Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 maart 2003, 11:24
ascent ascent is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wouter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: Enschede
Berichten: 100
Stuur een bericht via ICQ naar ascent Stuur een bericht via Instant Messenger naar ascent Stuur een bericht via Yahoo naar ascent
Maximaal 1 uur opnemen met TungstenT?

Hoi,

Zoals hier staat, kan de TungstenT maximaal 1 uur geluid opnemen. Zijn er programma's die die barriere overtreffen, of is dit iets hardwarematigs?

Wouter -- Die op een TungstenT onder de 300 EUR gaat wachten, gaaf spul!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 maart 2003, 13:18
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Per voicememo ben je gebonden aan maximaal 1 uur. Daarnaast heb je ook veel geheugen nodig, maar je kan direct wegschrijven naar een geheugenkaart. Ik moet zeggen dat ik deze functie nog niet gebruikt heb, behalve om het eens uit te proberen. Eigenlijk denk ik er nooit aan op momenten dat het handig kan zijn (telefoonnummers meeschrijven of even opnemen!).

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 maart 2003, 13:21
ascent ascent is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wouter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: Enschede
Berichten: 100
Stuur een bericht via ICQ naar ascent Stuur een bericht via Instant Messenger naar ascent Stuur een bericht via Yahoo naar ascent
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Per voicememo ben je gebonden aan maximaal 1 uur. Daarnaast heb je ook veel geheugen nodig, maar je kan direct wegschrijven naar een geheugenkaart. Ik moet zeggen dat ik deze functie nog niet gebruikt heb, behalve om het eens uit te proberen. Eigenlijk denk ik er nooit aan op momenten dat het handig kan zijn (telefoonnummers meeschrijven of even opnemen!).

Groeten, Roel.
Ik wil er 128M geheugen in, dus daar krijg ik wel meer dan een uur memo op, qua capaciteit. Zodoende vraag ik me dus af of het een hardwarebeperking is of softwarematig gelimiteerd met de bijgeleverde software.

Overigens, beetje OT, maar de stylus, waar is die van gemaakt? want wat ik zo snel zag kun je 'm aan en uitklikken als een pen, en wordt 'ie in de tungsten met een magneetje ofzoiets laag gehouden.

Vroeg ik me af, want als ik m'n m515 stylus openschroef komt er een resetpinnetje uit, heeft de Tungsten die ook nog ?
__________________

Wouter Schoot

Palm Tungsten|T2 & Palm m515, 256MB SDkaart
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 maart 2003, 13:38
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
OT antwoordmodus:
De pen is van metaal met een ingenieus veersysteem. In de Tungsten werkt het inderdaad met een magneet. Als het goed is staat in het review dat dit de eerste Palm is waarbij het resetgat groot genoeg is voor de styluspunt, dus een aparte resetpin hoeft niet meer.
Er is al een vervangende stylus op de markt, maar die heeft geen veermechanisme. Wel zit er een pen in, gewoon openschroeven.
Einde OT antwoordmodus

En de beperking voor voicememo's is denk ik softwarematig, maar het gaat dus om maximaal 1 uur per memo. Daarna kun je verder met een nieuw memo.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 maart 2003, 13:59
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Ik heb dit al wel eens geprobeerd tijden interview. Gewoon midden op tafel gelegd en opnemen maar! Voor de zekerheid (en omdat ik nieuwsgierig was naar de kwaliteit) heb ik er toch een normale (Sony) memorecorder naast gelegd. Prima geluidskwaliteit, zelfs beter dan de memorecorder. Wat mij betreft kan die dus weg en neem ik voortaan alleen nog mijn Tungsten mee.

Wat de reden is dat de opname tot 1 uur beperkt is, en of dit software- of hardwarematig is... ik zou het niet weten.
Ik maak gewoon meerdere memo's (wel opletten wanneer het uur voorbij is, maar dat kan weer door een alarm te zetten).
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 maart 2003, 15:01
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
De memofunctie lijkt mij extreem handig wanneer je veel in de auto telefoneert met (potentiele) klanten. In zo'n situatie kun je eigenlijk geen aantekeningen maken. Wanneer je het complete gesprek opneemt is er niets aan de hand en kun je zelfs achteraf nog luisteren of je gesprekstechniek wel voldoende is.
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023