Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > TouchPad

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 31 augustus 2011, 16:12
ricosabel ricosabel is offline
Senior lid
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 04 augustus 2011
Berichten: 50
Ik ben er niet echt bang voor. We moeten hem met zijn allen naar hongarije sturen en mijn pa heeft ooit nog met flextronics gewerkt vanuit zijn toenmalige werkgever (ex-philips bedrijf) dus ik verwacht wel dat dat allemaal goed komt.


Ik heb een complete 'veilige'reset gedaan zodat al mijn gegevens definitief weg zijn. Mijn TP stond op het welkom "select language' scherm toen ik hem uit zette om op te sturen. Dus daar maak ik me ook niet echt druk om.

Het enige wat ik me afvroeg; joblamie moest hem eerst naar UK sturen en vervolgens pas naar Hongarije. Flextronics is een bedrijf dat reparaties uitvoert voor derden. Zou het zo zijn dat ze in eerste instantie van plan waren de TP te swappen maar door te weinig voorraard nu over zijn gegaan op daadwerkelijk herstellen?

dat word serienummers in de gaten houden als ze terug komen! :P
__________________
HP Touchpad 32GB / HP Pre 3
Met citaat reageren
  #22  
Oud 31 augustus 2011, 17:15
joblamie joblamie is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 30 december 2009
Berichten: 43
Bij thuiskomst zie ik dat UPS alweer langs geweest is om het pakketje terug te leveren. Dat doen ze wel heel snel (vrijdag opgehaald). Vermoed dat de TouchPad gewoon is omgeruild in Hongarije en niet gerepareerd.

Morgen doen ze nog een bezorgpoging. Ben benieuwd.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 31 augustus 2011, 19:26
ricosabel ricosabel is offline
Senior lid
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 04 augustus 2011
Berichten: 50
Ik ben ook benieuwd.

Heb hem gisteren pas opgestuurd, maar als ikd at zo hoor zou ik hem dus misschien al zaterdag of maandag kunnen terugverwachten....

Hoor graag of je dezelfde terug krijgt of dat ze hem geswapped hebben!

Grz
__________________
HP Touchpad 32GB / HP Pre 3
Met citaat reageren
  #24  
Oud 01 september 2011, 19:55
joblamie joblamie is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 30 december 2009
Berichten: 43
Helaas. Ik heb mijn TouchPad terug gekregen in exact dezelfde staat als dat ik hem verstuurd heb. Enkele uren later kreeg ik een telefoontje van HP dat de fabriek hem teruggestuurd heeft omdat het een Amerikaanse TouchPad betrof (duh!).

Erg teleurgesteld natuurlijk, want dat wisten ze al vanaf het allereerste moment (het serialnumber was immers bekend en ik heb er geen moment een geheim van gemaakt dat het om een Amerikaans exemplaar ging). Dus helaas. Ze adviseerden me het opnieuw te regelen, maar dan via HP USA.

Dat heb ik dan ook geprobeerd, via een chatsessie met een hele vriendelijke Palm medewerker op de Palm/HP WebOS support site (daar kom je automatisch op terecht als je via HP.com opgeeft dat het om de TouchPad gaat). Hij liep echter direct tegen het probleem aan dat hij geen case kon aanmaken in zijn systeem zonder US shipping adres. Uiteindelijk heeft hij de zaak doorgestuurd naar een 'HP admin team' die de zaak dan verder zou uitpluizen. Heb meteen erbij laten vermelden dat ik op geen enkele wijze mijn pricematch lijk te kunnen krijgen. Ze gaan me terugbellen of mailen.

Dus ben benieuwd.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 01 september 2011, 22:22
ricosabel ricosabel is offline
Senior lid
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 04 augustus 2011
Berichten: 50
damn, dat is balen.

Nu vrees ik een beetje voor mijn eigen touchpad die inmiddels onderweg of misschien al aangekomen is bij Flextronics in Budapest (HU).

Ze beweren dat het probleem bij jou is dat ze hem niet willen repareren omdat het een amerikaanse (USA) touchpad is?

Heb even gechecked bij de mijne, en op de sticker aan de onderzijde van de doos (waar ook het serie nummer staat) staat het volgende:

HP TOUCHPAD, EU, 32G, 1.2GHZ, WIFI, EFIGS

Als ik dat logisch benader zou dat betekenen dat mijn touchpad een Europeesch model is?

