Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 november 2005, 09:47
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Ellende met Treo 650 na 6 maanden gebruik

Hoi,


Na zo'n 6 maanden intensief gebruik van de Treo 650 zijn er toch een aantal dingen opgedoken die me regelmatig problemen opleveren:
  • Opnemen van telefoon: Iedere keer als de telefoon gaat en je neemt hem op duurt het zeker 1-2 seconden voordat het gesprek begint. Ik merk dat ik me hier steeds meer aan erger.
  • Speakerstand: De microfoon doet het niet zo goed als ik de telefoon op speakerstand zet. In sommige gevallen stond hij zelfs compleet uit en kon alleen een cleanup helpen om de telefoon weer goed te krijgen.
  • Microfoon algemeen: Ik krijg zeer regelmatig opmerkingen van mensen dat ik weg val of dat het geluid niet goed is. Dit had ik nooit met eerdere telefoons
  • Opzetten van calls: Het gebeurt regelmatig dat als ik iemand bel en ik een ingesprektoon krijg, dat hij daarna een volgende keer niet eens een connectie kan maken naar hetzelfde nummer. Een soft-reset helpt dan.
  • menu items: Soms worden de menu items ineens automatisch opnieuw geordent. Erg vervelend!
  • Robuustheid algemeen: Een val van 30cm is voldoende om je Treo kapot te maken.

Al met al ben ik dus niet erg te spreken over dat ding. Met name de telefoonfunctie en de robuustheid vallen mij erg tegen. Ik gebruik als sinds 2000 een Palm en ben werkelijk verslaafd aan dat ding, maar nu overweeg ik toch langzaam om eens over te stappen naar een Symbian phone. In elk geval zijn die ontwikkeld door echte telefoonfabrikanten zodat in elk geval de telefoonfunctie en de robuustheid (earthquake testing!) wel goed zitten.

Erg jammer, want het zal wel wat moeite kosten om over te stappen naar Symbian, maar ik ben nu een beetje nijn vertrouwen kwijt aan het raken in Palm.


Groeten
Erik
__________________
http://wamblee.org
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 november 2005, 11:13
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Heb je hierover al contact gehad met je provider? Ik heb zelf geen Treo, maar die 1-2 seconden wachten en geen verbinding lijken me zaken die je beter daar kan aankaarten dan hier!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 november 2005, 13:59
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boss
Heb je hierover al contact gehad met je provider? Ik heb zelf geen Treo, maar die 1-2 seconden wachten en geen verbinding lijken me zaken die je beter daar kan aankaarten dan hier!
Da's waar maar ik vind het ook interessant om te horen hoe zo'n Treo 650 nu presteert, met name op wat langere termijn .
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 november 2005, 14:16
Bukansaja
Guest
 
Berichten: n/a
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik076
Hoi,


Na zo'n 6 maanden intensief gebruik van de Treo 650 zijn er toch een aantal dingen opgedoken die me regelmatig problemen opleveren:
  • Opnemen van telefoon: Iedere keer als de telefoon gaat en je neemt hem op duurt het zeker 1-2 seconden voordat het gesprek begint. Ik merk dat ik me hier steeds meer aan erger.
  • Speakerstand: De microfoon doet het niet zo goed als ik de telefoon op speakerstand zet. In sommige gevallen stond hij zelfs compleet uit en kon alleen een cleanup helpen om de telefoon weer goed te krijgen.
  • Microfoon algemeen: Ik krijg zeer regelmatig opmerkingen van mensen dat ik weg val of dat het geluid niet goed is. Dit had ik nooit met eerdere telefoons
  • Opzetten van calls: Het gebeurt regelmatig dat als ik iemand bel en ik een ingesprektoon krijg, dat hij daarna een volgende keer niet eens een connectie kan maken naar hetzelfde nummer. Een soft-reset helpt dan.
  • menu items: Soms worden de menu items ineens automatisch opnieuw geordent. Erg vervelend!
  • Robuustheid algemeen: Een val van 30cm is voldoende om je Treo kapot te maken.
Ik gebruik een Treo650 sinds september, dat is wat korter maar ik gebruik hem ook heel intensief, email, webbrowse, sms, documentstogo....

