Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 december 2005, 19:35
cor groenland
Guest
 
Berichten: n/a
gps werkt niet meer

Hallo allemaal, ik heb een palm zire 31.Een half jaar geleden had ik mijn gps geiinstalleerd in mijn auto, en alles werkte keurig.
Ik heb hem daarna ongeveer 3 maanden niet meer gebruikt en mijn gps in een ( droge) kast in de schuur gelegd.
Nu wil ik hem weer gebruiken, en doet hij het niet meer.
Het rode lichtje blijft continue branden, en hij moet gaan knipperen.
Ik heb geen andere auto, heb hem op de zelfde manier neergelegd, ook heb ik hem zo'n twee uur in de auto gehad met alleen het contact aan, maar hij heeft er geen zin in.Wat gaat er fout, ik hem hem zelfs een uurtje uit het raam laten hangen met alleen het contact aan.
Groetjes, Cor
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 december 2005, 19:49
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Na zolang te hebben stil gelegen, moet de GPS weer alle kalendergegevens opladen. Dit kan tot anderhalf uur duren vooraleer er een fix komt en het lampje weer knippert.
Ga naar een plek met vrij zicht op de hemel en leg de GPS op je dak.
In het allerslechtste geval is je GPS stuk (door bvb een intern batterijlek of bevriezing). Dit is te kontroleren met Cetus. Wat zie je gebeuren in Cetus? Zijn er satellieten te zien?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 december 2005, 23:25
cor groenland
Guest
 
Berichten: n/a
Gerard, bedankt voor je reactie, ik heb hem 4 uur op mijn dak gehad met het contact aan, ik woon in een rustig dorpje, dus vrij zicht naar de lucht ( geen hoogbouw), de gps is niet bevroren geweest, maar hij doet het nog steeds niet.Het lampje blijft continue branden.
Wat bedoel je met Cetus, nooit van gehoord....
Groetjes, Cor
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 december 2005, 01:22
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Download Cetus en test je verbinding. Wat staat op de titelbalk en wat zie je bij de GPS pagina?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 december 2005, 19:11
Bouwe
Guest
 
Berichten: n/a
Probeer eens om de kabel aansluiting aan je pda een nageldikte naar buiten te halen nadat je je pda hebt aangesloten (terwijl je de auto op contact laat staan.)

Soms zit er namelijk een beetje vuil in de usb aansluiting waardoor je geen verbinding krijgt. zowel de kabel als de usb-poort van je pda schoonhouden, er zit niet voor niets een klepje bij.

Als je wel met je PC via de usb kunt syncroniseren, weet je dat de pda kant schoon is.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 december 2005, 16:54
cor groenland
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb cetus gedownload, en op de pda gezet.
op de titelbalk staat "no gps"
als ik de cetus icoon aantik geeft hij aan dat de serial poort open is, en als ik op ok klik dan krijg ik 2 cirkels te zien,met 5 items tw. speed,course, altitute,dgps, en last fix.
Bij de mapsonic geeft hij in de balk no gps aan, als ik dat aantip geeft hij aan dat de gps geactiveerd is, en de poort 4800 bauds
bij het tabblad test geeft hij no fix aan.

tav het bericht van bouwe, ik kan gewoon synchroniseren.

waarschijnlijk merken jullie wel, ik ben geen kenner.

Maar ik kan toch niet via de palm de gps activeren?

cor
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 december 2005, 18:12
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
De aanduiding no gps in Cetus betekent dat Cetus geen gps kan ontdekken. Heb je de juiste instellingen in Cetus ingevuld? Die instellingen zou je in de handleiding van je gps moeten kunnen vinden.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 december 2005, 19:35
cor groenland
Guest
 
Berichten: n/a
Begrijp ik het goed, moet ik de storing nu in mijn palm zoeken, of in de ontvanger in de auto, want die blijft continue branden, en die moet gaan knipperen.
Als ik die 2 uur aan laat staan in de auto, moet de palm daar dan ook aan gekoppeld staan om opnieuw de satteliet te zoeken?
Dat heb ik niet gedaan, ik heb alleen de ontvanger aan staan om de satteliet te zoeken.
Cor
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 december 2005, 20:01
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor groenland
Begrijp ik het goed, moet ik de storing nu in mijn palm zoeken, of in de ontvanger in de auto, want die blijft continue branden, en die moet gaan knipperen.
Als ik die 2 uur aan laat staan in de auto, moet de palm daar dan ook aan gekoppeld staan om opnieuw de satteliet te zoeken?
Dat heb ik niet gedaan, ik heb alleen de ontvanger aan staan om de satteliet te zoeken.
Cor
Nee, het is voldoende dat de GPS-muis onder spanning staat. Eens dat hij een fix heeft moet ie spontaan beginnen knipperen. De Palm is passief en ontvangt alleen maar gegevens. Voorlopig ziet het er naar uit dat je ontvanger stuk is. Misschien heb je nog garantie (2 jaar)?
Welke merk en type GPS-ontvanger heb je eigenlijk?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 december 2005, 18:18
cor groenland
Guest
 
Berichten: n/a
Het type gps ontvanger dat ik heb is kirrio gps model no BR:306
een half jaar terug deed hij het nog perfect, maar na 3 mnd in de kast gelegen te hebben doet hij het niet meer.
Waar kan ik het beste een ontvanger kopen, of deze laten testen??
prettige kerst,
Cor
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023