Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 december 2008, 12:57
Paco_680 Paco_680 is offline
Terugkerend lid
Voornaam: Vico
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 december 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 13
Wink Treo 680 ontvangen; Wat nu?

Beste leden,

Ik lees vanalles over de Treo 680 en verheug me desondanks over de komst van het pakketje maandag of dinsdag.

Maar wat is nu het beste om te doen? Moet ik de Treo meteen opladen volgens de aanwijziing in de handleiding of raden jullie, gezien alle accu-problemen die ik lees een andere wijze aan? (Moet ik me trouwens serieus druk maken over de accuduur, of is dit in latere versies wellicht verbetert?)

Zijn er ook al patches / updates die jullie adviseren om direct te downloaden / installeren?

Zie je, ik heb jullie nu al nodig....ik wacht in spanning jullie reactie(s) af!
__________________
Groet,

Paco
Palm Zire(2x) | Palm M515 | Palm Tungsten W | Palm Treo 680 (Da's mijn collectie!)

Ook ervaring met: Treo 600 | Tungsten T | IIIxe
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 december 2008, 19:48
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Voor wat betreft de batterij: gewoon gebruiken en niet al te angstvallig doen over de eerste keer opladen. Als je je palm met lege batterij krijgt gewoon een paar uur aan de lader hangen, een hele nacht laden lijkt me zinloos.
Je Treo 680 heeft trouwens een Li-Ion-batterij. Voor dat type batterij is het wel belangrijk dat je 'm niet telkens helemaal leegmaakt en dan weer opdaadt, zou je dat wel doen dan gaat je batterij sneller in capaciteit achteruit.

Voor advies over updates vrees ik dat je een reactie van een Treo 680-gebruiker af moet wachten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 december 2008, 20:58
nlspek04 nlspek04 is offline
Senior lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
Paco, het punt met de batterij van de Treo heeft deels te maken met de beperkte capaciteit van de batterij, maar ook voor een deel met de batterijmeter van de 680. Deze kun je (opnieuw) afstemmen op de batterij met een procedure die is beschreven in deze blog.

Verder zijn er talloze tweaks, maar twee die ik zo kan aanbevelen zijn

1. PowerDict , waarmee je engelse automatische correctie kunt aanpassen / uitzetten zodat je niet elke keer als je "wel" typt "we'll" krijgt.

2. De call duration patch. De Treo 680 geeft in de call log standaard alleen wanneer gebeld is, niet hoe lang. Met deze patch wordt dat toegevoegd.

Controleer verder of je telefoon op de laatste firmware draait.

Succes,
Paul
__________________

I will live forever or die in the attempt

Laatst gewijzigd door nlspek04; 07 december 2008 om 08:43.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 december 2008, 23:29
dragonetti's schermafbeelding
dragonetti dragonetti is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 mei 2005
Berichten: 86
- Sowieso de firmware updaten zoals eerder gezegd.

- de treo 680 kan grotere geheugen kaartjes aan ook SDHC:
Treo 680s Can Use SDHC Cards, Despite What Palm's Support Documents Say
Palmclub: [Nieuws] 8GB SDHC driver voor Treo 700p en 650 - alles over je Treo, Zire, Tungsten & Lifedrive pda en smartphone met PalmOS (=treo 650)
Treo 680 Compatible with 8gb SDHC Cards

- misschien een iets grotere capaciteit batterij kopen:
Seidioonline - Your Leading Manufacturer of Smartphone Accessories
(is wel duur, maar als je van plan bent om je treo door te slepen tot de ooit volgende komende "palm" toestel...dan is dit misschien toch een goede investering)

- en natuurlijk een screen protector (en eventueel een hoesje) op ebay gaan ze voor goede prijsjes rond...


Had jij hem nou ook bij dynabyte besteld?
(ik had hem vorige week woensdag besteld...helaas nog niks gehoord)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 december 2008, 10:52
Paco_680 Paco_680 is offline
Terugkerend lid
Voornaam: Vico
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 december 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 13
Nou, dat zijn alvast wat tips waar ik wat mee kan.

