Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #81  
Oud 20 april 2007, 14:11
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Er moet wel iets anders zijn: de Treo 680 is ook veel langzamer in het overschakelen van programma's, dus wellicht wordt er anders omgegaan met de DBCache.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #82  
Oud 20 april 2007, 14:17
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Er moet wel iets anders zijn: de Treo 680 is ook veel langzamer in het overschakelen van programma's, dus wellicht wordt er anders omgegaan met de DBCache.
Klopt, mijn indruk is dat dat te maken heeft met het feit dat de Treo 680 voorzien is van meer intern geheugen.

Toch lijkt mij een workaround voor Palm Wijzer op korte termijn wel mogelijk of zoals Bram eerder aangaf de mogelijkheid om de database direct van de geheugenkaart te kunnen lezen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #83  
Oud 20 april 2007, 14:50
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Dat zou geen slecht idee zijn
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #84  
Oud 29 november 2007, 16:39
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Het antwoord op de vraag van de titel van dit draadje is nu defintief NEE!
Kreeg zojuist aan mailtje waarin de Palmwijzer 2008 wordt aangeboden,
waarin uitdrukkelijk het volgende staat vermeld:

Citaat:
We willen graag benadrukken dat de PalmWijzer alleen op oude modellen werkt en dat er geen versie zal komen voor de machines die op dit moment op de markt zijn.
Versies voor de Pocket PC zijn eventueel wel beschikbaar: http://store.esellerate.net/t2/pocketwijzer
Het Palm abonnement is ook later om te zetten in een abonnement voor de Pocket PC.

Met vriendelijke groet,

Reisinformatiegroep & Tē Creative Intelligence
Niet voor de Treo 680 en volgers dus...
Met een onbeperkt internetabbonement is dat niet zo'n probleem meer
NS Reisinfo
is dan een prima actueel alternatief
__________________
Palm thinking is the best way to travel

Laatst gewijzigd door Lindoras; 29 november 2007 om 18:03. Reden: Link gecorrigeerd
Met citaat reageren
  #85  
Oud 29 november 2007, 17:10
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Zelf gebruik ik al jaren Fahrplan op mijn TX. Enige nadeel is dat je de treintijden per traject moet installeren. Hier kun je Fahrplan downloaden en hier kun je trajecten downloaden.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #86  
Oud 29 november 2007, 23:23
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb Bekijk bericht
Zelf gebruik ik al jaren Fahrplan op mijn TX. Enige nadeel is dat je de treintijden per traject moet installeren. Hier kun je Fahrplan downloaden en hier kun je trajecten downloaden.
Ook een goed alternatief.
Maar na een lang stilzwijgen (pleonasme?)
is er nu dan eindelijk vanuit de programmamakers de langverwachte duidelijkheid.
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #87  
Oud 30 november 2007, 18:05
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Thumbs down

Titel thread: Nieuwe Palmwijzer alleen te gebruiken op "oude modellen"?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lindoras
Het antwoord op de vraag van de titel van dit draadje is nu defintief NEE!
Moet het antwoord niet JA zijn?


Anyway erg jammer, weinig alternatieven die zo snel in gebruik zijn als PalmWijzer. Voor mij was dit programma perfect. Jammer dat de ontwikkelaars er zo weinig tijd in willen steken nu dat wij ze de oorzaak van het probleem hebben aangegeven.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #88  
Oud 30 november 2007, 18:30
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Titel thread: Nieuwe Palmwijzer alleen te gebruiken op "oude modellen"?



Moet het antwoord niet JA zijn?


Oeps,
je hebt gelijk.

Hersenen en toetsvingers gekruist gebruikt zeker...
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #89  
Oud 30 november 2007, 21:56
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Jammer dat de ontwikkelaars er zo weinig tijd in willen steken nu dat wij ze de oorzaak van het probleem hebben aangegeven.
Op zich kan ik het me wel voorstellen (ervan uitgaande dat de makers van PalmWijzer er verlies op zullen maken).
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #90  
Oud 15 december 2007, 21:34
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
De reden dat de geopperde oplossingen niet werken is dat de PalmWijzer de dienstregeling helemaal niet inleest. De software is gebouwd in de tijd van OS 3.3 en de machines met 1 Mb aan geheugen. In die versies van PalmOS is het niet mogelijk om zelfs maar genoeg geheugen aan te vragen voor een dienstregeling. Je kunt alleen kleine stukjes krijgen. Er bleek echter een heel mooi mechanisme in PalmOS verborgen te zitten: je kunt de opslag als geheugen benaderen. Aangezien er wat de hardware betreft geen verschil is tussen werkgeheugen en de opslag, is er een mogelijkheid om het geheugenadres op te vragen van wat er zich in de opslag bevindt. De enige beperking is dat je steeds binnen 64K moet blijven. Dus we hebben de datastructuren opgedeeld in stukken die binnen die grenzen bleven en de software zodanig aangepast dat we steeds het geheugenadres van die stukken gegevens opvragen.

