Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28 december 2004, 13:36
Andre
Guest
 
Berichten: n/a
M515 en GPS

Hoi,

ik ben in het bezit van een Palm M515 die ik zelf nog maar zelden gebruikt heb. Intussen heb ik wel een toepassing gevonden voor dit toestel namelijk de navigatie.
Vermits ik een leek ben had ik graag van iemand heel precies vernomen wat ik hiervoor nodig heb en hoe ik te werk moet gaan.
Het zou voor mij een hele hulp zijn mocht ik dit toestel in de wagen als GPS kunnen gebruiken.

Graag uw reacties.
groetjes ( en tevens de beste eindejaarswensen )
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 december 2004, 14:40
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Hallo Andre en welkom op dit forum.

Om een eerste indruk van GPS plus Palm te krijgen kun je deze pagina doornemen. De informatie is wat verouderd, maar in theorie werkt het allemaal op die manier.

Nou werkt GPS echt lekker op een pda met een hogere schermresolutie. Tevens zal de m515 geen spraak ondersteunen, wat juist ook zo makkelijk kan zijn. Wil je dat wel, dan kom je toch op modernere combinaties uit, bijvoorbeeld de Zire 31 GPS solution als instapmogelijkheid of iets luxer Tom Tom navigator .

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 december 2004, 15:34
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Op de M515 loopt van de modernere navigatie programmas, enkel Digimap of (kloon) Perfectpassenger.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 december 2004, 07:47
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Met een zoekopdracht op 'm515' en 'gps' zijn veel threads te vinden met specifieke informatie. Spraakondersteuning zal niet lukken, maar de m515 kan wel een piepje geven voor een afslag.

En GPS op een m515 werkt, dat blijkt ook uit die threads, nu alleen nog een GPS ontvanger en software.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 december 2004, 17:36
Patrick's schermafbeelding
Patrick Patrick is offline
Forumbikkel
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Gendt
Berichten: 296
Met een M515 kun je goed navigeren. Heb hetzelf ruim een jaar gedaan. Misschien dat ik je op weg kan helpen met DigiMap. Deze gebruik ik niet meer na aanschaf MapSonic, dus deze mag je voor een zacht prijsje overnemen (versie Q4-2002). Ik heb geen flauw idee wat een redelijke vraagprijs zou zijn dus als iemand een richtlijn heeft dan hoor ik 't graag.
__________________
Groet,
Patrick
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 januari 2005, 10:06
staf
Guest
 
Berichten: n/a
Smile dit is ook mijn vraag

beste palmer,
ik ben ook opzoek naar een gps of navigatiesysteem voor mijn palm m515. Als je de nodige info hebt wil je die misschienn ook naar mij doorzenden. Ik ben deze week in een winkel geweest en zij vertelden dat ik maar een nieuw toestel moest kopen. Te gek vind ik, mijn palm werkt nog veel te goed.

Alvast bedankt.
Staf
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 januari 2005, 10:16
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Re: dit is ook mijn vraag

Citaat:
Op 09-01-2005, om 11:06 heeft staf dit gezegd in bericht #6
ik ben ook opzoek naar een gps of navigatiesysteem voor mijn palm m515. Als je de nodige info hebt wil je die misschienn ook naar mij doorzenden.
De informatie die je nodig hebt staat óf in deze thread óf wordt in deze thread naar verwezen. Mij lijkt het dat je deze informatie gewoon zelf op kunt zoeken.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #8  
Oud 09 januari 2005, 11:21
Andre
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Staf,

Het is fijn van een stadsgenoot op het forum te zien.
In verband met de M515 heb ik hetzelfde antwoord gekregen in winkels die je kan onderdelen in de prof's.
De verklaring is simpel. De 515 loopt op een klok van 33Mhz terwijl je voor een goede gps een klok nodig hebt van 10 maal hoger.
Er word niet beweerd dat het onmogelijk is maar er plezier aan beleven is een andere zaak. GPS dient nog altijd om het reizen te vergemakkelijken en dat kan men met de M515 niet garanderen.

