Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01 november 2007, 17:59
TXJaap
Guest
 
Berichten: n/a
Wat te kiezen.. (bomen en het bos)

Ik heb een Nokia N80 en een TX. Op zich een prima combinatie alleen wil ik graag een combinatie hiervan. Het liefst iets wat goed samenwerkt met mijn Mac. Ik heb gekeken naar verschillende PDA's en zie door de bomen het bos niet meer. Een Blackberry zou voor mij een goede oplossing zijn maar er is vast meer. Wat ik belangrijk vind is:

- goede uitwisseling met Apple computers (Adresboek, iCal)
- Wifi en Bluetooth
- goede email en internet mogelijkheden
- minimaal GPRS, UMTS
- Duidelijke agenda
- Ingebouwd toetsenbord

Wie kan me iets aanbevelen?

Groet, Jaap.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 november 2007, 22:27
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Helaas... er bestaan geen Palm OS-smartphones met Wifi en/of UMTS. Op dit moment levert Palm maar 1 Palm OS smartphone in Nederland, de Treo 680.

Waar je naar zou kunnen kijken is de Treo 750 of 750v. Deze draaien op Windows Mobile en hebben wel UMTS (maar geen Wifi). Je zult dus naar bijv. de HTC TyTN II moeten kijken voor een smartphone met de specificaties die jij zoekt. Maar ik weet niet hoe goed Windows Mobile samenwerkt met Mac OS. Misschien met behulp van wat third party software?

Om eerlijk te zijn vind ik de combi van een TX met een N80 zo gek nog niet. Waarom wil je van deze combinatie af?
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 november 2007, 22:34
TXJaap
Guest
 
Berichten: n/a
Ik vind het erg lastig om steeds met de stylus te moeten werken, het liefst werk ik met een qwerty toetsenbordje omdat ik dan makkelijker en sneller data onderweg kan toevoegen (afspraken en mailtjes e.d.) en heb ik alles in 1 apparaat.. Ik heb inderdaad naar de HTC TyTN II gekeken, beetje duur maar wel een mooi apparaat, Schijnt alleen (nog) niet zo goed met de Mac te communiceren.. Ik ben er nog niet helemaal uit...

Dank voor je reactie!

Groet, Jaap.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 november 2007, 22:36
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb Bekijk bericht
Helaas... er bestaan geen Palm OS-smartphones met Wifi en/of UMTS. Op dit moment levert Palm maar 1 Palm OS smartphone in Nederland, de Treo 680.
Er is toch ook de Palm 500v ?.

<knip> Ik zit niet op de letten: de 500v is ook WM6. </knip>

Maar, eens: de combi is zo gek niet. Het Palm OS synced volgens mij beter met de Mac dan een Windows Mobile apparaat en kwa schermgrootte en wifi kom je dan echt bij de Tx uit.
__________________
-- alles begint met chaos --

Laatst gewijzigd door Coenox; 01 november 2007 om 22:38. Reden: Foutje
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 november 2007, 22:38
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Reken er wel op dat een devlce met de opties dle jlj opnoemt een behoorlijlke stroomconsumptie heeft.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 november 2007, 10:49
mvdenberg mvdenberg is offline
Lid
Model: Palm Zire21
 
Geregistreerd: 29 oktober 2007
Berichten: 16
@TXJaap: ik had exact hetzelfde probleem! Palm zire en een losse telefoon, i.c.m. mijn mac. Ik heb erg lang getwijfeld tussen de sony ericsson P1i (een isync plugin is te vinden op de sony pagina) en de palm treo 680.
Uiteindelijk gekozen voor de Treo omdat de agenda zo goed is... En bovendien zeer veel software voor te vinden. Ik heb 'm afgesloten met een éénjarig abonnement (bijna gratis i.c.m. 35 euro per maand): volgend jaar zal de palm centro wel in NL verkrijgbaar zijn (heeft wel umts) en dan neem ik die
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 november 2007, 14:45
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvdenberg Bekijk bericht
volgend jaar zal de palm centro wel in NL verkrijgbaar zijn (heeft wel umts) en dan neem ik die
Reken daar maar niet op: onder Palm OS 5 is het wel gelukt op CDMA i.c.m. hogesnelheids EVDO werkend te krijgen, maar nog niet GSM i.c.m. UMTS. Het heeft er alle schijn van dat dit technisch niet mogelijk is, dus ook niet bij de GSM-versie van de Centro.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 november 2007, 14:48
TXJaap
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben eruit en heb een Blackberry 8310 aangeschaft. Een prachtig apparaat, erg handzaam en doet precies wat ik zoek. Mijn TX gaat de verkoop in... Mag weg voor een zacht maar redelijk prijsje. Mail me als je interesse hebt!

Groet, Jaap.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 november 2007, 15:10
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Wordt het dan nu BlackJaap
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #10  
Oud 03 november 2007, 15:16
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Op de site van de Smartphoneshop zie ik staan: "Synchronisatie met Mac: Nee, niet mogelijk" (bron).
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #11  
Oud 03 november 2007, 15:18
TXJaap
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb Bekijk bericht
Op de site van de Smartphoneshop zie ik staan: "Synchronisatie met Mac Nee, niet mogelijk".
Bron
Met het programma The Missing Sync gaat dat heel goed, ik gebruikte dat programma ook al voor syncen met mijn TX... Is naar gekeken!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 03 november 2007, 15:27
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
OK, veel plezier d'r mee! Laat je nog 'ns weten of-ie bevalt en wat de voor- en nadelen er van zijn?
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #13  
Oud 03 november 2007, 15:30
TXJaap
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb Bekijk bericht
OK, veel plezier d'r mee! Laat je nog 'ns weten of-ie bevalt en wat de voor- en nadelen er van zijn?
Zal ik zeker doen!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023