Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 28 januari 2003, 21:02
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Graag gedaan hoor. Als ik iemand kan helpen doe ik dat graag .
Met citaat reageren
  #42  
Oud 10 februari 2003, 07:31
robbert65's schermafbeelding
robbert65 robbert65 is offline
Bijna van het eerste uur
Voornaam: RJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 maart 2002
Locatie: Op het strand !
Berichten: 227
Angry HOT SYNC PROBLEEM

Kan iemand mij vertellen welke files ik in ieder geval even op een diskette moet zetten voordat ik aan de slag ga om de 8009 melding op te lossen?
Batterij leegmaken en daarna proberen een hot sync uit te voeren bleek niet de oplossing.
Iemand nog andere mogelijkheden?
Met citaat reageren
  #43  
Oud 18 februari 2003, 07:33
GeorgeW GeorgeW is offline
Lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 10 juni 2001
Berichten: 39
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
Het lijkt erop dat dit probleem te maken heeft met de temperatuur danwel de temperatuursverschillen tussen binnen en buiten, dit omdat als het vriest buiten zich veel mensen melden met dit probleem.

En jahoor, ook ik zit weer met het niet willen Hotsyncen probleem.
Als het probleem met statische electriciteit te maken heeft, dan is het misschien niet zozeer de temperatuur, maar meer het feit dat de lucht bij vriesweer meestal droog is (in ieder geval in Nederland). Statische electriciteit kan dan niet door de lucht weg (droge lucht geleidt slechter dan vochtige lucht). Daarom krijg je soms ook een tik als je bijvoorbeeld een deurknop aanraakt.

Overigens heb ik het probleem ook. Ik heb het bij Palm Support aangemeld, maar de enige reactie die ik heb ontvangen is de instrucie met Shortcut.1. Ik heb nu expliciet gevraagd om een HS_Reset card. Even afwachten wat ze daarmee doen.

Als het om statische electriciteit gaat: is het dan niet mogelijk om deze af te voeren door één voor één de pennen van de USB connector van de Palm aan aarde te leggen? Als de lading via deze weg is binnengekomen zou die er ook zo weer uit moeten kunnen. Of stel ik de zaken nu te simpel voor?

Laatst gewijzigd door GeorgeW; 18 februari 2003 om 10:48.
Met citaat reageren
  #44  
Oud 20 februari 2003, 07:30
GeorgeW GeorgeW is offline
Lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 10 juni 2001
Berichten: 39
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GeorgeW
Overigens heb ik het probleem ook. Ik heb het bij Palm Support aangemeld, maar de enige reactie die ik heb ontvangen is de instrucie met Shortcut.1. Ik heb nu expliciet gevraagd om een HS_Reset card. Even afwachten wat ze daarmee doen.
Dit dus:
Thank you for contacting palm.

This procedure will cause you to lose all data from the palm but doing this procedure is the same as inserting the reset card. The reset card would also cause you to lose any data that is not backedup to the pc.

Kind regards,
Ciaran
Palm Technical Support

Original Message Follows:
-------------------------

This procedure will make me lose data. I have read that for this problem you have a so called HotSync Reset card (or HS_Reset card). How can I get one of these?


Citaat:
Als het om statische electriciteit gaat: is het dan niet mogelijk om deze af te voeren door één voor één de pennen van de USB connector van de Palm aan aarde te leggen? Als de lading via deze weg is binnengekomen zou die er ook zo weer uit moeten kunnen. Of stel ik de zaken nu te simpel voor?
Tohc maar even geprobeerd: geen resultaat. Was ook te mooi om waar te zijn.
Met citaat reageren
  #45  
Oud 21 februari 2003, 19:43
Patrick@pdaclub
Guest
 
Berichten: n/a
wat was die shortcut ook al weer?

Nou, hier hetzelfde probleem dus. Grrr!

Maar iedere keer als ik het nodig heb verschijnt die shortcut (da's toch dat rare kringeltje???) maar nu kan ik hem niet meer maken. Kan iemand me nog een keertje vertellen hoe dat ook alweer moest? Bedankt!
Met citaat reageren
  #46  
Oud 21 februari 2003, 19:55
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Hier vind je mijn shortcut uitleg.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 23 februari 2003, 12:34
Patrick@pdaclub
Guest
 
Berichten: n/a
Ja! dat is 'm.

