Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15 februari 2006, 18:14
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Question Treo 650 en Mr.Handsfree Genius carkit probleem

Hallo,

Wie heeft, net als ik, na het updaten van de Tre0 650 met de laatste firmware update 1.20-ENU, problemen om de Treo te laten communiceren met een Mr. Handfsree Genius Bluetooth carkit?
Ik had geen problemen met deze combinatie toen de Treo nog firmwareversie 1.13 had. Na de 1.20 update kan ik de handsfree set wel pairen, maar zodra de telefoon gaat, probeert de Treo weliswaar een verbinding te maken met de Genius, maar dit heeft geen resultaat en lukt dus niet...
Mr. Handsfree zegt me dat ik de enige (?) ben met een Treo 650 die deze problemen heeft met de carkit, maar ze kunnen niet zeggen of dit dan om gebruikers gaat met de 1.13 fw of de 1.20 versie..Hun advies is een downgrade naar firmware versie 1.13 op de Treo, maar gezien de voordelen van fw 1.20 vind ik dit geen optie...
Kortom ik zoek dus lotgenoten, die dezelfde ervaringen hebben met deze combinatie.
Graag reacties...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 maart 2006, 17:02
leoroos
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka
Hallo,

Wie heeft, net als ik, na het updaten van de Tre0 650 met de laatste firmware update 1.20-ENU, problemen om de Treo te laten communiceren met een Mr. Handfsree Genius Bluetooth carkit?
Ik had geen problemen met deze combinatie toen de Treo nog firmwareversie 1.13 had. Na de 1.20 update kan ik de handsfree set wel pairen, maar zodra de telefoon gaat, probeert de Treo weliswaar een verbinding te maken met de Genius, maar dit heeft geen resultaat en lukt dus niet...
Mr. Handsfree zegt me dat ik de enige (?) ben met een Treo 650 die deze problemen heeft met de carkit, maar ze kunnen niet zeggen of dit dan om gebruikers gaat met de 1.13 fw of de 1.20 versie..Hun advies is een downgrade naar firmware versie 1.13 op de Treo, maar gezien de voordelen van fw 1.20 vind ik dit geen optie...
Kortom ik zoek dus lotgenoten, die dezelfde ervaringen hebben met deze combinatie.
Graag reacties...
Leoroos

Ik ben nieuw enn een leek wat dat betreft
Ik heb een Parrot ck 3000 en die heeft ook fw. 120 en het is of telefoon of gps beide Bleutooht gaat niet downgreden hoe moet dat zou dat graag willen maar weet niet hoe
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 maart 2006, 18:54
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
leoroos,

Jouw probleem, dat eigenlijk niet echt heel veel met het probleem van apeka te maken heeft, lijkt te zijn dat je niet twee bluetooth verbindingen tegelijkertijd kunt hebben.
Je kunt dus ofwel verbinding maken met de bluetooth-gps, of verbinding maken met de carkit. Om van de problemen af te zijn zou je een gps met draad kunnen kopen, zodat je voor gps geen gebruik hoeft te maken van bluetooth.

Zou je overigens een beetje op je schrijven kunnen letten, zo is het vrij lastig te lezen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 april 2006, 19:55
Gofast1000rr
Guest
 
Berichten: n/a
@ APEKA
Heb vandaag een Treo650 icm Mr Handsfree Blue Perfection geprobeerd.
Alles lijkt goed te werken. Zelfs Batt. status en antenne ontvangst is zichtbaar op display van Carkit. Alleen als er gebeld wordt of ik wil bellen dan wil mijn Treo 650 wel eens vastlopen. Ik moet mijn Treo dan ook echt (soft) resetten .
mr Handsfree claimt echter dat deze Carkit compatibel is met de Treo 650.
Moet ik nu de Tro Firmware downgraden? heeft iemand een idee hoe dat gaat en waar ik die firmware kan vinden?

Laatst gewijzigd door Gofast1000rr; 02 april 2006 om 20:24.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 03 april 2006, 19:11
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Makkelijk te vinden met de zoekfunctie; zoeken naar "treo rom".
Met citaat reageren
  #6  
Oud 03 april 2006, 22:28
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo Gofast1000rr,

Bedankt voor je reactie. Na vele vruchteloze pogingen om met hulp van de helpdesk van Wexler (dealer Mr.Handsfree) een oplossing te vinden is dit me niet gelukt. Men kende daar het probleem niet van de combinatie Treo650 en de Genius. Op het laatst kreeg ik zelfs nog een techneut aan de telefoon van de TE-groep in België, die de software voor de Mr. Handsfree sets ontwikkelen. Deze techneut kon me ook niet helpen en verontschuldigde zich met het excuus dat Palm nooit specificaties verschaft van innovaties van hun producten (niet helemaal waar) en hij adviseerde me een downgrade naar firmware 1.13, wat voor mij geen optie was...Einde verhaal dus voor Mr. Handsfree en een illusie armer....
"Onder aanmoediging" van een ander Palmclub forumlid, die me ook met veel advies terzijde heeft gestaan, heb ik nu een Parrot CK3100 aangeschaft. Die werkt goed met de Treo. Parrot heeft ook expliciet op de site staan dat ze de carkit hebben getest met firmware 1.20.
Volgens mij is Mr.Handsfree een goed product voor de gewone mobiele telefoons, maar schiet het net te kort bij ondersteuning van smartphones.. Helaas.
Ik ben in elk geval blij voor jou dat het met de Perfection wel werkt..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 april 2006, 08:57
Gofast1000rr
Guest
 
Berichten: n/a
@APEKA
Nou,.. wacht even,.. bij mij werkt het dus ook NIET.
Hij lijkt wel te werken maar de treo650 loopt gewoon vast en ik moet hem dus resetten .
Wexler (TE GROUP) zegt dat het aan de Bluetoothmanager van de Tero ligt.
Dat zou dan wel zo kunnen zijn maar zij claimen op hun site dat de BluePerfection werkt met de treo650.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 april 2006, 17:12
Ron5641 Ron5641 is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juli 2005
Berichten: 20
Ik heb ook een treo 650 in combinatie met de parrot ck 3100.
Alles werkt alleen het telefoonboek in de paarot vullen wil maar niet lukken ik weet niet wat ik fout doe. Heb jij je telefoonboek wel van de treo in de parrot gekregen en zo kja hoe moet ik het dan doen?

Modbreak:
Antwoorden op deze vraag kunnen in deze thread. Ron, liever niet je vraag op verschillende plekken stellen ajb. Dank .
Reageren op de modbreak: Graag hier melden


Laatst gewijzigd door metck; 08 april 2006 om 20:18.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023