Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26 februari 2006, 13:12
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Ok, mijn ervaringen met het KPN Compleet op Weg pakket (als dit een aparte thread moet worden hoor ik het wel). Het pakket is inderdaad compleet, je kunt er zo mee weg bellen/navigeren! Uiteraard een Treo 650, een Palm BT headset, TomTom 5 West-Europa (Benelux voorgeïnstalleerd op een SD-kaart), TomTom draad-GPS muis, autohouder en autolader. En in tegenstelling tot wat de verkopers beweren is de Treo gewoon simlockvrij!

Ik loop nu ruim 2 dagen rond met mijn Treo, en het eerste dat mij opviel toen ik de batterij had opgeladen was de fantastische navigatie! Ik kan zowat de hele Treo bedienen met mijn duim en het D-Pad. Ik heb de stylus zo goed als niet meer nodig, dit is echt een goed uitgedacht principe!

Ook het scherm valt me alleszins mee, ik had een scherm a la Tungsten|T verwacht, maar dit lijkt (is?) veel helderder en scherper. Weer een pluspunt dus!

De belkwaliteit is goed, alleen de Treo headset vind ik persoonlijk wat minder. Hij zit niet echt goed om mijn oor, en ik kreeg klachten over echo's van mijn gesprekspartners. Die ga ik dus niet echt gebruiken denk ik.

Het toetsenbord, al zijn de toetsen klein, werkt verbazingwekkend goed. In 99% van de gevallen gaat het typen goed, en ook redelijk snel. Het gebruiken van cijfers in (SMS)-berichten is wat minder, daarvoor moet ik tegelijkertijd een blauwe knop inhouden en het cijfer intikken. Misschien is hier een handigere manier voor, dat zal ik eens uitpluizen.

De beltonen vind ik echt keihard, zelfs op niveau 1 gaat-ie nog behoorlijk tekeer als de speaker vrij is, dat is jammer. Ook jammer dat er standaard geen mp3 ringtones ondersteund worden, al zal dat heel snel gaan vervelen (zowel mezelf als anderen )

Het TomTom pakket kende ik al en is gewoon erg goed. Ook op het relatief kleine scherm van de Treo 650 is het goed te volgen, en het volume is hard genoeg! De bijgeleverde carkit-set vind ik niet zo geweldig. De meegeleverde oplaadkabel is erg kort en loopt bij mij nu dwars door de auto heen. De houder vind ik erg grof en niet echt stabiel. Mijn Treo schudt en trilt enorm als-ie in de houder zit, en ik heb nog geen manier gevonden om dit te beperken. Misschien dat ik 'm op een ventilatierooster moet plaatsen, maar dat ga ik nog proberen. De TomTOM draad-GPS doet het goed, maar ik heb al een BT GPS, en die blijf ik zeker gebruiken.

En ik blijf het zeggen: ik vind het gemis van een cradle echt zonde...

Ik ben nu aan het zoeken naar een goede en bruikbare case voor de Treo, want het blijft toch een delicaat stukje apparatuur Ik denk aan een alu case, waarbij de D-Pad nog gewoon bruikbaar is, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Voorlopige oordeel: een prima en makkelijk te bedienen apparaat, en met de nodige extra applicaties en ROM-update kan ik hier prima mee uit de voeten. Ik zal aankomende week op het werk wel ervaren hoe (on)handig het is om een telefoon te hebben die je niet zo makkelijk in je broekzak stopt...
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!

Laatst gewijzigd door namruuh; 26 februari 2006 om 13:20.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 februari 2006, 13:18
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namruuh
Het gebruiken van cijfers in (SMS)-berichten is wat minder, daarvoor moet ik tegelijkertijd een blauwe knop inhouden en het cijfer intikken. Misschien is hier een handigere manier voor, dat zal ik eens uitpluizen.
Je kunt ook de blauwe toets 1x indrukken, dan onthoudt hij dat de blauwe knop was ingedrukt. Als je hem 2x indrukt, kun je meerdere cijfers achter elkaar typen.

