Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23 juli 2001, 13:40
-witbier-
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo,

Ik zie overal bij de verschillende winkels kabels voor je palm en de Nokia 61xx, ik heb zelf een nokia 6150 en een palm M100, kan ik hier, met de juiste software uiteraard, mee internetten? En is de kabel voor de palm III en nokia 61xx ook goed voor mijn M100?? (=M100 compatible met Palm III???)

thnx

Marijn
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 juli 2001, 14:45
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
De m100 heeft een totaal andere aansluiting als een Palm 3. Dus de kabel zal zaker niet op de m100 passen! (Alleen de software is compatibel)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 juli 2001, 18:52
FrUitSkI
Guest
 
Berichten: n/a
mwah TOTAAL is misschien een beetje overdreven aangezien mijn PPK zowel voor III als VII als M100 is. het probleem is alleen dat een connector voor een m100 langer moet zijn omdat hij in de kast moet prikken.

Maar!: had die 6150 wel een intern modem enzo? wat je iig zou kunnen doen is die kabel voor de III kopen en en een hotsync kabel voor de m100 en de stekkertjes verwisselen, ik weet niet of je een beetje handig bent maar dit is niet errug moeilijk, beetje prijzig alleen zoveel kabels kopen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 juli 2001, 21:05
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Zelfde connector

Goh, is dat zo? Dat iets voor een Palm3 ook past op een m100? (nooit geprobeerd). De connectoren lijken me echt verschillend.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 juli 2001, 11:11
FrUitSkI
Guest
 
Berichten: n/a
hej Susan,
het probleem is volgens mij het volgende: de connector was in de beginne wel hetzelfde maar door het ronde ontwerp van de m100 serie moet de stekker dieper in het apparaat prikken, bij bv een III hotsync kabel zit de behuizing van de hotsync in de weg, mijn ppk heeft gewoon een vrij lange/diepe/hoge hoe je het wil noemen connector zodat de m100 er gewoon verder overheen schuift.

Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 juli 2001, 13:44
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Even vermelden dat:

a) de nokia 6150 GEEN interne modem heeft en aldus niet als "internetter" kan dienen,beter de 6120

b) je gewoon via een m100-synckabel, dan een nulmodemdingetje en dan een serieel-naar-gsm kabeltje eraan misschien beiden kan koppelen.

Hope this helps


__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023