Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 27 november 2006, 09:42
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Atomsk Bekijk bericht
Daarnaast wordt er automatisch een soort "dowloadverzekering" aan het bestelmandje toegevoegd van $5. Is wel weer te verwijderen, maar ik vind dit niet bepaald een fatsoenlijke manier van verkopen.
Je hebt gelijk, de webstore beheerder (aan wie we technisch gezien een licentie om te verkopen verlenen) doet dat automatisch. Ik heb het laten aanpassen.

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #22  
Oud 27 november 2006, 11:44
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmWijzer Bekijk bericht
Dat klopt. Maar bedenk dat het in de beste jaren (met de PalmWijzer werkend op elke model vanaf de III) ook nooit boven de 450 abonnementen is geweest. En als je dan de ontwikkelingen ziet op het gebied van online system, dan denk ik niet dat een investering in een offline product nog erg verstandig is.
De abonnementen zijn toch semi-online? Daarmee bedoel ik: je mag er toch vanuit gaan dat de data die je off-line bekijkt up-to-date is en een hele goeie concurrent is van dure en langzame on-line systemen? En de 300 "overgebleven" klanten blijven nu dus in de kou staan?

Hoeveel niet-abonnement-versies van Palmwijzer zijn er trouwens verkocht?
Citaat:
We verdienen ons bestaan met de methodes om dienstregelingen op te slaan en te doorzoeken, dus de broncode komt zeker niet vrij.
Nogmaals . Dus jullie bestaan is een sterfhuis? Zoals ik het nu zie (zo komt het over bij mij) bestaat Palmwijzer uit een stuk sterk verouderde code met een database eraan die (automatisch) geupdate wordt. Op dit moment dus een hele oude melkkoe. De code doen jullie niets meer aan ondanks dat de nieuwste ontwikkelsoftware beschikbaar is en de data kan automatisch verwerkt worden en hoeft dus technisch gezien niet te veranderen (alleen de inhoud). Is de prijs die voor Palmwijzer gevraagd wordt dan nog wel gerechtvaardigd?
Citaat:
Ik zou dat lijstje niet kunnen opstellen. Er zijn mensen met een T|X waarbij de PalmWijzer wel werkt. We horen van gebruikers van een Z22 dat als ze een keer herinstalleren het wel werkt. Maar of dat bij het model dat morgen in de winkel ligt nog zo is? In PalmOS versie sub-sub-H werkt het wel, in sub-sub-P weer niet... De Treo 750v, da's een heel ander verhaal...
PalmWijzer
Voor de 3e keer . Er komt toch feedback van klanten (waar het niet werkt)? En als ontwikkelaar ga je toch onderzoeken waarom je software wel op de ene T|X of Z22 werkt en niet op de andere, anders hou je je klantenkring ook wel erg beperkt.
Ik snap dat geheugen-verhaal een paar berichten terug trouwens niet zo goed. Palmwijzer werkt wel goed op een OS3 (pfoei, dat is oud) Palm, maar niet op een OS5 Palm vanwege geheugenbeperkingen? Ik ken geen OS5 machine met minder geheugen dan een OS3 Palm. En je zegt zelf dat er helemaal niet veel geheugen nodig is, want daar is omheen geprogrammeerd. Blijkbaar is er onderweg in het ontwikkeltraject een keuze gemaakt om af te wijken van Palm standaarden waardoor Palmwijzer op een ander vlak niet meer werkt. NVFS kan niet het probleem zijn, want het werkt blijkbaar wel op een Treo 650. En toch krijgt Palm de schuld van dit probleem? Ik snap de opmerking over PocketPC ook niet zo goed. Het komt over alsof PocketPC een soort Palm is die tussen OS3 en OS5 instaat.