Over de documentenbehandeling ben ik erg tevreden, dat schakelt naadloos met mijn pc. De telefoonfunctie heeft niet de vertraging die gemeld wordt, wel het geluidsprobleem op speakerstand. Dat komt volgens mij omdat door de echoonderdrukker ook het microfoongeluid wordt weggefilterd.... Telefoneren op speaker gaat het beste in een rustige omgeving. Het probleem van de connectie en de menu items ken ik niet. Iets te maken met de selectie ?
Wat de robuustheid betreft, tsja het is een gevoelig electronisch apparaat. Ik heb er ( ken uzelve) zo'n aluminium beschermhuls omheen die het apparaat een beetje het aanzien geeft van een tricorder of communicator uit Star Trek..... en die het al een keer beschermd heeft tegen een val uit mijn borstzakje op de grond, niets kapot alleen de SDkaart schoot eruit.

groeten,

S.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 november 2005, 15:36
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Het opnemen lijkt ook bij mij eventjes te duren. Het laden van het Phone programma is sowieso traag... Maar goed, de telefoon moet ook nog naar je oor en dan ben ik wel een seconde of twee verder Ik zie het dus niet zo als probleem.

De andere problemen herken ik niet, maarja, hopen op een ROM-update dan maar... al zou een grote schoonmaak misschien ook al helpen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 november 2005, 18:28
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Citaat:
Heb je hierover al contact gehad met je provider? Ik heb zelf geen Treo, maar die 1-2 seconden wachten en geen verbinding lijken me zaken die je beter daar kan aankaarten dan hier!
Ik heb dergelijke problemen nog nooit gehad met mijn vorige telefoon (Nokie 6310) met dezelfde provider.

Het is niet zo dat ik nu compleet gefrustreerd ben over de Treo, maar er zijn gewoon regelmatig van die kleine ergernissen. De meest concrete is nog dat ik steeds opmerkingen van verschillende mensen krijg dat ik wegval en dat het geluid niet duidelijk is (zonder speakerstand te gebruiken). Dit soort opmerkingen kreeg ik nooit met mijn oude telefoon.

Groeten
Erik
__________________
http://wamblee.org
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 november 2005, 21:21
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Ik gebruik mijn treo nu iets meer dan een half jaar en ik herken de problemen niet echt. De telefoonfunctie voldoet bij mij uitstekend. Moet ik er wel bij zeggen dat ik een duo sim kaart heb. In de auto gebruik ik zo'n oude nokia baksteen uit het jaar 0 (1998 om precies te zijn). Die heb ik ooit laten inbouwen en om bij iedere nieuwe telefoon een nieuw setje te kopen vond ik niet handig (ken mezelf, wissel sneller van telefoon dan van een paar schoenen.... nou ja, ik ben vrouw dus is niet helemaal waar ) Duo sim kaart is voor mij de handigste oplossing dus.

Speakerphone doet het prima bij mij. Soms gebruik ik een headset en ook dat werkt uitstekend. Ik krijg eigenlijk nooit de opmerking dat ik wegval. Wel vind ik het wat lastig om andere mensen te horen als ik in een rumoerige ruimte sta. Maar dat heb ik met andere telefoons ook, heeft denk ik meer te maken met mijn eigen concentratie.

Ik neem mijn treo mee in mijn tas, waar ook mijn sleutels los inzitten. Ik zorg er dus voor dat hij goed beschermd is. In een alu case. Zelf vind ik het niet echt mooi, maar het is wel heel erg handig. En het werkt.

De soft resets zouden wat mij betreft iets minder mogen, maar om nou te zeggen dat ik dagelijks een soft reset heb..... nee eigenlijk meer 1 of 2 keer in de week en eigenlijk nooit op cruciale momenten.

Kortom, zelfs na meer dan een half jaar ben ik mijn treo nog trouw. En ik denk dat ik voorlopig ook nog wel trouw blijf. Simpelweg omdat andere toestellen volgens mij niet beter presteren dan wat ik nu in mijn handen heb.....
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 november 2005, 21:27
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Citaat:
Simpelweg omdat andere toestellen volgens mij niet beter presteren dan wat ik nu in mijn handen heb.....
Dat was zeker waar denk ik zo'n jaar geleden, maar inmiddels zijn de Symbian-based smartphones erg in opmars, en qua specificaties zeer zeker interessant en sommigen ervan overtreffen de Treo 650 ruim (Sony Ericsson P910i bijv.).

Het zou ook kunnen zijn natuurlijk dat de problemen met de microfoon aan mijn exemplaar van de Treo 650 liggen aangezien jij die problemen niet hebt. Als dat zo is ga ik denk ik eens contact opnemen met de Palm support.

Wat zijn de ervaringen van de anderen?
__________________
http://wamblee.org
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 november 2005, 08:39
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
[size=2]Vind ik persoonlijk qua vormgeving niet in de buurt komen van een treo. Maar ik realiseer met direct dat dat persoonlijk is en dus voor iemand anders juist de reden is om over te stappen. [/size]
[size=2][/size]
[size=2]Het lijkt mij dat het toetsenbordje van de P910i wat onhandig in de hand ligt. En omdat ik mijn treo ook gebruik voor behoorlijk wat emails, is juist het makkelijke toetsenbordje van de treo een van de redenen om zo tevreden te zijn.[/size]
[size=2][/size]
[size=2]Maar ik heb er nooit één werkend gezien, dus het zijn heerlijke vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn! [/size]
[size=2][/size]
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 november 2005, 09:12
notgo notgo is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 84
Ik heb mijn Treo nu ook een tijdje en sinds de rom-update nauwlijks problemen meer. Als ik problemen heb, zijn die over het algemeen terug te leiden tot het laatst geinstalleerde prgramma en zodra ik die verwijderd heb, blijft mijn Treo weer stabiel.

