Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02 maart 2004, 14:43
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Accu van Tungsten T3 betrouwbaar?

Hallo,

Aangezien de -niet vervangbare- batterij van mijn oude Handspring Visor Prism geleidelijk aan versleten is (na een dag al leeg) en ik eigenlijk nu ook eens een echte Palm wil aanschaffen, heb ik mijn oog laten vallen op de Tungsten T3. Op zich lijkt me dit een prachtig apparaat, maar gezien mijn ervaringen met niet vervangbare accu's twijfel ik nog. Voordat ik de Prism kocht, had ik een Visor deLuxe, die simpel werkte met vervangbare AAA-batterijen en zodoende was er in geval van nood altijd simpel vervangende energie te vinden. Wat is jullie mening over de Palm accu's? Gaan ze redelijk lang mee en zijn ze eventueel tegen een redelijke prijs in Nederland door Palm te vervangen?
Voor zover ik weet bestaan er geen Palm's met verwisselbare accu's. Alleen sommige iPAQ's schijnen dat te hebben, maar ik ben nu eenmaal verknocht aan Palm OS...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 maart 2004, 18:31
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
Het ligt er vooral aan hoelang je de palm voor de eerste keer oplaad, als je dit rond de 6 - 8 uur doet gaat je accu vaak mee.
En je kunt je palm ook gewoon op de oplader laten omdat de batterij "smart" is en dus stopt met opladen als hij vol zit

Ik heb nog nooit problemen met de batterij op een Palm gehad, en dat zal ik ook niet snel hebben denk ik
__________________
Rock till you drop - Apple MacBook Pro

is bijna 8 jaar Palm user.
history: IIIe SE, m130, m505 (2x), Tungsten|T, Tungsten|T3, Zire 71, Zire 72, Tungsten|C, T|X, Treo 650
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 maart 2004, 19:29
Rinus's schermafbeelding
Rinus Rinus is offline
superheld
Voornaam: Rinus
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 16 januari 2004
Locatie: In de buurt van Alkmaar
Berichten: 97
Heeft Prism een kleurenscherm/heb je ervaring met een kleurenscherm?Ervaringen van een vriend vertellen me dat de batterij van zijn T3 een dikke dag meegaat (op school) bij ieder uur schat ik 15 min gebruik, klinkt weinig, maar wat wil je met je extra large kleurenscherm.

Je kunt trouwens je batterijverbruik enorm terugdringen door de intensiteit van je display aan te passen.

En de accu is (in de toekomst) met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te laten vervangen door bv:

www.pdatechcenter.nl

voor prijzen moet je maar even bij de andere modellen kijken, zal waarschijnlijk niet veel verschillen.

maar voor je aan vervanging toe bent, ben je wel meer dan 2 jaar verder. (alles onder voorbehoud).
__________________
Als het niet kan zoals het moet,...
Dan moet het zoals het kan.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 maart 2004, 21:33
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Bedankt voor de adviezen. Ik heb vandaag besloten om de Tungsten aan te schaffen en die staat nu voor het eerst te laden. Nu komt voor mij straks het probleem(?) van het overzetten van de Palm software, die ik gebruikte bij mijn Visor. Ik hierover inmiddels al een vraag gedeponeerd bij het desbetreffende forum...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 maart 2004, 21:58
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Ervaringen van een vriend vertellen me dat de batterij van zijn T3 een dikke dag meegaat (op school) bij ieder uur schat ik 15 min gebruik, klinkt weinig, maar wat wil je met je extra large kleurenscherm.
Hé, dat ben ik .
Ik kom met een Tungsten|T3 uit op een gebruikstijd van zo'n 4 uur. Oké het kan beter. Maarja, de Tungsten|T3 is dan ook een hiresplusmodel met een asociaal snelle processor, dus wat wil je.
In die 4 uur ben ik bezig met de agenda, aantekeningen (Docs to Go, Memopad), spelletjes en heel af en toe wat mp3 en video.
Deze thread is overigens wel interessant: daarin staan BatteryGraph-statistieken waaruit je af kunt lezen hoelang de batterijen van de desbetreffende pda's het volhouden en hoe palmverslaafd de posters zijn .
Overigens is er wel een PalmOS model met verwisselbare (Li-Ion) batterij: de Sony Clié NZ90 (review).
De reden dat verwisselbare batterijen uit zijn is trouwens dat palms kleurenschermen en snelle(re) processoren hebben gekregen. Dat heeft nou eenmaal meer energie nodig dan 16 MHz en een monochroom scherm. Je kunt dus tegenwoordig niet meer om de ingebouwde batterijen heen, maar dat zag je zelf ook al in. Zelfs de back-to-the-basics Zire21 heeft een ingebouwde oplaadbare batterij.
Mocht de gebruikstijd van de TT3 nou echt tegenvallen en snak je naar een langere gebruikstijd dan kun je altijd de Palm Power to Go nog overwegen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 03 maart 2004, 12:10
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo Koekiemonster,

