Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Windows Mobile - Algemeen > Palm Treo 750 (Windows Mobile)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05 december 2007, 12:26
David Kooijker
Guest
 
Berichten: n/a
Question Treo 750V met Telfort geen bereik

Ik heb een gebruikte Treo 750v gekocht en een Telfort SIM only afgesloten.
Ik heb thuis nauwelijks ontvangst en Telfort adviseerde mij het KPN netwerk te selecteren ipv Telfort. Onder 'settings' is de button 'find network' niet actief. Onder 'set networks' staan een heleboel internationale providers, maar geen KPN. Als ik van 'Automatic' naar 'Manual' wil schakelen krijg ik een lege keuzelijst.

Vraag twee, waar kan ik synchronisatie software finden voor mijn Treo 750v met mijn PC?

Ik kan op het forum helaas geen antwoord vinden op mijn vragen en ben jullie zeer erkentelijk voor jullie hulp!

Bedankt!
David
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 december 2007, 15:24
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Welkom bij de Palmclub

1) Je zit wel op de goede pagina, en het moet inderdaad van Automatic naar Manual. Het kan zijn dat je in een gebied zit met zeer slechte dekking van alle providers, maar er moet wel een lijst met providers komen.

Overigens denk ik dat de Telfort medewerker - zoals altijd bij Telfort - flink uit zijn/haar nek kletst, omdat er überhaupt geen Telfort-netwerk meer bestaat. Alles *is* al KPN, dus er valt niets te selecteren. Je kunt niets doen. Jij hebt waarschijnlijk gewoon wat mindere dekking in het gebied waar je je bevindt.

Probeer ook eens een soft reset (resetknop zit naast de geheugenkaartsleuf), misschien helpt dat.

2) Download Activesync.

activesync - Google Search
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 mei 2008, 10:29
SeeSee
Guest
 
Berichten: n/a
Yo,

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem. Ik heb tot nu toe perfecte dekking gehad overal waar ik mij bevond. Maar sinds een week kan ik nauwelijks bellen of gebeld worden, en is mijn toestel constant aan het roamen waardoor de batterij heel snel leegloopt.
Heb hierover ook contact gehad met telfort, maar die hebben tot nu toe geen goed advies kunnen geven.
Weet iemand hoe dit op te lossen is want ik ondervind er erg veel last van. Het kpn netwerk handmatig selecteren heb ik al gedaan, moet er misschien iets veranderd aan de internetinstellingen?

Thanx in advance
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 juni 2008, 14:35
Vincent Homburg Vincent Homburg is offline
Junior lid
Voornaam: Vincent
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 3
Angry Treo 750V met Telfort geen bereik

Hi

zelfde problemen hier met een Treo 750 WM6 met een Telfort prepaid SIM.
Heeft een jaar lang gewerkt op GPRS, het was inderdaad nodig om manual KPN als netwerk te selecteren.

Sinds enige weken werkt het niet meer (ook niet na soft reset). Symptomen:
1. na opstarten zoekt de Treo naar GPRS verbinding ('G' icoontje)
2. dan probeert de Treo een 3G verbinding te zoeken ('3G' icoontje); dit kan echter niet met Telfort prepaid
3. connection lost ('stippeltjeslijn met kruisje erdoor'-icoontje).

Voor de duidelijkheid: ik heb geen instellingen veranderd, hetgeen mij tot de conclusie leidt dat het aan de netwerkinstellingen bij Telfort/KPN moet liggen.

Noch emailen met telfort helpdesk, noch bezoek aan telfort winkel bood soelaas.

BTW: ik heb nog getest met een Telfort abonnement SIM, zelfde verhaal, ligt blijkbaar niet aan prepaid. Heb nog niet getest met een SIM van een andere provider.

Nu maak ik weinig gebruik van GPRS, maar het ergst is: al dat geroam en gezoek en geswitch leidt ertoe dat de batterij binnen een halve dag leeg is (echt onaanvaardbaar).
Mijn oplossing: ik had nog een Nokia 3410 in een la liggen. Ik sjouw dus met verschillende apparaten rond.....


V
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 juni 2008, 16:37
Vincent Homburg Vincent Homburg is offline
Junior lid
Voornaam: Vincent
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 3
update

Update-je: zelfs als ik de telfort internet connection delete blijft de 750 roamen en zoeken bij Telfort.

V
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 juni 2008, 13:07
Vincent Homburg Vincent Homburg is offline
Junior lid
Voornaam: Vincent
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 3
Treo 750 met Vodafone

update: heb net goedkoopste Vodafone prepaidkaartje gekocht en dat doet het prima . Blijkbaar is de combi Treo 750 - Telfort op dit moment geen optie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023