Citaat:
Ik ben nu aan het zoeken naar een goede en bruikbare case voor de Treo, want het blijft toch een delicaat stukje apparatuur Ik denk aan een alu case, waarbij de D-Pad nog gewoon bruikbaar is, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Binnen een week hoop ik een review geplaatst te hebben over een alu-case voor de 650.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 februari 2006, 13:32
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Bedankt voor de blauwe knop-tip, het werkt ook bij de hoofdletters!

Welke alu-case gaat dat worden, De Innopocket toevallig?
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 februari 2006, 13:35
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namruuh
Welke alu-case gaat dat worden, De Innopocket toevallig?
Die ja. Ik gebruik hem nu een maand of 4, dus ik het wordt wel tijd voor een review
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 februari 2006, 13:50
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Vraagje: zijn deze aanbiedingsTreo's al geupdate?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 februari 2006, 14:04
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Vraagje: zijn deze aanbiedingsTreo's al geupdate?
Hoe bedoel je? Geupdate met de laatste ROM-versie? Nee, er stond meen ik versie 1.13 op. Ik heb 'm gisteren naar 1.20 verhoogd.
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 februari 2006, 14:14
JeroenB's schermafbeelding
JeroenB JeroenB is offline
Palm-addict
Voornaam: Jeroen
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 266
Stuur een bericht via MSN naar JeroenB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namruuh
Hoe bedoel je? Geupdate met de laatste ROM-versie? Nee, er stond meen ik versie 1.13 op. Ik heb 'm gisteren naar 1.20 verhoogd.
De versie die er op stond was 1.13 ROW.

Ik vind het zelf een mooi apparaatje, het lijkt alsof het scherm veel scherper is dan dat van mijn Zire.
__________________
Pak ook eens een filmpje op je Palm!

palm (de ~ (m.), ~en)
1 tropische en subtropische boom, behorende tot de familie der Palmacae => palmboom
2 binnenvlakte van de hand => handpalm
3 buksboom
4 Personal Digital Assistent van uitmuntende kwaliteit
5 bier van hoge goesting (met dank aan ghia )
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 februari 2006, 15:08
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namruuh
En ik blijf het zeggen: ik vind het gemis van een cradle echt zonde...
Er zijn inmiddels vele carcradles op de markt.
Over de nieuwste versie van die je nu hebt,
kun je hier info vinden.
Maar zoals gezegd er is inmiddels een aardige verscheidenheid op dat gebied.
En ja, je houder rechtstreeks op het rooster geplaatst,
is veel stabieler dan op die zwanenhals met zuignap.

Bram:
Citaat:
Origineel gepost door namruuh
Welke alu-case gaat dat worden, De Innopocket toevallig?

Die ja. Ik gebruik hem nu een maand of 4, dus ik het wordt wel tijd voor een review
Heb deze alu-case sinds ik mijn Treo heb.
Nu ruim een half jaar. En zeker tot volle tevredenheid.
Hij doet wat hij moet doen:
mijn treo goed beschermen en er tevens voor zorgen
dat de Treo goed bruikbaar blijft zonder hem uit de case te halen.

Oeps. Haal ik nu wat gras weg voor je voeten, Bram?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 februari 2006, 18:36
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Hallo mensen,

Raad eens, mijn ouwe... (Lindoras) heeft me overgehaald om ook een Treo aan te schaffen.
Nu met dat pakket bij de Belcompagny ben ik overstag gegaan.

De treo zelf is een uitstekend aparaat!
De navigatie is echt een toppertje, beter als Perfect Passenger wat ik altijd heb gehad op mijn Clie TJ35 (geen vergelijkebare hardware natuurlijk).

Het is weer een periode geleden dat ik actief was op dit forum, maar nu met deze Treo is het wereldje weer geopend

Ciao
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 februari 2006, 19:20
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
Okay, treo is niet voor mij maar voor mijn partner en 1 voor mijn pa.