En ja, ook besteld bij Dynabite....er staat overigens wel bij 'levertijd 2-5 werkdagen'. Wel vreemd, want als je woensdag iets besteld zou het toch zeker vrijdag of zaterdag in huis moeten zijn. De Treo's zullen toch wel gewoon leverbaar zijn? Ben wel benieuwd, hou je me op de hoogte?
__________________
Groet,

Paco
Palm Zire(2x) | Palm M515 | Palm Tungsten W | Palm Treo 680 (Da's mijn collectie!)

Ook ervaring met: Treo 600 | Tungsten T | IIIxe
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 december 2008, 11:19
Phobophile Phobophile is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 24 december 2005
Berichten: 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlspek04 Bekijk bericht
Paco, het punt met de batterij van de Treo heeft deels te maken met de beperkte capaciteit van de batterij, maar ook voor een deel met de batterijmeter van de 680. Deze kun je (opnieuw) afstemmen op de batterij met een procedure die is beschreven in deze blog.

Verder zijn er talloze tweaks, maar twee die ik zo kan aanbevelen zijn

1. PowerDict , waarmee je engelse automatische correctie kunt aanpassen / uitzetten zodat je niet elke keer als je "wel" typt "we'll" krijgt.

2. De call duration patch. De Treo 680 geeft in de call log standaard alleen wanneer gebeld is, niet hoe lang. Met deze patch wordt dat toegevoegd.

Controleer verder of je telefoon op de laatste firmware draait.

Succes,
Paul
Die Call Duration Patch levert consequente reboots op. Ben de precieze omstandigheden even vergeten, maar ik heb 'm in ieder geval maar kort gebruikt. Bij de nieuwe rom heb ik het weer geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.

De programma's Butler en Phonetechnician (hobbyistsoftware.com) hebben voor mij trouwens veel functies toegevoegd die ik miste op de treo. Verder heb ik al veel plezier gehad van het RescoBackup. Altijd dagelijkse complete backups achter de hand, waar ik ook ben.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 december 2008, 08:55
Paco_680 Paco_680 is offline
Terugkerend lid
Voornaam: Vico
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 december 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 13
De firmware update-tip is erg fijn, dank daarvoor!

Inmiddels toch maar even een mailtje naar Dynabyte gestuurd wat betreft de te verwachtte levertijd. Als ik hierop reactie krijg zal ik dit uiteraard hier posten. Overigens heb ik vanmorgen wel een bevestiging per mail van Dynabyte ontvangen waarin letterlijk staat 'De bestelling zal zo spoedig mogelijk naar u worden verzonden.' (Maar da's lekker subjectief natuurlijk, want wat is zo spoedig mogelijk....)

Zijn er overigens al gebruikers die T-Mobile internet gebruiken met de 680? Is het instellen daarvan eenvoudig, of gaat dat automatisch ofzo?
__________________
Groet,

Paco
Palm Zire(2x) | Palm M515 | Palm Tungsten W | Palm Treo 680 (Da's mijn collectie!)

Ook ervaring met: Treo 600 | Tungsten T | IIIxe
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 december 2008, 09:35
Arie1961's schermafbeelding
Arie1961 Arie1961 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Rozenburg ZH
Berichten: 144
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paco_680 Bekijk bericht
Zijn er overigens al gebruikers die T-Mobile internet gebruiken met de 680? Is het instellen daarvan eenvoudig, of gaat dat automatisch ofzo?
hoe het bij t-mobile gaat weet ik niet, maar bij kpn / telfort kan je een instellingen sms opvragen
__________________
Palm Tungsten E2 / Treo 680 / HTC Wildfire

Desktop : Debian Wheezy / Windows 7 (in Virtualbox)
Laptop : Debian Jessie / Windows 7 (in Virtualbox)

SpiderOak referral link
Met citaat reageren
  #9  
Oud 08 december 2008, 13:06
Paco_680 Paco_680 is offline
Terugkerend lid
Voornaam: Vico
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 december 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 13
Nou, het gaat even over! Dynabyte kan namelijk momenteel niet/nauwelijks leveren. Zojuist even met hen telefonisch contact gehad.

