Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 19 januari 2003, 12:35
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Ik ben het helemaal eens met je Boss. Je was me net voor met je post. Maar ik begrijp dat waar ik over was een Tungsten-optie is. Toch?
Met citaat reageren
  #42  
Oud 19 januari 2003, 13:03
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Murena

Mijn Clie doet dit niet, is dat iets van Palm?

Maar om nu het hele programma af te gaan katten lijkt mij wat overdreven. En die geconstateerde bugs zullen er toch wel uitgehaald worden.
De Sony heeft geen navigation button....en dus ook geen Centerknop. dit is iets van de Palm Tungsten. Datebk 5 heeft inmiddels voorzieningen die deze knop ondersteunen......maar ik vind het van ontwikkelaars nogal dom om een populaire machine NIET te ondersteunen...in dit geval de Palm Tungsten (maar dat zou ook een ander type palm of een Clié kunnen zijn)
Je hebt Bugs en je hebt nare Bugs en de door mij geconstateerde bug vind ik er een van het laatste soort. Normaal gesproken vind ik het niet zo erg wanneer er een foutje in een programma zit, dat hoort nou eenmaal bij software, maar wanneer een bug voor je werk belangrijke gegevens wist of verplaatst vind ik dat zééér onzorgvuldig en kwalijk.
Met citaat reageren
  #43  
Oud 19 januari 2003, 13:06
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boss
En ik heb na een uurtje met datebk spelen het er toch weer afgehaald.

Blijkt toch allemaal erg persoonlijk te zijn, die keuze!

....en da's nou de kracht van het Palm platform. Je hebt als gebruiker de keuze uit veel goeie programma's en dat is toch schitterend!!
Met citaat reageren
  #44  
Oud 19 januari 2003, 13:12
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Wijze woorden Ce. En inderdaad zeer lastig als er gegevns uit je agenda verdwijnen. Ik hoop en neem aan dat Iambic de geconstateerde bugs snel verhelpt en ook Tungsten ondersteuning gaat geven (lijkt mij toch onvermijdelijk).

Je zou toch denken dat die bèta versies bedoeld zijn om dit soort dingen uit te filteren. Of ben ik nu te naïef?
Met citaat reageren
  #45  
Oud 19 januari 2003, 13:48
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Murena
Je zou toch denken dat die bèta versies bedoeld zijn om dit soort dingen uit te filteren. Of ben ik nu te naïef?
Misschien een beetje

Feit is dat met name PIM (zeg maar agenda) software nogal ingewikkeld kan zijn, per slot van rekening moet 't van verschillende plekken zijn info halen en weer wegschrijven (agenda, contacts, to do) en ook nog op een wijze zodat de standaard agenda programma's er ook nog mee overweg kunnen. Daarnaast heb je inmiddels zeer veel Palm modellen met allemaal hun eigen gebruiksmogelijkheden.....en de software wordt geacht het op zoveel mogelijk modellen\uitvoeringen te doen.....kortom.....knap ingewikkeld als je het mij vraagt.

Bij Iambic is het altijd weer afwachten hoelang een bugfix op zich laat wachten. M.i. zijn ze soms wat te snel waardoor de oplossing voor het éne probleem een ander probleem tot gevolg heeft.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 22 januari 2003, 10:41
Zapper's schermafbeelding
Zapper Zapper is offline
Senior lid
Voornaam: Prisca
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 06 december 2002
Locatie: Omgeving Utrecht
Berichten: 82
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Murena
Ik heb mijn Agendus ge-updated naar 6.0. Als je ná 1-10-2002 een versie 5.x hebt aangeschaft, is de update gratis. Anders $9,95.

Nu een vraag aan medegebruikers: Ik krijg geen wallpaper geïnstalleerd (gif vanaf memory-stick) Ik doe het volgens de handleiding maar zie geen beeld??

Of is het een bekende bug?
Ben je hier nog uitgekomen?. Ik heb namelijk hetzelfde probleem volgens de gebruikaanwijzing moet er een menuutje zijn??. Of zit dat er bij de tril versie niet in en zal ik het moeten aanschaffen. Op zich geen probleem want het is een fijn programma.

Vooral in combinatie met het Office gedeelte.
__________________
I'm glad but bad.

Met citaat reageren
  #47  
Oud 22 januari 2003, 23:04
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Neen, probleem nog steeds aanwezig. Het menu zit onder 'options'/'prefs'/'wallpaper'. Maar het werkt dus niet bij mij.
De day-view waarin de achtergrond moet verschijnen zit onder de opties bij de 'one day view'

De trial versie is volgens mij wel compleet.

Bij de bug-meldngen en antwoorden op de Iambic site zie ik nog geen oplossing in zicht.
Met citaat reageren
  #48  
Oud 23 januari 2003, 09:11
Zapper's schermafbeelding
Zapper Zapper is offline
Senior lid
Voornaam: Prisca
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 06 december 2002
Locatie: Omgeving Utrecht
Berichten: 82
Vreemd ik heb hem er niet zitten onder pref.

Nog 2 weken op proef en dan moet ik beslissen vind het een mooi programma en samen met de office versie werkt het goed.
__________________
I'm glad but bad.

