Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07 maart 2009, 18:57
FvGunst's schermafbeelding
FvGunst FvGunst is offline
Senior lid
Voornaam: Fr@nske
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 juni 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Stuur een bericht via ICQ naar FvGunst Stuur een bericht via Instant Messenger naar FvGunst Stuur een bericht via MSN naar FvGunst Stuur een bericht via Yahoo naar FvGunst Stuur een bericht via Skype™ naar FvGunst
Twijfelen: Pro of Pre

Beste allemaal, Ik twijfel of ik een Palm Treo Pro zal kopen of een Palm Pre. Wat zijn de do's en wat zijn de don'ts. Het wachten is geen probleem. Ik kan pas in juni overstappen danwel verlengen. Dus tijd heb ik genoeg. Maar ik heb best wel wat vragen zoals: is de Pre te gebruiken als TomTom oid, kan ik hem syncen met mijn AOL account (calendar, todo, contacts etc). Zit er standaard goeie software bij (doc to go). Is het internetten snel, zijn er geen bugs etc. Bij de Pro is het een kwestie van mijn huidge TomTom overzetten, er zit office op, ik kan mijn AOL syncen. Ik wil graag bij Palm blijven. Gaat Palm in de toekomst alleen nog maar webOS uitbrengen of blijven ze ook met Windows werken?? Gaan ze namelijk alleen nog maar met webOS werken weet ik niet of het handig is om nu een Windows telefoon te kopen. Wie weet raad of heeft ideeën??
__________________
Have a nice day, The Palm Way!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 maart 2009, 20:18
Arie1961's schermafbeelding
Arie1961 Arie1961 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Rozenburg ZH
Berichten: 144
of er bugs in de Pre zitten zullen we pas weten als tie uitkomt. ipv kiezen tussen een Pre of een Pro kan je ook gewoon een half jaartje ( na het uitkomen van de pre ) wachten, je hebt dan de gebruikers ervaringen van anderen die je mee kan nemen in je beslissing.
ben je nu tevreden over win mobile kan je natuurlijk ook gewoon daarbij blijven, of zoals ze bij Volvo ten tijde van de 240 serie zeiden " never change a winning team "

zelf heb ik al bijna 5 jaar een E2, heb er pas nog 1 bijgekocht ( refurb ) als reserve, hij doet wat ik wil, is betrouwbaar en ik weet wat ik er aan heb
__________________
Palm Tungsten E2 / Treo 680 / HTC Wildfire

Desktop : Debian Wheezy / Windows 7 (in Virtualbox)
Laptop : Debian Jessie / Windows 7 (in Virtualbox)

SpiderOak referral link
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 maart 2009, 09:05
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik heb deze discussie laten staan en de andere verwijderd. Op zich logisch dat je in beide forumonderdelen deze vraag stelt, maar nu kunnen we de discussie in deze thread houden.

En voor wat betreft je keuze: wil je gaan voor Windows Mobile (maar dan wel met een Palm laagje) of wil je overstappen op WebOS?

Ik zelf wacht rustig op de eerste ervaringen met de Pre, maar dat dat mijn volgende smartphone gaat worden is zo goed als zeker.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 maart 2009, 14:23
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Mijn advies is hetzelfde.
Pre lijkt me een uitstekende vervanging van de huidige apps. (680-650-Lifedrive)
Wacht nog even dus en kijk ondertussen wat je primaire gebruik zal worden van het nieuwe apps.
Dat schilt nogal in je keuze.
voorbeeld: 680 is werkpalm vanwege het grotere geheugen en keyboard.
650 is internet en routerplanner omdat die configuratie zelden crashed
en de Lifedrive is puur ontspanning.

