Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Windows Mobile - Algemeen > Palm Treo 750 (Windows Mobile)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21 januari 2008, 12:51
652cc's schermafbeelding
652cc 652cc is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 01 december 2005
Berichten: 31
Toetsverlichting en standby

Ik heb 2 vraagjes. Kan ik op de een of andere manier de volgende dingen aanpassen in mijn Treo:
- Mijn toetsverlichting springt snel uit, sneller dan mijn scherm. Kan ik ergens instellen hoe snel de toetsverlichting dimt?
- Mijn Treo springt op standby na 1 minuut niet gebruiken. Op zich prima maar als ik hem dan weer "wek" mbv rode toets dan ben ik in het Today scherm. Is het zo in te stellen dat hij in het scherm blijft waar hij was toen standby aanging? Bijvoorbeeld het messaging scherm, of internet explorer?

Ik kan deze opties nergens vinden. Ook niet in het programma advanced config bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 januari 2008, 18:25
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Wat te denken - om te beginnen - van: preferences > power
of is die er niet op de 750?
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 januari 2008, 19:31
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Of van het openslaan van de handleiding of neuzen op de Palm-site.

Zit igg onder je instellingen power en today
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 januari 2008, 21:36
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
Of van het openslaan van de handleiding of neuzen op de Palm-site.
Zie hier op blz 32 e.v. dus
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 januari 2008, 23:26
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
En wederom kan de €50 gestort worden in de kas van de PalmClub
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 januari 2008, 13:29
652cc's schermafbeelding
652cc 652cc is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 01 december 2005
Berichten: 31
Erg nuttige bijdragen... misschien even mijn vragen goed lezen?

Mijn vraag 1 kan ik misschien nog wat verduidelijken; Wat ik bedoel is dat de verlichting van mijn toetsenbord eerder dimt dan de verlichting van mijn scherm (na 10 seconden ongever, dit terwijl backlight instellingen op 1 minuut staan, en dan mijn scherm ook dooft). Hiervoor kan ik geen instellingen vinden.

Vraag 2 nog maar een keer; Als ik in internet explorer (bijvoorbeeld) zit en mijn treo springt op standby na 1 minuut (wat ik helemaal zelf, jaja, heb ingesteld onder "power") dan wil ik dat als ik hem weer wek (rode toets en center toets) dat hij nog steeds in internet explorer wakker wordt, nu springt hij steeds naar het today scherm.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 januari 2008, 23:50
jempen jempen is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 20 januari 2003
Berichten: 128
Zal ik je dan maar even gedeeltelijk uit de brand helpen?

Antwoord 1:
Installeer een registry editor bv Total Commander (freeware en doet nog veel meer)

Ga als je TC opgestart hebt, naar de map
"registry" --> "HKCU" --> "ControlPanel" --> "Backlight"

open daar de sleutel "QKeyLedTimeout"
Vul bij "Waarde:" de seconden in hoe lang je graag wil dat de toetsenbordverlichting aanblijft

Zoals altijd, pas wel op met het bewerken van het register en maak eerst een backup voordat je er mee gaat knoeien... ik heb dat zelf niet gedaan bij deze tweak.

Antwoord 2:
Dit moet ik je vooralsnog schuldig blijven, dat was echt iets voor een palm OS toestel idd. Dat zijn precies de dingen die ik ook mis aan Windows Mobile.
__________________
Palm
Palm M105 -> Tungsten E -> Tungsten T3 -> Treo 600 -> Treo 650 + Lifedrive -> Treo 750 + Palm TX -> Treo Pro
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 januari 2008, 00:21
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik vond de antwoorden al wat vreemd, maar de topicstarter bedoelde inderdaad wat anders.

Antwoord 2: ik irriteer me hier ook mateloos aan. Maar volgens mij is het niet Windows Mobile-eigen, maar is dit precies 'een van die handigheidjes die Palm erin heeft gestopt om haar Windows-producten "beter" te maken dan die van de concurrentie, ook wel de "Palm Experience" genoemd'.