Met citaat reageren
  #49  
Oud 23 januari 2003, 19:54
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Heb je wel versie 6.x?
Met citaat reageren
  #50  
Oud 24 januari 2003, 09:16
Zapper's schermafbeelding
Zapper Zapper is offline
Senior lid
Voornaam: Prisca
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 06 december 2002
Locatie: Omgeving Utrecht
Berichten: 82
Yep versie V6.0

Mhhh toch maar een een mail sturen naar Iambic of toch maar de gebruiksaanwijzing HELEMAAL doorlezen *zucht*.
__________________
I'm glad but bad.

Met citaat reageren
  #51  
Oud 29 januari 2003, 13:02
Eelco v H
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Iambic

Misschien een beetje of topic, maar ik zit nu een tijdje met trial van Iambic te spelen en moet zeggen dat ie erg goed bevalt. Er is echter 1 nadeel en dat is hij stopt met syncen van contactpersonen wanneer er meer dan 4000 karakters bij desbetreffende kontaktpersoon staan. Heeft iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen. Want ik wil toch graag al mijn gespreksnotities bij mijn klanten hebben.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 29 januari 2003, 13:10
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Voor zover ik weet heeft dat niets met Agendus te maken. Agendus heeft daarvoor toch geen conduit? Je gebruikt gewoon de standaard conduit voor de contactpersonen.

Als die 4000 een limiet is dan is dat er eentje die in de standaard contactpersonen database van Palm zit.
Met citaat reageren
  #53  
Oud 02 februari 2003, 11:05
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Agendus

Ik werk veel met To-Do's en heb begrepen dat hierdoor het programma trager wordt bij het opstarten. Dit is inderdaad het geval en daarom gebruik ik nu liever het standaard Datebook+ op mijn Prism.
Hebben anderen deze ervaring ook, of is hier iets aan te doen?
Met citaat reageren
  #54  
Oud 02 februari 2003, 11:35
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
In het menu 'options' zit bij 'performance' een optie om de ToDo's in een optimale volgorde te laten zetten door Agendus. Dat is alleen maar een interne aanpassing, dus er wordt niets aan de data aangepast. Maar het wordt er wel sneller door.
Met citaat reageren
  #55  
Oud 02 februari 2003, 14:04
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Dan valt het me toch nog tegen.
Datebook+ of het standaard datebook is dan behoorlijk sneller.
Moet nu gewoon wachten totdat de agenda een keer in beeld komt.
Dit duurt me gewoon te lang! En mijn Prism kun je nu niet bepaald langzaam noemen............
Met citaat reageren
  #56  
Oud 06 februari 2003, 11:40
Jeroen-W
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Murena
Neen, probleem nog steeds aanwezig. Het menu zit onder 'options'/'prefs'/'wallpaper'. Maar het werkt dus niet bij mij.
De day-view waarin de achtergrond moet verschijnen zit onder de opties bij de 'one day view'
Ik heb gelezen dat je alleen gif-bestanden ken gebruiken als wallpaper.

Grtz, Jeroen
Met citaat reageren
  #57  
Oud 07 februari 2003, 17:27
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Is bekend. Op het forum van Iambic staan ook de nodige meldingen.
Met citaat reageren
  #58  
Oud 19 februari 2003, 20:58
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Ik kom even terug om mijn vorige posts betreffende de wallpaper-optie in de dayview van Agendus 6.x. Ik dacht dat ik alles goed deed maar kreeg geen wallpaper in beeld. Ik heb toen een post geplaatst op het bug forum van Iambic. De moderator deelde mee dat hij er naar zou kijken maar nu reageert er iemand (mooncactus) met de volgende mededeling:

....Note also that interlaced (or so-called "web optimized") GIF files are not supported yet, so you may have to save them in a simpler GIF format, by means of Paint for example....

Ja ja, dacht ik dat weet ik, ik had een gif via pain shop pro opgeslagen en dacht dat moet goed zijn. Maar goed dacht ik, weet je wat ik doe die mooncactus een lol en sla een plaatje via Paint op.

Je raadt het al. Het werkt nu wel

En ik dacht dat nog wel dat ik er verstand van had
Met citaat reageren
  #59  
Oud 19 februari 2003, 22:33
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Wel een beetje amateuristisch dat Agendus daar dan niet eens voor waarschuwt. Als ze dat niet ondersteunen dan moet dat programma dat toch melden? Nou zoek je je een ongeluk en dat is dus zonde van je tijd.

Of nog mooier gewoon een behoorlijke standaard gif bibliotheek pakken en dan wordt het wel ondesteunt.
Met citaat reageren
  #60  
Oud 03 maart 2003, 00:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Icons aan meeting catagories koppelen

Nog even een vraagje over Agendus 6.01: bij de preferences kun je bij de ToDo settings wel heel mooi aangeven welk icoontje bij welke ToDo catagory moet staan... maar waarom kan dit bij een Meeting (of contact) niet?!

En waarom kun je bij een Meeting niet standaard een kleur aan een catagorie toewijzen, maar bij een ToDo of Contact wel?

Dit soort kleine dingetjes maken wel dat ik toch datebk5 eens wil uitproberen. Echter, daar vond ik het storend dat het met 'normale grootte' letters werkt, in plaats van de mooie kleine hires fonts van Agendus. Is dit ook in te stellen bij Datebk5 soms?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023