Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 augustus 2004, 08:55
philipweijers
Guest
 
Berichten: n/a
Question Cradle IIIx en USB onder WindowsXP

Ik gebruik een Palm IIIx en synchroniseer veelvuldig mijn kalender met mijn brongegevens in LotusNotes (EasySync); deed dit altijd onder WIN 98 en NT met mijn oude laptop.

Gebruik nu een NEC Laptop zonder serial port (wel 2 USB's) en kan daardoor niet de Palm IIIx cradle gebruiken.

Is er een mogelijkheid om dat middels infrarood te doen (wat is de dan de SYNC knop)?. Zijn er software mogelijkheden om dit op te vangen? Zijn er bewezen HW oplossingen (adapters, waar koop je dat)?

Alvast dank voor de reacties!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 augustus 2004, 09:22
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Hallo en welkom op dit forum.

Bijvoorbeeld bij de PDAShop: een USB to Serieel kabeltje (hmm: tijdelijk uitverkocht, dat schiet niet op natuurlijk).

Wellicht dat Easysync zo'n kabel kan leveren, of kijk bij de winkels op onze shop-pagina

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 24 augustus 2004 om 09:27.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 augustus 2004, 09:33
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Is er een mogelijkheid om dat middels infrarood te doen (wat is de dan de SYNC knop)?
Via infrarood synchroniseren is ook mogelijk. Je start dan de synchronisatie in de applicatie Hotsync op je palm. Houd er wel rekening mee dat synchroniseren via infrarood vrij traag gaat.
Met de zoekfunctie is er veel informatie te vinden over synchroniseren via infrarood.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 augustus 2004, 09:50
philipweijers
Guest
 
Berichten: n/a
Dank voor de antwoorden!

De link over de USB-to-serial kabel geeft alleen Palm V aan; hoe zit dat met Palm IIIx en O.S. 3.3 (HotSync v 3.3.)?
http://www.pdashop.nl/product/3476/1097/Kabels


IR wil ik testen, maar wat is de sync button op de Palm (of ergens anders?; de laptop en de Palm (waiting ..) wel.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 augustus 2004, 10:25
philipweijers
Guest
 
Berichten: n/a
Ter aanvulling op voorgaande:

Op de link http://kb.palmone.com/SRVS/CGI-BIN/W....tem,CASE=1941 staat de procedure aangegeven voor een IR based synchronisatie.

Bij mij (vlgs mij heb ik OS 3.3) staat er geen InfraRed check in het menu van de HotSync Manager.

De button heb ik wel gevonden: dat is tabben op het HotSync icon op de Palm; de Palm reageert hier wel op met de HotSync (connecting with the ...) schermpje, maar de PC kant reageert niet; als ik de Palm weghaal reageert XP wel op het verlies van de IR verbinding/nabijheid.

Wat is hier nog fout? (software, config, ...)?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 augustus 2004, 12:33
philipweijers
Guest
 
Berichten: n/a
Door PalmDesktop versie 4.1.4 onder XP te installeren, kreeg ik de beschikking over Infrarood als sync medium (aanvinken); Sync tijd valt mee igv kalnder update (ic Lotusnotes via Easysync).

Rest de vraag of ik op mijn Pal IIIx ook nog zou moeten upgraden?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 augustus 2004, 15:22
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
De laatste versie van de desktopsoftware (met daarin de HotSyncsoftware) is meestal voldoende. De Palm is voorzien van een versie die dat model ondersteund. OS 4 bijvoorbeeld is overkill, want SD kaartjes kun je toch niet kwijt en kleurondersteuning zal ook niet nodig zijn.

Een USB converter blijft natuurlijk handig. Probeer het gewoon eens bij de PDAShop. Ik was trouwens bij die pagina uitgekomen door eerst de IIIx te selecteren, dus die kabel hoort ook te werken met dat model.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023