Die mogelijkheden zijn in de nieuwe versies van PalmOS steeds weer ondersteund. Alleen is er recent het een en ander veranderd waardoor die stukken van 64K op een gegeven moment niet meer lineair in de opslag worden neergezet. Dus we krijgen het adres van dat stuk geheugen, beginnen met lezen en op een gegeven moment zitten we in stukken waar geen dienstregeling meer staat. Het is verplaatst en daarbij gefragmenteerd. En dat laatste nekt de PalmWijzer.

De enige echte oplossing is de boel helemaal opnieuw schrijven waarbij we de dienstregeling wel naar binnen halen. Dat betekent weer een nieuwe ontwikkelomgeving aanschaffen, kijken of we in de moderne versies van PalmOS wel voldoende geheugen kunnen krijgen, we zullen waarschijnlijk meteen de gebruikersinterface moeten veranderen, etc etc. Het zou veel werk worden, en het is (mij) niet eens helemaal duidelijk of in het nieuwe PalmOS de beperkingen met betrekking to beschikbaar geheugen zijn verdwenen.

Als we kijken hoeveel gebruikers we in de beste jaren hebben gehad, dan heeft al die moeite echt te weinig zin. En nee, het feit dat we een copie van een nieuwe PalmWijzer al binnen een week zien langskomen op de binaire nieuwsgroepen motiveert ook niet. En dat de ondersteuning van Palm (Nederland/Europa) volstrekt en geheel gelijk aan nul is geweest ook niet.
Met citaat reageren
  #91  
Oud 16 december 2007, 12:28
RonaldV RonaldV is offline
Lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Locatie: Rhenen
Berichten: 21
Palmwijzer

[quote=bluevoice;178455]Het stelt mij eigenlijk teleur dat we zo weinig feedback van de ontwikkelaar krijgen nu dat we het probleem hebben geidentificeerd.

Inmiddels van Ontwikkelaar vernomen dat Palmwijzer alleen op "oude" modellen werkt, verder niets. Weinig hoopgevend dus voor de toekomst.

Dan maar via Internet naar de OV-wijzer, geeft ook meer info.
Met citaat reageren
  #92  
Oud 16 december 2007, 14:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Wel begrijpelijk Palmwijzer, dat je een product niet gaat updaten als je weet dat de kosten die erbij gemoeid zijn niet opwegen tegen de geprojecteerde inkomsten. Het gaat hier om T|X en Treo 680-gebruikers die het programma niet kunnen gebruiken, en hoeveel daarvan zullen in Nederland het programma kopen?

T|X en Treo 680-gebruikers: Palmwijzer werkt op jullie apparaten alleen als het programma geinstalleerd wordt in het interne geheugen, en daarna meteen met PowerRun naar de geheugenkaart wordt verplaatst. Elke keer wanneer je Palmwijzer opstart, zal PowerRun deze kopieren van de kaart naar het interne geheugen, waardoor alles lineair achter elkaar komt te staan ipv gefragmenteerd. Na gebruik wordt alles in het geheugen gewist, en de informatie op de geheugenkaart is klaar voor een volgend gebruik. 't is een omweg maar op dit moment de enige manier.

Gebruikers met een Palm ouder dan de T|X, dus Treo 650, Treo 600, Tungsten T|3 etc. die kunnen Palmwijzer zonder PowerRun gebruiken.

Maar goed, zonder de politieke spelletjes met 3Com, PalmOne en PalmSource zou het PalmOS en de PalmOS ontwikkelomgeving en -ondersteuning nog wat voorstellen, maar het is niet vreemd dat ontwikkelaars steeds vaker ondersteuning staken. Marktaandeel van een platform is belangrijk voor de inkomsten en als dat aandeel te klein is, ga je er natuurlijk niet voor ontwikkelen.

" Het OS updaten? Nee joh, da's toch nergens voor nodig? Mensen willen een simpel OS, die van ons stamt zo ongeveer uit 1996 en is dus erg simpel. Geen update nodig dus!"

Het moment om PalmOS 5 te vervangen was in 2003, toen Cobalt uitkwam. Maar door alle politieke spelletjes (Colligan en Hawkins wilden nooit dat -OS en hardware gesplitst zouden worden totdat hij zelf Handspring oprichtte, en toen Handspring weer PalmOne werd zagen ze niets meer in het werk van Palmsource) zitten we anno 2008 nog steeds met PalmOS 5 / Garnet opgescheept, heeft het PalmOS alle licentienemers verloren behalve Palm zelf, en is de marktaandeel van 80% gekrompen naar een miezerige 5%.