Denk hierbij ook aan de Google-toolbar op de Today-screen, de speed dial etc. Eigenlijk alle dingen die ik zelf al heb uitgezet omdat ik ze irritant vind , maar ik denk dat normale gebruikers ze wel handig vinden.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 januari 2008, 01:00
jempen jempen is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 20 januari 2003
Berichten: 128
Off topic:
Vooral die bug met die speeddial is een erg vervelend "handigheidje" van palm. Ook de google search plugin werkt voor de helft van de tijd niet. Als ik iets invoer en dan ga zoeken krijg ik geen zoekresultaten, maar de beginpagina van google wat dus weer resulteert in het opnieuw intypen van de zoekopdracht. Weet jij hoe dit komt Karel? En is het mogelijk om via het register de url te veranderen van de plugin?

Ontopic:
Wat betreft het tweede heb ik een testje gedaan. Als ik bijv Word open en dan de treo vanzelf uit laat gaan en dan weer aanzet krijg ik wel het programma Word te zien en niet het today scherm... dan zou hetgeen wat "652cc" zegt niet kloppen. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Ik weet in ieder geval dat je wel kan instellen dat na bij 4 uur de treo automatisch terug gaat naar het Today scherm.
Stel dit hier in: Today --> Menu --> Preferences --> Today Settings -->"Today timeout"
Citaat:
Met de optie "Today Timeout", kan de tijdslimiet worden aangegeven waarna er automatisch vanuit een applicatie naar het "Today"-scherm wordt teruggeschakeld. Wanneer u bijvoorbeeld een "Pocket Word-document" open heeft staan, gaat de PDA automatisch terug naar het beginscherm van uw PDA nadat de time-outtijd is verlopen.
Bron: Pdashop

Nog een laatste vraag voor Karel, welk programma voor "Alt Tab switching" gebruik jij op je Treo? Ik wil er het liefst 1 die te bedienen is met 1 toets en niet via "ok" indrukken en dan activate, dit is veels te omslachtig.
Heb zelf Spb pocket Plus geinstalleerd, maar hierbij moet je nog steeds je stylus gebruiken.

Update
Ik ontdek net in Spd Pocket Plus de functie waar ik hierboven om vroeg. Via options --> buttons kan ik aan de windows knop (inhouden) een Alt Tab functionaliteit toewijzen, of aan een andere button.
__________________
Palm
Palm M105 -> Tungsten E -> Tungsten T3 -> Treo 600 -> Treo 650 + Lifedrive -> Treo 750 + Palm TX -> Treo Pro

Laatst gewijzigd door jempen; 27 januari 2008 om 01:46. Reden: Antwoord op mijn eigen vraag gevonden
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 januari 2008, 02:29
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
- Ik heb geen idee waarom de search plugin soms niet werkt. Ik heb de search plugin uit staan en nooit meer naar omgekeken. Ik gebruik Opera Mini 4 voor alles, en anders Pocket IE met PIE Plus waarmee je searches kunt uitvoeren via de adresbalk van de browser.

- Ook ik kom terug in het laatste programma waar de Treo op standby is gegaan, merk ik net. Maar ik moet zeggen dat het feit erg irritant is dat als je je Treo manueel uit wil zetten, je altijd eerst naar het Today-scherm wordt gebracht (1x rode knop) voordat je je Treo echt uit kunt zetten (nogmaals rode knop).

- Tab switching programma: Wisbar lite Je kunt bijv. de knop aan de zijkant van de Treo programmeren om 'één programma door te schuiven in de alt-tab reeks'. Helaas heb ik geen buttons meer over, en prik ik met mijn vinger het icoontje van het draaiende programma waarnaartoe ik wil switchen. Deze icoontjes worden in de titelbalk weergegeven met Wisbar lite.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 29 januari 2008, 12:06
652cc's schermafbeelding
652cc 652cc is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 01 december 2005
Berichten: 31
Bedankt voor de reacties op mijn vragen! Toetsenbordverlichting op 30 seconden werkt al een stuk beter vind ik.

over vraag 2:
Ik heb het net geprobeerd met internet explorere, excel en word maar ik kom steeds in het today scherm terecht na het "wakker maken". Ik zal eens kijken of een ander programma conflicteert, al heb ik geen idee welke het kan zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023