 2003, 16:04
Sonny's schermafbeelding
Sonny Sonny is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 30 oktober 2001
Locatie: leidschendam
Berichten: 288
PADI duikprogramma

Ik heb ergens gelezen dat er een speciaal duikprogramma voor op de palm is van het PADI systeem (RDP), weet iemand waar ik dit kan vinden?
__________________
Credendo Vides
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 mei 2003, 20:52
henri henri is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 27 april 2001
Locatie: de mooiste nieuwbouwstad van Nederland
Berichten: 42
Ik weet niet precies wat al die afkortingen betekenen (ik ben zelf geen duiker) maar misschien is aqua dive iets voor je? Te halen op palmgear.com

henri
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 mei 2003, 21:33
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
eens kijken op (staat in Google cache, origineel is niet meer online): http://www.google.nl/search?sourceid...are%2De%2Ehtml
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 mei 2003, 22:21
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
PADI Go Dive Log

Oke, voor de niet-duikers een kleine introductie.



PADI staat voor Professional Association of Diving Instructors. De grootste organisatie ter wereld voor recreatieve duikopleidingen en -certificeringen.

RDP staat voor Recreational Dive Planner. Een officiele methode en schema (planner) waarmee je als recreatieve duiker aan de hand van o.a. drukgroepen en stikstofrestwaarden berekent hoe lang en hoe diep je tijdens opeenvolgende duiken veilig onder water kunt blijven voordat je slachtoffer wordt van stikstofnarcose, embolieen en meer van dat soort nare zaken. Duiken worden gepland met de nadruk op veiligheid. Voor duikers nogal belangrijk dus!

Gecertificeerde duikers behoren een logboek van hun duiken bij te houden, waarmee ze, samen met bewijzen van certificering, kunnen aantonen hoeveel duikervaring ze hebben. Een betrouwbaar duikcentrum verhuurt geen persluchtflessen of ander duikmateriaal aan "duikers" zonder cetificering en/of logboek. Een duiklogboek is dus min of meer noodzakelijk. Daarbij is het ook handig en leuk om later te kunnen nagaan waar de mooie en spectaculaire duikplekken ook weer waren.

Duiklogboeken en duikplanners voor PalmOS zijn van uiteenlopende kwaliteit, maar in ruime mate voorhanden. Een paar links.

Twee zoekacties op Palmgear:
http://www.palmgear.com/software/ans...earch2=divelog
http://www.palmgear.com/software/ans...dive%20planner

Overtuig jezelf er eerst van dat de kwaliteit van de berekeningen helemaal in orde is voordat je één van deze programma's in de praktijk gaat gebruiken. Vertrouw er niet blindelings op. Maak bv. eerst thuis een aantal berekeningen met het Palm programma en reken het zelf na. Meteen goed voor je "skills".

En natuurlijk het PADI Go Dive Log programma waar je naar vroeg:
http://www.padi.com/download/godive/

Helaas nog niet voor OS5. Het is o.a. een RDP-duikplanner, logboek en heeft een mogelijkheid om duiken te laten tekenen door duikinstructeur of buddy.

Van het PADI programma neem ik aan dat dit door en door getest is om duikers niet in gevaar te brengen. En natuurlijk ook omdat PADI niet zit te wachten op claims van duikers die in problemen zijn geraakt door gebruik van het programma.

PADI-programma op een Palm-schermpje:



Zie ook deze thread, waarin ScubaFreak goede ervaringen meldt met het duiklogprogramma SharkPoint: http://www.sharkpoint.net/ of http://www.dreamdives.org/

Laatst gewijzigd door Arent; 13 mei 2003 om 23:44.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 mei 2003, 23:10
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Iets uitgebreider en het kan zo verhuizen naar de Tips-sectie (ja, dit is een uitnodiging)

- jp
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 mei 2003, 23:45
scubafreak
Guest
 
Berichten: n/a
Angry PADI logboek vs. betere duik logboeken

Het zou te voorbarig zijn een PADI duiklog dat net een maand op de markt is als tip voor te dragen. Andere, betere duik logboeken/planner (die overigens al jaren door een zeer uitgbreide duikers gebruikersgroep worden getest en dus iets langer dan bij PADI) verdienen dan de zeker de tip status.

Ik ben het met Arent eens dat de kwaliteit van de op het net aanwezige duiklogboeken sterk varieert. En dat duikers zeker de digitale duiklogboeken op het "droge" moeten uitproberen voordat men deze duiklogboeken daadwerkelijk gaat gebruiken. Als duiker wil je geen onnodige risico's lopen onderwater. Je moet bindelings kunnen vertrouwen op de maximale duiktijd die de planner zegt dat je mag duiken.

