alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
|||
|
|||
Palm M515 synchronisatie met Windows 7
Ben in bezit van een pda PALM M 515.(oud hè). Ben ook sinds kort overgestapt van Windows XP nar Windows 7.
Na installatie van de bij de palm geleverde install-cd, blijkt dat Windows 7 geen compoort 1 accepteert, wat bij XP geen probleem was. Hoe vertel ik Windows 7 dat ik toch met deze Palm M515 op mijn pc wil werken en deze teens wil laten synchroniseren. Heeft iemand een tip????????????????????? Met dank, Japie Todde. jpmthhoozemans@onsbrabantnet.nl |
|
||||
|
||||
Welkom op het Palmclub forum!
Ik ben bang dat de M515 na Windows XP (Palm desktop level 4.1.4) niet meer te gebruiken is met Windows Vista, 7, 8 enz. Of het zou onder XP emulatie moeten zijn... Zie Palm Support : Palm Desktop for Palm OS devices |
|
||||
|
||||
Volgens deze pagina van Palm zelf worden Windows Vista en Windows 7 niet ondersteund voor oudere apparaten (Windows 7 wordt sowieso niet ondersteunt voor welk PalmOS apparaat dan ook). Windows XP is in principe de meest recente Windows versie welke nog goed werkt met Palm Desktop voor jouw Palm.
Dus via de kabel gaat het in ieder geval niet werken. Ik meen me te herinneren dat sommigen succes hadden door via Bluetooth te synchroniseren, maar dat vereist natuurlijk wel een Bluetooth module op de computer en de Palm (heeft 'ie dat? ik weet het niet meer). |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
probeer het eens met xp in virtualbox
als de Palm nog een seriele kabel heeft en de pc niet dan een serial -> usb kabel erbij nemen
|
||||
|
||||
Hoho...
Ik hotsync mijn Centro en T|X met windows Vista. ![]() ![]() Over Windows 7 kan ik niets zinnigs zeggen. Programma van Pimlico vind je hier (onderaan de pagina) Pimlico Software home page Eventueel kun je overwegen om Pimlical te gaan gebruiken in combinatie met DateBk, kun je en synchroniseren en heb je veel meer mogelijkheden met je agenda. Voorheen was er de mogelijkheid om in Windows, programma's in een compatibiliteitsmodus te draaien dus onder een vorige versie. ![]() ![]() Als synchroniseren niet lukt gebruik dan tenminste een back-up programma op een SD kaart. NV backup doet dat automatisch voor je en laat mij nooit in de steek. ![]() Welkom aan boord Groet Arco ![]() |
|
||||
|
||||
De m515 heeft wel een USB aansluiting (of tenminste, de cradle heeft dat).
Ik heb de discussie even in het juiste subforum gezet en de titel wat specifieker gemaakt. |
|
|||
|
|||
Ik had deze link gevonden voor Win7 drivers: How to install the new Aceeca 64bit drivers on a TX
Ik weet niet of het jouw probleem oplost, maar wellicht hebben andere mensen hier (ook) wat aan. gr Maarten |
|
|||
|
|||
Met de 32-bits (Win7)versie incl. Pimlico Software's PalmHotSyncSetup kun je wel syncen. Met IR ook op Win7-64bits.
hotsync m515 with windows 7? - Support Community Laatst gewijzigd door deMol; 02 maart 2012 om 12:24. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Vervolgens kan je met Palm Desktop versie 4.14 je Palm weer als vanouds gebruiken. Tip! Als je een Windows 7 'Standaard gebruiker' bent (zoals het hoort), dan gaat Palm Desktop steeds mekkeren om het Administrator wachtwoord. Dat kan je oplossen door je Windows account tot Administrator te maken. Installeer vervolgens Palm Desktop en voer tenminste 1 keer een synchronisatie uit. Daarna kan je je Windows account weer terugzetten naar 'Standaard gebruiker' en zal Palm Desktop in het vervolg niet meer vragen om het Administrator wachtwoord. Siem |