Een klein onderzoekje naar wat er nu werkelijk aan de hand is is geen optie voor die 300(+) klanten die vroeg of laat hun hardware gaan updaten????
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #23  
Oud 27 november 2006, 18:22
JCT's schermafbeelding
JCT JCT is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 02 september 2005
Berichten: 3
Palmwijzer

Al enige jaren gebruik ik de PlamWijzer. Eerst op een Tungsten T en sinds vorig jaar op een Tungsten T5. De laatste versie heb ik betaald via IDeal en binnen een paar dagen heb ik het bestand via de mail toegezonden gekregen.
Tot nu toe geen klachten over de werking van het programma.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 27 november 2006, 19:21
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JCT Bekijk bericht
Al enige jaren gebruik ik de PlamWijzer. Eerst op een Tungsten T en sinds vorig jaar op een Tungsten T5.
Terwijl juist de Tungsten T bekend staat om zijn enorme geheugenproblemen
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #25  
Oud 29 november 2006, 14:10
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
Dus jullie bestaan is een sterfhuis?
Nee hoor, wij verdienen ons bestaan met software die gebruikt wordt op telefonische informatiecentra en Internet (zoals in Nederland bij 9292 en ook in Noord Engeland, Schotland en Noord Ierland), maar ook op busstations (in Schotland en Noord Engeland). In Groot Brittannie komt binnenkort een online Blackberry versie uit. De ontwikkelingen die we zien en bij betrokken zijn gaan steeds meer naar een online wereld toe.

Citaat:
Is de prijs die voor Palmwijzer gevraagd wordt dan nog wel gerechtvaardigd?
Wij vinden uiteraard van wel. Helemaal automatisch gaat die update overigens niet. En we moeten betalen voor de gegevens. En dan heb je zaken als commissie van de webstore en credit card of Postbank kosten (een betaling ontvangen is niet gratis voor een bedrijf). We zitten hier niet slapend (een beetje) rijk te worden als je dat misschien dacht.

Citaat:
En als ontwikkelaar ga je toch onderzoeken waarom je software wel op de ene T|X of Z22 werkt
Dat hebben we ook gedaan maar kunnen er geen oorzaak voor vinden. Het Palm OS crasht (niet de PalmWijzer zelf), we kunnen niet zien op welk moment en evenmin waarom. Als de PalmWijzer zou crashen dan zou het veel makkelijker te vinden zijn. Maar het is PalmOS zelf dat crasht en dat zou eigenlijk niet mogen gebeuren (vindt ook Palm overigens). We weten dat het op een vrijwel lege T|X wel degelijk werkt, en we hebben ook van gevallen gehoord dat als je het op een Z22 opnieuw installeert dat het dan weer goed gaat. We hebben met Palm contact gehad en ze hadden geen idee waar het precies door kan komen. Dan wordt het lastig zoeken.

Citaat:
Ik snap dat geheugen-verhaal een paar berichten terug trouwens niet zo goed.
Het gaat er niet om hoeveel geheugenchips er in het doosje zitten, maar hoeveel geheugen PalmOS de applicatie beschikbaar stelt. En zo kan het zijn dat een oude versie van PalmOS je meer kan bieden dan OS 5.

Citaat:
Blijkbaar is er onderweg in het ontwikkeltraject een keuze gemaakt om af te wijken van Palm standaarden
Er is nergens afgeweken van de standaarden, alles is volgens de specificaties die we als ontwikkelaar van Palm hebben gekregen geprogrammeerd. En op vroege OS 5 machines zoals de Tungsten was en is er ook geen probleem. Er is "iets" in OS 5 veranderd waardoor de T|X en de Z22 problemen geven.

Citaat:
NVFS kan niet het probleem zijn, want het werkt blijkbaar wel op een Treo 650.
Het PalmOS van de Treo 650 is *niet* dezelfde versie als die van de T|X. Ze hebben ook een verschillend versie-nummer.

Citaat:
Ik snap de opmerking over PocketPC ook niet zo goed. Het komt over alsof PocketPC een soort Palm is die tussen OS3 en OS5 instaat.
Dan ben ik niet zo duidelijk geweest. OS 5 hangt nog steeds half in de wereld van de organisers. De systeemsoftware van een Pocket PC gedraagt zich veel meer als dat een "grote" PC. En als die dus veel geheugen heeft dan kun je dat ook zonder omwegen of beperkingen krijgen. De PocketWijzer werkt dan ook op alle Pocket PC versies sinds 2002.

