Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Software

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01 oktober 2010, 15:19
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Backup data?

Hallo,

Heeft iemand van jullie ervaring met het backuppen en terugzetten van gegevens van de Pré?
Ik heb geen idee wat de applicatie Backup doet Het schijnt dagelijks een backup te maken...Schrijft ie dan iets weg naar je Palm profiel?
Het gaat wel snel...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 oktober 2010, 16:04
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
hij schrijft alles weg naar je palm profile, noja - bijna alles.

bij overgang van de pre naar de pre plus kreeg ik alles terug. (behalve paswoorden, ...)
Mooi toch?!
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 oktober 2010, 16:29
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
De dagelijkse backup zet (bijna) alles weg in je Palmprofile. Er zijn apps, veelal de apps die niet officieel uit de app catalog komen, die niet in je Palmprofile worden opgeslagen. Deze apps hebben echter wel een eigen backup methode.

Ik had zo mijn twijfels of alle apps data meenemen in de backup en zocht toen naar apps die backups maken naar b.v. Googledocs om er zeker van te zijn dat ik prive gegevens kan terug zetten.

ClassicNote zet de database neer op je usbdrive gedeelte. Hierbij dien je wel iedere keer een kopie van het db-bestand b.v. op je desktop te zetten. Vondt dit te omslachtig en gebruik nu jVault en die kan een encrypted backup via een e-mail wegzetten. Voor een restore selecteer je de encrypted tekst uit de mail, kies copy en open dan jVault en alles is gerestored! Notes synct/backupt b.v. met Google docs.

Heb al eens mijn Pre 'leeg gegooid' en bij het opnieuw aanmelden mijn Palmprofile opgegeven (je inloggegevens Palmprofile wel ergens buiten je Pre opslaan!!) en alles stond er weer op en kon weer verder.

Je moet er dus niet vanuit gaan dat alles in je Palmprofile zit. Het is dus ook zaak om 'handmatig' je usbdrive ergens anders weg te zetten!

Ries
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 oktober 2010, 12:10
michkoopt michkoopt is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juli 2007
Berichten: 84
kijk ook naar save/restore 1.0.9 in preware handig voor clasicNote & splashId
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023