Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 maart 2005, 09:58
F. Kreunen
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Nederlandse taal voor T5 Palm

Ik heb een Palm T5 gekocht, omdat alleen de Palm Nederlands vertaald kan worden. Maaaarrrr helaas moest ik deze teleurstelling even verkroppen toen ik hoorde dat de T5 er geen heeft, of nog niet. Kan iemand mij helpen?
  #2  
Oud 04 maart 2005, 10:15
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Even een kleine uitleg: standaard heeft geen enkele PDA op PalmOS de Nederlandse taal aan boord. Deze zit niet in het gebruikte EFIGS-ROM.

Dat wil uiteraard niet zeggen dat je je Palm niet in het Nederlands kan laten draaien. Dit is echter niet gratis.

Kijk voor Dutch Piloc op PDASSI.nl.

Leuk feitje: Dutch Piloc is ontwikkeld door oud-Palmclubbestuurslid Susan Krieger.

Update: Ik zie dat de T5 niet bij de lijst van ondersteunde modellen staat. Ik neem echter aan dat Dutch Piloc gewoon werkt.

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5

Laatst gewijzigd door Smaus; 04 maart 2005 om 10:17.
  #3  
Oud 04 maart 2005, 10:16
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
En ter aanvulling: de website van Dutch Piloc is http://www.smartprinciples.com/piloc/
__________________
What the FAQ?
  #4  
Oud 04 maart 2005, 13:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Via Moderator PM:

Citaat:
Dat is nu juist het probleem, de firma waar ik de T5 gekocht had heeft PILOC besteld en daarna geinstalleerd. 3 weken moest ik wachten ook van wege de drukte in de winkel "begrijpelijk" maar ze hebben het niet ingekregen,nu heb ik de T5 thuis zonder de Nederlandse vertaling.
Wat een prutsers bij die winkel.

Kun je Dutch Piloc dan niet zelf installeren?
__________________
FoleoCentral.com
  #5  
Oud 04 maart 2005, 14:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Via PM:

Citaat:
Wie mij hiermeer kan helpen krijgt een Limburgse vlaai, waar hij ook maar woont. een PC heb ik niet, dus ben ik helemaal afhankelijk, liefde zoekt altijd een weg om eruit te komen toch.
F. Kreunen, jee mag wel de berichten op het forum plaatsen hoor (in plaats van priveberichten doorsturen), dan zien meer mensen het.

Als je geen PC hebt, wordt het nogal moeilijk om bestanden op je Palm te installeren. Heb je geen kennissen die een PC hebben? Daar kun je dan Dutch Piloc op je Palm zetten.
__________________
FoleoCentral.com
  #6  
Oud 06 maart 2005, 20:50
Skaah Skaah is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 13 september 2004
Berichten: 29
Stuur een bericht via ICQ naar Skaah
Citaat:
Op 04-03-2005, om 15:03 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #5
Als je geen PC hebt, wordt het nogal moeilijk om bestanden op je Palm te installeren. Heb je geen kennissen die een PC hebben? Daar kun je dan Dutch Piloc op je Palm zetten.
Je kan bestanden via je geheugenkaartje, of via internet, ir, of bluetooth op je palmpje krijgen.

Ik heb voor mijn TH55 iig geen PC nodig, alleen als backup.
__________________
3Com Palm IIIx => Sony Clié SL10 => Sony Clié TH55
  #7  
Oud 06 maart 2005, 21:06
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 06-03-2005, om 21:50 heeft Skaah dit gezegd in bericht #6

Je kan bestanden via je geheugenkaartje, of via internet, ir, of bluetooth op je palmpje krijgen.

Ik heb voor mijn TH55 iig geen PC nodig, alleen als backup.
Jaaa, praktisch gedacht! In plaats van naar een PC moet de Topicstarter nu op zoek naar iemand met een andere Palm die de bestanden van Dutch Piloc op zijn Palm moet zetten, mee moet nemen naar de topicstarter, en naar hem over moet beamen!

Nee, kijk dan of je een PC kan vinden met Win2000 of WinXP en internet, sluit de drive mode van de T5 erop aan, en gooi de Dutch Piloc bestanden er dan direct op.
__________________
FoleoCentral.com
  #8  
Oud 09 maart 2005, 05:39
F. Kreunen
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb

Ik zal een PC opzoeken en PILOC zelf installeren, ik laat het weten.
Bedankt voor de tip.

gr Fer
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023