Let daar dus goed op bij je keuze.
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 maart 2009, 01:10
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FvGunst Bekijk bericht
Beste allemaal, Ik twijfel of ik een Palm Treo Pro zal kopen of een Palm Pre. Wat zijn de do's en wat zijn de don'ts.
Totaal twee verschillende devices. De eerst draait Windows mobile 6.x De tweede het niet op linux gebaseerde WEBOS

Neem ze beide ter hand, wanneer de PRE beschikbaar is, en "speel" ermee, of kijk er alvast naar Treo PRO, Palm PRE
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 maart 2009, 13:59
FvGunst's schermafbeelding
FvGunst FvGunst is offline
Senior lid
Voornaam: Fr@nske
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 juni 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Stuur een bericht via ICQ naar FvGunst Stuur een bericht via Instant Messenger naar FvGunst Stuur een bericht via MSN naar FvGunst Stuur een bericht via Yahoo naar FvGunst Stuur een bericht via Skype™ naar FvGunst
Waar het mij met name om gaat is dat ik op dit moment TomTom heb draaien op de 680. Deze kan, als het goed is, ook op de Pro gezet worden. Ik weet niet wat voor nav.software er bij de Pre zit en of die er al bij zit. Ik ben bang dat dit hetzelfde idee is als op de iPhone, en dat is een drama. Geen gesproken routeinfo etc. Ook vraag ik mij af hoe de "samenwerking" is met mijn huidige internetprovider (AOL).

Fr@nske
__________________
Have a nice day, The Palm Way!!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 maart 2009, 17:59
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FvGunst Bekijk bericht
Waar het mij met name om gaat is dat ik op dit moment TomTom heb draaien op de 680. Deze kan, als het goed is, ook op de Pro gezet worden.
Ga er maar niet vanuit. De 680 draait PALMOS de PRO Windows Mobile 6.1
TT 7 wordt niet meer verder ontwikkelt voor PDA's/Smartphones alleen voor PNDs. Maar he bedoelde natuurlijk de PRE? Ook dat zal niet gaan draaien. De PRO kent geen PALMOS



Citaat:
Ik weet niet wat voor nav.software er bij de Pre zit en of die er al bij zit.

Fr@nske
Niets.

Laatst gewijzigd door deMol; 10 maart 2009 om 18:19.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 maart 2009, 19:07
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deMol Bekijk bericht
Ga er maar niet vanuit. De 680 draait PALMOS de PRO Windows Mobile 6.1
TT 7 wordt niet meer verder ontwikkelt voor PDA's/Smartphones alleen voor PNDs. Maar he bedoelde natuurlijk de PRE? Ook dat zal niet gaan draaien. De PRO kent geen PALMOS
Maar zover ik weet werkt de installatie-cd (of dvd tegenwoordig?) voor alle versies, dus je kan met je TomTom wel overstappen naar Windows Mobile en dus naar de Treo Pro. Maar dat moet je wel eventjes bekijken.

Voor de Pre is nog helemaal geen software verkrijgbaar en de vraag is of er überhaupt iets beschikbaar zal zijn als het ding uitkomt. Maar TomTom zou, als ze daar brood in zien, natuurlijk een versie voor de Pre kunnen maken. Ik weet niet in hoeverre webOS daartoe in staat is, of beter: in hoeverre je gebruiken kan maken van de mogelijkheden binnen de programmeeromgeving. Maar het webOS is gebaseerd op Linux en dat is ook wat de systemen van TomTom zelf gebruiken, dus misschien is dat positief voor de kosten/baten analyse van TomTom of concurrenten zoals Garmin. De eerstgenoemde zit immers in economisch zeer zwaar weer (ontslagen, scherpe omzetdaling, uitermate slecht presterend beursaandeel).
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 maart 2009, 23:14
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Maar zover ik weet werkt de installatie-cd (of dvd tegenwoordig?) voor alle versies, dus je kan met je TomTom wel overstappen naar Windows Mobile en dus naar de Treo Pro. Maar dat moet je wel eventjes bekijken.
Maar TomTom zou, als ze daar brood in zien, natuurlijk een versie voor de Pre kunnen maken.
Tomtom ziet uberhaupt geen brood meer in het uitbrengen van navigatie software voor mobile devices.Ze brengen PNA's uit, dedicated navigatiedozen dus.En laten TOMTOM in devices stoppen, zoals met Navigator7 het geval is. Deze is NIET als los paket verkrijgbaar!

