Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 december 2005, 17:52
texel texel is offline
Lid
Voornaam: Kasper
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 juli 2004
Locatie: Texel
Berichten: 12
Bluetooth-probleem met T3

Ik heb sinds een paar jaar een T3. Vanaf het begin heb ik altijd problemen gehad met het starten van Bluetooth. Het aan zetten duurt vaak erg lang of resulteert regelmatig in een vastloper, waarna een soft reset meestal uitkomst biedt.
Het lijkt een vrij willekeurig optredend probleem. Ik kan mijn vinger er niet achter krijgen wanneer het fout gaat en wanneer niet. Het probleem komt voor als er andere BT apparaten al aan staan, maar ook als ik ver weg ben van een ander BT apparaat.
De laatste tijd heb ik problemen met de communicatie met de GPS muis (Emtac CruxII). Bij het zoeken naar trusted devices (add device; current discovery), loopt de T3 helemaal vast en heef hij al 2 maal (vanzelf?) een hard-reset uitgevoerd. In ieder geval was ik alle gegevens kwijt.
Ik heb verschillende malen geprobeerd om de BT device-cache te verwijderen. Dat helpt soms even, maar niet altijd. En om nou altijd eerst die cache te moeten verwijderen voor ik BT kan starten vind ik ook niet een echte oplossing.
Wie kan mij hiermee helpen? Bestaat er een update voor de BT-driver of zo iets?

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 12 december 2005 om 07:39.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 december 2005, 19:16
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Wat gebeurt er als je BT gebruikt op een volledig lege T3? Dus na een harde reset en zonder dat je een synchronisatie hebt uitgevoerd.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 december 2005, 20:33
texel texel is offline
Lid
Voornaam: Kasper
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 juli 2004
Locatie: Texel
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Wat gebeurt er als je BT gebruikt op een volledig lege T3? Dus na een harde reset en zonder dat je een synchronisatie hebt uitgevoerd.
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga het morgen even proberen. Laat het weten.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 december 2005, 20:35
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Succes met uitproberen.
Wat ik overigens bedoel te zeggen is dat als je op een lege T3 het probleem niet hebt, het waarschijnlijker wordt dat het om een softwarematig probleem gaat (bijvoorbeeld conflicterende programma's). Heb je het probleem op een lege T3 ook dan lijkt dat eerder in de richting van een hardwareprobleem te wijzen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 december 2005, 11:25
texel texel is offline
Lid
Voornaam: Kasper
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 juli 2004
Locatie: Texel
Berichten: 12
Ik heb het inmiddels geprobeerd. Na een hard reset lijkt het goed te functioneren. Bluetooth aanzetten en uitzetten verloopt (redelijk snel) en zonder vastlopers.
Ik heb toevallig net TomTom 5 aangeschaft en nu 1 dag draaiend. De eerste keer dat ik TT opgestart had, zette TT zelf de bluetooth aan. Dat resulteerde onmiddelijk in een vastloper en een automatische hard-reset. Ik had de GPS muis overigens niet als trusted device ingesteld, omdat mijn vorige navigatiepakket daar moeite mee had (MapSonic).
Nu ik alles opnieuw heb geinstalleerd, en de GPS ook als trusted device heb gekoppeld, lijkt het beter te gaan. Welliswaar gaat het aanzetten van bluetooth (zowel handmatig als door TT zelf) nog wel erg langzaam; maar geen vastloper tot nu toe.
Ik denk dat ik het nog een tijdje moet aanzien, wellicht geeft TT minder conflicten dan Mapsonic.
Ik ben nog wel benieuwd of er updates te krijgen zijn voor de bluetooth aansturing.

Laatst gewijzigd door texel; 12 december 2005 om 13:20. Reden: Bluetooth in plaats van bleutooth
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 december 2005, 12:52
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik ben zo vrij geweest om bleutooth te wijzigen in Bluetooth.

Dit doe ik om het mogelijk te maken dat mensen die met de zoekopdracht zoeken naar Bluetooth ook bij jouw thread uit kunnen komen.

En hopelijk blijft het nu allemaal werken!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 december 2005, 13:29
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Ik gebruik het programma BT-Toggle. Proef-versie via internet te downloaden. Dit programma optimaliseert het gebruik van de BT-radio van je Palm. De door jou beschreven problemen heb ik nog nooit gehad.

Joop
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023