Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #241  
Oud 10 januari 2006, 15:53
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Nog een vraagje: ik heb het idee dat de .pdb bestanden, die toch vrij groot zijn, sneller handmatig met de hotsync op de Palm komen (via Quick Install) dan dat ze via de conduit opgezet worden. Kan dit kloppen?
Waarschijnlijk vervangt QuickInstall het bestand in zijn geheel, terwijl de conduit het record per record aanpast.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #242  
Oud 10 januari 2006, 16:06
notgo notgo is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Waarschijnlijk vervangt QuickInstall het bestand in zijn geheel, terwijl de conduit het record per record aanpast.
Juist

Ik heb gezocht naar een manier om het bestand in een keer op de palm te zetten maar ik heb niets gevonden. En gauw de pdb's in de installatiefolder zetten is niet betrouwbaar genoeg omdat ik niet weet in welke volgorde de hotsyncmanager de conduits afwerkt. Mijn conduit zou altijd voor het installeren van bestanden plaats moeten vinden. Ik weet niet of ik dat af kan dwingen (ik gok van niet..)
Met citaat reageren
  #243  
Oud 10 januari 2006, 16:23
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Dit kun je volgens mij regelen via de registry: HKCU/Software/U.S. Robotics/Pilot Desktop/ApplicationXX of HKCU/Software/U.S. Robotics/Pilot Desktop/HotSync Manager. Alleen de rootkey (HKCU) weet ik niet zeker, want als je Palm Desktop voor alle gebruikers installeert wordt dat volgens mij HKLM.
Met citaat reageren
  #244  
Oud 11 januari 2006, 08:07
notgo notgo is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Dit kun je volgens mij regelen via de registry: HKCU/Software/U.S. Robotics/Pilot Desktop/ApplicationXX of HKCU/Software/U.S. Robotics/Pilot Desktop/HotSync Manager. Alleen de rootkey (HKCU) weet ik niet zeker, want als je Palm Desktop voor alle gebruikers installeert wordt dat volgens mij HKLM.
Ik zal vanavond eens kijken naar de verschillende opties. Ik ken de registry key en weet ongeveer wat er in staat. Ik zal eens kijken of daar de volgorde van de conduits bepaald kan worden. Ik weet echter niet of het handig is om buiten een API om in de registry te 'rommelen' om mijn conduit eerder dan de file install conduit te zetten (als het al kan).

Later meer nieuws.
Met citaat reageren
  #245  
Oud 11 januari 2006, 09:42
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Heb je wat aan deze pagina Rob? Met name het onderdeel CondCfg.Exe en dan specifiek Priority (zie screenshot op die pagina) ziet er veelbelovend uit.

EDIT
Zie ook deze pagina.

Met citaat reageren
  #246  
Oud 11 januari 2006, 13:22
edthenet
Guest
 
Berichten: n/a
Cool Automatische update voor FBTV

Beste mensen,

Een poosje terug heb ik een tooltje gemaakt die de updates voor FBTV van Frans Breukelman met één druk op de knop download en installeert op je Palm. Ik heb dit product nu verbeterd.

Na installatie wordt iedere keer als de pc wordt opgestart gekeken of het nodig is om een update te downloaden en indien dat het geval is dan worden de benodigde bestanden automatisch gedownload en klaar gezet voor installatie (automatisch bij volgende hotsync).

Als je het progje wilt hebben of als er sugesties zijn, dan kun je een emailsturen naar edwin@witlox.tk. Zet wel even vooraan in het onderwerp PALMFBTV

Ed
Met citaat reageren
  #247  
Oud 11 januari 2006, 13:39
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edthenet
Na installatie wordt iedere keer als de pc wordt opgestart gekeken ...
Suggestie 1: mijn PC start dagelijks rond 08:00 uur op (net als bij menig ander die dagelijks achter de computer zit) terwijl de bestanden pas rond 09:00 klaar gezet worden, dus graag geen onnodig verkeer op mijn site ....