Het steekt nogal vreemd in elkaar allemaal. Er werd mij verteld dat de Treo uit het assortiment gaat. (Oké, da's niks nieuws natuurlijk..) Nu worden de eventueel op voorraad zijnde exemplaren bij de filialen terug gehaald naar het magazijn in Zwolle. Zo gauw er daar dus eentje retour komt gaat ie door naar de klant. Voor de zekerheid even wat filialen in de omgeving gebeld; nergens een Treo op voorraad. (Anders had ik kunnen regelen om 'm daar op te pikken.)

Levertijd; er kon géén enkele toezegging gedaan worden door Dynabyte.

Daarom heb ik mijn order geannuleerd. Ik ben echter wel pissig. Ik ben van mening dat Dynabyte haar klanten van misleidende informatie voorziet. Men roept namelijk op de website 'Op werkdagen voor 21.00 uur besteld = de volgende werkdag in huis'.

Dit kan men toch ook wel aangeven? Of zet erbij dat een artikel niet voorradig is met een onbekende levertijd. Van dat alles dus niets bij Dynabyte.

Zojuist kreeg ik zelfs nog een automatisch gegenereede mail dat mijn bestelling 'zo spoedig mogelijk' werd verzonden. Zoals gezegd, héél suggestief dus.

Hierbij dus een (voorlopig) einde van mijn Treo 680 avontuur. Vooralsnog maar even door met de fijne Tungsten W.
__________________
Groet,

Paco
Palm Zire(2x) | Palm M515 | Palm Tungsten W | Palm Treo 680 (Da's mijn collectie!)

Ook ervaring met: Treo 600 | Tungsten T | IIIxe
Met citaat reageren
  #10  
Oud 09 december 2008, 06:45
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
PdaShop al geprobeerd?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 09 december 2008, 15:21
Paco_680 Paco_680 is offline
Terugkerend lid
Voornaam: Vico
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 december 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 13
Volgens PDAShop.nl is de 680 niet meer leverbaar. Ik heb ook al wat rondgekeken op Marktplaats.nl, maar ik koop dit soort zaken toch liever 'nieuw'. Bedankt voor je reactie!

Ben overigens flink in 'gevecht' met Dynabyte over het terugbetalen. Ik had namelijk via iDeal betaald. Zoals al eerder aangegeven heeft Dynabyte verzaakt om mij als consument correct te informeren over de levertijd.

Jammer, anders was ik nooit tot aankoop overgegaan natuurlijk! Nu ik een beetje een vuist maak en 'verwacht' dat Dynabyte per omgaande de betaling retourneerd gaan ze zich plots verschuilen achter allerlei regelgeving, zoals terugbetalen binnen 30 dagen etc.

Zo zie je maar weer dat je héél goed de voorwaarden moet lezen alvorens je iets koopt via internet. Laat het een waarschuwing zijn!

En Dynabyte? Ach, ik had er best een goede ervaring maar voor de toekomst loop ik toch liever hun deur voorbij. Zonde! Een klant voor het leven kwijt. Ze zullen er vast niet wakker van liggen.....
__________________
Groet,

Paco
Palm Zire(2x) | Palm M515 | Palm Tungsten W | Palm Treo 680 (Da's mijn collectie!)

Ook ervaring met: Treo 600 | Tungsten T | IIIxe
Met citaat reageren
  #12  
Oud 09 december 2008, 15:31
Arie1961's schermafbeelding
Arie1961 Arie1961 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Rozenburg ZH
Berichten: 144
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paco_680 Bekijk bericht
Volgens PDAShop.nl is de 680 niet meer leverbaar. Ik heb ook al wat rondgekeken op Marktplaats.nl, maar ik koop dit soort zaken toch liever 'nieuw'. Bedankt voor je reactie!

Ben overigens flink in 'gevecht' met Dynabyte over het terugbetalen. Ik had namelijk via iDeal betaald. Zoals al eerder aangegeven heeft Dynabyte verzaakt om mij als consument correct te informeren over de levertijd.

