Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 mei 2001, 23:17
Harlin
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Hi,

Ik heb een Visor DeLuxe sindskort, mijn cradle ligt meestal thuis en ik heb voor m'n werk een laptop (toshiba) met IrDA poort. Goed de palm desktop geinstalleerd.

De laptop ziet de PDA, de PDA 'ziet' de laptop maar uitwisseling ho maar. Voorals nog lijkt het er op dat ze op elkaar staan te wachten.
Een 'hotsync' vindt niet echt plaats, de handleiding is hier niet echt duidelijk in. Een progje ontvangen via een andere palm is geen enkel probleem, dat loopt wel maar ik wil gewoon mijn agenda / adressen editten via de palm desktop etc.

Ik een USB kabeltje besteld maar zal wel een weekje duren voor ie binnen is. Terwijl volgens mij de Infrarood optie ook gewoon zou moeten werken.

Rene
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 mei 2001, 18:09
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
T'is me even onduidelijk wlek versie Windows je hebt,
UIs dit toevallig Win 2000 ?? dan is het probleem bekent en dien je een win 2000 updater te downloaden omdat microsoft in in 2000 de resources voorde infra voor iets anders gebruikt,
Je kan de update vinden op http://www.palm.com/support/downloads
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 mei 2001, 23:50
Harlin
Guest
 
Berichten: n/a
Nee Windows 98SE, ik heb vandaag bij een collega gekeken die een 'echte' palm had en hij kon in zijn palmpje de IrDA optie kiezen voor hotsync deze optie heb ik niet alleen crade en modem.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 juni 2001, 00:20
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Met het installeren van één bestandje uit de Infrared Enhanced update kom je wellicht een stap verder. In deze faq staat het beschreven:
http://www.handspring.com/support/ts...d.jhtml#phones

LET OP: er staan speciale instructies voor de Visor. Je moet alleen het bestand "SerIrCommLib.prc" uit de updater installeren en de overige bestanden NIET!!! Volg dus NIET de instructies die bij de updater zitten, want die instructies zijn voor Palm en niet voor Visor!!!

Kijk ook even in deze thread over een zelfde probleem:
http://www.palmclub.nl/forums/showth...p?threadid=778
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 juni 2001, 10:25
Harlin
Guest
 
Berichten: n/a
Hi,

Ik heb (alleen) de SerIrComm geinstalleerd, ik zie zie um bij de info er bij zitten. Ik heb een warm reset gegeven zoals was aangegeven in de readme. Ik heb de andere thread eens door gezocht en de volgende URL doorgenomen. http://www.palmclub.nl/tips/palmnet.shtml

"Wanneer verbinding wordt gelegd via Globalpulse en een Option modem moet onder Preferences -> Serial/IR ook Serial worden aangeklikt."

Ehhh ik kan onder Preferences de Serial/IR optie nergens terug vinden.

Visor Deluxe (Palm OS 3.1)
Laptop Win98SE
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 juni 2001, 19:01
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Kunnen de boel geloof ik wel sluiten,
os 3.1 is geloof ik het probleem, heb het zelf nog niet getest maar volgens mij (moet nu echt graven in m'n geheugen) ondersteunt 3.1 die optie niet.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 juni 2001, 22:29
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Visor Deluxe en IrDA

De visor Deluxe ondersteunt standaard geen IrDA voor Hotsync. dit is op te lossen door een extra programma te kopen, te weten Ir/Link van IS/Complete (http://www.iscomplete.com)

Goed de webpage en de instructies lezen voor het installeren!!!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 juni 2001, 10:51
N@gel's schermafbeelding
N@gel N@gel is offline
Houd van Palm........bier
Voornaam: Erik
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Spakenburg
Berichten: 80
Exclamation

Snap even niet waarom iedereen moeite heeft met IR synchronisatie. Heb zelf W2k en daar had ik de eerste keer met IR syncen ook een probleem maar dat was snel opgelost door bij de eigenschappen van draadloze verbinding de vinkjes van het tweede tabblad Draadloze verbinding voor digitale camera uit te zetten.

Verder is in W2K de IR niet gekoppeld aan een com poort. Dit zal voor WME dan ook wel gelden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023