Citaat:
Een klein onderzoekje naar wat er nu werkelijk aan de hand is is geen optie voor die 300(+) klanten die vroeg of laat hun hardware gaan updaten????
Een klein onderzoekje wel, maar een nieuwe "native" OS 5 versie gaan we hoogstwaarschijnlijk niet maken. We beseffen natuurlijk ook wel dat dat zou betekenen dat er binnen enkele jaren geen markt meer voor een PalmWijzer zal zijn. Maar mischien komt er in de tussentijd wel een opvolger met een beter dynamisch geheugenbeheer. Of schuiven alle Palm modellen op naar Windows Mobile.

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #26  
Oud 29 november 2006, 14:40
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Maar je bent het toch met me eens dat als er na 4 jaar (toen de eerste OS 5 Palms uitkwamen) nog steeds geen OS 5 versie van het programma is ik het programma hopeloos verouderd mag noemen en ik het wel zie als een oude melkkoe. De kosten van overhead (webstore/bank/credit card) zijn slechts een fractie. De kosten van de gegevens zijn (neem ik aan) eenmalig, ongeacht of je het online beschikbaar stelt, converteert naar PocketPC of naar Palm.

Ben benieuwd hoe Pocketwijzer het in de toekomst gaat doen: Microsoft heeft aangekondigd elk jaar een nieuw embedded OS (en dus ook ontwikkelsoftware?) uit te gaan brengen. En WM5 is in ieder geval al alles behalve compatibel met oudere versies....
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #27  
Oud 29 november 2006, 15:24
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
De kosten van de gegevens zijn (neem ik aan) eenmalig, ongeacht of je het online beschikbaar stelt, converteert naar PocketPC of naar Palm.
Nee, we dragen een percentage van de opbrengsten af en die kosten zijn dus niet eenmalig. De commissie van een webstore is 15% (en dan is eSellerate nog een van de goedkoopste), en dat vind ik wat meer dan "slechts een fractie". Verder mag je van mij de software noemen wat je wilt, maar het product doet wat het moet doen en dat is snel accurate reisinformatie geven op de machines waarvoor we het uitgeven (en we stellen vooraf dat dat niet de T|X of Z22 is). Dat staat of valt met de dienstregeling die er in zit. En laten we wel zijn, een retourtje Amsterdam - Den Bosch kost je tegenwoordig ook al 22,70. De markt heeft uiteindelijk altijd gelijk...

Citaat:
Microsoft heeft aangekondigd elk jaar een nieuw embedded OS (en dus ook ontwikkelsoftware?) uit te gaan brengen. En WM5 is in ieder geval al alles behalve compatibel met oudere versies....
En toch werkt de PocketWijzer prima op WM5 (en dus ook op de Treo 750). En omdat het Pocket PC besturingssysteem vanaf het begin is geschreven om met verschillende formaten van beeldscherm om te gaan (het PalmOS zat oorspronkelijk vast op 160x160), past ook de PocketWijzer zich aan. Als is het scherm-ontwerp gebaseerd op een rechthoekig scherm in portret-orientatie.

We verwachten dat op den duur zowel de PalmWijzer als de PocketWijzer overbodig zullen worden door online mogelijkheden. En op zich is daar niks mee.

PalmWijzer

Laatst gewijzigd door PalmWijzer; 29 november 2006 om 16:42.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 29 november 2006, 16:44
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmWijzer Bekijk bericht
En toch werkt de PocketWijzer prima op WM5 (en dus de Treo 750). En omdat het Pocket PC besturingssysteem vanaf het begin is geschreven om met verschillende formaten van beeldscherm om te gaan
Dit is niet helemaal waar. Pas sinds Windows Mobile 2003 is het mogelijk om met 240x240 schermen te werken. En ondersteuning voor 320x240 voor Windows Mobile 5 smartphones (niet-aanraakscherm) is pas sinds Windows Mobile 5 toegevoegd. Zie Adapt Your App en the::unwired - RESOLUTION: Increased screen resolution for Windows Mobile devices. Daarbij moet ondersteuning voor aparte schermresoluties (zoals 240x240 en VGA) wel apart door de ontwikkelaar worden ingebouwd, zoals bijvoorbeeld ook Palm aangeeft in haar Knowledge Base: http://kb.palmone.com/SRVS/CGI-BIN/W...Case=obj(41593)

Een andere interessante link specifiek over schermresoluties onder Windows Mobile is te lezen op de Microsoft-blog van het Windows Mobile team: Windows Mobile Team Blog : Where did 240 come from?

