Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29 december 2002, 23:40
Sander_palm
Guest
 
Berichten: n/a
Question high res = meer info?

Hallo,

Weet iemand of er meer tekens op een 320x320 schermpje kunnen? Of worden ze alleen maar scherper?

Ik zit er aan te denken om van mijn Palm V over te stappen naar een Sony omdat deze een 320x320 schermpje heeft en ik wel meer text e.d. wil zien in o.a. de memo applicatie.

Sander
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 december 2002, 23:49
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Er passen meer tekens op een hi-res scherm, over verschillen tussen hi-res en niet-hi-res kan ik je weinig zeggen omdat ik nog met een scherm met een lage resolutie werk. Het schijnt wel dat als je eenmaal met een hi-res scherm werkt je nooit meer terug wil naar een scherm met een lage resolutie.
Maar hierover is al veel geschreven op de Forums, er moet vast wel wat over te vinden zijn met de zoekfunctie.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 december 2002, 01:20
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik heb een keer twee setjes screenshots gemaakt die het verschil een beetje laten zien. Kijk hier maar eens.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 december 2002, 10:18
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Re: high res = meer info?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander_palm
o.a. de memo applicatie.
In de standaard memoapplicatie zie je niet meer regels, maar in tekstverwerkers als Wordsmith, DocsToGo en QuickWord krijg je wel meer regels en langere regels op het scherm.

Alleen grafische elementen kunnen gebruik maken van de hogere resolutie. De standaardbeeldelementen zoals knoppen e.d. worden alleen wat fijner weergegeven, maar blijven feitelijk in de 160x160 wereld zitten.

Als je in memopad meer regels wilt kunnen zien is een sony nr70 of nx70 misschien een oplossing, deze hebben een 320x480 scherm. Misschien dat een nr bezitter je kan vertellen of die extra 50% wel door de standaard applicaties (zoals memopad) gevuld kan worden. DateBk5 kan het bijvoorbeeld wel.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...

Laatst gewijzigd door r. dohmen; 30 december 2002 om 10:20.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 december 2002, 15:37
Sander_palm
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor de reactie!

Die twee screenshots zijn erg verhelderend. Ik neem aan dat deze, aan het antwoord van r. dohmen te zien, niet van de standaard applicaties af komen?

Is het kleinste standaard font van Sony (320x320) even klein (maar scherper) als het kleinste Palm V font (160x160)?

Ander vraagje: Mijn palm V heeft een haperend aan/uit-knopje na twee jaar gebruik, een kennis heeft hier ook last van. Ook lees ik over andere problemen met o.a. knopjes op een Palm.
Heeft Sony ook dit soort knulligheden?

gr,

Sander
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 december 2002, 16:39
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Oh, sorry. Die screenshots zijn van Agendus en Planetarium. De standaard applicaties hebben inderdaad niet veel voordeel van hogere resolutie. De teksten zien er iets netter uit, maar dat is het wel zo'n beetje. Je kun bij Agendus overigens zelf kiezen welke lettergrootte je gebruikt. Als je wilt kun je de letters net zo groot maken als op de 160x160 variant (alleen zijn ze dan wel gedetailleerder getekend)

Sony levert standaard wel een iets aangepaste launcher mee. Je kunt dan kleinere icoontjes krijgen zodat je er 7 rijen van 5 iconen ziet.

Met de aan/uit knop heb ik geen prolemen (met mijn Palm Vx overigens ook nooit last van gehad) Mijn Clie T625C heeft wel een wat onhandige op/neer knop, maar dat is een ontwerp beslissing van de Clie-T serie en de andere modellen hebben dat niet.

Sony heeft als "knulligheid" dat er standaard geen Mac support bij zit en voor sommige mensen is memory stick iets om over te klagen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 januari 2003, 18:34
Sander_palm
Guest
 
Berichten: n/a
Dank je!

gr,

Sander
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023