Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 20 april 2002, 14:48
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Re: ik wil ook

Citaat:
Zou palmwijzer misschien de instructies aan me door kunnen mailen?
Naast de normale bestelprocedure is het als proef nu ook mogelijk om de 9292 PalmWijzer op een veilige manier met een credit card te betalen en meteen te downloaden. Daarvoor is het in een Amerikaanse web store opgenomen. De betaling kan helaas alleen in Amerikaanse dollars (11 dollar in plaats van 12,50 euro). Het staat op de volgende site:
http://store.eSellerate.net/s.asp?s=STR897346246

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #42  
Oud 23 april 2002, 16:23
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Heb zojuist de Palmwijzer aangeschaft met credit card. Ik denk dat een heleboel mensen net als ik door deze opzet alsnog tot aanschaf overgaan, omdat je dan niet die wachttijd hebt, maar je meteen kunt beginnen. Hopelijk gaat dit nog een belangrijke impuls aan de verkopen geven! Want zoiets moet zeker blijven.
Met citaat reageren
  #43  
Oud 24 april 2002, 17:16
Digitkluns
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul

Wil iemand mij nog even zijn bevindingen met MsMount vertellen?
Als die wel werkt haal ik het punt namelijk uit het review.

- jp [/b]
Jean-Paul,

getest met MSmount , werkt perfect!

Groeten,
Dick.
Met citaat reageren
  #44  
Oud 26 april 2002, 11:05
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Citaat:
getest met MSmount , werkt perfect!
Bedankt voor de informatie, zijn wij ook blij mee. Zijn we toch weer minder wild bezig met het geheugen dan ik dacht...

Is er een snelheidsverlies te bespeuren? Ik zou verwachten dat het allemaal een stukje trager is.

Als we de update gaan versturen (zal wel ergens in juni worden - de zomerdienst van NS gaat ergens in juli pas in), kunnen we in ieder geval de gebruikers informeren over MSmount.

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #45  
Oud 26 april 2002, 11:46
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Eindelijk ook aangepast in het review (http://www.palmclub.nl/reviews/software/palmwijzer/)

- jp
Met citaat reageren
  #46  
Oud 26 april 2002, 17:40
Digitkluns
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmWijzer


Is er een snelheidsverlies te bespeuren? Ik zou verwachten dat het allemaal een stukje trager is.

PalmWijzer
Het is niet "allemaal"een stuk trager.
Na aantikken van het icoon'tje is het inderdaad even wachten (4 a 5 seconden) maar dan is het "Pizza" , en die eet net zo snel als zonder MSMount.

Groeten,
Dick.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 21 mei 2002, 15:53
gveldman
Guest
 
Berichten: n/a
PalmWijzer

Zojuist aangeschaft en betaald met Credit Card, binnen enkel minuten ontvangen en geinstalleerd. Schitterend stuk software!
Met citaat reageren
  #48  
Oud 14 juli 2002, 16:18
T.N. T.N. is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Berichten: 128
Prima service: inmiddels heb ik een update ontvangen met de nieuwe dienstregeling voor de zomer. Erg netjes.
Met citaat reageren
  #49  
Oud 16 juli 2002, 15:47
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Updates

Vraagje over de updates: hoe belangrijk zijn die en wat mag een meerprijs zijn? We zitten met het probleem dat er te weinig PalmWijzers zijn verkocht (of te veel gekopieerd ) om regelmatig een update te kunnen doen. De zomerdienstregeling hebben we toch verwerkt en gedistribueerd omdat de wijzigingen te ingrijpend zijn en het product anders erg onbetrouwbaar zou zijn geworden. Maar sinds februari zijn er zeker al twee keer eerder wijzigingen geweest die we anders waarschijnlijk wel hadden uitgebracht als update.

Er zijn verschillende opties denkbaar.
Een mogelijkheid is dat men het product voor een hoger bedrag koopt en dan gedurende een jaar automatisch updates krijgt toegestuurd.
Een andere mogelijkheid is om nooit updates te versturen, maar dat elke versie (4 tot 6 per jaar verwacht ik) apart gekocht/gedownload moet gaan worden en dat die individuele versies dan goedkoper zijn dan een jaarversie zoals we die nu hebben. Oudere versie zijn steeds bruikbaar maar in mindere mate betrouwbaar.

