Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 04 december 2006, 10:57
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Mij lijken studenten en scholieren de aangewezen doelgroep voor PalmWijzer. Forenzen, zoals Frans al aangeeft, kennen de dienstregeling uit hun hoofd.
De doelgroep die ik noem kenmerkt zich vooral door luiheid (pun intended ), maar nog veel meer door een kleine beurs. 1 + 1= prijsverlaging = meer klanten.
Die luiheid krijgt dan vaak ook nog eens vorm doordat het kopieren makkelijk is dan kopen.
Volgens mij hebben een boel studenten, maar ook andere doelgroepen in Nederland geen creditcard. Dat is nu net de enige methode voor het kopen, dus dan is kopieren ook weer makkelijker (ja ik weet dat je een mailtje kan sturen om het anders te regelen, maar staat dat ook op de website bij de verkopende partij?)

Zelf heb ik het probleem dat ik nog geen keuze heb gemaakt tussen de versie. Ik heb een "dure" versie gehad, waar ik weinig meerwaarde van ondervond en ik heb de "goedkope" versie gehad. Nu echter komt er een nieuwe dienstregeling die misschien wel weer wijzigd (als het allemaal niet goed gaat). Een dure versie vindt ik eigenlijk te duur (want ik merk er te weinig voordeel van) en de goedkope vindt ik misschien wel risicovol. Eigenlijk wil ik een soort van tussen versie (ook qua prijs), die mij bij een belangrijke wijziging een nieuwe dienstregeling stuurt (dus bv. 1 x extra per jaar). Nu zit ik nog steeds te twijfelen welke ik ga nemen.
Met citaat reageren
  #42  
Oud 04 december 2006, 10:58
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
He, een paar berichten terug was het programma nog zo duur omdat de overhead (conversie/commissies) zo duur was en toch kon het in het verleden voor 5,95?
Nee, dat kon ook niet. En daarom hebben we die prijs maar 1 jaar gedaan. De plus-versie met alle trams en metro's was een nog groter fiasco.

Citaat:
Nee, daar gaat het mij niet om. Het gaat mij er om dat een commercieel product (in tegenstelling tot bijv. freeware/shareware) geen concessies kan/mag bevatten die duiden op veroudering van het product.
Voor een lagere prijs kunnen we het product niet uitbrengen, dus dan zou het enige alternatief van de markt halen zijn. Het is een commercieel product voor een verouderde machine. Nou en? Als voldoende gebruikers van die verouderde machines het willen kopen waarom zou ik dan eigenwijs het product van de markt halen? Doordat een paar nieuwere machines nog compatible zijn draait het ook daar op - mooi meegenomen. Sorry, maar ik zie daar nog altijd het probleem niet van in. Moet een uitgever van CDrom's de boel weggeven of van de markt halen omdat er DVD's zijn? CD werkt ook in de DVD speler.

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #43  
Oud 04 december 2006, 11:12
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Moet een uitgever van CDrom's de boel weggeven of van de markt halen omdat er DVD's zijn? CD werkt ook in de DVD speler.
Als alle CD's werken in een DVD speler, behalve die ene CD is het verstandig van de producent van die ene CD om zich eens serieus af te gaan vragen waarom die ene CD niet in een DVD speler af te spelen is en of het misschien verstandig is om ook te upgraden naar DVD ....

Zoals gezegd blijft het marktprincipe werken, dus als er voldoende afnemers zijn heb je het volste recht om het product zo te laten, maar dit topic is opgestart door iemand die ontevreden is. En ontevreden klanten lopen zowiezo weg. Dus genoeg hierover gezegd: Palmwijzer blijft het nog doen zolang hij het doet en zal helaas niet meer doorontwikkeld worden. Jammer.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #44  
Oud 04 december 2006, 11:36
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Zouden jullie niet samen kunnen werken om een oplossing te vinden? Volgens mij bezitten sommige PalmClub gebruikers voldoende programmeer vaardigheden.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #45  
Oud 14 december 2006, 10:06
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@ PalmWijzer: wat mij opvalt na twee weken de 2007 versie te hebben gebruikt op de Treo 680.

Het zit niet helemaal lekker met de verbinding / koppeling van de twee bestanden (OVR.prc en nlovr.pdb). Het lijkt erop dat de verbinding hiertussen steeds wordt verbroken. Hierdoor krijg ik om de zoveel tijd een soft reset bij het opstarten van PalmWijzer omdat OVR.prc de database nlovr.pdb niet kan vinden.