EDIT
Suggestie 2: Het lijkt me beter suggesties en evt. een downloadlink hier centraal te laten en niet via een emailadres te laten lopen.

Hoe werkt de updater trouwens? Ik kan me nl. herinneren dat iemand mij in het verleden een updater heeft gestuurd om te testen met als gevolg dat er wel heel erg onvoorspelbare dingen gebeurden op mijn PC die niets met FBTV te maken hadden (is trouwens ook een reden waarom ikzelf nooit aan een conduit of installer begonnen ben) ....
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!

Laatst gewijzigd door fransbr; 11 januari 2006 om 13:58.
Met citaat reageren
  #248  
Oud 11 januari 2006, 16:01
notgo notgo is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Heb je wat aan deze pagina Rob? Met name het onderdeel CondCfg.Exe en dan specifiek Priority (zie screenshot op die pagina) ziet er veelbelovend uit.

EDIT
Zie ook deze pagina.


Yep. Het ziet er naar uit dat Palm voorziet in het bepalen van de volgorde. De conduit moet dit dus zelf aangeven. Het enige wat ik dan moet weten welke priority de file install heeft. Als ik kan garanderen dat ik hem daarvoor kan zetten, dan is de rest een peuleschil. Ik zet de pdb's dan gewoon in de installatiedirectory. Als ik dan ook nog de datumcheck op de download kan zetten via de http headers dan is het behoorlijk optimaal aan het worden. Ik zal er vanavond naar kijken.
Met citaat reageren
  #249  
Oud 11 januari 2006, 17:52
notgo notgo is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Anders kan je ook in je HTTP aanvraag voor de zip te downloaden het header field if-modified-since invullen met het tijdstip van je laatste download. In het geval dat de zip vernieuwd is krijg je hem gewoon zoals altijd met status 200. In het geval dat de zip hetzelfde is gebleven, gaat ie niet downloaden, maar krijg je statuskode 304. Daarmee weet je dan, dat je gelijk klaar bent met FBTV te syncen.
Helaas. Ik krijg gewoon statuscode 200 met modified since de filedate van de zipfile.
Met citaat reageren
  #250  
Oud 11 januari 2006, 17:59
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door notgo
Ik zal eens kijken of daar de volgorde van de conduits bepaald kan worden. Ik weet echter niet of het handig is om buiten een API om in de registry te 'rommelen' om mijn conduit eerder dan de file install conduit te zetten (als het al kan).
Ik denk niet dat dat nodig is. Als ik lees wat de HotSync-manager doet (punt 3), dan blijkt hij eerst de install-conduits aan te roepen, daarna de sync-conduits en vervolgens weer de install-conduits.
Daarom denk ik dat je in je sync-conduit gewoon het bestand kan installeren door het te kopieren naar de install map of gebruik te maken van een aangepaste funktie (pfgPalmInstall?).
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #251  
Oud 11 januari 2006, 18:36
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door notgo
Helaas. Ik krijg gewoon statuscode 200 met modified since de filedate van de zipfile.
Het kan echt wel:

Request:

Citaat:
GET /~gnista/fbtv/fbtv.zip HTTP/1.1
Host: localhost
Accept: text/html, */*
User-Agent: Mozilla/3.0 (compatible; Indy Library)
If-Modified-Since: Wed, 11 Jan 2006 08:01:16 GMT
Response:

Citaat:
HTTP/1.1 304 Not Modified
Date: Wed, 11 Jan 2006 17:29:59 GMT
Server: Apache/1.3.29 (Unix) mod_gzip/1.3.19.1a mod_ssl/2.8.16 OpenSSL/0.9.7d
ETag: "ea5cc2-1a260-43c4bb4c"
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #252  
Oud 11 januari 2006, 19:36
notgo notgo is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 84
Ik heb een nieuwe versie online gezet:

http://www.xs4all.nl/~gnista/fbtv/

De pdb bestanden worden nu in de install directory gezet in plaats van de records 1 voor 1 te installeren. Dat gaat nu sneller.