Een vriend van me heeft een Sony Ericson telefoon en die is ook niet helemaal vrij van problemen. Hij vertelde me dat de telefoon soms gewoon hangt. Dan haalt hij hem uit z'n zak en dan blijkt hij al een tijdje te hangen. Ben je dus een tijdje niet bereikbaar geweest.

Hoe meer de telefoons kunnen, hoe groter de kans op fouten. En als je ziet wat de Palm allemaal kan, vindt ik het behoorlijke prestatie dat ik zo weinig problemen heb.

Trouwens: Erg vaag dat menu's zo maar van volgorde veranderen. Dat lijkt me vrijwel onmogelijk als je weet hoe menu's van palm opgebouwd zijn. Wellicht gebruik je software/ hacks die de boel in de war sturen? Probeer je Treo eens met alleen de essential software. Dat zou kunnen helpen.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 21 november 2005, 09:39
Chamsin Chamsin is offline
GPS lover
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 02 januari 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik076
Het is niet zo dat ik nu compleet gefrustreerd ben over de Treo, maar er zijn gewoon regelmatig van die kleine ergernissen. De meest concrete is nog dat ik steeds opmerkingen van verschillende mensen krijg dat ik wegval en dat het geluid niet duidelijk is (zonder speakerstand te gebruiken). Dit soort opmerkingen kreeg ik nooit met mijn oude telefoon.
In tegenstelling tot wat anderen, herken ik me ook erg goed in de zaken die Erik noemt, stuk-voor-stuk... Ook na een Rom-update die ik zo goed als direct na aankoop op 22 juni 2005 deed.
Wat ik ook nog heb, maar dat kan ongeduld zijn, is dat ik regelmatig door op een bepaald moment een toets in te drukken meteen het alarm nummer bel... Die breek ik dan razendsnel weer af, maar toch...
Over vallen: de mijne is al twee keer van de (gedeeltelijk gestofferde) trap gestuiterd en doet het nog steeds. Dat is dus een kwestie van hoe dat toestel terecht komt. Maar inderdaad klepje is wel bizar rammelig...

En ook ik ben, ondanks de verschillende problemen en tekortkomingen, nog steeds erg blij met mijn 650.
__________________
---
[iPhone 3G][KPN + Internet Totaal]

Laatst gewijzigd door Chamsin; 21 november 2005 om 13:52.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 22 november 2005, 02:06
palmvx's schermafbeelding
palmvx palmvx is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 01 februari 2001
Berichten: 193
oplossing?

koop een echte mobiel met bluetooth en een palm t/x
neem er een pocket internet totaal abonnement bij en je weet niet wat je meemaakt

wil je alles in 1?

beetje vloeken in de kerk: neem een MDA VARIO i.c.m. pocket internet totaal(werkelijk een superding en combinatie!) en eigenlijk een koopje voor wat dat ding allemaal kan.
__________________
The difference between men and boys is the size of their toys.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 22 november 2005, 11:51
dirkkraijenoord
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de laatste tijd ook wat probleempjes met de Treo 650. Nadat ik de rom update gedaan heb versta ik niets meer van mijn tomtom 5.
Alle instelling gecontroleerd en vele malen gecontroleerd en het geluid is helemaal funest.
Hebben jullie hier ook last van of hebben jullie een oplossing??? Help me dan verder want dit is gewoon op z'n hollands K*T.

(versie 1.13)
Met citaat reageren
  #14  
Oud 23 november 2005, 09:49
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,


Het geluid op mijn Treo is ook niet al te best, al heb ik geen verschil gemerkt na het installeren van de ROM update.

Wel heb ik net een nieuw usability probleem gemerkt. Als je de oortelefoon in je Treo steekt en je krijgt een telefoonoproep dan hoor je de telefoon alleen maar overgaan in de oortelefoon. Erg onhandig als je je Treo net even met oortelefoon hebt gebruikt en je legt hem daarna even opzij.

Is hier misschien een programma voor om dit probleem op te lossen?

