Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19 januari 2003, 22:51
palmario's schermafbeelding
palmario palmario is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 01 december 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 64
Battery Tungsten T

Alhoewel er al veel gesproken (en gediscussieerd) is over de levensduur en behandeling van de batterijen van oplaadbare Palms, ben ik toch nieuwsgierig hoe het met de Tungsten zit. Ik gebruik met Palm zeer intensief en dan is hij toch (1 maand oud) na 2 dagen leeg, de helft van de tijd zonder backlight, de andere helft met backlight op de laagste stand. Ook gebruik ik regelmatig een ppk, die natuurlijk ook wat stroom afsnoept van de accu. Ik maak me dan ook niet echt zorgen over mijn Tungsten. Het enige dat ik erg vreemd vind is dat wanneer ik mijn Palm aanzet, dat de accu-balk dan zo'n 20% lager staat dan toen ik hem uitzette. Na ongeveer 1,5 seconde springt hij dan weer omhoog. Als ik vervolgens het licht aanzet, gaat hij nog zo'n 10% omhoog. Toch elke keer weer schrikken als je hem aanzet! (De eerste keer heb ik hem trouwens goed opgeladen zonder hem meteen te gebruiken, de moeilijkste momenten na de aankoop van een nieuwe Palm)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 januari 2003, 14:46
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik heb, alhoewel ik in het bezit ben van een m515, ook last van een niet al te nauwkeurige batterij-indicator.
Bij mij gaat de batterij-indicator naar circa 80 % na het laden en klimt daarna dan weer langzaam omhoog naar ruim 90 %.
Maar dit probleem is volgens mij bij mij echt puur softwarematig.
Dan nog iets: als een programma als Battery Log na niet al te lange tijd laden 100 %, 4,18v aangeeft en ik haal mijn palm van de cradle dan zakt het voltage tijdens het gebruik als een gek. Maar bij langer laden is mijn batterij wel gewoon goed vol en gaat het voltage niet zo angstaanjagend omlaag.

Overigens moet mijn palm iedere dag laden, ik heb nogal wat klasgenoten die zeer verslaafd zijn aan de spelletjes die op mijn palm staan .
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 januari 2003, 16:09
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Batterij info bugje, OS 5.2 lost dit (en meer) op.

In een artikel over PalmOS 5.2 op PIC kwam ik o.a. dit tegen:
Values returned by SysBatteryInfo() function are wrong , dus dat je vreemde resultaten kan krijgen is blijkbaar een foutje in OS 5.

PalmOS 5.2 komt met veel meer zaken, maar dit punt wilde ik hier even noemen.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 januari 2003, 15:01
palmario's schermafbeelding
palmario palmario is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 01 december 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 64
OS5.2

Is er al bekend wanneer die 5.2 update er gaat komen? Ben benieuwd.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 januari 2003, 15:31
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
NEE!!! en aan het aantal verhitte discussie op andere sites te zien ben je niet de enige die hier op zit te wachten. Ik overigens ook Palm "hult zich in nevelen" als het gaat om duidelijkheid in deze. Mailtjes aangaande dit krijgen soms zelf als antwoord dat er zelfs geen sprake is van een 5.2 update en dat deze alleen op nieuwe machines komt.

afwachten dus.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023