Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 mei 2005, 18:14
frankvw
Guest
 
Berichten: n/a
Question Waar vind ik in .nl een nieuwe accu voor m'n Palm V?

Beste Palm-guru's,

Mijn Palm V is inmiddels zo'n 7 jaar oud en doet nog steeds (bijna alles) wat ik wil. Alleen de accu wordt na 7 jaar wat minder.

Wie kan me verklappen waar ik in Nederland een nieuwe accu kan krijgen? Met de zoekfunctie op deze website vind ik zo gauw niets en ook met de FAQ kom ik er niet uit. Het veelgenoemde PDA Tech Center doet alleen reparaties en levert geen onderdelen. Ik wil alleen een accuutje bestellen, en om dat nou uit de VS te laten komen als ik het ook hier om de hoek kan scoren...

Die accu erin zetten doe ik zelf wel. Kan ik meteen kijken of ik het de moeite waard vind om het geheugen naar 8 meg op te krikken. (Daar waren ooit hele goeie upgrade beschrijvingen voor... zijn die nog ergens terug te vinden?)

Wie heeft het verlossende antwoord? Tnx!

// Frank
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 mei 2005, 18:23
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Is het niet goedkoper om tweedehands een nieuwe V(x) te kopen?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 mei 2005, 18:34
frankvw
Guest
 
Berichten: n/a
> Is het niet goedkoper om tweedehands een nieuwe V(x) te kopen?

Nee, lijkt me niet. Voor $15 heb ik misschien een tweedehands V(x) maar hoe lang gaat de accu daarvan dan nog mee? Voor wat betreft het geheugen kun je gelijk hebben, ik weet niet wat de chips voor een 8Mb upgrade kosten.

// Frank
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 mei 2005, 19:33
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Wellicht (en dit moet je niet doen als je het niet goed kan nameten) zou je eens kunnen kijken of een batterij uit een oude gsm nog werkt. Dan heb ik het wel over een lithium-ion batterij natuurlijk. In principe zijn die batterijen min of meer hetzelfde formaat en geven ze allemaal een gelijk voltage af, zeg maximaal 4,2 volt. Dat zou dus gewoon moeten werken.

Maar een tweedehands V(x) is denk ik toch goedkoper. Moet die natuurlijk wel een redelijke batterij hebben.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 mei 2005, 20:37
frankvw
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo
Wellicht (en dit moet je niet doen als je het niet goed kan nameten) zou je eens kunnen kijken of een batterij uit een oude gsm nog werkt. Dan heb ik het wel over een lithium-ion batterij natuurlijk. In principe zijn die batterijen min of meer hetzelfde formaat en geven ze allemaal een gelijk voltage af, zeg maximaal 4,2 volt. Dat zou dus gewoon moeten werken.

Maar een tweedehands V(x) is denk ik toch goedkoper. Moet die natuurlijk wel een redelijke batterij hebben.
Die 'redelijke batterij' is het punt nu juist. Je kunt op eBay niet zien hoe goed de accu van een tweedehand V(x) is. Dan heb ik liever een nieuwe accu.

En voor wat betreft die GSM batterijen: bij een oude GSM is de batterij het eerste dat eraan gaat. Bovendien moet het ook nog eens passen (de accu in een V(x) zit echt zuigend klem) en een GSM accu is als regel veel te lomp.

Nee, ik wil gewoon een nieuwe accu, en ik vraag me af of daar in Nederland een leverancier voor is. Maar daar lijkt het dus niet op.

(Ik heb wel een distributeur in Hong Kong gevonden die ze levert voor iets meer dan 3 dollar, maar dan betaal je je weer blauw aan verzendkosten.)

// Frank
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 mei 2005, 21:23
zinv's schermafbeelding
zinv zinv is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 28 mei 2005
Locatie: Utereg me stadzie.
Berichten: 30
Probeer eens www.expansys.nl , zij hebben nog veel accessoires en onderdelen voor de PalmV/Vx.
__________________
Ja, ik ben weer in 't land...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 mei 2005, 23:20
StanTheMan
Guest
 
Berichten: n/a
mogelijk is http://www.pdatechcenter.nl/ een oplossing?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 mei 2005, 23:35
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StanTheMan
mogelijk is http://www.pdatechcenter.nl/ een oplossing?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankvw
Het veelgenoemde PDA Tech Center doet alleen reparaties en levert geen onderdelen. Ik wil alleen een accuutje bestellen, en om dat nou uit de VS te laten komen als ik het ook hier om de hoek kan scoren...
Die optie had Frank al bekeken
Met citaat reageren
  #9  
Oud 31 mei 2005, 12:05
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Is het niet goedkoper om tweedehands een nieuwe V(x) te kopen?
Ik moest hem twee keer lezen, maar vind hem toch erg leuk!
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #10  
Oud 31 mei 2005, 16:01
Ludi's schermafbeelding
Ludi Ludi is offline
Senior lid
Voornaam: Ludi
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Locatie: Eindhoven
Berichten: 73
Probeer eens www.janaccu.nl
Goedkoop en snelle service.
Accus zijn van goede kwaliteit.
Heb daar voor een M505 gekocht.

Succes!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 31 mei 2005, 20:17
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Palm V/Vx batterijen wisselen doe je zo!
Is het nog de moeite als de prijs 15$ is en de operatie niet zonder risiko is voor de Digitizer?
Let ook op de produktiedatum van de Li-ion batterij, want door jaren in het magazijn te liggen is er van de kapaciteit ook al een stuk af.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023