Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 juni 2003, 13:49
hava
Guest
 
Berichten: n/a
vraagje re gebruik palm als mp3-speler

Hey, een vraagje dus ...

Ik vroeg mij af in welke mate het realistisch is om een tungsten t of een zire 71 ook echt als mp3-speler te gebruiken. Het klinkt allemaal mooi, maar is bijvoorbeeld de batterij wel sterk genoeg, is de kwaliteit goed ... en dergelijke?

Ik weet dat het in elk geval de aankoop van wat extra geheugen vereist, evenals een kaartlezer.

Ter info, vorige week mijn Vx op de trein laten liggen, dus ik ga mijn een nieuwe pda moeten aanschaffen, vandaar dus ...

Hava
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 juni 2003, 14:02
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hallo Hava, welkom hier.

De TT en de Zire 71 zijn prima geschikt om er MP3tjes mee te draaien. Er zal wel wat verlies zijn van batterij, maar niet dat het hele apparaat praktisch daar onbruikbaar van wordt. Kwaliteit van de mp3tjes is goed, maar het is algemeen bekend dat het volume het niet haalt bij de Sony CLIEs. Dit kan lastig zijn als je in een luidruchtige trein of metro zit. Luister je je muziek nooit echt hard, dan heb je er waarschijnlijk geen last van.

Er zijn ook programma's te koop waardoor je Palm als cardreader functioneert.

Gebruik de zoekfunctie van het forum eens, en zoek op mp3 en Tungsten/Zire. En moderator, kan deze thread niet naar Hardware worden verplaatst? Ow, wacht, Jaap en ik zijn de soon-to-be moderators. ff wachten nog, of wil de admin dit even verplaatsen?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 juni 2003, 14:14
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Thread verplaatst. Aardig detail: in het Chat&Off-topic forum wordt de berichtenteller niet bijgewerkt (is bewust zo ingesteld), dus bij een allereerste bericht blijft de teller op 0 staan. Alleen na het verplaatsen zou het aardig zijn als de teller wel wordt opgehoogd. Ik heb dit al even aan Fjodor gevraagd.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 juni 2003, 14:52
wokkel wokkel is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Locatie: Dordrecht
Berichten: 159
Koop een koptelefoontje met volumeregeling en het werkt helemaal perfect!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 juni 2003, 14:59
hava
Guest
 
Berichten: n/a
Hey Gazpacho en RoelvdV,

Ben nog nieuw en dus nog een beetje mijn weg aan het zoeken op het forum

Maar in elk geval, thanks voor de reactie!

hava
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 juni 2003, 15:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Koop een koptelefoontje met volumeregeling en het werkt helemaal perfect!
Maar wokkel, als het alleen maar een potmeter is die in het draadje zit van de koptelefoon, dan wordt het geluid van je TT daar niet harder van hoor. Alleen met een koptelefoon met actieve versterker, ik heb verscheidene mensen dat op internet zien doen. Vind jij het geluid van de TT niet te zacht?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 juli 2003, 22:03
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
Volume MP3 verhogen

Er is nog een truukje om het volume van de mp3 te verhogen. Een programma zoals FreeRip (http://www.mgshareware.com/) kan ingesteld worden op volume=200%, waarna de mp3 harder wordt (zonder echt 'distorted'te worden) indien je gebruik maakt van de Real Audio Player.

Indien je gebruik maakt van Aeroplayer of Pocket Tunes is dit niet echt zinvol. Deze twee mp3 spelers voeren op de Tungsten hetzelfde truukje uit, je kunt het geluid 'versterken', maar meer dan +3.0 decibels (+3 dB is vergelijkbaar met de 200% op de Real Audio Player) is niet om aan te horen.

Succes, GZK
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023