Laatst gewijzigd door jean-paul; 29 november 2006 om 16:50.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 29 november 2006, 17:28
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul Bekijk bericht
Dit is niet helemaal waar. Pas sinds Windows Mobile 2003 is het mogelijk om met 240x240 schermen te werken.
Kan best zo zijn, maar de functies om de schermgrootte op te vragen zaten er in 2002 en al en die zijn we toen al gaan gebruiken. Dat die functies destijds op alle machines dezelfde waarde gaf kan best, maar de ondersteuning op zich zat er echt in. Welke functie het exact is zou ik na moeten kijken, maar het zal wel iets als GetClientRect() zijn geweest. Ook functies als GetTextMetrics en GetSystemMetrics om de formaten van beeldelementen op te vragen zaten er allemaal in. Voor Windows Mobile 2003 hebben we niets hoeven aanpassen op dat vlak.

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #30  
Oud 29 november 2006, 22:46
raoulc's schermafbeelding
raoulc raoulc is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 09 oktober 2005
Locatie: 't zuiden, M-town
Berichten: 29
Werkt op Zire71

Boeiende discussie over het wel en niet van het programma, vind het interresante informatie voor mij als eindgebruiker. Moet zeggen dat ik nu ruim twee jaar Palmwijzer gebruik en ondanks het "simpele" uiterlijk zeer tevreden ben. Zeker nu de NS zijn buitenland bestemmingen heeft bij gevoegd in de dienstregeling.
In combinatie met PowerRun heb ik geen geheugen problemen ondervonden, mits eerst volledig verwijderen van oude versie voordat de nieuwe werd geinstalleerd. Wat betreft die 300 klanten kan het geen kwaad het product meer onder de mensen te brengen.
Voor 2007 zit ik er weer bij.
__________________
Zire 71, Palm TX, Palm Treo 680 en 650 Morgen weer een dag....
Met citaat reageren
  #31  
Oud 01 december 2006, 06:23
darkfader
Guest
 
Berichten: n/a
eSellerate... 15%? Een beetje web-programmeur kan wel iets in elkaar zetten om software online te verkopen. 'k Heb pas nog even met PayPal's Payment Data Transfer (PDT) gespeeld.

Werkt Palmwijzer ook op een Zodiac 2 ?

Is er geen testversie om te downloaden? Dan kan ik feedback geven totdat ik het koopwaardig vind
Voor alleen maar treinstations zou ik het iig niet doen.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 01 december 2006, 09:00
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkfader
Werkt Palmwijzer ook op een Zodiac 2 ?
Nog niet geprobeerd, ik zal hem van het weekend testen en dan laat ik je weten of het werkt.
__________________
De Palm professional

Laatst gewijzigd door bluevoice; 01 december 2006 om 18:52.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 01 december 2006, 18:04
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Palmwijzer is een goed produkt dat doet wat het moet doen op de meeste PalmOS apparaten. Het feit dat er zo weinig Palm gebruikers zijn zodat het de kosten niet dekt wanneer er een OS5 native app wordt geschreven, is jammer. Ook jammer is dat Palm slechte tot geen documentatie heeft geleverd over bepaalde bugs in het NVFS systeem.

De markt heeft altijd gelijk, zoals Palmwijzer enkele berichten terug ook zegt. Als er nou 3000 kopers waren voor de Palmwijzer, dan kun je wat resources in de ontwikkeling van het stukje software steken. Hoe minder gebruikers, hoe minder reden voor de ontwikkelaars om iets te deon.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #34  
Oud 01 december 2006, 23:10
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@darkfader: Palmwijzer werkt prima op mijn Zodiac 2, op de Treo 680 werkt het ook prima nadat ik het programma opnieuw heb geinstalleerd.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #35  
Oud 02 december 2006, 09:22
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
De markt heeft altijd gelijk, zoals Palmwijzer enkele berichten terug ook zegt. Als er nou 3000 kopers waren voor de Palmwijzer, dan kun je wat resources in de ontwikkeling van het stukje software steken. Hoe minder gebruikers, hoe minder reden voor de ontwikkelaars om iets te deon.
Dit blijft inderdaad een kip (markt) -ei (producent) verhaal, maar eieren die te lang liggen zonder dat er op gebroed wordt zullen nooit (weer) kippen worden.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #36  
Oud 02 december 2006, 14:04
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
Dit blijft inderdaad een kip (markt) -ei (producent) verhaal, maar eieren die te lang liggen zonder dat er op gebroed wordt zullen nooit (weer) kippen worden.
Je moet als producent nagaan of er uberhaupt wel een kip inzit in de toekomst. Met het dalende aantal Palm bezitters in Nederland en de opkomst van 9292mobiel.nl: trein, bus, metro en tram op je mobiel is die kans namelijk redelijk klein.

