Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26 augustus 2004, 00:26
jwhoekman
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Palm M515 functioneert niet meer

Beste allemaal,

Ik heb sinds een aantal jaar een palm m515. Tot volle tevredenheid gebruikt, echter nu lijkt het alsof ie dood is. Hij laad niet mer op in craddle en reageert nergens op. Lampjes branden niet etc. Ik dacht metteen aan batterijproblemen, heb alle dingen gedaan zoals beschreven op het forum (harde reset etc.) en op PDA tech Centre (reset in craddle en 4 uur laden). Nu weet ik het niet meer!!! Ten einde raad een nieuwe accu gekocht bij Jan Accu, echter ik weet niet hoe ik deze accu moet vervangen.

Dus, twee vragen:
- Heeft iemand een oplossing voor bovenstaand probleem?
- Weet iemand hoe zelf een accu te vervangen bij de palm m515?

Ben bang dat wanneer ik de palm aan iemand ter reparatie opstuur, de reparatie meer gaat kosten dan ik wil uitgeven. Maw als dit alles niet lukt ga ik opzoek naar een nieuwe palm!! Heeft iemand desondanks een aanbeveling voor een goedkope reparateur? Welke nieuwe palm zouden jullie mij aanraden?

Ik hoor graag van jullie.
Jan Willem
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 augustus 2004, 08:28
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
nieuwe accu gekocht bij Jan Accu
Ik hoop niet dat hij kan exploderen.


Het goedkoopst is om het helemaal zelf te doen. Over de Vx zijn methoden te vinden hoe je hem open krijgt, en die lijkt volgens mij op die van de m515. Of de m515 moet met schroefjes vastzitten.
Dichtkrijgen is dan wel moeilijk.

Citaat:
Welke nieuwe palm zouden jullie mij aanraden?
Hangt ervanaf wat je ermee doet.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 augustus 2004, 10:03
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Volgens mij is de achterplaat van de m515 zowel gelijmd als met schroefjes vastgezet.
Als je het echt niet zelf durft (kan ik me wat bij voorstellen), zou je Palmrepair om hulp kunnen vragen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 augustus 2004, 10:04
Patrick's schermafbeelding
Patrick Patrick is offline
Forumbikkel
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Gendt
Berichten: 296
Jan Willem,

Ik hoop dat de batterij daadwerkelijk je probleem is. Op deze pagina vindt je een handleiding hoe je de batterij kunt vervangen.

Veel succes en als het echt niet lukt kun je natuurlijk altijd PDA Tech Centre nog bellen, die hebben nl. een uitstekende service.

Groet en suc6
Patrick
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 augustus 2004, 12:01
jwhoekman
Guest
 
Berichten: n/a
Dank voor de antwoorden.

Accu die ik gekocht heb is origineel, dus met het ontploffingsgevaar zal het wel meevallen.

Ik zal een torx setje aanschaffen en eens gaan puzzelen, echter dit is ook een mooie gelegenheid eens om me heen te kijken. Palm die ik zoek moet vooral volgende dingen goed ondersteunen: Calendar, Adresboek, Mail en BT. Welke voldoet hieraan.

Groet,

JW
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 augustus 2004, 12:37
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 27-08-2004, om 12:01 heeft jwhoekman dit gezegd in bericht #5
Calendar, Adresboek, Mail en BT. Welke voldoet hieraan.
Tungsten|T-serie, Zire72, en nog wat Sony modellen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 augustus 2004, 02:24
pal's schermafbeelding
pal pal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Paul
Model: Tapwave Zodiac
 
Geregistreerd: 28 mei 2001
Locatie: Nijmegen
Berichten: 178
Batterij plaatsen

Ik heb dat laatst ook gedaan. Precies hetzelfde. Batterij bestelt bij Jan Accu voor de M515. De reden dat ik het aandurfde, was dat de M515 met schroefjes open te maken is. Torx schroevedraaiertje gekocht en die handleiding gevolgd. Het was een spannend uurtje, maar het viel me allerzins mee. Een Vx zit bijvoorbeeld helemaal geplakt. Die heb ik toendertijd door Richard van PDATechCenter laten doen. En aan digitizers of complete screens zou ik denk ik ook niet snel zelf beginnen. Ik had die M515 2ehands gekocht en thuis aangekomen zag ik de batterij gewoon leeglopen. Mijn eerste kleine miskoop, maar nu doet ie het weer fantastisch. Ik heb PDATechCenter overigens toch moeten bellen, want de schroefjes die erin zaten waren helemaal uitgeleuterd. Er was al ooit door iemand aan geschroefd. Maar niet met een Torx...

Succes in ieder geval ! Gewoon rustig voor gaan zitten...
__________________
pal(m)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 augustus 2004, 11:16
pal's schermafbeelding
pal pal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Paul
Model: Tapwave Zodiac
 
Geregistreerd: 28 mei 2001
Locatie: Nijmegen
Berichten: 178
Aanvulling

OK, misschien was ik iets te enthousiast om mijn verhaal hier te delen met anderen. Ik was ook zo trots op mezelf dat ik het had aangedurfd om die Palm te openen. En ja, het viel me echt mee.

Bij mij laadde de M515 wel op en brandde er wel lampjes en zo. Wat is dus even wilde toevoegen, is dat ik natuurlijk niet zeker weet of het een batterijprobleem IS, maar het zou kunnen. Je hebt volgens mij niet veel te verliezen, aangezien je die batterij van Jan Accu toch al gekocht hebt?
__________________
pal(m)
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 augustus 2004, 20:21
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Mijn eerste kleine miskoop, maar nu doet ie het weer fantastisch.
Voor de m515 is een slechte batterij helaas "normaal". Ik denk zelfs dat de kans groter is dat je er eentje treft met slechte batterij dan eentje met een goede. De batterij van mijn m515 is trouwens ook brak. Maar dat maakt nu minder uit aangezien ik aan de Tungsten ben.

Maar goed, terug naar het onderwerp.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023