Ben nu heel erg benieuwd wat er met mijn touchpad gaat gebeuren...

Grz,

rico
__________________
HP Touchpad 32GB / HP Pre 3
Met citaat reageren
  #26  
Oud 02 september 2011, 11:26
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Een tegenvaller dus.. Ik vrees dat reparatie via HP in Engeland van een US TouchPad in Europa een 'Mission Impossible' is. Wat dat betreft denk ik dat Ricosabel met zijn UK nummer meer kans maakt..
Voor het overige denk ik dat MobileTechcenter onze enige hoop is om hier iets aan te kunnen gaan doen..Wellicht kan Richard daar aan reserveonderdelen komen?
Ik heb de scheurtjes in mijn Amerikaanse TouchPad zelf gerepareerd door een heel klein druppeltje secondenlijm in het scheurtje te doen. Zo loop je in elk geval niet het risico dat het verder afbreekt en je ziet het nauwelijks. Maar het wordt natuurlijk de vraag hoe je je TouchPad geserviced krijgt bij echte hardware problemen..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #27  
Oud 05 september 2011, 12:33
ricosabel ricosabel is offline
Senior lid
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 04 augustus 2011
Berichten: 50
Volgens Track&trace van TNT/PostNL is mijn touchpad afgelopen donderdag afgeleverd
bij Flextronics. Hoe langer het duurt, hoe beter dan maar? Dan zijn ze hem tenminste aan het repareren.....

aan de andere kant, als ie snel terug is kan het ook zo zijn dat (naast het zonder repareren terugsturen) ze hem gewoon swappen voor een nieuw exemplaar..

ik wacht in spanning af....
__________________
HP Touchpad 32GB / HP Pre 3
Met citaat reageren
  #28  
Oud 06 september 2011, 19:54
ricosabel ricosabel is offline
Senior lid
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 04 augustus 2011
Berichten: 50
@ Joblamie:

mag ik vragen welk bedrijf jou Touchpad kwam terug brengen? UPS, Fed-ex, DHL of misschien onze eigen TNT???

Ik probeer namelijk op een of andere manier uit te vinden waar mijn touchpad uithangt maar HP UK heeft geen repair status check dus wil ik het een bij de vervoerder proberen om te zien of ie al onderweg is....

EDIT:

Hij moet iig van hier komen:



Ik hoop niet dat ie daar nog is

thx.

grz,

rico
__________________
HP Touchpad 32GB / HP Pre 3

Laatst gewijzigd door ricosabel; 07 september 2011 om 00:02.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 07 september 2011, 07:33
joblamie joblamie is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 30 december 2009
Berichten: 43
UPS. Bij mij was de heen en terugreis 1 track en trace nummer, dus kon het pakket blijven volgen. De service die HP ook gebruikte voor het ophalen van mijn touchpad heet Pickup and Return.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 07 september 2011, 14:30
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
@ricosabel: Volgens mij zie ik die TP van jou in de struiken liggen..
Nee zonder gekheid, het blijft afwachten, maar ik denk wel dat je hem terugkrijgt, al dan niet gerepareerd..
Flextronics is een internationaal bedrijf met zelfs een vestiging in Venray in Nederland. Misschien kun je die bellen als het echt erg lang gaat duren? (0478) 518000
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #31  
Oud 07 september 2011, 14:34
joblamie joblamie is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 30 december 2009
Berichten: 43
Van echt lang kan nu nog geen sprake zijn lijkt me, dat kan nog wel even duren!
Wees blij dat ie niet zo snel terug kwam als de mijne