En Palm al die jaren maar mooi weer spelen. Dan willen gebruikers je ook geloven, maar als ze dan met de harde realiteit geconfronteerd worden zoals de sluiting van Palmgear en deze ontwikkelproblemen met PalmWijzer dan begint het ' jammer/zonde zeg' -gevoel toch wel door te dringen.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 16 december 2007 om 17:08.
Met citaat reageren
  #93  
Oud 16 december 2007, 17:37
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Als we kijken hoeveel gebruikers we in de beste jaren hebben gehad, dan heeft al die moeite echt te weinig zin. En nee, het feit dat we een copie van een nieuwe PalmWijzer al binnen een week zien langskomen op de binaire nieuwsgroepen motiveert ook niet.
Ik ben vanaf het begin een tevreden gebruiker van de abonneeversie.
Erg vervelend om te lezen dat dit pakket direct het illegale circuit ingaat.

Zolang jullie de Palmwijzer blijven aanbieden zal ik het blijven aanschaffen en gebruiken, want de gegevens op mijn Treo zijn altijd opvraagbaar, ook als ik ergens even geen internetverbinding kan maken.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #94  
Oud 16 december 2007, 17:47
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Hier net zo.
De bedragen die er voor gevraagd worden zijn meer dan redelijk.
NS online is een leuk alternatief, maar in de trein niet zo handig omdat het bereik niet altijd stabiel is.
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #95  
Oud 16 december 2007, 22:02
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Hadden ze het OS maar ongewijzigd gelaten, dan hadden we nu de problemen niet gehad... De geheugenbeperkingen van het oude OS zijn heel erg onhandig, maar de "feature" dat je de opslag direct kan benaderen was eigenlijk wel heel slim. Op bijvoorbeeld een Pocket PC hebben we altijd dubbel geheugen nodig. Geheugen voor de permanente opslag (wat zich gedraagt als een harde schijf), en geheugen voor als het programma werkt - zo werk het in ieder geval wel voor de Pocket PC. Feit is dat er nog veel mensen met plezier gebruik maken van een oudere Palm en niet overstappen zolang de machine blijft werken. We zien het wel steeds minder worden.

Met alles wat er mis is met Microsoft en de Pocket PC, een goede ontwikkelomgeving is helemaal gratis en de beschikbare documentatie op MSDN is gewoon goed.
Met citaat reageren
  #96  
Oud 17 december 2007, 00:38
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ja, PalmOS 4 en eerder was ook voor de programmeur leuk en goed om voor te programmeren. De verscheidenheid aan creatieve applicaties is achteraf gezien echt legendarisch te noemen.

Ik snap dat NVFS een belangrijk component - geen geheugenverlies als batterij leeg is - toevoegt, maar helaas levert dat weer hoofdbrekens voor programmeurs zoals PalmWijzer op.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #97  
Oud 17 december 2007, 08:20
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Ik snap dat NVFS een belangrijk component - geen geheugenverlies als batterij leeg is - toevoegt, maar helaas levert dat weer hoofdbrekens voor programmeurs zoals PalmWijzer op.
Niet helemaal mee eens. Die hoofdbrekens zijn voor de ontwikkelaars van programmeeromgevingen. Als applicatieprogrammeurs niet willen investeren in (veelal gratis) nieuwe ontwikkelomgevingen en er maar van uitgaan dat na 8 jaar alles nog precies zo werkt als ze toendertijd bedacht hadden prijzen ze zichzelf uit de markt.
Een beperkte klantenkring is daarbij geen argument:
Een klein bedrijfje is rond de tijd dat Palm OS 3.3 op de markt was ook eens begonnen met een klein op het eerste gezicht nutteloze applicatie: een heel eenvoudige vervanging van de (papieren) Nederlandse wegenkaarten en een paar stadsplattegronden. Nu is dat bedrijf de absolute wereldleider op gebied van navigatie.
Technische problemen waren voor TomTom blijkbaar niet relevant en ze hebben een eigen markt weteen te creeren.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #98  
Oud 17 december 2007, 12:59
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Ik vind je vergelijking met TomTom volstrekt nergens op slaan. TomTom is niet groot geworden omdat ze de Palm zijn blijven ondersteunen. Als ik 1 reden voor hun succes zou moeten noemen dan is dat het feit dat ze hun eigen hardware zijn gaan ontwikkelen voor het gebruik in de auto, als goedkoop alternatief voor de dure systemen die de gevestigde fabrikanten aanboden. De versies voor de Palm machines hebben helemaal niets met hun succes als marktleider te maken.

