Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #481  
Oud 15 april 2004, 12:14
Xcuseme's schermafbeelding
Xcuseme Xcuseme is offline
Vriend v/d Palmclubserver
Voornaam: Marc
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 18 maart 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 165
Stuur een bericht via ICQ naar Xcuseme
Ik zou willen voorstellen deze threat te sluiten en voor ieder nieuw probleem die men tegenkomt een nieuwe threat te beginnen.

Het is ondoenlijk voor iemand met een zelfde probleem via de zoekfunctie in deze threat iets terug te vinden...

Moderator?
Met citaat reageren
  #482  
Oud 15 april 2004, 12:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 15-04-2004, om 12:14 heeft Xcuseme dit gezegd in bericht #481
Ik zou willen voorstellen deze threat te sluiten en voor ieder nieuw probleem die men tegenkomt een nieuwe threat te beginnen.

Het is ondoenlijk voor iemand met een zelfde probleem via de zoekfunctie in deze threat iets terug te vinden...

Moderator?
Mja, dit probleem hebben we dus ook bij de Mapsonic en Tomtom thread. Ikzelf vind dat het niet nodig is, maar dat eenieder met een specifiek probleem wel een nieuwe thread kan beginnen.

Maar ik zal er eens een polletje tegenaan gooien bij de moderators. We komen hier snel op terug.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #483  
Oud 15 april 2004, 16:16
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 03 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Is het misschien mogelijk om de kernpunten uit deze thread onder te brengen in de respectievelijke reviews?
__________________
//Off Topic
Met citaat reageren
  #484  
Oud 21 april 2004, 10:45
Kingpin's schermafbeelding
Kingpin Kingpin is offline
Forumbikkel
Voornaam: Eric
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 april 2001
Locatie: Breda
Berichten: 118
Heeft iemand al problemen gehad met de digitizer...ik las op de website van The Gadgeteer dat een van die twee dames problemen had met de digitizer.

Citaat:
04-19-2004 09:40am
I doubt if any of you that have been following my CLIÉ TH55 saga will be surprised when I say that I don't think that particular review will be happening...ever.

As things stand right now, I have a refurbished unit that Sony sent to replace a two week old TH55, after they had kept mine for a month. I feel like I am getting the short end of the stick in this transaction so I am not going to open the refurb's sealed box, and I am in the process of trying to just get my money back. Since the digitizer on my original TH55 started messing up well within the 30 days allowed for a refund, I could have and now know that I should have, just sent it in for a refund. Instead, I used Sony's customer service and was without my PDA for an unacceptable amount of time, then was given a used unit as a replacement. Whether you agree with me or not, I have a huge problem accepting a refurbished unit in trade for an item for which I paid full retail during a period when I could have received my full purchase price back had I just returned the PDA. If Sony had offered a refund of some sort, which I think would be appropriate in this situation, then I might have been more open to the idea of accepting the refurb. As it stands now, I am awaiting yet another customer service call to tell me if I will be allowed to get my money back, since Sony was basically holding my TH55 hostage during the time in which I should have returned it. Blah! :0P
Ook niet zo'n goeie service van Sony trouwens...
__________________
Palm Vx, Palm Tungsten|T, Palm Tungsten|T3 + Nokia 6310i

Met citaat reageren
  #485  
Oud 21 april 2004, 22:55
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 15-04-2004, om 12:14 heeft Xcuseme dit gezegd in bericht #481
Ik zou willen voorstellen deze threat te sluiten en voor ieder nieuw probleem die men tegenkomt een nieuwe threat te beginnen.
Het is ondoenlijk voor iemand met een zelfde probleem via de zoekfunctie in deze threat iets terug te vinden...
Moderator?
Ja hier ben ik . Beetje laat misschien, maar wel met goed nieuws. Namelijk het volgende. Het is inderdaad lastig zo niet ondoenlijk om in grote threads (zoals deze maar bijvoorbeeld ook enkele gps-threads) bepaalde specifieke informatie te vinden. Dit komt omdat de zoekfunctie van het forum standaard staat ingesteld om de zoekresultaten weer te geven als threads. Als je echter zoekt naar specifieke informatie dan kun je via de uitgebreide zoekpagina (http://www.palmclub.nl/forums/search.php?s=) bij de opties aangeven dat je de zoekresultaten weer wilt geven als berichten ipv threads. Op deze manier kun je het probleem van grote threads redelijk adequaat verhelpen.
Overigens zijn we het er als moderatoren over eens dat nieuwe problemen in dit geval t.a.v. de TH-55, ook in een nieuwe thread besproken mogen worden.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #486  
Oud 11 mei 2004, 22:21
Quantor
Guest
 
Berichten: n/a
Nu weet ik niet zeker of ik dit hier nu mag vragen

Welke cradle kan ik nu het beste kopen voor de TH55? Op pdashop.nl wordt een cradle van een ander merk aangeboden maar er staat niet bij dat deze ook de accu oplaadt.