Jammer, anders was ik nooit tot aankoop overgegaan natuurlijk! Nu ik een beetje een vuist maak en 'verwacht' dat Dynabyte per omgaande de betaling retourneerd gaan ze zich plots verschuilen achter allerlei regelgeving, zoals terugbetalen binnen 30 dagen etc.

Zo zie je maar weer dat je héél goed de voorwaarden moet lezen alvorens je iets koopt via internet. Laat het een waarschuwing zijn!

En Dynabyte? Ach, ik had er best een goede ervaring maar voor de toekomst loop ik toch liever hun deur voorbij. Zonde! Een klant voor het leven kwijt. Ze zullen er vast niet wakker van liggen.....
ik zou ze vertellen dat ze in gebreke zijn en dat er aangifte wegens oplichting gedaan wordt. tevens per direkt terug betaling eisen en dreigen met beslag legging
de Palm Treo 680 staat op dit moment nog steeds op hun website, levertijd 2-5 dagen
__________________
Palm Tungsten E2 / Treo 680 / HTC Wildfire

Desktop : Debian Wheezy / Windows 7 (in Virtualbox)
Laptop : Debian Jessie / Windows 7 (in Virtualbox)

SpiderOak referral link
Met citaat reageren
  #13  
Oud 09 december 2008, 15:40
Paco_680 Paco_680 is offline
Terugkerend lid
Voornaam: Vico
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 december 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 13
Allereerst; het is niet mijn bedoeling om Dynabyte op dit forum in een negatief daglicht te zetten. Helaas roepen ze het wel over zichzelf af. Natuurlijk wordt hier door mij werk van gemaakt.

Het lijkt me dan ook verstandig om weer 'on-topic' verder te gaan.
__________________
Groet,

Paco
Palm Zire(2x) | Palm M515 | Palm Tungsten W | Palm Treo 680 (Da's mijn collectie!)

Ook ervaring met: Treo 600 | Tungsten T | IIIxe
Met citaat reageren
  #14  
Oud 09 december 2008, 17:21
dragonetti's schermafbeelding
dragonetti dragonetti is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 mei 2005
Berichten: 86
Ik heb hem ook daar besteld, ik wacht het nog even af. Op hun voorwaarden gedeelte las ik dat ze niet moeilijk deden over bestelling cancelen...(ik hoop dat ze het menen).

Ben weer terug bij de treo 650....wat een verademing tov de HP6915....
Met de sdhc driver werkt er zelfs een 16GB sd kaartje in m'n 650 haaa!

En nu eens kijken of geduld loont...
Met citaat reageren
  #15  
Oud 09 december 2008, 18:12
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlspek04 Bekijk bericht
Paco, het punt met de batterij van de Treo heeft deels te maken met de beperkte capaciteit van de batterij, maar ook voor een deel met de batterijmeter van de 680. Deze kun je (opnieuw) afstemmen op de batterij met een procedure die is beschreven in deze blog.

Verder zijn er talloze tweaks, maar twee die ik zo kan aanbevelen zijn

1. PowerDict , waarmee je engelse automatische correctie kunt aanpassen / uitzetten zodat je niet elke keer als je "wel" typt "we'll" krijgt.

2. De call duration patch. De Treo 680 geeft in de call log standaard alleen wanneer gebeld is, niet hoe lang. Met deze patch wordt dat toegevoegd.

Controleer verder of je telefoon op de laatste firmware draait.

Succes,
Paul
Powerdict! Ik wist niet eens dat ik van wel --> we'll af kon komen, bedankt
Met citaat reageren
  #16  
Oud 10 december 2008, 16:32
dragonetti's schermafbeelding
dragonetti dragonetti is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 mei 2005
Berichten: 86
Ik kreeg ook een mailtje binnen:

"...Deze Palm apparaten zijn bij ons binnen en worden op dit moment gecontroleerd door onze technische dienst. Zodra deze controle goed is gegaan dan gaan wij over tot verzending van deze Palms..."