Bedankt voor het antwoord. Ik ben inmiddels alweer wat meer te weten gekomen over voor en tegens van vervangbare batterijen en zo'n forum als dit is dan ook heel behulpzaam..
Ik heb inmiddels ook met de PDAShop gebeld en daar hadden ze het ook al over de Palm Power ToGo accu. Helaas is die accu wel leverbaar, maar staat de benodigde stroomkabel voor het opladen van die accu al sinds eind vorig jaar bij hun in bestelling...Die Palm's zijn echt waanzinnig populair hoor..!
Voor wat betreft de upgrade, denk ik dat ik de oude backupbestanden maar gewoon ergens anders op mijn harddisk zet, de oude Palm desktop en PocketMirror de-installeer. Vervolgens de nieuwe software vanaf de CDROM er fris opzet en daarna de oude Palm programma's gewoon opnieuw over de oude heen installeer. Volgens mij worden dan de benodigde PRC's naar mijn Tungsten gesynchroniseerd met de op mijn PC aanwezige data en anders wordt het uithuilen en opnieuw beginnen..
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 maart 2004, 12:22
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 03-03-2004, om 12:10 heeft apeka dit gezegd in bericht #6
Voor wat betreft de upgrade, denk ik dat ik de oude backupbestanden maar gewoon ergens anders op mijn harddisk zet, de oude Palm desktop en PocketMirror de-installeer. Vervolgens de nieuwe software vanaf de CDROM er fris opzet en daarna de oude Palm programma's gewoon opnieuw over de oude heen installeer.
Je bedoelt dus eigenlijk een halve Grote Schoonmaak (http://www.palmclub.nl/tips/groteschoonmaak/). Ik zou namelijk ook je T3 een harde reset geven (en dan heb je volgens mij een hele Grote Schoonmaak).
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 maart 2004, 13:23
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Helaas is die accu wel leverbaar, maar staat de benodigde stroomkabel voor het opladen van die accu al sinds eind vorig jaar bij hun in bestelling...
Benodigde stroomkabel? Je kunt de Palm Power to Go gewoon opladen via de cradle hoor.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 maart 2004, 15:29
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Dat heb ik begrepen, echter, ik wil ook een mogelijkheid om in een vliegtuig, dus zonder de aanwezigheid van een cradle, de Tungsten langdurig te kunnen gebruiken (heb ik dus de Palm Power ToGo accu als reserve stroomvoorziening voor nodig) en bij aankomst in de USA o.i.d. die Power ToGo accu ook weer te kunnen opladen en daar heb ik dus schijnbaar weer zo'n travelcharger voor nodig...Zie ik toch goed?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 03 maart 2004, 15:31
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Kun je daar niet gewoon de stroomkabel die al bij je T3 zit voor gebruiken (waarbij bovendien ook een aantal stekker-adapters zitten)?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 03 maart 2004, 15:57
J@N57 J@N57 is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Locatie: Veluwezoom
Berichten: 88
opladen T3

Apeka
ik heb ook een power to go accu en die laadt ik op met een Brando minisync-oplaad kabeltje vanuit een pc usb poort of in combinatie met een Brando AC to USB adapter (erg klein en erg handig; verkrijgbaar met europese of amerikaanse stekerpennen, kost $ 15,00) Er zijn reisstekkers in de handel waarme je europese stekerpennen in de US kunt gebruiken en US pennen in Europa. Past in je binnenzak......
Met citaat reageren
  #12  
Oud 03 maart 2004, 22:19
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
daar heb ik dus schijnbaar weer zo'n travelcharger voor nodig...Zie ik toch goed?
Ja, dat zie je goed. Maar de Power to Go kan dus ook opgeladen worden via de cradle, dus je hebt niet per sé een travelcharger nodig. Maar inderdaad, voor lange reizen is een reislader wel handig.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023