Dus eisen:
- sync
- charge
- prijs moet ook niet te hoog zijn

Bedankt!
Met citaat reageren
  #487  
Oud 11 mei 2004, 22:42
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Je had hier beter een nieuwe thread voor kunnen maken, deze is zo langzamerhand een beetje onoverzichtelijk geworden...

Maar www.sonystyle.nl heeft nog steeds een aanbieding, voor € 30,- heb je dan een originele cradle die past en alles doet wat je wil, het typenummer is PEGASPC100K.EKW

Succes ermee, en veel plezier met je TH55
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #488  
Oud 12 mei 2004, 09:22
Quantor
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 11-05-2004, om 22:42 heeft GJHartog dit gezegd in bericht #487
Maar www.sonystyle.nl heeft nog steeds een aanbieding, voor € 30,- heb je dan een originele cradle die past en alles doet wat je wil, het typenummer is PEGASPC100K.EKW
Jammer dat de verzendkosten maar liefst 17.85 euro bedragen, dat is meer dan de helft van de kosten van de cradle
Misschien heeft iemand nog een ander idee?
Met citaat reageren
  #489  
Oud 12 mei 2004, 10:11
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Op 12-05-2004, om 09:22 heeft Quantor dit gezegd in bericht #488


Jammer dat de verzendkosten maar liefst 17.85 euro bedragen, dat is meer dan de helft van de kosten van de cradle
Misschien heeft iemand nog een ander idee?
Het staat je natuurlijk vrij te doen wat je wilt, maar toen ik mijn TH55 kocht, heb ik ook gezocht naar een cradle. Uiteindelijk heb ik bovenstaand model gekocht, zegt genoeg denk ik zo...

Goedkoper zal je hem niet vinden denk ik...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #490  
Oud 15 mei 2004, 15:06
RolandS RolandS is offline
Senior lid
Voornaam: Roland
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Purmerend
Berichten: 66
Stop je de nieuwe Clié makkelijk in je borstzakje van je overhemd? Dat doe ik nu met mijn Clié T625C, en vroeger met mijn Palm M500, die woog écht niets. Maken die 50 gram extra t.o.v. de T625 veel uit?

Zou wel een TH55 willen zónder camera, en dan die 50 gram er af.
Met citaat reageren
  #491  
Oud 15 mei 2004, 16:51
Quantor
Guest
 
Berichten: n/a
ik kan de TH55 alleen vergelijken met een Palm III (zonder batterijen) en die III is best wel wat lichter. Zou de TH55 niet in een borstzakje van een overhemd doen qua gewicht, heb hem gewoon in jaszak bij me.
Met citaat reageren
  #492  
Oud 17 mei 2004, 15:25
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Past gewoon goed in een borstzak. Je vergeet zelfs dat ie er in zit!
Hoe ik dat weet?

Het bewijs is dat ie er natuurlijk altijd uitvalt als hij kan landen op een harde ondergrond. Wie heeft dat niet meegemaakt?

Ik zou het dus niet doen, maar het kan dus wel heel makkelijk. (Ik hoorde dat mensen een stuk van de achterkant beplakken met klitteband om ´m wat stroever te maken.)
Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #493  
Oud 17 mei 2004, 16:46
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 17-05-2004, om 15:25 heeft jeeptricks dit gezegd in bericht #492 (Ik hoorde dat mensen een stuk van de achterkant beplakken met klitteband om ´m wat stroever te maken.)
Sterker nog, je hebt een bedrijf dat zich bezig houdt met dit soort zaken. Het bedrijf heet (hoe kan het ook anders) Egrip.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #494  
Oud 24 mei 2004, 21:03
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Nu zie ik op alle screenshots van Clie Organiser (het agenda gedeelte) een vaste uurverdeling van de dag....2 regels per uur. Daarnaast hebben alle afspraken een achtergrond kleurtje. Nou ben ik behoorlijk gecharmeerd van de th55 maar bovengenoemde dingen spreken mij absoluut niet aan. Is dit standaard of kun je dit zelf instellen?

Werkt de clie organiser agenda net zo makkelijk als de standaard agenda app van Palm?

bvd
Carel
Met citaat reageren
  #495  
Oud 24 mei 2004, 21:20
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 24-05-2004, om 21:03 heeft Ce dit gezegd in bericht #494
Nu zie ik op alle screenshots van Clie Organiser (het agenda gedeelte) een vaste uurverdeling van de dag....2 regels per uur. Daarnaast hebben alle afspraken een achtergrond kleurtje. Nou ben ik behoorlijk gecharmeerd van de th55 maar bovengenoemde dingen spreken mij absoluut niet aan. Is dit standaard of kun je dit zelf instellen?

Werkt de clie organiser agenda net zo makkelijk als de standaard agenda app van Palm?
Beide zaken zijn aan te passen. Je kunt als achtergrond-kleur ook "none" ingeven.
In menu kun je onder Options>Preferences ook een "default color" opgeven.

De uurverdeling kun je onder Option > Day View Prefs instellen door voor Hour height één van de vijf mogelijke instellingen te kiezen:

- Low --> één regel per uur
- Mid (30 min) --> één regel per half uur
- Mid --> 2 regels per uur
- High (30 min) --> 4 regels per uur, hele en halve uren vermeld
- High --> 4 regels per uur, alleen hele uren vermeld

Je moet die uren- en lijn verdeling als een soort van schaalverdeling zien die langs de vakjes met de kalender-items staat.