"HTC Touch Diamond
HTC Touch Pro
HTC Touch Cruise II "

Verkopen van kaartmateriaal levert meer op.Navigator6 werkt (officieel) NIET op de Treo PRO, maar alleen op

"Palm
Treo 650, Treo 700W, Treo 750V, Treo 680 "
TT5 schijnt wel te werken, zoals hier vermeld

Daarbij maakte TS ook nog een denkfout. De Treo Pro draait WM6.1
De 680 draait PALMOS. En De PRE draait WEBOS gebaseerd op Linux en kan geen PALMOS apps aan.
Drie verschillende systemen.
Daarbij is de Treo PRO een zgn "square"screen device. Dus 320*320 dat vergt een speciale versie van TT. Zoals ook het geval wasa bij de HP 6915 waar die versie ook ingebouwd zat.
Maar be my guest. Probeer het en je zult zien dat het niet gaat werken.

Laatst gewijzigd door deMol; 10 maart 2009 om 23:24.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 15 maart 2009, 20:10
FvGunst's schermafbeelding
FvGunst FvGunst is offline
Senior lid
Voornaam: Fr@nske
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 juni 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Stuur een bericht via ICQ naar FvGunst Stuur een bericht via Instant Messenger naar FvGunst Stuur een bericht via MSN naar FvGunst Stuur een bericht via Yahoo naar FvGunst Stuur een bericht via Skype™ naar FvGunst
Wat ik niet snap is dat men hier op het forum elkaar tegen spreekt. DeMol zegt dat het niet werkt maar in deze thread zegt men van wel??
__________________
Have a nice day, The Palm Way!!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 16 maart 2009, 08:04
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FvGunst Bekijk bericht
Wat ik niet snap is dat men hier op het forum elkaar tegen spreekt. DeMol zegt dat het niet werkt maar in deze thread zegt men van wel??
Als we allemaal hetzelfde zouden zeggen valt er niets om over te discusseren en kunnen forums opgedoekt worden. Prachtig toch dat we allemaal een andere mening hebbenOverigens leuk dat je NU gebruk maakt van de zoekoptie. Als je dat eerder had gedaan had je helemaal geen nieuwe thread hoeven te starten

Zoals je kon lezen baseer ik me op de informatie gegeven door TOMTOM zelf.Als het met een truukje wel werkt. Wat let je dan? Verder schreef ik ook dat TT5 prima schijnt te werken.

Laatst gewijzigd door deMol; 16 maart 2009 om 08:37.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 04 juni 2009, 13:00
capable's schermafbeelding
capable capable is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 september 2005
Berichten: 50
Er komt een emulator (classic) zodat oude PalmOS applicaties ook op WebOS kunnen draaien. Alle applicaties die het dus op oude Palm devices met PalmOS deden (zoals TomTom op een Treo 680) zouden in principe kunnen werken op de Pre met WebOS. Ik zeg kunnen omdat het probleem met emulatoren vaak is dat er geen zekerheid is of iets werkt onder een emulator totdat iemand die specifieke applicatie getest heeft. Dat een 'systeem intensieve' applicatie zoals GTS World Racer het doet op de Pre onder de classic stemt mij echter hoopvol.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 04 juni 2009, 13:19
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capable Bekijk bericht
Er komt een emulator (classic) zodat oude PalmOS applicaties ook op WebOS kunnen draaien. Alle applicaties die het dus op oude Palm devices met PalmOS deden (zoals TomTom op een Treo 680) zouden in principe kunnen werken op de Pre met WebOS. Ik zeg kunnen omdat het probleem met emulatoren vaak is dat er geen zekerheid is of iets werkt onder een emulator totdat iemand die specifieke applicatie getest heeft. Dat een 'systeem intensieve' applicatie zoals GTS World Racer het doet op de Pre onder de classic stemt mij echter hoopvol.
Er kleven wel meer nadelen aan het gebruik van een emulator zoals de snelheid. Ga er maar niet vanuit dat TT onder die emulator (goed) gaat werken.

maar er is goed nieuws omdat TOMTOM v7 nu ook online verkoopt voor WM dus misschien komt er nog een PRE versie als men er "brood"inziet.
link

Op de Iphone schijnt TOMTOM inmiddels te werken, zie hier

Laatst gewijzigd door deMol; 04 juni 2009 om 13:37.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023