Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14 oktober 2003, 21:33
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Tungsten T3 hard case

Ik vroeg me af of iemand de hard case voor de T3 van Palm heeft gekocht. Zo ja, wat zijn de ervaringen? En is de case echt van aluminium of is het een soort hard plastic, zoals die van de T|T (zie review)?
Het gaat om de case die bij pdaclub en bij palm zelf worden aangeboden.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 oktober 2003, 23:32
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Palm Hardcase

Hoi,
Ik heb de hardcase samen met mijn T3 besteld bij PDAshop en ik kan je vertellen, dat ie hetzelfde is als voor de T(2. Hij is alleen ietsje langer. Doordat de T3 iets anders is vormgegeven dan de T en T2 zit de T3 wat losser aan de onderkant waardoor de T3 alleen steun krijgt van de 2 haakjes aan de achterzijde. Door de ruimte aan de onderkant kan het gebeuren, dat ie door een klein schokje al los komt van de 2 haakjes in de achterzijde. Terwijl dat met mijn oude T2 niet het geval was.
Dit is wel op te lossen door onderin de case deze ruimte uit te vullen met bijvoorbeeld een dik strookje vilt die je gebruikt onder stoel- en tafelpoten.

Bij het openen is het wel aan te raden om eerst de voorzijde omlaag te duwen voordat je 'm opent, want als je dat niet doet kan er na verloop van tijd een "tandje" slijten of zelfs afbreken onder in het scharnier.

Ik heb de case erbij gekocht bij gebrek aan wat beters, maar eind oktober komt er een nieuwe fliptop case uit van Covertec en daar ben ik wel benieuwd naar. De slim leather case van Palm is er nog niet en dat is denk ik te danken aan het feit, dat de huidige bevestiging voor de T(2)niet opgaat voor de T3.
Dus ik doe het voorlopig nog maar met deze hardcase. Thuis en op kantoor mag mijn T3 pas uit z'n huisje.

Gr. Richard
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 oktober 2003, 09:26
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Ik heb ook de hardcase voor de T3 aangeschaft en heb dezelfde ervaring als Richard heeft ; de T3 lijkt iets makkelijker los te komen uit de case dan igv van de T & T2. Ik heb zo het idee dat dit komt doordat de dikte van de case hetzelfde is gebleven, terwijl de T3 iets dunner is dan zijn voorgangers. Hierdoor heeft ie iets meer ruimte om los te schieten denk ik.

De bevestiging is overigens exact hetzelfde als bij de T(2). Ook daar werd de Palm in de case tegen een veermechanisme geschoven waarna hij door de 2 palletjes werd tegengehouden.

Overigens ben ik verder zeer tevreden over de case. Ook ik heb indertijd bij het verschijnen van de TT deze case aangeschaft omdat er niets anders beschikbaar was, maar ben 'm in de loop der tijd zeer gaan waarderen. Daarom heb ik geen seconde getwijfeld bij aanschaf voor de T3, en denk dat ik ook niet zo snel zal overstappen op een andere hardcase. Grote pre vind ik nml. de ruimte voor 2 extra SD-kaartjes.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 oktober 2003, 11:21
Lijn0
Guest
 
Berichten: n/a
aluminium hardcase

Heb het dingetje even in m'n handen gehad, is niet meer dan een kunststof gevalletje met een werkelijk flinterdun aluminium laagje hierover.
Overigens komt Piel Frama zeer binnenkort met een (natuurlijk weer prachtige) lederen flipcase voor de T3 (hebben ze mij gemaild).
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 oktober 2003, 11:38
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Dank voor jullie antwoorden. Ik denk dat ik gewoon even wacht tot Innopocket of Proporta de nieuwe hard case voor de T3 af heeft. Die cases hebben namelijk ook ruimte voor 2 sdcards en zijn bovendien van echt metaal gemaakt. En dat kan alleen maar beter zijn voor de palm (in mijn handen
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 oktober 2003, 13:33
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Ik zie dat de Innopocket inderdaad verkrijgbaar is met 2 SD uitsparingen (bij TT(2)) ; bij Proporta kan ik daar echter niets over terugvinden. Als je trouwens voor de Proporta gaat dan kun je nu al een pre-order doen, en krijg je alvast een gratis Neoprene case toegestuurd (twv £ 16.98)

Verder lijkt mij het naar rechts openslaan van 3rd party alu-cases in het algemeen onhandig voor rechtshandigen, maar zeer zeker in het geval van de T3. Bij de landscape view zit het klepje dan aan de onderkant van de case. Uiteraard kan je de landscape view de andere kant op laten draaien, maar dan zit je weer met je de knoppen aan de verkeerde kant....

Weet iemand of er uberhaupt een 3rd party alu-case bestaat die naar links opendraait ? Heeft vast te maken met de memo button en headphone jacket die beschikbaar moeten blijven, maar dan nog...

Citaat:
RHarinck heeft gezegd: Bij het openen is het wel aan te raden om eerst de voorzijde omlaag te duwen voordat je 'm opent, want als je dat niet doet kan er na verloop van tijd een "tandje" slijten of zelfs afbreken onder in het scharnier.
Ik heb dezelfde case voor mijn TT intensief een jaar gebruikt en heb nooit zoiets ondervonden.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 oktober 2003, 13:56
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik heb de aluminium hard case van proporta (die van innopocket is identiek) gebruikt voor de Zire 71. De klep opende naar rechts. Wat mij betreft werkt dit als rechtshandige prima. Dus bedankt voor je waarschuwing maar ik vond het juist handiger om de klep naar rechts te hebben. Bovendien is het dan makkelijker om de case vast te houden met links en te tikken met je stylus in je rechterhand. Ik denk zelfs dat dat de reden is dat de klep naar rechts opent. Rechtshandigen zijn nu eenmaal in de meerderheid dus daar zullen de producenten zeker rekening mee hebben gehouden.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 oktober 2003, 15:03
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Op 15-10-2003, om 14:56 heeft metck dit gezegd in bericht #7
Ik heb de aluminium hard case van proporta (die van innopocket is identiek) gebruikt voor de Zire 71. De klep opende naar rechts. Wat mij betreft werkt dit als rechtshandige prima. Dus bedankt voor je waarschuwing maar ik vond het juist handiger om de klep naar rechts te hebben.
Prima als je er geen probleem mee hebt. Ik bedoelde ook eigenlijk meer het gebruik bij de landscape optie van de T3. Als ik dat na-boots met mijn T3 & Palm hardcase dan werkt dat absoluut niet prettig.

Citaat:
Bovendien is het dan makkelijker om de case vast te houden met links en te tikken met je stylus in je rechterhand. Ik denk zelfs dat dat de reden is dat de klep naar rechts opent. Rechtshandigen zijn nu eenmaal in de meerderheid dus daar zullen de producenten zeker rekening mee hebben gehouden.
Dat waag ik te betwijfelen (niet dat rechtshandigen in de meerderheid zijn ). De meeste oudere cases of cases voor PDA's waar er geen button of jog-dial aan de linkerhand zit hebben een scharnier aan de linkerkant. Kijk maar bij Proporta op de site naar alu cases voor V(x), m5xx en IPAQ's. (PS.Ook ik hou de case met links vast en tik met rechts)
.
__________________
Sander
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023