Bedankt voor het opfrissen van mijn geheugen!

Da's vreemd, waarom moet ik shortcut.3 doen? Dan verschijnt pas het [No Auto-Off] tekstje! Kan me niet herinneren dat ik daarmee heb zitten klooien....
Met citaat reageren
  #48  
Oud 23 februari 2003, 13:00
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het is eigenlijk shortcut .1, maar als je palm door shortcut .3 ook aan blijft staan moet dat ook lukken.
Met citaat reageren
  #49  
Oud 23 februari 2003, 15:13
sorcerer's schermafbeelding
sorcerer sorcerer is offline
Lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 12 april 2001
Berichten: 49
Unhappy synchroniseren

Sinds een week werkt ook mijn synchronisatie proces niet meer dus heb ik bij tips gekeken en daar de oplossing gevonden ( dacht ik ) maar niks hoor; nu heb ik misschien iets verkeerd gedaan namelijk ik heb geen shortcut aangemaakt ( durf ik niet ) Wel heb ik de Palm de hele dag aangedaan en op een gegeven moment ging hij vanzelf uit.
Maar als deze shortcut echt moet dan moet het maar.
kan iemand mij hier op antwoorden.

Bij voorbaat dank the Sorcerer.
__________________
The Sorcerer
Met citaat reageren
  #50  
Oud 24 februari 2003, 08:37
GeorgeW GeorgeW is offline
Lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 10 juni 2001
Berichten: 39
Je kunt in plaats van de shortcut gebruiken ook het volgende doen:

- maak evt. een backup op een SD/MMC kaartje;
- open ja Palmpje;
- haal de batterij connector los;
- wacht 5 minuten;
- maak de batterij connector weer vast;
- sluit de Palm weer;
- evt. restore van gegevens;
- hot-syncen maar!

Hele operatie duurde bij mij zo'n 20 minuten. Heel wat sneller dan je batterij leegtrekken, en ook een stuk gezonder voor een LiIon batterij. Wat nog het meeste tijd kostte was het zoeken naar een Torx-5 schroevendraaier (uiteindelijk gevonden in een automaterialenhandel!).

Overigens is de support van Palm pure bagger. Ze gaan niet in op de vragen die je stelt, en komen alleen met standaard antwoorden. Wanneer je je vraag herhaalt krijg je alleen als reactie de vraag of hun suggestie gewerkt heeft. Of mijn volgende PDA weer een Palm wordt...?
Met citaat reageren
  #51  
Oud 24 februari 2003, 15:26
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Een Palm openhalen is nooit verstandig als je er geen verstand van hebt. Daarbij sommige modellen (o.a. de Vx) zijn verlijmd en krijg je alleen goed dicht als je weet hoe dat moet met de lijm e.d. Dan kan je echt beter wachten.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 25 februari 2003, 07:13
GeorgeW GeorgeW is offline
Lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 10 juni 2001
Berichten: 39
Oké, ik ben een techneut. Misschien had ik er bij moeten zetten "don't try this at home".
Met citaat reageren
  #53  
Oud 04 maart 2003, 13:22
mdijkens mdijkens is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 21 mei 2001
Berichten: 43
Tja ik heb dit probleem dus ook bij m'n 505. sinds 19 november doet de hotsync het niet meer. ook niet met andere cradle en op andere pc's.

Nu wil ik graag de hier aangehaalde oplossing proberen, maar heb nog wel een vraag:

Ik heb een heleboel op m'n palm staan en ook allerlei dingen in flash (met jackflash) en hacks en instellingen, etc.

Als ik met backupbuddy een backup maak, dan de procedure volg en dan weer m'n backup terug zet, heb ik dan alles nog?
gaat dat ook goed met flash/jackflash e.d. ?