Om het programma opnieuw werkend te krijgen voldoet het opnieuw installeren van de database. (Bijvoorbeeld met FileZ naar de kaart kopieeren, verwijderen van de palm en opnieuw naar het interne geheugen kopieeren).

Ik denk dat het hem in de koppeling van beide bestanden zit omdat mij opgevallen is dat tijdens een hotsync de bestanden in een bepaalde volgorde dienen te worden geinstalleerd eerst het programma (OVR.prc), daarna de database (nlovr.pdb). Misschien helpt je dit gegeven om het programma te verbeteren en misschien werkt het dan zelfs op de andere Palms zoals de TX.

Aanvankelijk leek mij dit geen heap probleem op de TX (zoals je eerder hebt aangegeven) omdat de database relatief klein is 700 kb. Tomtom 5 heeft een veel grotere database achter zitten en draait wel op de TX. Misschien moet het probleem elders worden gezocht.

Ik hoop dat jullie voldoende commitment aan jullie trouwe gebruikers tonen om alsnog naar deze applicatie te kijken.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #46  
Oud 14 december 2006, 13:17
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Op de Treo 650 heb ik geen problemen verder met Palmwijzer. Wel vind ik de database wat groot worden, dus wat mij betreft hadden stations over de grens er niet in gehoeven.

Maar verder werkt het bijzonder goed.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #47  
Oud 14 december 2006, 13:21
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Op de 650 heb ik ook geen problemen met dit programma, op de 680 wel en op de aangegeven "nieuwere modellen" werkt het helemaal niet en daarom wilde ik mijn bevindingen en mijn gedachtengang met de ontwikkelaar delen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #48  
Oud 14 december 2006, 13:50
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Op de 650 heb ik ook geen problemen met dit programma, op de 680 wel en op de aangegeven "nieuwere modellen" werkt het helemaal niet en daarom wilde ik mijn bevindingen en mijn gedachtengang met de ontwikkelaar delen.
Eh, ik ook?

Dan weet de ontwikkelaar nu ook dat dit probleem niet op de Treo 650 voorkomt?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #49  
Oud 18 december 2006, 19:56
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Gebruikers met een TX en een geheugenkaartje melden dat de PalmWijzer blijft werken indien de PalmWijzer op het geheugenkaartje wordt gezet. Software als PowerRun zorgt er dan voor dat als je de PalmWijzer wilt gebruiken deze eerst naar het hoofdgeheugen van de Palm wordt gehaald. Dit blijkt elke keer te werken.

Met dit in het achterhoofd vermoed ik dat een versie van het PalmOS de pdb file fragmenteert in de opslag, bijvoorbeeld indien andere software wordt geinstalleerd. Bij de PalmWijzer maken we gebruik van een PalmOS faciliteit die het mogelijk maakt om het geheugenadres op te vragen van de opgeslagen gegevens en er daarna direct uit te lezen. Dat kan steeds voor een blok van maximaal 64Kb minus een beetje. Maar als die 64Kb aan gegevens niet meer opeenvolgend zijn opgeslagen dan gaat dat natuurlijk heel erg mis. En dat zou de oorzaak kunnen zijn van de problemen. 't Is maar een hypothese op dit moment.

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #50  
Oud 18 december 2006, 20:23
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Kijk dat klinkt al een stuk positiever!
Er wordt dus toch naar gekeken.
(Heeft mijn gezeur toch iets opgeleverd..)
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #51  
Oud 18 december 2006, 21:12
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Klinkt inderdaad beter, ik heb trouwens steeds meer de laatste dagen dat de verbinding met het nlovr.pdb bestand wordt verbroken en ik krijg steeds een soft reset (treo 680). Als ik het bestand nlovr.pdb met FileZ terugzet dan werkt het programma weer goed.