Wie heeft er een mening/idee?

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #50  
Oud 16 juli 2002, 15:59
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik weet niet of het voor jullie haalbaar is om te gaan werken met de Hotsyncnaam als beveiliging. Hiermee zijn illegale kopieën al een heel stuk in te dammen. Alleen weet ik ook niet of daar het probleem zit. Wel lijkt het me voor reguliere gebruikers makkelijker om 1 keer per jaar te betalen voor en versie met bijvoorbeeld 2 updates (zoals de NS zelf ook doet). Ik hoop dat de verkoop aantrekt. Misschien een advertentie in de Spits en/of de Metro (die lees ik nooit, dus misschien doen jullie dit al lang)?
Ik hoop dat jullie hier nog mee door kunnen gaan. Ik gebruik de Palmwijzer regelmatig en ik ben er erg tevreden over.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #51  
Oud 16 juli 2002, 16:05
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
ik zou ook de 1 keer meer betalen methode prefereren.
__________________
Met citaat reageren
  #52  
Oud 16 juli 2002, 16:17
T.N. T.N. is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Berichten: 128
Maak het programma gewoon 20 euro of meer en 1 jaar gratis updates. Vervolgens ieder jaar extra 10 euro? of 20?
Met citaat reageren
  #53  
Oud 16 juli 2002, 16:18
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Ik weet niet of het voor jullie haalbaar is om te gaan werken met de Hotsyncnaam als beveiliging.
Niet echt. Dan moeten we van iedere besteller die naam gaan opvragen, speciale versie (of "sleutel") maken en versturen en zo. Tot op zekere hoogte wel te automatiseren maar blijft veel werk voor een product met een relatief lage waarde. Overigens is er een artikel van Palm zelf waarin het een en ander is te lezen hoe je kunt beveiligen waarbij de eindconclusie is dat het uiteindelijk altijd wel te kraken is. En persoonlijk zou ik de tijd liever in verbetering van het produkt of het uitbrengen van een update steken.

Citaat:
Alleen weet ik ook niet of daar het probleem zit.
.

Laten we wel wezen, elke illegale kopie begint bij iemand die een kopie laat maken van een legale versie. Wat mij betreft zit daar het begin van het probleem.

Citaat:
Wel lijkt het me voor reguliere gebruikers makkelijker om 1 keer per jaar te betalen voor en versie met bijvoorbeeld 2 updates (zoals de NS zelf ook doet).
.

Misschien. Aan de andere kant heeft de ene gebruiker meer behoefte aan actualiteit dan de andere en is het misschien goed om iedereen de keus te geven om zo actueel te zijn (en wanneer) als men wil (of wil betalen). Met een lagere prijs per versie neemt het aantal illegale kopieën misschien ook af.

Citaat:
Misschien een advertentie in de Spits en/of de Metro (die lees ik nooit, dus misschien doen jullie dit al lang)?
Toevallig verscheen vandaag voor de tweede keer een artikel over de PalmWijzer in de Metro. Een echte advertentie is duur.

Citaat:
Ik hoop dat jullie hier nog mee door kunnen gaan.
De volgende (betaalde) versie komt weer uit in december. Koppeling met memopad/datebook staat in de planning voor die versie.

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #54  
Oud 16 juli 2002, 16:36
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Koppeling met memopad/datebook staat in de planning voor die versie.
Top , dat zou ik een hele fijne uitbreiding vinden. Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #55  
Oud 16 juli 2002, 16:58
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Zelf ben ik in het gelukkige bezit van een lease auto, dus hoef sporadisch maar gebruik te maken van het openbaar vervoer, echter ik heb jullie programma als Palm enthousiast natuurlijk wel gezien, en het ziet er zeer goed uit!

