Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 maart 2004, 21:41
Solex
Guest
 
Berichten: n/a
Bellen met een PDA?

Hoi,

Ik heb een paar vragen, de accu van mijn Palm V is overleden en tevens is het tijd voor een mobiele telefoon (ja die mensen bestaan nog!), dus lijkt het me verstandig om dit te combineren in 1

Ik heb een 'aanbieding?' gevonden bij de pdashop.nl voor een Palm W + vodafone. Nu is mijn vraag .. Is dit een knap apparaat? Ik ben vanavond begonnen het net af te struinen maar snap er steeds minder van door al die afkortingen die iedereen overal gebruikt.
Zijn er meer van dit soort PDA's met ingebouwde telefoon?
Als de bijgeleverde pre-paid simkaart leeg is kan ik dan ieder willekeurige pre-paid kaart er in stoppen of moet je dan een speciale simkaart hebben (GPRS).
Zou jij de palm W nemen of adviseer je een andere?

Alvast vriendelijk bedankt.
Solex.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 maart 2004, 23:19
Solex
Guest
 
Berichten: n/a
Na nog een paar zoektochten heb ik meer vragen gekregen..

Eigenlijk wat ik wil is een PDA met email(pop3)/agenda en ingebouwde GSM. (de smartphones zijn mij veel te klein)
Ook de Treo 270 lijkt aan deze wensen te voldoen. Maar er is zo veel op de markt dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Hopenlijk kan iemand mij opweg helpen.

Solex.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 maart 2004, 23:47
pal's schermafbeelding
pal pal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Paul
Model: Tapwave Zodiac
 
Geregistreerd: 28 mei 2001
Locatie: Nijmegen
Berichten: 178
PDA + Phone

Hallo Solex,

Na verscheidene Palm modellen over de jaren heen, heb ik nu voor het eerst een "smartphone". Het is een Handspring Treo 270 met een iets aangepaste versie van Palm OS 3.5. Aangepast in de zin dat je er dus ook mee kan bellen. Hoewel hij natuurlijk niet zo klein is als de huidige generatie mobieltjes, vind ik het een bijzonder prettig apparaat. Je hebt alles in één apparaat. Hoewel ik de Tungsten W niet uit ervaring ken, lijkt me het nadeel dat je er in principe alleen mee kan bellen met gebruik van het oortelefoontje (tenzij je die optionele flipcover besteld). De Treo klapt open en dan is de cover het "gehoor-gedeelte" en zit er een klein microfoontje ter hoogte van het toetsenbordje. Dit werkt, moet ik zeggen, best goed. Ontvangst is prima ! Je kan 'm zelfs op speakerphone zetten. En als je dan toch graag een oordopje wilt gebruiken, plug je er gewoon een in. Nog mooier (maar errug duur) is de Treo 600

Nadeel van de Treo 270 is z'n niet-updatebare en wat verouderde OS-versie. De Tungsten W is wat dat betreft iets "nieuwer" met OS 4.1. Bovendien is het beeldscherm van de Tungsten beduidend mooier dan de Treo 270: 320 x 320 tegen 160 x 160.

Ik hoop dat ik een iets beter beeld heb kunnen geven. Kiezen zul je toch zelf moeten doen ! En dat is, met al die mooie Palm's, Treo's etc. etc. niet altijd even makkelijk

Groeten,

Paul
__________________
pal(m)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 maart 2004, 08:15
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Je kan in ieder geval het review van de Tungsten|W lezen en de Smartphonethread doorspitten.

Als het bij een combi voornamelijk om datatoepassingen gaat (dus mail e.d.) en minder om het gebruik als telefoon, dan is de Tungsten|W een voordelige optie.

En anders kun je ook kijken naar een pda en mobieltje die met elkaar communiceren via Bluetooth. Voor het ophalen van mail werkt dat prima en je hebt dan van beiden de keus voor een handzame pda en een handzaam mobieltje.