Of het net zo gemakkelijk werkt durf ik nog niet zo hard te stellen, ik ben het allemaal nog een beetje aan het uitproberen.
Met de niet zo heel kleine databook-database die ik van m'n oude Clie heb overgezet werkt het allemaal best snel. Zeker niet zo langzaam als sommige reacties in forums doen geloven.
De desktop start wel erg traag op.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #496  
Oud 24 mei 2004, 21:31
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Op 24-05-2004, om 21:20 heeft r. dohmen dit gezegd in bericht #495
ik ben het allemaal nog een beetje aan het uitproberen.
Alvast bedankt voor deze snelle antwoorden. Een paar laatste vraagjes....wat zijn jouw eerste indrukken van beeld- en geluidskwaliteit (alarm en muziek)?

Carel
Met citaat reageren
  #497  
Oud 24 mei 2004, 21:48
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 24-05-2004, om 21:31 heeft Ce dit gezegd in bericht #496
Alvast bedankt voor deze snelle antwoorden. Een paar laatste vraagjes....wat zijn jouw eerste indrukken van beeld- en geluidskwaliteit (alarm en muziek)?
Komend vanaf een 2,5 jaar oude clie: super. Video opgenomen met een digitale camera speler echt super af. De geluids-kwaliteit van deze opnamen of van de voice-recorder vind ik ook verbluffend goed.
Ik heb als vergelijk alleen wat opnamen die ik ooit met een ux in een winkel gemaakt heb (vergelijkbaar) en twee ppc's (acer en asus; voice recording is duidelijk slechter)
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #498  
Oud 24 mei 2004, 23:08
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 24-05-2004, om 21:31 heeft Ce dit gezegd in bericht #496 Alvast bedankt voor deze snelle antwoorden. Een paar laatste vraagjes....wat zijn jouw eerste indrukken van beeld- en geluidskwaliteit (alarm en muziek)?
Carel, als je overweegt over te stappen van een T3 naar een TH55 let dan wel dat met name de CLie Organiser traag werkt. Er zit nu eenmaal een behoorlijk verschil wat betreft processor tussen beide pda's en een overstap van T3 naar TH55 is in dat opzicht een achteruitgang. Verder is de TH55 een fantastisch apparaat maar de snelheid van een T3 mis ik af en toe nog wel.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #499  
Oud 25 mei 2004, 08:08
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Op 24-05-2004, om 23:08 heeft metck dit gezegd in bericht #498
Carel, als je overweegt over te stappen van een T3 naar een TH55 let dan wel dat met name de CLie Organiser traag werkt. Er zit nu eenmaal een behoorlijk verschil wat betreft processor tussen beide pda's en een overstap van T3 naar TH55 is in dat opzicht een achteruitgang. Verder is de TH55 een fantastisch apparaat maar de snelheid van een T3 mis ik af en toe nog wel.
Maurice, de TH55 is inderdaad een optie. zijn er, afgezien van het snelheidsverschil, nog andere zaken waar jij als voormalig T3'er tegen aan gelopen bent....hetzij in negatief opzicht danwel in positief opzicht?
Clie Organiser lijkt, vanaf screenshots, mogelijkheden te hebben waar ik nu allemaal extra software voor gebruik. Is dat snelheidsverschil storend? alleen bij een grote agenda database?

bvd

Carel
Met citaat reageren
  #500  
Oud 25 mei 2004, 10:10
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 25-05-2004, om 08:08 heeft Ce dit gezegd in bericht #499


Maurice, de TH55 is inderdaad een optie. zijn er, afgezien van het snelheidsverschil, nog andere zaken waar jij als voormalig T3'er tegen aan gelopen bent....hetzij in negatief opzicht danwel in positief opzicht?
Clie Organiser lijkt, vanaf screenshots, mogelijkheden te hebben waar ik nu allemaal extra software voor gebruik. Is dat snelheidsverschil storend? alleen bij een grote agenda database?
Geen idee wat groot is natuurlijk, maar de mijne is nu zo'n 350 kB groot en er is niet veel van traagheid te merken.
De Clie Organiser combineert overigens de standaard database met aanvullende databases waar afbeeldingen, icoontjes e.d. uitgehaald worden. Daarvan heb ik nog niet zo heel erg veel in CO staan. Dus misschien dat het strager wordt als je honderd(en) afbeeldingen in CO hebt staan.
Als je bijvoorbeeld een foto (genomen met de ingebouwde camera) in CO zet, wordt alleen een kleine thumbnail extra bewaard. Pas als je op de foto tapt, wordt de oorspronkelijke foto geladen (als die beschikbaar is).

Het grote voordeel van de TH is Wifi in combinatie met een groot en redelijk helder scherm. Het is echt super om (in de buurt van een accesspoint) altijd bij mail, websites en dus spreadheets en word-documenten te kunnen komen. Netfront en picselviewer doen dat verbazingwekkend goed!
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023