Groeten
Erik
__________________
http://wamblee.org
Met citaat reageren
  #15  
Oud 23 november 2005, 11:25
notgo notgo is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik076
Wel heb ik net een nieuw usability probleem gemerkt. Als je de oortelefoon in je Treo steekt en je krijgt een telefoonoproep dan hoor je de telefoon alleen maar overgaan in de oortelefoon. Erg onhandig als je je Treo net even met oortelefoon hebt gebruikt en je legt hem daarna even opzij.
Ik heb dit niet. Ik prik de oortelefoon er altijd in als ik in de auto stap. De (standaard) ringer gaat gewoon af via de speaker. Ik heb ooit gepield met een mp3-tje als ringtone maar daarmee had ik hetzelfde probleem als jij.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 04 december 2005, 17:37
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
IK heb mijn Treo nu sinds april en na wat aparte starten (nu aan 3e treo ondertussen ) gaat het soepel.
Is voor mij een veredelt kantoor en af en toe ook foon. (daar gebruik ik meestal de werkgsm voor).
Je moet inderdaad ff puzzelen wat voor software het beste werkt, maar dan heb je daarna ook alles lekker stabiel. (1 a 2 keer reset per week ).
Versamail kan soms wel lastig doen, maar dat is weten wat het wel en vooral niet kan doen.
Documents to go werkt ook zalig.
En verder is het een infoapparaat voor me. (technisch vooral)
Maar ook als entertain apparaat bevalt het prima. (nu nog wat 2 GB kaart er in zetten)

Dus ben 95 % tevreden met dit apparaat.
En de 5 % is puur omdat af en toe de batterij wat sneller leeg is dan verwacht.

En inderdaad:
Vallen is meestal funest, met met hardcase is dat goed op te lossen.

Peter Beset
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #17  
Oud 05 december 2005, 01:00
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Citaat:
En inderdaad:
Vallen is meestal funest, met met hardcase is dat goed op te lossen.
niet voor alle gevallen. Heb mijn treo nog nooit laten vallen..... tot afgelopen woensdag en waar denk jij dat hij bovenop valt? Zijn antenne. Die er dus ook acuut af was.......

Hij doet het overigens nog wel gewoon!!!
Met citaat reageren
  #18  
Oud 05 december 2005, 09:38
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HediX
niet voor alle gevallen. Heb mijn treo nog nooit laten vallen..... tot afgelopen woensdag en waar denk jij dat hij bovenop valt? Zijn antenne. Die er dus ook acuut af was.......

Hij doet het overigens nog wel gewoon!!!
Antenneloze Treo? Is de ontvangst merkbaar minder? Heb je daar foto's van?[/ramptoerist]
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #19  
Oud 05 december 2005, 10:12
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HediX
niet voor alle gevallen. Heb mijn treo nog nooit laten vallen..... tot afgelopen woensdag en waar denk jij dat hij bovenop valt? Zijn antenne. Die er dus ook acuut af was.......

Hij doet het overigens nog wel gewoon!!!
Ik ben ook erg nieuwsgierig hoe de ontvangst is.... misschien is die antenne puur cosmetisch!
Met citaat reageren
  #20  
Oud 05 december 2005, 15:21
Ravhin
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erik076
  • Opnemen van telefoon: Iedere keer als de telefoon gaat en je neemt hem op duurt het zeker 1-2 seconden voordat het gesprek begint. Ik merk dat ik me hier steeds meer aan erger.
  • Speakerstand: De microfoon doet het niet zo goed als ik de telefoon op speakerstand zet. In sommige gevallen stond hij zelfs compleet uit en kon alleen een cleanup helpen om de telefoon weer goed te krijgen.
  • Microfoon algemeen: Ik krijg zeer regelmatig opmerkingen van mensen dat ik weg val of dat het geluid niet goed is. Dit had ik nooit met eerdere telefoons
  • Opzetten van calls: Het gebeurt regelmatig dat als ik iemand bel en ik een ingesprektoon krijg, dat hij daarna een volgende keer niet eens een connectie kan maken naar hetzelfde nummer. Een soft-reset helpt dan.
  • menu items: Soms worden de menu items ineens automatisch opnieuw geordent. Erg vervelend!
  • Robuustheid algemeen: Een val van 30cm is voldoende om je Treo kapot te maken.
Mijn vrouw had de 650 vlak na marktintroductie; deze had ook het oude OS. Geluid was niet je-van-het (je kon niets verstaan in een drukke stationshal), opnemen duurde lang, geluid van de spaeker was ronduit brak (luister niet naar "Battery" van Metallica want je schrikt!". Ik heb ein-de-lijk ook mijn eigen Treo (veel met die ander gespeeld), maar die problemen had ik niet! Geluid goed, goed opnemen en goed te beluisteren (naast elkaar gelegd en vergeleken). Hierna een backup gemaakt en op de 'oude' Treo 650 de 1.13 patch geïnstalleerd... Nu doet-ie het wel goed! Software code is nu: Treo650-1.13-ROW. Misschien helpt dit?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023