Heb beiden volledig gebruiksklaar gemaakt en er mee gespeeld.
Wat mij opgevallen is:
  • helderheid beeldscherm tig keer beter dan de TX.
  • geluid (muziek) klinkt beter dan TX
  • Toetsenbordje: knoppen te klein en dat terwijl ik toch redelijk kleine vrouwenhanden heb.
  • Bellen: goed
  • Tom Tom: vind de stem van Bram het leukst. Heb een aantal keer aanwijzingen genegeerd en binnen 5 seconden was daar de nieuw route, Ben hier heel erg van gecharmeerd.
  • Autohouder: heb voor mijn garmin gpsmap 60C een betere, maar met wat goed buigwerk kom je een heel eind in de stabiliteit. De bedrading is inderdaad kort maar dat maakt mij niet uit want echt wegstoppen zullen we het niet.
Mijn meissie en pa zijn er in elk geval heel blij mee. En ik ga heel blij zijn omdat mijn pa niet elke keer mijn GPS komt lenen, kan ik gewoon geocachen wanneer ik daar zin in heb.
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
  #11  
Oud 26 februari 2006, 20:30
Hatser's schermafbeelding
Hatser Hatser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 oktober 2003
Berichten: 79
Eerste ervaringen

Ik heb het belcompanypakket donderdag gehaald.

Ik gebruik de Treo nu dus een paar dagen. Mijn eerste ervaringen.
  • De navigate met de 5-way button is echt fantastisch
  • De treo is echt een mooi aparaat. Ik vindt 'm steeds mooier en de antene stoort steeds minder. (toch vind ik dat ze die eraf moeten halen)
  • TomTom werkt echt heel goed (kende ik al op mijn T|3). Het kleine scherm is geen probleem. Je kan ook bellen en navigeren tegelijk.
  • Ik vind de bijgeleverde carkit prima. De zwanenhals wiebelt een beetje maar de Treo zit echt goed vast. Je moet echt hard drukken om 'm erin te krijgen (ik dacht eerst dat de carkit het niet deed)
  • Jammer dat de adressenlijst niet overgenomen wordt door de parrot bluetooth carkit.(wel logisch eigenlijk, je kan zoveel nummers kwijt). Daardoor moet je je telefoontje vanaf je telefoon initieren en niet vanuit de carkit.
  • Symbolen zijn even zoeken op het toetsenbord (zoals de ,). Maar dat is vast een kwestie van wennen.
  • De treo is wel wat groot voor een telefoon. Misschien dat ik nog wel een simkaart erbij neem om in een kleine telefoon (T610) te doen voor als ik ga drinken
  • Ik kreeg de screenprotector er niet goed op. Misschien nog een keer een andere proberen.
  • Ik denk wel dat ik nog een case moet kopen en beschadiging te voorkomen (maakt 'm alleen nog groter)

Al met al is het een superding. Ik ben alleen nog niet helemaal om vanwege de maat. Ik doe mijn T|3 dus nog niet weg.

Tot zover, later meer

Bas
__________________
Palm M100 => Palm V => Sony Clie 770 => PalmOne Tungsten T|3 => PalmOne Treo 650 => Palm Treo 680
Met citaat reageren
  #12  
Oud 27 februari 2006, 20:39
Bryan
Guest
 
Berichten: n/a
Graag niet crossposten.

Laatst gewijzigd door Bram; 27 februari 2006 om 21:01.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 28 februari 2006, 19:48
TREO 650
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation mijn Treo 650 ervaring

De uitrusting;
· Treo 650
· Innopocket aluminium bescherm doos/hoes
· Travel charger kit.
· Car charger
· Treo bluetooth headset
· Waar is het toestel gekocht; in Amerika
· Hoe lang in gebruik; half jaar.

