Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29 december 2001, 14:04
Gerard J.M. Houtenbos Gerard J.M. Houtenbos is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 15 juli 2001
Locatie: Heemskerk
Berichten: 69
Unhappy 'Verwenen' software

Ik had op mijn Palm M505 het programma FireViewer geinstalleerd en mbv PowerRun naar de SD-card verplaatst.
Vervolgens heb ik per ongeluk, nogmaals FireViewer geinstalleerd op de SD-card. Toen ik dat ontdekte heb ik FireViewer weer van de SD-card verwijderd mbv de standaard delete-functies van het Palm-OS.
Daarna bleek de 'PowerRun-versie' van FireViewer niet meer goed te werken, dus heb ik die ook verwijderd. Vervolgens heb ik FireViewer opnieuw geinstalleerd op de handheld en daarna probeer ik hem te verplaatsten met Powerrun. Die geeft echter de mededeling dat FireViewer nog bestaat.
Echter, ik zie hem niet meer!

Hoe los ik dit op?

Groeten,

Gerard J.M. Houtenbos
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 december 2001, 14:11
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Geen antwoord

Gerard,

Helaas geen antwoord op je vraag, en alhoewel je het in je bericht zegt, zou je svp je profiel even willen updaten zodat ook bekend wordt welk model Palm je hebt? Dit kun je doen via deze pagina.

Dank je wel!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 december 2001, 15:09
West-end's schermafbeelding
West-end West-end is offline
Een goed lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 24 maart 2001
Berichten: 212
Ook geen antwoord

Gerard,

Nee ik heb ook eigenlijk geen antwoord, jou thread begint zo behoorlijk off-topic te raken.

Jean-Paul,

Ik heb het al diverse keren zien staan, maar waarom deze ijverige daden om alle profielen te laten updaten? Heb je geen mogelijkheid om dit via mail of andere manier te doen? Probleem is namelijk dat, als je net als ik vaak gebruik maakt van de "lees nieuwe berichten"-optie op het forum, je steeds deze posts leest. Ik weet het, is een luxe probleem, maar ik ben tevens geïnteresseerd (lees nieuwsgierig....) in het waarom van je actie.

Groetjes,

Dennis.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 december 2001, 18:08
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Geen probleem

Dennis,

Geen probleem hoor. De reden is dat het me vaak pas opvalt als ik de thread lees. En het is nogal bewerkelijk om eerst het profiel in te duiken en dan van het formulier gebruik te maken om iemand te e-mailen. Daarnaast: er zijn een aantal forumgebruikers (weet geen aantallen) die de mogelijkheid van e-mail ontvangen hebben uitgezet.

Hopelijk een goede uitleg. In de volgende nieuwsbrief zal ik een uitleg over het profiel opnemen (mits er plek is).

jp.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 december 2001, 19:45
Gerard J.M. Houtenbos Gerard J.M. Houtenbos is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 15 juli 2001
Locatie: Heemskerk
Berichten: 69
Ok, tot zo ver de plichtplegingen. Heeft iemand een idee over het geschetste probleem?

Gerard
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 december 2001, 20:54
Canaria's schermafbeelding
Canaria Canaria is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carin
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 06 februari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 126
Stuur een bericht via ICQ naar Canaria
Probeer met een fileviewer alle bestandjes die met Fireviewer te maken hebben op te sporen. Kijk daarvoor naar de creator ID van fireviewer. Ook in de SavedPreferences kunnen nog verwijzingen naar het programma staan. Met PrefMngr kan je die opsporen en laten verwijderen. Probeer dan nog eens of de installatie lukt.
Misschien is dit een oplossing.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 december 2001, 11:37
Gerard J.M. Houtenbos Gerard J.M. Houtenbos is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 15 juli 2001
Locatie: Heemskerk
Berichten: 69
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Canaria
Probeer met een fileviewer alle bestandjes die met Fireviewer te maken hebben op te sporen.

Kijk daarvoor naar de creator ID van fireviewer.

Ook in de SavedPreferences kunnen nog verwijzingen naar het programma staan. Met PrefMngr kan je die opsporen en laten verwijderen.

Probeer dan nog eens of de installatie lukt.
Misschien is dit een oplossing.
Noem eens een voorbeeld van een FileViewer, en waar kan ik die vinden?
Wat bedoel je met 'creator ID'?
Wat is 'PrefMngr' en waar vind ik die?

Bedankt,

Gerard
Met citaat reageren
  #8  
Oud 06 januari 2002, 01:25
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Het lijkt erop dat je FireViewer hebt verwijderd buiten PowerRUN om. PowerRUN denkt daardoor dat het programma nog aanwezig is, terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo is.
Wat je zou kunnen proberen, is PowerRUN te deleten en daarna weer opnieuw te installeren.

Peter
Met citaat reageren
  #9  
Oud 06 januari 2002, 13:50
Gerard J.M. Houtenbos Gerard J.M. Houtenbos is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 15 juli 2001
Locatie: Heemskerk
Berichten: 69
Ik heb het probleem alsvolgt opgelost:

Ik vond ergens het programma McFile. Daarmee kan je als een soort verkenner de kaartinhoud bekijken. En inderdaad, het programma stond er nog op.

Groeten en bedankt voor het meedenken.

Gerard
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023