Maar aan kwaliteit, programma afwerking en gemak, ondersteuning, PalmOS ondersteuning en specifieke duikers functies vind ik namelijk dat het PADI Go dive log zeker niet kan tippen aan de kwaliteit van bijvoorbeeld:

SharkPoint http://www.dreamdives.org



of een

Ruizlog http://www.ruizlog.com




Groet,
ScubaFreak
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 mei 2003, 23:59
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik bedoelde als Tip eigenlijk meer een algemene pagina over 'Duiken en Palm'
Ik zie hier in deze thread nu al twee 'experts'. Het is zonde als deze info straks in het forum wordt begraven, terwijl jullie toch een mooie pagina bij elkaar moeten zien te schrijven.

- jp
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 mei 2003, 00:17
scubafreak
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Duiken en Palm

Jean-Paul,

Dat lijkt me inderdaad een goed idee, sinds dat ik vandaag lid ben geworden van de Palmclub heb ik zeker al vier berichten over duiken geplaatst.

Een algemene pagina voor duik en duikers gerelateerde palm zaken is volgens mij makkelijk te vullen (samen met Arent, Sonny en andere duik/palm freaks). Hoe start je zo'n pagina?

Groet,
ScubaFreak
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 mei 2003, 00:29
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Stuur s.v.p. even een e-mail naar RoelvdV op tips@palmclub.nl, hij kan en zal je verder helpen.

Alvast ontzettend bedankt!
- jp
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 mei 2003, 05:23
Sonny's schermafbeelding
Sonny Sonny is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 30 oktober 2001
Locatie: leidschendam
Berichten: 288
Lijkt me een heel goed plan een Palm Duik Pagina. Overigens gebruik ik nu ook SharkPoint wat a. een heel goed programma is en b. de support is echt fantastisch. Wat alleen heel erg jammer is is dat ze geen gebruik (mogen) maken van het PADI systeem. Ik las op hun forum dat er een speciaal PADI programma is wat ook is uitgegeven door PADI, vandaar mijn nieuwsgierigheid.

Bedankt voor de tips!!
__________________
Credendo Vides
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 juni 2003, 23:03
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Software van SharkPoint is geupdated op 30 mei 2003 en is PalmOS 5.0 compatible.

Komt die tip-pagina nog? Wil ik wel graag lezen voordat ik ga duiken de komende vakantie.

Hierbij de link naar Palmgear voor desbetreffende software:
SharkPoint
Met citaat reageren
  #12  
Oud 23 juni 2003, 22:48
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Heb SharkPoint via Palmgear gedownload, maar kreeg wel desktop-versie ipv palmtop-versie. Uiteindelijk heb ik helpdesk van SharkPoint laten kijken in mijn computer (heb inderdaad Windows XP). Ze hebben palmtop-versie op mijn computer gedownload en desktop-versie eraf gehaald. Hun support is geweldig.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 24 juni 2003, 20:38
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Duikplanner werkt niet. Ik heb Sharkpoint draaien vanaf SD-card. Volgens Dreamdive (bedrijf die dit software heeft geproduceerd) moet het vanaf SD-card werken. Maar als ik tweede duik plan en laat calculeren, zegt het dat diveplanner niet is gedownload. Vreemd, want als ik in FileMan kijk, zie ik het wel staan. Hebben jullie dezelfde probleem? Ik kan wel alles invullen, maar juist die calculator is zo belangrijk.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 24 juni 2003, 22:12
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Oplossing is: zowel duiklogboek als duikplanner moet op RAM staan. Alle andere kan op SD-card.

Op RAM:
DiveM_D
DiveM_I
DiveM_P
DiveM_S
DivePlanner (allemaal)

De rest kan op SD:
SharkPointDBUpdate
SharkPointv1C

Vooral de laatstgenoemde is het grootste bestand. Die nu op RAM staan zijn allemaal kleintjes.

Met dank aan geweldige support van DreamDive!!!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 19 september 2003, 23:50
scubafreak
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Nieuwe versie van SharkPoint is uit!

DreamDives heeft zojuist een nieuwe release van SharkPoint duik logboek(bugfix en nieuwe features) uitgebracht.

http://www.dreamdives.org

Groet,
ScubaFreak
Met citaat reageren
  #16  
Oud 24 september 2003, 05:56
Sonny's schermafbeelding
Sonny Sonny is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 30 oktober 2001
Locatie: leidschendam
Berichten: 288
Ik heb de Dive-M files en al de Diveplanner files in mijn RAM staan maar als ik de "hoofd"file via MyWorkbench naar mijn MS plaats ben ik het Sharkpoint icoon kwijt. Iemand een idee?
__________________
Credendo Vides
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023