Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 januari 2002, 10:34
hansvo
Guest
 
Berichten: n/a
Question met m505 en Nokia6210 (nog) niet op internet

Dag lezers,

Sinds kort heb ik een Palm m505. Alles werkt voortreffelijk, alleen dat mobiele internet....

Inmiddels heb ik alle(?) aanwijzingen in de fora gelezen. Zoekfunctie regelmatig gebruikt. Waar mogelijk de adviezen toegepast.Desondanks lukt het mij niet om contact te maken met mijn provider. i.c. Tiscali.
Ik gebruik de infrarood poort met de Nokia telefoondriver 6210, die ik via de Palmclub heb gevonden.
Hoe ik ook configureer, ik krijg steeds de melding "Error: no carrier
(0x1102.
Wie weet wat te doen? bvd en gr. Hans van Overbeek
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 januari 2002, 10:43
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik hoop niet dat je last hebt van het probleem dat in deze link besproken wordt. Blijkbaar heeft Nokia met de 6210 besloten bepaalde standaards niet meer te ondersteunen.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 januari 2002, 11:52
hansvo
Guest
 
Berichten: n/a
Roel, bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb de site gezien. Of dit van toepassing is op de reeds in omloop zijnde telefoons weet ik niet.
Overigens vergat ik te melden dat SMS-en wel lukt via de infraroodpoort en de Nokia 6210.

gr.

Hans van Overbeek
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 januari 2002, 17:18
real_jd
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb ook een Nokia 6210 en een m505 en geen enkel probleem. Je kunt eens aan de volgende dingen denken:

- is het inbelnummer van Tiscali geschikt voor GSM's? Ik heb zelf b.v. Zonnet en die hebben een speciaal inbelnummer voor GSM's. Het algemene nummer werkt niet voor mij

- heb je het script toegevoegd? Als je inderdaad alles gedaan hebt wat je hier kon vinden zal dat het probleem niet zijn

Je kunt ook eens proberen om via een laptop of iets dergelijks op internet te komen met je GSM. Weet je of het wellicht aan de GSM ligt of niet.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 januari 2002, 19:04
Harry's schermafbeelding
Harry Harry is offline
Gadget Freak
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Naarden
Berichten: 227
Nokia 6210

Twee tips:

- probeer een ander telefoonnummer, bijv. xs4all 0346 - 55 04 55
ik bel daar in met een 6210, dus dat moet werken. Je krijgt dan wel invalid name / pw, maar je weet dat je modem dan werkt....

- probeer eens andere email software. Ik werk met Eudora (gratis) en dat werkt prima.

- onder PALM/prefs/phone kan je ook kiezen voor test. Doet ie het dan wel?
__________________
Met vriendelijke groet,
Harry

Van een Sharp IQ-8300M via een Philips Velo naar een Filofax en vervolgens via een Palm V en een Palm M505 naar een Tungsten T (van teleurstelling) en een Dell AXIM X30 besteld...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 januari 2002, 23:06
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Post Inbel testje

Ik heb ook een m505 en Nokia 6210. Geen problemen. Voor zover mogelijk heb ik geprobeerd om de de melding "no carrier" te krijgen.

Dat lukt me NIET als InfraRood op de Nokia uit staat. Dan volgt een andere melding met een heel verhaal over problemen met de telfoon-connectie.

Het lukt ook niet als ik tijdens het inbellen de Nokia uit het InfraRood bereik weghaal. Het inbellen wordt na verloop van tijd beeindigd zonder melding op het scherm.

Het lukt me ook niet als ik inbel bij allerlei providers zoals tiscali, wish, zonnet, planet, xs4all en nog zo wat. Dat geeft overal een "authentication failure" omdat ik met een onbekend account inbel. Behalve bij xs4all, maar daar kan ik prima inbellen omdat ik er een account heb.

Het lukt ook niet als ik naar mijn eigen vaste (voice) telefoonnummer bel. De telefoon gaat over en na ongeveer een minuut wordt het inbellen beeindigd omdat er uiteraard geen dataverbinding tot stand komt.

Het lukt me wel als als ik naar een niet bestaand nummer bel zoals +31109999999 of helemaal fout: 1234. De Nokia geeft een oplopende toon als teken dat het een niet bestaand nummer is, de melding "Retrying" verschijnt en het bellen begint opnieuw. Wederom de oplopende toon en dan verschijnt de melding "Error: No carrier (0x1102)". Daar is ie dan!

Zomaar wat testjes. Meer kon ik nu niet bedenken. Je moet er niet teveel waarde aan hechten, maar het geeft wel wat aanwijzingen.

Het inbelnummer dat je belt is misschien "out- of-order". Even bij de provider op de website kijken wat het juiste nummer is en of er geen storingen zijn. Kan je met een PC wel inbellen naar dat nummer?

Heb je het nummer goed ingevuld? Je belt van mobiel netwerk naar vast netwerk, dus je MOET het netnummer meegeven. De voorkeur heeft het volgende format zonder tussenruimtes: +31 <netnummer-zonder-voorloopnul> <abonnenummer> (bv. +3110123456789).

Een andere mogelijkheid is dat je een GSM operator hebt waarbij je de datalijn apart moet laten activeren als je dit niet al bij het aangaan van het abonnement hebt gedaan. Afhankelijk van het soort abonnement komt dit voor bij BEN en sommige andere operators bij bepaalde abonnementen. Meestal heb je na een telefoontje naar de helpdesk binnen een paar dagen een datalijn (kunnen kosten aan verbonden zijn).

Misschien heb je wat aan deze losse opmerkingen. Success.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 januari 2002, 08:04
hansvo
Guest
 
Berichten: n/a
inderdaad niets mis met m505 en Nokia 6210

Aan alle raadgevers,

Via de mogelijkheden die mij zijn aangereikt, heb ik vastgesteld dat het ontbreken van een netnummer bij mijn landelijke inbelnummer de boosdoener was. De combinatie werkt nu als een zonnetje.

bedankt.
Hans van Overbeek
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023