Ik maak met plezier gebruik van de Palmwijzer, maar soms heb ik het idee dat de algemene verwachtingspatroon van Palm bezitters dusdanig is dat ze denken dat producenten koste wat kost hun apparaat moeten blijven ondersteunen, maar dat is natuurlijk niet zo. Normale producenten ondersteunen alleen datgene wat rendabel en winstgevend voor ze is, en hebben niet dat Palm-idealisme wat veel Palmclub bezoekers wel hebben. Er moet gewoon geld in het laatje komen. Als ze verwachtten dat het winstgevend zou zijn na hun product geupgrade te hebben, dan zouden ze dat natuurlijk allang gedaan hebben. De markt heeft altijd gelijk.

Wat je kunt doen is het volgende: verzamel hier op de Palmclub een xx aantal Palm T|X bezoekers die zeker weten het produkt gaan kopen, waarbij het xx aantal het break-even point is voor winst/verlies voor Palmwijzer. En vraag ze dan of ze hun product volledig willen upgraden naar OS5.

Het is heel simpel, een vraag van winstgevendheid, vraag en aanbod.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #37  
Oud 03 december 2006, 11:32
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Je moet als producent nagaan of er uberhaupt wel een kip inzit in de toekomst.
Dat bedoel ik juist met "kip-ei-verhaal". Als producent moet je je inderdaad gaan afvragen of er nog wel een kip in het ei zit of dat het ei al rot is. Een rot ei moet je niet voor grof geld gaan verkopen maar moet je gewoon weg gooien. Ik zeg trouwens niet dat het ei al rot is, maar er is blijkbaar al besloten dat er nooit meer een kip uit zal komen omdat er geen klandizie voor kippen is. Om dat ei dan duur te verkopen onder het mom dat de overhead (webstore, commissie voor de data etc) duur is klopt niet, want de overhead zijn ook nog maar de enige overgebleven kosten (het produkt zelf is immers al afgeschreven).

Citaat:
... dat ze denken dat producenten koste wat kost hun apparaat moeten blijven ondersteunen, maar dat is natuurlijk niet zo.
Hier is juist sprake van het omgekeerde. De software die ze verkopen is zo verouderd dat het juist niet op nieuwe gangbare hardware draait.

Ik twijfel er trouwens niet aan dat de informatie in Palmwijzer up-to-date en juist is.
En ook het marktprincipe blijft gelden: zolang er mensen zijn die het bedrag er voor willen betalen kun je het bedrag er ook voor vragen.
Begrijp me trouwens goed: ik wil niet dat Palmwijzer verdwijnt, maar dat uit een marktonderzoek blijkt dat een goedkopere palmwijzer ook meer klandizie en dus ook een nieuwe versie oplevert.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!

Laatst gewijzigd door fransbr; 03 december 2006 om 11:43.
Met citaat reageren
  #38  
Oud 03 december 2006, 21:00
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
Ik twijfel er trouwens niet aan dat de informatie in Palmwijzer up-to-date en juist is.
Ik denk dat de gebruikers ook vooral betalen voor die correcte informatie. Een update doen we dan ook minstens een keer of 10 per jaar (van de 2006 versie is er 11 keer een update gemaakt en verstuurd en waren er dus 12 releases). Kijk je naar de tijd die het kost om het product klaar te maken en de update aan te maken en te versturen, plus alle bijkomende kosten waar we het al over gehad hebben, dan betaalt de gebruiker per update gezien in mijn ogen geen "grof geld".

