Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17 februari 2001, 21:54
tollie
Guest
 
Berichten: n/a
Beste palmclub fans,

Ik ben toevallig op jullie site terecht gekomen , daar ik mij een beetje aan het informeren ben welk toestelletje ik mij het best kan aanschaffen. In de winkel weten ze mij over een palm niet veel te vertellen, daarom zoek ik maar via het net.
Nu vraag ik mij af als een color versie nog meer voordelen heeft dan enkel zijn kleurversie.
Ik twijfel tussen een Vx en IIIc
Hebben jullie doorslaggevende argumenten ?

Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 februari 2001, 23:36
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Lightbulb Niets!

Wat heeft een color versie meer dan zijn kleur? Die vraag beantwoord ik met: Niets!

Er zijn eigenlijk maar twee belangrijke verschillen tussen een IIIc en een Vx. De IIIc heeft een kleurenscherm en de Vx heeft een ultradun ontwerp en lager gewicht. Als je een Vx naast een IIIc legt is de IIIc nogal lomp. Een Vx zit een stuk prettiger in je binnenzak, om het zo maar eens te zeggen. Een Vx is gewoon veel mooier is ook een veel gehoord statement.

Afgezien van het kleurenscherm heeft de Vx dus eerder meer. Een paar grafische applicaties zullen beter tot hun recht komen op een kleurenscherm. In dat verband worden wel foto's, plaatjes en routeplanners met plattegronden genoemd. Over de kwaliteit van het kleurenscherm is wel enige discussie, de meningen zijn verdeeld. De Vx heeft in ieder geval ook een goed scherm met grijswaarden.

In Europa is de Vx het topmodel en ook het duurste model. De IIIc is de laatste tijde wat in prijs gezakt. Mogelijk omdat het kleurenscherm toch niet zo gewild is als gedacht. Als een kleurenscherm niet zo belangrijk is ligt een Vx voor de hand vanwege het dunne en lichte ontwerp. De Vx is wel wat duurder.

Overigens zijn er speculaties over een nieuw Palm model dat over een maand of twee op de markt zou moeten komen: de M505 met kleurenscherm. Zie info en foto op http://www.palmclub.nl/nieuws/m505.shtml

Zie ook: http://www.palm.com/products/family.html
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 februari 2001, 18:53
Werner Werner is offline
Senior lid
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Zevenaar
Berichten: 75
Een kleurenscherm of niet is vaak een persooonlijke voorkeur.
De een vindt kleur beter de ander zwart-wit, ik heb bewust voor kleur gekozen en heb daar geen spijt van.
Nu is die discussie misschien nog interessant, maar het staat als een paal boven water dat de toekomst kleur zal zijn.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 februari 2001, 21:22
joffie
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben zelf voor de IIIc gegaan en heb nog geen spijt van mijn keuze gehad. Zeker nu ik 'm als routeplanner gebruik merk ik dat kleur toch erg veel meerwaarde heeft.
Als het je eerste palm is merk je 't gewichtverschil niet zo, want je bent toch niet anders gewend. Wat dat betreft kun je net zo goed gelijk aan een zwaardere palm wennen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023