Het zou inderdaad heel goed aan de manier waarop de bestanden door het PalmOS worden opgeslagen kunnen liggen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #52  
Oud 23 december 2006, 10:05
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@PalmWijzer: Het is gek maar zelfs als ik het programma met PowerRun gebruik, krijg ik resets . Ik moet steeds vaker de database vanuit de Secure Digital kaart met FileZ naar het interne geheugen kopieeren (soms meerdere keren per dag) en dit wordt nu wel een beetje irritant.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #53  
Oud 23 december 2006, 12:44
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmWijzer Bekijk bericht
Bij de PalmWijzer maken we gebruik van een PalmOS faciliteit die het mogelijk maakt om het geheugenadres op te vragen van de opgeslagen gegevens en er daarna direct uit te lezen. Dat kan steeds voor een blok van maximaal 64Kb minus een beetje. Maar als die 64Kb aan gegevens niet meer opeenvolgend zijn opgeslagen dan gaat dat natuurlijk heel erg mis. En dat zou de oorzaak kunnen zijn van de problemen. 't Is maar een hypothese op dit moment.
Als ik deze onkonventionele werkwijze (voor snelheidsoptimalisatie?) goed begrijp, is het meer dan een hypothese.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #54  
Oud 25 december 2006, 14:09
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
@PalmWijzer: Het is gek maar zelfs als ik het programma met PowerRun gebruik, krijg ik resets . Ik moet steeds vaker de database vanuit de Secure Digital kaart met FileZ naar het interne geheugen kopieeren (soms meerdere keren per dag) en dit wordt nu wel een beetje irritant.
Betekent dit dat ik voor een goede gemoedsrust mijn oude Treo 650 moet blijven gebruiken naast de nieuwe 680 ?
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #55  
Oud 03 januari 2007, 17:22
PTH
Guest
 
Berichten: n/a
Werkt Pocketwijzer op de Treo 750v?

Weet iemand of Pocketwijzer op de Treo 750v werkt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmWijzer Bekijk bericht
Dat klopt. Maar bedenk dat het in de beste jaren (met de PalmWijzer werkend op elke model vanaf de III) ook nooit boven de 450 abonnementen is geweest. En als je dan de ontwikkelingen ziet op het gebied van online system, dan denk ik niet dat een investering in een offline product nog erg verstandig is.

We verdienen ons bestaan met de methodes om dienstregelingen op te slaan en te doorzoeken, dus de broncode komt zeker niet vrij.

Ik zou dat lijstje niet kunnen opstellen. Er zijn mensen met een T|X waarbij de PalmWijzer wel werkt. We horen van gebruikers van een Z22 dat als ze een keer herinstalleren het wel werkt. Maar of dat bij het model dat morgen in de winkel ligt nog zo is? In PalmOS versie sub-sub-H werkt het wel, in sub-sub-P weer niet... De Treo 750v, da's een heel ander verhaal...

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #56  
Oud 13 januari 2007, 17:21
Chamsin Chamsin is offline
GPS lover
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 02 januari 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 126
Jammer van dit alles. Ondanks het feit dat ik ongeveer 4 keer per jaar met de trein reis, zou ik om het project te steuen best een paar euro uit willen geven. Maar doet het dus helaas niet op de Treo 680. In ieder geval niet stabiel.
__________________
---
[iPhone 3G][KPN + Internet Totaal]
Met citaat reageren
  #57  
Oud 13 januari 2007, 18:47
PTH
Guest
 
Berichten: n/a
Pocketwijzer werkt prima op Treo 750v

Heb m sinds paar dagen draaien. Na een soft reset ben je wel al je favorieten kwijt. Beetje vreemd, maar verder geen problemen.
Met citaat reageren
  #58  
Oud 13 januari 2007, 19:20
paulhartog
Guest
 
Berichten: n/a
ik wil hem op mijn treo 750 zetten
ik heb heb nu aan de kabel liggen voor het syncroniseren
in welke map moet ik die 2 bestandjes plaatsen???
program files ofzo of welke map anders???
Met citaat reageren
  #59  
Oud 13 januari 2007, 19:40
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulhartog Bekijk bericht
ik wil hem op mijn treo 750 zetten
ik heb heb nu aan de kabel liggen voor het syncroniseren
in welke map moet ik die 2 bestandjes plaatsen???
program files ofzo of welke map anders???
Je profiel zegt dat je een Treo 650 (Palmwijzer) hebt. In je bericht spreek je over een Treo 750 (Pocketwijzer). Wel verwarrend als mensen je willen helpen. Welke is het nou?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #60  
Oud 13 januari 2007, 19:52
paulhartog
Guest
 
Berichten: n/a
zo beter??
nee ik heb een treo 750
had me profiel nog niet geweizigd.
maar ik zie op die site van pocetwijzer dat je moet betalen met visa of mastercard.
alsje dat niet heb hoe kan je het dan bestellen??
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023