Citaat:
maar dat uit een marktonderzoek blijkt dat een goedkopere palmwijzer ook meer klandizie en dus ook een nieuwe versie oplevert.
Ik ken dat marktonderzoek helaas niet. Ik kan het ook niet bevestigen vanuit onze ervaring. De eenmalige versie verkoopt helemaal niet zo goed als je op basis van de prijs dan zou mogen verwachten. Terwijl het hier toch de jaardienstregeling betreft en uiteindelijk zal het overgrote deel daarvan het hele jaar ongewijzigd blijven. Als ik nu naar de eerste weken kijk, dan zie ik dat het abonnement twee keer zoveel verkoopt als de eenmalige versie. Zoals je weet hebben we in het verleden ook andere prijzen geprobeerd. De eerste versie was 10,95 en daar deden we enkele updates voor (alleen de structurele wijzigingen in het jaar, maar geen tijdelijke wijzigingen voor bijvoorbeeld werkzaamheden). Er werden 200 stuks verkocht. En meteen al veel illegale kopietjes en opmerkingen dat het te duur was. Daarna de 5,95, 19,95 en 24,95 versies (met in de laatste ook alle trams en metro's). Zat het grote succes ook niet tussen.

Als ik je berichten zo lees dan heb je kennelijk alle kennis om te bepalen hoeveel tijd het kost om software als de PalmWijzer voor OS 5 te maken, je hebt een marktonderzoek op basis waarvan je overtuigd bent dat het rendabel is om die software tegen een laag bedrag aan te bieden, je weet dat wij geen OS 5 versie aan het schrijven zijn en dat we ook op prijs geen concurrentie zullen zijn. Dus waar wacht je nog op?

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #39  
Oud 04 december 2006, 09:08
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmWijzer Bekijk bericht
Ik denk dat .....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmWijzer Bekijk bericht
Ik ken dat marktonderzoek helaas niet.
Ik ook niet. Het was ook meer een opmerking om aan te geven dat er misschien een klein marktonderzoek (door Palmwijzer: een marktonderzoek wordt immers door de producent gedaan, niet door de consument) nodig is. "Ik denk dat..." kan we zo zijn, maar weet je het ook zeker (daarvoor kan een klein marktonderzoek nuttig zijn).

Ik snap trouwens best dat de klantenkring nooit erg groot zal zijn. Alleen OV reizigers in Nederland en dan ook nog eens die OV reizigers die vaker verschillende bestemmingen hebben (forenzen kennen "hun" dienstregeling na een week wel uit hun hoofd).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmWijzer Bekijk bericht
Ik kan het ook niet bevestigen vanuit onze ervaring.
Ok, ervaring lijkt op marktonderzoek, maar ervaring kan natuurlijk elk jaar wijzigen, zeker als het programma (zelf) niet meer geupdate wordt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmWijzer Bekijk bericht
Daarna de 5,95, 19,95 en 24,95 versies ...
He, een paar berichten terug was het programma nog zo duur omdat de overhead (conversie/commissies) zo duur was en toch kon het in het verleden voor 5,95?

Maar: De NS/Arriva/Connexion hebben toch belang bij klandizie. Zijn die niet te porren voor sponsoring?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmWijzer Bekijk bericht
Als ik je berichten zo lees dan heb je kennelijk alle kennis ...
Nee, daar gaat het mij niet om. Het gaat mij er om dat een commercieel product (in tegenstelling tot bijv. freeware/shareware) geen concessies kan/mag bevatten die duiden op veroudering van het product.

Je hebt gelijk als je zegt dat niet alle commerciele software op alle hardware draait en dus concessies doet zoals bijv. TomTom. Maar daar is het omgekeerde het geval: het draait alleen op nieuwe hardware omdat: oude hardware te weinig geheugen/resolutie heeft.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #40  
Oud 04 december 2006, 09:22
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Mij lijken studenten en scholieren de aangewezen doelgroep voor PalmWijzer. Forenzen, zoals Frans al aangeeft, kennen de dienstregeling uit hun hoofd.
De doelgroep die ik noem kenmerkt zich vooral door luiheid (pun intended ), maar nog veel meer door een kleine beurs. 1 + 1= prijsverlaging = meer klanten.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023