Pluspunten;
· Scherm kwaliteit; zeer goed.
· Telefoneer kwaliteit; het geluid is zuiver, maar ook met het volume zo hoog mogelijk blijft het geluid aan de Treo650 zelf vooralsnog ERG zacht.
· Toetsenbord; de toetsen zijn wat aan de kleine kant, zeker voor mijn vingers!
· Algemene bediening; de meeste programma’s kun je goed met je navigatie toets bedienen, ook met een alu-case!
· Smsen; gaat goed, echter een smsje verturen naar 5 of meer ontvangers, dan gaat de auto-reset in of hij slaat op slot/vast.
· E-mailen; het zelfde verhaal als met smsen, naar meer dan 5 ontvangers versturen, en de Treo springt uit, auto reset /of hij slaat op slot/vast.
· Treo headset; zeer goed, geen bijgeluiden of echo’s! Het erg (te) zachte geluid van de treo kun je nog een beetje versterken op de headset zelf!
· Travel charger kit (verschillende soorten landen-stekkers - de USA & UK stekkers passen lokaal perfect!)
· Innopocket aluminium case; past perfect, geeft een absoluut goede bescherming, echter ’t scharnier is een beetje delicaat!


· Gebruik vriendelijkheid;
· qua navigatie door de programma’s heen; zeer goed,
· qua instellingen veranderen/aanpassen; soms een beetje lastig zoeken/veel bladeren door veel sub-menu’s met je pennetje.
· Documents & memo’s bewerken; lastig i.v.m de TE kleine toetsjes!


Minpunten;
· De Treo 650 is ERG gevoelig voor;
· Omgeving temperatuurverschillen-binnen/warm/droog-/-buiten/koud/vochtig.
· Schokken.
· Slaat een beetje TE-vaak “out of nowhere” op slot/vast,
· Camera; leuk voor snap shots, en korte filmpjes, echter de kwaliteit laat sterk te wensen over! Foto’s maken? Neem dan voor scherpe/goede foto’s een gewone digi cam mee!
· Bluetooth; het is een erg mooie vinding, maar het VREET stroom! Kun je normaliter je Treo een hele week gebruiken, dat kun je mooi vergeten als je bluetooth fulltime gebruikt (headset), hij houd ‘t hooguit twee dagen vol of 6 uur bluetooth-headset spreektijd,- dan moeten bijde op de lader!
· Mmsen; n.v.t/geen ervaring mee.
· Auto navigatie; n.v.t/geen ervaring mee.

Kortom; mijn menig is een beetje 50/50 verdeeld, enerzijds is het een fantastisch apparaat, maar anderzijds “PalmOne” kan nog een heleboel verbeteren!

Ik vraag me af hoe de Treo 700w presteert, heeft iemand daar persoonlijke ervaringen mee?
Ga namelijk over een paar maanden weer naar Amerika, indien de prestaties van de Treo700w >>> http://www.palm.com/us/products/smar...|700w_learmore <<< veel beter zijn dan van de Treo 650,..dan wordt de keus makelijk!

Laatst gewijzigd door TREO 650; 28 februari 2006 om 19:58.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 28 februari 2006, 20:13
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREO 650
Ik vraag me af hoe de Treo 700w presteert, heeft iemand daar persoonlijke ervaringen mee?
Ga namelijk over een paar maanden weer naar Amerika, indien de prestaties van de Treo700w >>> http://www.palm.com/us/products/smar...|700w_learmore <<< veel beter zijn dan van de Treo 650,..dan wordt de keus makelijk!
Je gaat dan toch wel voor de Treo 700p die dan hopelijk uit is he!
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 28 februari 2006, 20:23
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Bedankt voor je review Mark.
Maar alvorens je overstapt op een 700 even een tip.
Je kunt je Treo natuurlijk ook "pimpen" zoals ze dat tegenwoordig noemen.
Voorbeeldje: het zachte geluid.
Heb je de firmware al geupdate naar 1.20.
Dan nog niet luid genoeg,
kun je het geluid met VolumeCare sterk verbeteren.
En zo kun je je Treo grotendeels naar je eisen en wensen instellen.
Software-matig althans.
Qua hardware zou je een draadloos keyboard kunnen overwegen,
want ik verwacht niet dat de toetsen op de 700 zoveel groter zijn
Met citaat reageren
  #16  
Oud 28 februari 2006, 21:26
TREO 650
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namruuh
Je gaat dan toch wel voor de Treo 700p die dan hopelijk uit is he!
De Treo700p?
Nu al een ander type terwijl de 700w nog maar krap een maand op de Amerikaanse markt verkrijgbaar is? (ben net drie weken terug uit USA)
700p? is voor mij ook nieuw,..wat is precies het verschil met de 700w als ik vragen mag?