Moet ik van tevoren nog dingen regelen / niet vergeten voordat ik m leeg maak?
Met citaat reageren
  #54  
Oud 04 maart 2003, 15:40
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Je ROM danwel flash ROM geheugen is sowieso niet gevoelig voor het wegvallen van spanning, je RAM geheugen (geheugen waar de programma's normaliter opgezet worden) wel. Zorg dus dat je daarvan een goede backup hebt. Als je die backup eenmaal hebt dan kan je na de procedure alle gegevens weer op je Palm zetten zoals ze daarvoor ook stonden.
Met citaat reageren
  #55  
Oud 27 maart 2003, 11:03
tbroeren
Guest
 
Berichten: n/a
Zelfde ellende

In december al eens een tijd geklooid met mijn palm die niet wilde syncen, via het forum gelukkig de tip gekregen om er van af te komen.
Onlangs weer hetzelfde probleem. Palm geeft nu zelf via techsupport de tip om de palm te ontladen dmv de shortcut en daarna op te laden en te resetten .
Op mijn vraag aan techsupport of dit mijn batterij niet kon mollen geven ze een ontkennend antwoord, op het amerikaanse forum echter al gelezen dat in 10 % van de gevallen de batterij problemen krijgt.
Ik zit nog steeds in mijn garantie periode, heb gevraagd om een omruil maar daar gaan ze niet op in.
Weet iemand wat de gevolgen zijn voor mijn batterij als dit probleem steeds opduikt?
Is het iemand al gelukt om de palm omgeruild te krijgen, of heeft dit gewoon geen zin omdat alle palms deze ellende hebben.

alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #56  
Oud 27 maart 2003, 20:47
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Hotsync probleem

Mijn usb cradle werd van de een op de andere dag ook niet meer gevonden door mijn comp en heb 'm weggebracht (had nog garantie). Tot ik ditop de palm site zag staan. Heb het zelf niet kunnen uitproberen, maar misschien is het wat. Laat ff weten of het werkt?

Succes
Met citaat reageren
  #57  
Oud 06 juni 2003, 06:50
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Unhappy

Hellup!!!!

Jullie hadden problemen in de winter met die statische electriciteit. Maar het is nu rond 30 graden en ik had gisteren die desktop update gedaan. Maar daardoor kreeg ik problemen met nieuwe gedownload progjes. Dus maar teruggezet naar oude door remove en opnieuw installeren. Maar nu krijg ik problemen: The connection between your handheld computer and the desktop could could not be established, try again. Bovendien hadden diegenen die dit soort melding kregen Palm 505 en ik heb Tungsten T. Zou ik met dezelfe methode van Slowaak Ales Omahen weer kunnen laten werken?

Heb nu wel heel korte nachtje gehad, tot 2.30 uur zitten hannesen met opnieuw installeren enz.enz.enz. Pffff.....

Heb Window XP. Ik heb al USB_driver voor XP van Palm Suport gedownload en dat helpt niet.

Bovendien blijft bij melding nieuwe hardware rechtsonderin de scherm hangen op zoeken naar driver.

Hellup........
Met citaat reageren
  #58  
Oud 06 juni 2003, 16:54
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Zou ik met dezelfe methode van Slowaak Ales Omahen weer kunnen laten werken?
Het werkt op meer Palms dan een m505, ook op een Vx (of was het nou een V?) en een m515 is deze procedure succesvol gebleken. De kans dat het op een TungstenT werkt is dus aanwezig, maar zekerheid of het werkt heb je niet.
Met citaat reageren
  #59  
Oud 06 juni 2003, 18:49
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Shortcut werkt niet op TT. Begrijp ik goed dat je Palm dan niet meer uitgaat en zo op backlight batterij leegtrekt? Ik zet het met backlight op hoogste stand en laat met aan/uit-knop steeds aanzetten zo leegtrekken. Ik hoop dat het dan werkt. Hebben jullie nog ander soort tip om die batterij in no-time leeg te trekken. Ik ga het niet openmaken ivm garantie.

(dit vul ik aan en dit is absoluut belangrijk) Ik deed Shortcut1 ipv shortcut.1 , (let op: punt tussen shortcut en 1 in) dat is groot verschil, want nu pakt het wel en gaat niet uit. Nu trekt het zelf batterij leeg. Ben benieuwd of dit voor dit geval de oplossing is.

Laatst gewijzigd door Eagle; 06 juni 2003 om 20:54.
Met citaat reageren
  #60  
Oud 07 juni 2003, 08:29
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Dit doet shortcut.1, dus dat zou goed moeten gaan:
Citaat:
.1 - some sort of "debug" mode, opens the serial port. SERIOUS drain of the batteries if left open (soft reset to close)
Bron.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023