Ik vind het een beetje vreemd dat er een technische controle moet plaatsvinden, aan de andere kant heb je natuurlijk te maken met een toestel dat al een tijd geleden eruit gefaseerd had moeten zijn... misschien is een controle op compleetheid/werking niet eens zo gek...ben benieuwd...
Met citaat reageren
  #17  
Oud 10 december 2008, 17:55
Nico49's schermafbeelding
Nico49 Nico49 is offline
Lid
Voornaam: Nico
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Purmerend
Berichten: 28
treo 680

Mogelijk dat het gaat om een refurbished (correct geschreven?) apparaat. Deze zijn geretourneerd om verschillende redenen en vervolgens weer verkoopbaar gemaakt. Ik heb het zelf ooit eens meegemaakt met een TomTom. Was op dat moment tegen een scherpe aanbieding verkrijgbaar maar op de doos stond het woord 'refurbished'. Overigens mankeerde er verder niets aan.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 10 december 2008, 18:22
Paco_680 Paco_680 is offline
Terugkerend lid
Voornaam: Vico
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 december 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 13
Ik heb de laatste dagen ook wat 'over-en-weer' gemaild met de klantenservice van Dynabyte. Eerlijk gezegd vertrouw ik het allemaal niet zo en ben blij dat ik mijn order heb geannuleerd.

Technische controle? Hoezo? Iets wat een jaar op de plank heeft gelegen hoeft toch niet gecontroleerd te worden. Nou ja, ik ben erg benieuwd naar de verdere afloop.

Volgens mij heb ik (en wellicht andere 'klagers') Dynabyte wel aangespoord tot actie, getuige dat mailtje wat dus nu verzonden is.

Als het refurbished materiaal is dan zou ik het he-le-maal niet accepteren. Ook daar wordt geen melding van gemaakt op hun website. Maar dat is speculeren, het hoeft niet zo te zijn.

Helaas is vanmorgen tot mijn grote verdriet mijn Tungsten W definitief overleden. Dus weer terug naar de M515. Ach, ik wacht wel even af.

Succes allemaal en oprecht veel plezier gewenst met de 680. Het is en blijft een schitterende Palm.
__________________
Groet,

Paco
Palm Zire(2x) | Palm M515 | Palm Tungsten W | Palm Treo 680 (Da's mijn collectie!)

Ook ervaring met: Treo 600 | Tungsten T | IIIxe
Met citaat reageren
  #19  
Oud 10 december 2008, 20:08
dragonetti's schermafbeelding
dragonetti dragonetti is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 mei 2005
Berichten: 86
Ik dacht in eerste instantie ook dat het om refurbished toestellen ging, maar omdat er geen melding van was gemaakt op de site en omdat zelfs op pdashop.nl de prijzen (voor hun doen) een tijdje geleden behoorlijk scherp waren, dacht ik dit bij Dynabyte wel goed zou zitten... nu twijfel ik toch weer, maar ik zou dan sowieso een 2e hands toestel halen, dan betaal ik liever wat meer voor een gerefurbished toestel.

Maar het had veel netter geweest om dat even op de site te melden...

Ik neem toch de gok en hoop dat ik dat een nette/goede toestel terug voor krijg met nog garantie erop(?)

Ik heb trouwens maar weer een mailtje gestuurd met vraag of het hier nu om gerefurbished toestellen gaat...

Ik zei net wel dat ik vrede had met een gerefurbished toestel...maar de centro begint nu wel echt interessant te worden...

(sjonge jonge tijdens het tikken van mijn reactie zelfs van gedachte heen en weer wisselen...)
Met citaat reageren
  #20  
Oud 11 december 2008, 10:06
Paco_680 Paco_680 is offline
Terugkerend lid
Voornaam: Vico
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 december 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 13
Ja, want Dynabyte heeft de Centro nu ook in de koopjeshoek staan voor 199,- euri's. Ook vrij scherp dus.
__________________
Groet,

Paco
Palm Zire(2x) | Palm M515 | Palm Tungsten W | Palm Treo 680 (Da's mijn collectie!)

Ook ervaring met: Treo 600 | Tungsten T | IIIxe
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023