De keuze wordt zo niet makkelijker, maar je hebt weer wat alternatieven

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 maart 2004, 11:11
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Als de bijgeleverde pre-paid simkaart leeg is kan ik dan ieder willekeurige pre-paid kaart er in stoppen of moet je dan een speciale simkaart hebben (GPRS).
Het toestel is simlockvrij zegt de website van PDAShop. Dus je kunt er zonder problemen een andere sim-kaart in doen. Dat hoeft niet eens een sim-kaart te zijn waarvoor gprs geactiveerd is, want je hoeft niet per sé met gprs te werken. Je kunt ook gewoon inbellen met een sim-kaartje om je e-mail op te halen. Let er echter wel op dat niet alle pre-paid providers dataondersteuning bieden. De kans is dus zeer zeker aanwezig dat je over moet stappen op een abonnement om optimaal van dit toestel gebruik te maken.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 maart 2004, 18:52
Rinus's schermafbeelding
Rinus Rinus is offline
superheld
Voornaam: Rinus
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 16 januari 2004
Locatie: In de buurt van Alkmaar
Berichten: 97
opwaarderen beltegoed

Of ik heb je vraag niet begrepen of je hebt nog enige uitleg nodig:

Je hoeft de simkaart niet te vervangen als je door je tegoed heen bent.

In dit geval (Vodafone-prepaid):

1.tegoed op
2.Opwaardeerkaart van vodafone-prepaid kopen, met gewenste waarde.
3.naar speciale opwaardeernummer (gratis) van vodafone bellen.
4.code ,vanaf de achterkant van je opwaardeerkaart, intoetsen.
5.et voila! je kunt weer voor weet ik veel hoeveel geld bellen en sms-en. Maar waarschijnlijk niet GPRS-en of MMS-en, dit is meestal geen mogelijkheid bij prepaid.

(De opwaardeerkaart stop je niet in je toestel, die gooi je na gebruik bij het oud papier. (denk aan het regenwoud).

Hopelijk je hiermee geholpen te hebben,

Rinus
__________________
Als het niet kan zoals het moet,...
Dan moet het zoals het kan.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 maart 2004, 20:46
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Uit de beschrijving van PDAShop:
Citaat:
Tevens wordt een tijdelijke SIM kaart van Vodafone geleverd, goed voor dertig dagen GPRS verbruik
Dat verklaart een hoop. De simkaart die meegeleverd wordt is tijdelijk en moet je dus wel vervangen. Simkaarten van een andere provider leveren geen problemen op: het toestel is simlockvrij.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 maart 2004, 21:30
Rinus's schermafbeelding
Rinus Rinus is offline
superheld
Voornaam: Rinus
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 16 januari 2004
Locatie: In de buurt van Alkmaar
Berichten: 97
ow vandaar de verwarring,...denk ik
__________________
Als het niet kan zoals het moet,...
Dan moet het zoals het kan.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 maart 2004, 22:22
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Met orange PrePaid (Orange Ready met een mooi woord) is GPRS'en met prepaid werkelijk hemels... dus ik zie waarom dat bij andere providers niet zou kunnen. ANdere manier van kosten rekeken, ok... maar geen mogelijkheid lijkt me niet. Maargoed, daar is dit forum niet voor hè?
__________________
Met citaat reageren
  #10  
Oud 04 maart 2004, 12:56
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Tuurlijk, technisch zou het wel kunnen. Maar sommige providers bieden te mogelijkheid om te kunnen gprs'en met prepaid gewoon niet en dat heeft niks met technische mogelijkheden te maken maar wel met marketing.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 maart 2004, 12:03
Acda
Guest
 
Berichten: n/a
BT

beste,

Mij lijkt het toch nog steeds beter een apart gsm en pda te nemen. Waarom ?

Gebruiksgemak, als je op cafe zit, hoef je niet de hele zooi mee te nemen, een klein mobieltje voldoet.

Diefstal, als je een van beide kwijt bent, kan je met de andere nog verder.

Uitwerking, uiteindelijk blijft het toch behelpen gsm en pda in één stuk. Je wil een niet te grote/zware gsm, maar een voldoende groot scherm/geheugen voor je pda, dat gaat dus niet samen.

Ik zou dus kiezen voor een Bluetooth systeem. Pda in je zak, en mailen/bellen maar.

Veel succes in ieder geval
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 maart 2004, 16:57
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Ik zelf heb ook nog niet zo veel interesse in een gecombineerd toestel, maar weet zeker dat dat wel de toekomst gaat worden. Ik zal dan natuurlijk nietachterblijven, maar voorlopig vind ik gescheiden meer dan prima. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
__________________
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023