Ik heb me inmiddels wel neergelegd bij het scheurtje, ik ga er verder geen tijd meer in steken. Wat veel belangrijker is nu, om de pricematch te krijgen. Dat gaat immers om 400 keiharde dollars. Maar ook daar heb ik een hard hoofd in.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 08 september 2011, 20:01
ricosabel ricosabel is offline
Senior lid
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 04 augustus 2011
Berichten: 50
vandaag schijnbaar n UPS mannetje aan de deur geweest.... nu wachtend op (hopelijk) een tweede afleverpoging....
__________________
HP Touchpad 32GB / HP Pre 3
Met citaat reageren
  #33  
Oud 09 september 2011, 08:34
mrmad1909's schermafbeelding
mrmad1909 mrmad1909 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Manfred
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 05 december 2006
Locatie: 127.0.0.0
Berichten: 109
Al in 2002 heeft Palm mijn Tungsten|C diverse malen gerepareerd tot grote tevredenheid. Dat werkt echt vlekkeloos hoor. Soms duurt het wat langer maar mijn ervaringen waren altijd goed. Ik heb geloof ik een keer of zes met ze te maken gehad. Voor zowel de Tungsten als de Treo.
__________________
HP Touchpad 32Gb & PalmPre2 16Gb yessss
Met citaat reageren
  #34  
Oud 09 september 2011, 11:11
ricosabel ricosabel is offline
Senior lid
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 04 augustus 2011
Berichten: 50
ik weet natuurlijk dat het lang kan duren.

Maar ik had hem aangeschaft hoofdzakelijk voor studie die inmiddels alweer volop aan de gang is. Dat is een beetje balen.

Verder heb ik hem met TNT opgestuurd en komt ie waarschijnlijk met UPS terug; ik kan hem dus niet tracks en HP UK heeft blijkbaar geen 'track your repair' service...
__________________
HP Touchpad 32GB / HP Pre 3
Met citaat reageren
  #35  
Oud 09 september 2011, 13:21
mrmad1909's schermafbeelding
mrmad1909 mrmad1909 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Manfred
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 05 december 2006
Locatie: 127.0.0.0
Berichten: 109
Dat kan ik me voorstellen. Het duurde toen ook wel vaak zes tot acht weken. Sterkte met wachten..
__________________
HP Touchpad 32Gb & PalmPre2 16Gb yessss
Met citaat reageren
  #36  
Oud 14 september 2011, 13:33
ricosabel ricosabel is offline
Senior lid
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 04 augustus 2011
Berichten: 50
Nou, vandaag maar es contact opgenomen met Palm Care....

Resultaat:


[13:21] Natalia.M I checked the status of the repairation Touchpad
[13:22] Natalia.M And what happened was that when your device arrived, had no repairment order
[13:22] Natalia.M So we did it again and now the Touchpad is being repaired
[13:23] Rico Sabel okay. And do you have any clue on how long it will approx. take to get repaired? Or when repairs started?
[13:24] Natalia.M The repairment will start today, and how long it will take really I can't make that sure factly
[13:24] Natalia.M It depends on how your device answers to the tests

Ben benieuwd... ben nu aan het vragen of ik ergens mijn reparatie kan tracks zodat ik in ieder geval weet wanneer ik thuis moet blijven voor ontvangst maar heb er een hard hoofd in..
__________________
HP Touchpad 32GB / HP Pre 3
Met citaat reageren
  #37  
Oud 16 september 2011, 14:07
ricosabel ricosabel is offline
Senior lid
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 04 augustus 2011
Berichten: 50
vandaag te horen gekregen dat de TP onderweg terug is. Hij is nu in wenen, hopelijk maandag hier?
__________________
HP Touchpad 32GB / HP Pre 3
Met citaat reageren
  #38  
Oud 20 september 2011, 13:05
ricosabel ricosabel is offline
Senior lid
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 04 augustus 2011
Berichten: 50
UPS mannetje net langs geweest. Ik heb een nieuwe TP gekregen
__________________
HP Touchpad 32GB / HP Pre 3
Met citaat reageren
  #39  
Oud 20 september 2011, 13:16
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Gefeliciteerd! Dat zal een opluchting zijn..Is je hartslag nu weer wat lager??
En nu maar hopen dat de scheurtjes in je nieuwe TouchPad niet meer terugkomen...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #40  
Oud 20 september 2011, 17:16
ricosabel ricosabel is offline
Senior lid
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 04 augustus 2011
Berichten: 50
haha thx! Jep, hartslag is weer back to normal. Na een grondige herstelbeurt (Preware erop, uberkernel etc.) kan ik hem nu eindelijk gaan gebruiken waarvoor ik hem gekocht had

Grz!
__________________
HP Touchpad 32GB / HP Pre 3
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023