Ik heb jammer genoeg de knoop doorgehakt en de Palm terug ingedeeld in zijn oorspronkelijke funktie namelijk office hulp.

Dit moge dan jammer zijn voor Palm maar als navigatie gebruik ik nu Navman. Misschien wel duurder maar wel één van de betere op gebied van GPS.

groetjes,
Andre
Met citaat reageren
  #9  
Oud 09 januari 2005, 11:57
Patrick's schermafbeelding
Patrick Patrick is offline
Forumbikkel
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Gendt
Berichten: 296
@Andre:

Ik ben het niet eens met de stelling dat de M515 je geen 'reisgemak' kan garanderen. Zoals eerder in deze thread aangegeven heb ik ruim een jaar met een M515 en DigiMap alle straten gevonden die ik zocht, en dat alles zonder al te veel problemen. Het is maar net wat je onder gemak verstaat. Het gaat in ieder geval het reguliere stratenboek (met bijkomende verkeersveiligheid) ver te boven. Niet iedereen heeft de financiele middelen om gelijk maar het beste aan te schaffen en dan is een dergelijke combi zeker geen miskoop.
__________________
Groet,
Patrick
Met citaat reageren
  #10  
Oud 09 januari 2005, 12:28
Andre
Guest
 
Berichten: n/a
@Patrick,

Gelijk heb je, maar ik heb nu eenmaal een keuze gemaakt die gedreven is door het bedrijf waarvoor ik werk en de technische specificaties die zij hanteren voor de gps.
Palm viel in dit geval uit de boot maar dit betekent niet dat het niet werkt.

Ik dacht dat jij nog Digimap hebt die je nu niet meer gebruikt. Je zou Staf hier wel mee verder kunnen helpen. Voor een prijsje, onderling onder jullie te regelen, moet dit wel kunnen lukken.
Als Staf bovendien via het forum de nodige hulp krijgt denk ik dat zijn probleem ook wel opgelost zal zijn.

Ik hoop dat jullie nu begrijpen waarom ik de Palm opzij moest leggen. Voor Staf ligt de situatie waarschijnlijk anders.
Ik wens hem dan ook veel succes met zijn zoektocht en de steun die hij van jullie kan verwachten.

groetjes,
Met citaat reageren
  #11  
Oud 09 januari 2005, 13:55
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Je hebt twee dingen bij navigatie:
-1- het berekenen van de route.
-2- het tonen en wijzen van de weg.
Het eerste is wel een zware klus voor een 33MHz processor, maar wat geduld lost dat wel op. Bij mij typisch 1 minuut. Daarom staat tijdens de rit de automatische herberekening ook uit, want je wil onderweg niet te pas of te onpas een minuut zonder aanwijzingen vallen. Zolang je op het goede spoor blijft is dit trouwens geen probleem. Voor de zeldzame keren dat je een alternatieve weg nodig hebt laat je handmatig een herberekening uit voeren.
Voor het tweede is er niet veel nodig en de positie, kaarten en pijlaanwijzingen aanpassen op het display gaat vlot genoeg.
Gesproken aanwijzigingen heb je natuurlijk niet (OS5 nodig), maar de beepjes zijn meer dan voldoende. Soms worden spraakaanwijzingen zelfs vervelend gevonden tijdens een gesprek met de pasagiers of door het gebruikte accent.
3D weergave ligt wel al iets moeilijker, maar heeft niet alleen maar voordelen tov 2D.

Ter vervollediging moet ik nog wel zeggen, dat op het Digmap Forum een thread loopt over flikkeringen in het display tijdens het navigeren met de laatste versie (2.51). Hoe storend dit precies is en of dat ook nog gaat verholpen worden in de nieuwe versie (januari 05 ?) weet ik niet.
De oude versies zijn ook beschikbaar voor de geregistreerde gebruikers en hebben dit euvel niet.

Bvb bij de Elise shop verkopen ze nog een oudere en goedkopere versie.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023