Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 juli 2005, 19:37
jeevee58
Guest
 
Berichten: n/a
Palm IIIxe aan te sluiten op serialpoortloze laptop?

Dag,

Ik heb een oude Palm IIIxe gekregen die ik wil aansluiten op een Acer Travelmate 2200 laptop, met XP home. Op de cradle zit een Serial aansluiting en m.b.v. een USB-to-Serialconverter van Sitecom probeer ik de Palm werkend te krijgen op de laptop. Maar het apparaat werkt niet op deze laptop ( wel op een oude met gewone serialpoort )

Op allerlei sites heb ik gekeken naar oplossingen en intussen heb ik al nieuwe OS gedownload en drivers voor de converter en het apparaat al een aantal keren opnieuw geïnstalleerd, maar... het werkt nog altijd niet. Bij apparaatbeheer blijft het gele waarschuwingsteken staan en wordt gemeld dat het apparaat niet wordt ontdekt. Ik heb ook verschillende COM poorten ingesteld, Local Serial aangevinkt.

Hebben jullie ervaring met dit soort problemen? Is er eigenlijk wel een oplossing mogelijk of kan ik het geheel beter vervangen door een nieuwere PDA met een normale USB-aansluiting?

Met vriendelijke groet,

Jan
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 juli 2005, 01:32
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik zou 100-200 EUR uitgeven voor een nieuwe (tweedehandse PDA) die wel met de tijd mee is gegaan. Met dit tijdperk van mobiele telefoons en andere gadgets die zoveel kunnen, is het toch moeilijk om tevreden te blijven met een III als je wat meer wil.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 juli 2005, 07:53
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Werkt de USB2Serial wel met andere apparatuur (bijv een oude printer)? Probeer anders eens een andere converter.
Het gele uitroepteken geeft eigenlijk al aan dat de converter niet goed hrkend wordt.

Als alternatief kan je proberen een hotsync uit te voeren via de infrarood poort, is wel een stuk langzamer.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 juli 2005, 08:37
jeevee58
Guest
 
Berichten: n/a
Dag Rob,

Ik heb IR geprobeerd en het werkt. Bedankt voor je advies.

Met vriendelijke groet,

Jan

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023