Wat betreft de prijzen, ik ben het helemaal met je eens dat bij een lagere prijs er minder illegale kopieen zullen komen, kijk maar eens naar de discussie die her en der gaande is over de huidige CD prijzen. Bijna niemand ontkent wel eens een kopie van een CD te maken, maar geeft tegelijkertijd aan dat als de CD's goedkoper zouden zijn, ze liever het origineel gingen kopen. Ik denk dat dat dus niet alleen voor muziek geldt, maar ook voor software.

Geef de mensen daarnaast om voor een X bedrag een 'abonnement' te nemen op updates, en ik denk dat je al een grote stap in de goede richting is!

Abonnementen hebben daarnaast ook nog een financieel voordeel, je ontvangt namelijk nu al het geld, en hoeft daar pas op een later tijdstip een dienst voor te leveren. En dit maakt het misschien weer makkelijker om Palmwijzer door te blijven ontwikkelen/updaten/uitbreiden.

Anyway, keep up the good work!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #56  
Oud 17 juli 2002, 10:34
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
Wat betreft de prijzen, ik ben het helemaal met je eens dat bij een lagere prijs er minder illegale kopieen zullen komen

Niet helemaal. Onze ervaringen met gelijksoortige producten is dat als het niet erg duur is, dat mensen dan redeneren dat je er weinig aan verdient (waar) en dat je het dus vast ook niet erg vindt als er een copie wordt gemaakt (niet waar).

Abonnementen hebben daarnaast ook nog een financieel voordeel, je ontvangt namelijk nu al het geld, en hoeft daar pas op een later tijdstip een dienst voor te leveren.

Dat gaat wel op als het gaat over een groot aantal exemplaren, maar wij halen de duizend nog niet. En het rentevoordeel over honderden exemplaren is niet zodanig dat we daar nou nog eens fiks van aan de slag kunnnen...

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #57  
Oud 17 juli 2002, 11:15
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
En wel rondrijden in de Rolls van Lady Penelope (aardige avatar!).

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #58  
Oud 17 juli 2002, 11:40
T.N. T.N. is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Berichten: 128
Je kunt er maar beter wat meer voor vragen: het programma is dermate nuttig dat de mensen die er voor willen betalen dat ook nog wel doen, denk aan 20 euro met jaar lang updates. Ieder extra jaar updates 15 euro ofzo. (of meer). De mensen die kopieren zijn van die schrale !@#$%^ die bij een prijs van 1 euro nog zouden kopieren. Met lagere prijzen verdien je zelf alleen maar minder maar er wordt echt niet minder gekopieerd. Maak het gewoon duurder. Kun je ook de benzine betalen van die rols.
Met citaat reageren
  #59  
Oud 17 juli 2002, 19:13
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Je kunt er maar beter wat meer voor vragen: het programma is dermate nuttig dat de mensen die er voor willen betalen dat ook nog wel doen, denk aan 20 euro met jaar lang updates.

Misschien moeten we het beide aanbieden. "Dure" versie met automatische updates en daarnaast een goedkope versie die bij elke update opnieuw gekocht moet worden. Zeg maar 5 euro (dollar) per niet-update-versie.

Kun je ook de benzine betalen van die rols.

De zes-wielige Roze Rolls die ik heb is 14,5 cm lang en staat op mijn bureau verdacht weinig benzine te verbruiken. Dat komt wel zo overeen met de opbrengsten ja... (Het is de originele Dinky 100 in redelijke staat.)

Zou er nog belangstelling zijn voor een iets duurdere (de echte Rolls komt zo wel in zicht) versie met wat extra OV? Bijvoorbeeld alle metrolijnen van Amsterdam en Rotterdam erbij of zo?

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #60  
Oud 17 juli 2002, 19:46
T.N. T.N. is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Berichten: 128
Voor se metro en de tram is er al software beschikbaar, met o.a. rotterdam en amsterdam. het heet 'metro'

http://perso.wanadoo.fr/tatami//Metro/

Maar er is wel een nadeel aan dit programma: het is soms wat langzaam. Het is echter wel gratis. Dit alles wil echter niet zeggen dat het misschien wel een goed idee is om de metro/tram/ bus in de palmwijzer te verwerken. Misschien moet je dan ook de nadruk leggen op busverbindingen, omdat die nog nergens terug te vinden zijn (ook niet in metro).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023