Daarnaast wordt in de registry bewaard wat de laatste datum/tijd was dat de files geinstalleerd waren. Dit voorkomt dubbel installeren.
Met citaat reageren
  #253  
Oud 11 januari 2006, 19:38
notgo notgo is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Het kan echt wel
Ik zie het. Mijn delphi component lijkt het echter niet te begrijpen. Ik ga er (op een later moment) nog eens naar kijken. De nieuwe 0.4 versie is al efficienter.
Met citaat reageren
  #254  
Oud 13 januari 2006, 07:32
notgo notgo is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 84
Iemand de nieuwe versie (0.4) al geprobeerd?
Met citaat reageren
  #255  
Oud 13 januari 2006, 07:50
Speijk Speijk is offline
Senior lid
Voornaam: Rob
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Locatie: Houten
Berichten: 76
Stuur een bericht via ICQ naar Speijk Stuur een bericht via MSN naar Speijk
Ik heb hem net geinstaleerd en getest. Hij lijkt goed te werken.

Groeten
Rob
Met citaat reageren
  #256  
Oud 13 januari 2006, 20:21
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door notgo
Iemand de nieuwe versie (0.4) al geprobeerd?
Kan het zijn dat de conduit nog versie 0.3 aangeeft? Anders heb ik vast iets fout gedaan met het installeren.

EDIT
Inderdaad iets fout gedaan met installeren, Nu werkt het wel (zonder problemen)


Laatst gewijzigd door Frank; 14 januari 2006 om 08:28.
Met citaat reageren
  #257  
Oud 14 januari 2006, 12:58
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door notgo
Iemand de nieuwe versie (0.4) al geprobeerd?
Nieuwe versie werkt goed. Je krijgt wat minder meldingen in de logging en ziet niet op het scherm dat er op de achtergrond wat gebeurt.

Het maakt me niet zoveel uit of het -proces een paar seconden langer duurt. Ik haal nogal wat op bij AvantGo en dat duurt veel langer. En ach, op een mensenleven, wat seconden.....

Joop
Met citaat reageren
  #258  
Oud 15 januari 2006, 18:07
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door notgo
Iemand de nieuwe versie (0.4) al geprobeerd?
Werkt prima! Ook ik gebruik je conduit nu enige tijd zonder problemen. Bedankt ervoor!

Overigens een verzoekje aan Frans: zou het mogelijkzijn om in het form stationsselectie scrollbuttonsupport toe te voegen?

Tevens een taalfoutje "Station naam" moet "Stationsnaam" zijn.

Nog altijd een topprogramma, FBTV! Gebruik het elke vrijdagavond (en soms in het weekend) om te kijken of er een leuke film op tv komt. Ga zeker zo door, Frans!

Aaron.
Met citaat reageren
  #259  
Oud 15 januari 2006, 18:08
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door notgo
Iemand de nieuwe versie (0.4) al geprobeerd?
Geinstalleerd, en lijkt prima te werken. Geen onnodige lange wachttijden meer na middernacht
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #260  
Oud 15 januari 2006, 21:06
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaron
Overigens een verzoekje aan Frans: zou het mogelijkzijn om in het form stationsselectie scrollbuttonsupport toe te voegen?
Wat bedoel je? Tijdens stations verplaatsen of de list scrollen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaron
Tevens een taalfoutje "Station naam" moet "Stationsnaam" zijn.
Welke van de twee losse woorden Station en naam bevat de taalfout ? Ik kan me niet voorstellen dat losgeschreven taaltechnisch slechter is dan aan elkaar schrijven. Maar (als ik het niet vergeet) zal ik het in een volgende versie aanpassen, maar ik vind dit nog geen update waard
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 69 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 69 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023