Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 juli 2003, 23:39
apoeitoe
Guest
 
Berichten: n/a
Jackflash en Jacksprat

Hallo allemaal,

Jackflash en Jacksprat werken nu eindelijk ook op de Tungsten|T van Palm. Ik had ze al eerder gekocht maar helaas mocht het niet werken.
Voor diegene die problemen hebben met Jacksprat (reset's e.d.) doe eens een harde reset (power knop indrukken tijdens reset en dan loslaten) en installeer dan nog eens Jacksprat, het gaat dan een stuk beter. Al met al heb ik toch een extra 3.5+ Mb extra tot mijn beschikking gekregen en dat is heel prettig.
  #2  
Oud 21 juli 2003, 00:10
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Kan je bij deze versie net als bij de vorige zonder problemen je datebook en todo installen en toch goed blijven synchroniseren zoner allerlei lastige truucjes?

Dan kan ik die ruimte ook weer vrijmaken, gebruik Agendus voor die taken...

Wat heb jij er allemaal af gehaald?
  #3  
Oud 21 juli 2003, 01:06
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
De optie zit er in, maar ik heb het nog niet geprobeerd.
Ik heb zelf van de standaard applicaties alleen Welcome weggehaald en uiteraard de overbodige talen verwijderd.

Let op: je hebt voor het goed functioneren van Jacksprat minimaal 3,5MB vrij intern geheugen nodig! Anders blijf je de hele tijd foutmeldingen houden. Het slimst is inderdaad om eerst alles even vanuit JackFlash (als je al applicaties in Flashgeheugen had) naar het normale RAM te verplaatsen), daarna een backup te draaien (Zoeken naar: backupman) en vervolgens een harde reset te geven. Installeer nu als eerste Jacksprat en JackFlash. Draai Jacksprat en vergeet niet om je ROM te backuppen! De backup van de ROM wordt gemaakt op je geheugenkaart (er is geen andere optie), dus koop die als je die nog niet hebt en/of zorg dat je voldoende vrije ruimte op je geheugenkaart hebt.
Na het verwijderen van de talen en de voor jou overbodige applicaties zou je moeten beschikken over heel veel vrij Flashgeheugen.
Zet uiteraard je backup weer terug en geniet van de weelde aan vrije ruimte die je met JackFlash weer kunt benutten

  #4  
Oud 21 juli 2003, 08:38
apoeitoe
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 21-07-2003, om 01:10 heeft Boss dit gezegd in bericht #2
Kan je bij deze versie net als bij de vorige zonder problemen je datebook en todo installen en toch goed blijven synchroniseren zoner allerlei lastige truucjes?

Dan kan ik die ruimte ook weer vrijmaken, gebruik Agendus voor die taken...

Wat heb jij er allemaal af gehaald?
Als het goed is kun je met deze versie hetzelfde doen als met de voorgaande versie. Ik heb daar zelf geen ervaringen mee, het enige waar ik jacksprat voor gebruik is het verwijderen van de overbodige talen uit de EFIGS versie (ik heb mijn tungsten voor 199 euro gekocht in Abu Dhabi). Ik heb er dus geen applicaties mee uit het rom verwijderd.
Jackflash werkt ook precies hetzelfde als de voorgaande versies.
  #5  
Oud 21 juli 2003, 08:58
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Hulde aan Brayder!
Ik heb ooit voor mijn Palm III JAckSprat & Flash gekocht. Dacht dat ik die wel niet voor mijn Tungsten zou mogen gebruiken. Maar na het invoeren van mijn registratie gegevens kreeg ik netjes een Activatie code toegezonden! Dat is nog eens een upgrade-beleid, zonder zeuren een 4 jaar oud programma laten upgraden.

Ik heb alles wat ik niet gebruik eraf gegooid, incl. de extra talen.

Echt super hoe die mensen dat maken. Een beetje met roms van een pda goochelen... hoeveel zouden ze er verprutst hebben tijdens het testen, of kan je dit soort dingen ook goed testen op een emulator?

Wat mij betreft toont dit in ieder geval ook aan dat het OS van de T.T. te flashen moet zijn. Ik was eerst bang dat dat misschien niet kon, omdat de updates van Palm zolang uitbleven.
  #6  
Oud 21 juli 2003, 09:03
apoeitoe
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 21-07-2003, om 09:58 heeft Boss dit gezegd in bericht #5
Wat mij betreft toont dit in ieder geval ook aan dat het OS van de T.T. te flashen moet zijn. Ik was eerst bang dat dat misschien niet kon, omdat de updates van Palm zolang uitbleven.
Wie weet komt er ooit nog eens een update naar versie 5.2 van PalmOS.
  #7  
Oud 21 juli 2003, 17:16
arjan054 arjan054 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Arjan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 163
Welke beta versie praten we over?

En als ik hem nu registreer welke versie kan ik behalve de officiele nu download.

Dank
  #8  
Oud 21 juli 2003, 23:13
apoeitoe
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 21-07-2003, om 18:16 heeft arjan054 dit gezegd in bericht #7
Welke beta versie praten we over?

En als ik hem nu registreer welke versie kan ik behalve de officiele nu download.

Dank
Welke versie het is weet ik zo even niet uit mijn hoofd, wat ik wel weet is dat wanneer je JackFlash of JackSprat aanschaft je de mogelijkheid krijgt aangeboden om de laatste versie (beta) te downloaden (alleen voor geregistreerde en betalende gebruikers)die
ondersteuning bieden voor de Tungsten|T.
Ik heb beide beta's gedownload en heb ze zonder problemen gebruikt, lees wel eerst even mijn eerste post v.w.b. wat aanwijzingen.
  #9  
Oud 22 juli 2003, 08:40
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Het gaat om Jacksprat 3.0b1 (of b2 enzovoort, want bij Brayder blijven ze gelukkig gewoon doorontwikkelen). Je kan deze vinden op het supportdeel van hun site: http://www.brayder.com/support/

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #10  
Oud 29 juli 2003, 20:55
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
Op 22-07-2003, om 03:40 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #9
want bij Brayder blijven ze gelukkig gewoon doorontwikkelen).
En je bedoeld dat ze het hier niet doen?
Tja, ik weet het ook niet. Ik heb ze maar ns een mailtje gestuurd.
Reactie zal ik hier posten.

OpA
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #11  
Oud 29 juli 2003, 21:40
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Ik heb nu al antwoord
Dat kan dus wel snel.

Citaat:
We probably will not suport OS V5 with FlashPro, but we have a much
better solution that we will announce shortly. I will put your name
on the list to notify when it is released.


Kit McDowall
HandEra Director, Software Solutions
__________________
Word wordt nooit Perfect
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023