Je vergeet ook makkelijk de hele geschiedenis van OS 5. Toen het werd geintroduceerd werd het meteen gepresenteerd als een tussenoplossing. Zelfs de naam van de opvolger circuleerde al. Toen bleek dat de PalmWijzer goed werkte op een OS 5 machine hebben we dus ook direct besloten om daar niet voor te gaan ontwikkelen en te wachten op het "echte" nieuwe OS.

Tot het moment dat de PalmWijzer niet meer goed bleek te werken op sommige machines. Het was niet duidelijk welke versie van PalmOS nu een probleem gaf. Er waren machines met (als ik me goed herinner) 5.4.9 die het wel goed deden en machines met 5.4.9 die het niet goed deden. Heel handig, een fundamentele wijziging in het OS terwijl je de nummering niet eens aanpast en je ontwikkelaars niet informeert. We hebben zelf geinformeerd bij PalmOS (we zijn geregistreerd ontwikkelaar) en kregen geen antwoord. In het begin denk je nog dat er iets eenvoudigs aan de hand is dus je gaat zoeken, experimenteren, etc. We zijn veel te veel tijd kwijt geraakt met dat zoeken alleen al. Terwijl ze de veranderingen misschien ook op de ontwikkelaars-website hadden kunnen zetten. Staat er voor zover ik weet tot op de dag van vandaag NIET op. We weten nog altijd niet 100% zeker dat het de fragmentatie is die de problemen veroorzaakt.

Palm Nederland, ook zo een fijn verhaal. Werd op een gegeven moment een PR bureau. Contact mee gehad, ze zouden vanalles voor ons proberen. We hebben afgesproken dat we ze de PalmWijzer bij elke nieuwe versie van de dienstregeling zouden toesturen zodat het op de demo's kon. Zij zouden bij elk nieuw model even proberen of het wel of niet werkt zodat we daarvan op de hoogte zouden zijn. We hebben ze trouw elke versie van de PlamWijzer gestuurd en nooit meer een berichtje van ze gehad. Ik heb ze dit jaar dus maar van de lijst gekieperd.

Als je als bedrijf wilt overleven dan moet je wel degelijk rekening houden met het aantal gebruikers en de ontwikkeling van de markt. We hebben de Pocket PC versie nog altijd en we hebben de grote systemen die in gebruik zijn bij derden (hier en in het buitenland) en waarvan je aan de buitenkant niet kunt zien dat het onze zoekmachine is die wordt gebruikt.

Palm heeft zelf de markt de nek om gedraaid en de voorsprong die het had tot een achterstand laten worden. Dat ontwikkelaars dan geen investering in versies voor nieuwe OS'en meer kunnen verantwoorden moet je niet de ontwikkelaars verwijten.

Laatst gewijzigd door PalmWijzer; 17 december 2007 om 17:27.
Met citaat reageren
  #99  
Oud 17 december 2007, 19:51
Pieter Pieter is offline
Lid
Voornaam: Pieter
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 11 oktober 2003
Locatie: Soest
Berichten: 35
Palmwijzer werkt wel op mijn 680

Weet niet precies waarom, maar bij mij werkt de Palmwijzer wel op mijn Treo 680. Was even een risico bij het opnieuw afsluiten van het abonnement, maar net als vorig jaar draait ook de nieuwe dienstregeling weer gewoon.

Heb wel een probleempje gehad met crachende Palmwijzer na een soft reset van mijn Treo, maar elders op deze site staat daarvoor de oplossing: Kopie van de database nlovr op de memorycard bewaren en na een soft reset het bestand nlovr uit memory wissen en de kopie even van kaart naar memory kopieren.
Met citaat reageren
  #100  
Oud 17 december 2007, 20:09
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmWijzer Bekijk bericht
Ik vind je vergelijking met TomTom volstrekt nergens op slaan. TomTom is niet groot geworden omdat ze de Palm zijn blijven ondersteunen.
Ach, dat zeg ik ook niet. Feit is wel dat ze Palm nog steeds ondersteunen. Ook al zou het alleen maar vanwege "goodwill kweken" zijn.

Citaat:
Dat ontwikkelaars dan geen investering in versies voor nieuwe OS'en meer kunnen verantwoorden moet je niet de ontwikkelaars verwijten.
Het gekke is dat een zekere softwareconcurrent van Palm in die 8 jaar op Embedded OS gebied en zeker de ontwikkelomgevingen daarvan enorme wijzigingen heeft doorgemaakt en voor die omgevingen kapitalen vraagt, maar daar hoor ik niets over.....
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023