Ben even wezen googlen, maar als je het mij vraagt lijkt de 700p verdacht veel op de 700w, niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua specs!
Of misschien heeft Palm voor de Europese markt een ander type aanduiding bedacht?!?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 28 februari 2006, 21:32
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
p = Palm OS
w = Windows Mobile (pocketpc)

Nogal een verschil dus. Bovendien is de resolutie van de 700w lager waardoor er nog minder op het toch al kleine treo-schermpje past.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 28 februari 2006, 21:51
TREO 650
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lindoras
Bedankt voor je review Mark.
Maar alvorens je overstapt op een 700 even een tip.
Je kunt je Treo natuurlijk ook "pimpen" zoals ze dat tegenwoordig noemen.
Voorbeeldje: het zachte geluid.
Heb je de firmware al geupdate naar 1.20.
Dan nog niet luid genoeg,
kun je het geluid met VolumeCare sterk verbeteren.
En zo kun je je Treo grotendeels naar je eisen en wensen instellen.
Software-matig althans.
Qua hardware zou je een draadloos keyboard kunnen overwegen,
want ik verwacht niet dat de toetsen op de 700 zoveel groter zijn
"pimpen"? LOL

De treo is inderdaad al wel geupdate naar 1.20. echter echt een hele grote vooruitgang vind ik het niet, ook qua geluid volume niet.
Of misschien ligt het wel aan de vaak wat lawaaiige omgevingen, waar ik dagelijks mee te maken heb, of nog erger misschien wordt ik wel doof ?
Maar de "volumecare" waar U het over heeft ga ik zeker proberen, bedankt voor de tip
Voor wat betreft zo'n draadloos toetsenbord, daar heb ik inderdaad wel aan zitten denken ja, het is in iedergeval een poging waard!

Ik stap ook niet zomaar over op de 700 hoor, bedoel voor weer een simlockvrij toestel ben je zo weer 600/700 Euro kwijt!

Voordat ik de 650 kocht zijn er maanden overheen gegaan om te kijken welke het beste "allround" toestel was tussen een aantal smartphones.
De PC bladen, smartphone reviews en websites in de gaten houden, de 650 kwam destijds als beste "allrounder" uit de bus
Dus wil ik definitief afstand doen van m'n 650, dan moet de nieuwe 700 zich eerst bewijzen
Met citaat reageren
  #19  
Oud 28 februari 2006, 21:57
TREO 650
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
p = Palm OS
w = Windows Mobile (pocketpc)

Nogal een verschil dus. Bovendien is de resolutie van de 700w lager waardoor er nog minder op het toch al kleine treo-schermpje past.
Thx!

Om m'n verhaal hierboven even aan te passen,.....
De Treo700P zal zich dus moeten bewijzen vooraleer ik afstand doe van de treo650
Met citaat reageren
  #20  
Oud 28 februari 2006, 23:11
TREO 650
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lindoras
kun je het geluid met VolumeCare sterk verbeteren.
En zo kun je je Treo grotendeels naar je eisen en wensen instellen.
@Lindoras,
Heel hartelijk bedankt voor DE "VolumeCare" tip,.....het WERKT PERFECT!!!THX!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023