Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 maart 2003, 22:31
Heron
Guest
 
Berichten: n/a
Gewetensvraag

Hallo beste palmgebruikers,

ik overweeg de aanschaf van een palmtoppie (als ik mjin vrouw zo gek krijg) en dub nog over het model.
Mijn vraag is echter: is het gebruik ervan in het dagelijkse leven werkelijk een vooruitgang tov papieren oplossingen.
Dat het een heerlijk hebbedingetje is, is mij wel duidelijk maar is het ook nuttig?
Laat je geweten eens spreken en geef eens eerlijk antwoord.
En welke zijn anders de redenen voor het gebruik: meedoen, nieuwsgierigheid, status, hobby of ....?

Ben benieuwd!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 maart 2003, 22:57
ascent ascent is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wouter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: Enschede
Berichten: 100
Stuur een bericht via ICQ naar ascent Stuur een bericht via Instant Messenger naar ascent Stuur een bericht via Yahoo naar ascent
Re: Gewetensvraag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heron
Hallo beste palmgebruikers,

ik overweeg de aanschaf van een palmtoppie (als ik mjin vrouw zo gek krijg) en dub nog over het model.
Mijn vraag is echter: is het gebruik ervan in het dagelijkse leven werkelijk een vooruitgang tov papieren oplossingen.
Dat het een heerlijk hebbedingetje is, is mij wel duidelijk maar is het ook nuttig?
Laat je geweten eens spreken en geef eens eerlijk antwoord.
En welke zijn anders de redenen voor het gebruik: meedoen, nieuwsgierigheid, status, hobby of ....?

Ben benieuwd!
Ik vind het zeker nuttig. Ik houd van overzicht. Extra notes bij appointments, herhalende afspraken (schoolrooster in mijn geval), wek/remind functie's voor afspraken, maar niet te vergeten een spelletje op zijn tijd, een beetje ICQen in de trein. Als je het puur en alleen voor de agenda hebt, kun je je aan de 99 EUR voor een Zire geen buil vallen, wil je kleur en meer, ga dan eens verder kijken!
Overigens staat er op http://www.froggysoft.com/ een mooie app om te kijken welke pda het beste aan je wensen voldoet.. echter, hij's wel alleen voor palmOS :P
__________________

Wouter Schoot

Palm Tungsten|T2 & Palm m515, 256MB SDkaart
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 maart 2003, 22:58
Canaria's schermafbeelding
Canaria Canaria is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carin
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 06 februari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 126
Stuur een bericht via ICQ naar Canaria
Voor mij is het echt een vooruitgang. Ik ben erg gesteld op overzichtelijkheid. Vroeger kocht ik elk jaar minstens drie agenda's omdat de andere onoverzichtelijk waren geworden. Ik was zo iemand die in haar agenda voor elk schoolvak een andere kleur pen gebruikte. Ook moesten alle adressen in mijn agenda volgens een bepaalde standaardvolgorde worden genoteerd. En er mocht liever niemand verhuizen, want dan moest ik een nieuwe agenda .
Sinds ik de Palmpjes heb leren kennen, kan ik ook met gemak meerdere jaren in mijn agenda terugkijken. Vanaf mijn allereerste Palm (januari 2001) worden alle afspraken nog altijd meegenomen, dat geldt trouwens ook voor de e-mail in de computer, zelfde .pst bestand.
Ik houd ook van 'schone' computers en daar moet ook de Palm aan geloven. Ongeveer één keer in de twee maanden formatteer ik de computer én de Palm in zijn geheel.
Mijn Palm is ook een hobby geworden, ik ben altijd op zoek naar nieuwe toepassingen.
Vreemd genoeg wil ik liever niet gezien worden met mijn Palm, ik schaam me er nog steeds een beetje voor, hetzelfde geldt voor mijn nieuwe telefoon (alwéér een nieuwe). Wat dat betreft ben ik dus wel anders dan andere gadgetfreaks. Vriendinnen en collega's verwachten het ook niet van mij, omdat ik er zelden over praat, ze zijn ook niet geïnteresseerd.
Toch blijft mijn droombaan die van de Gadgeteers (www.the-gadgeteer.com), want als het 'voor je werk' is, dan kan het weer wel.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 maart 2003, 22:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Echt eerlijk?

Ja, absoluut. Het is voor mij een stuk overzichtelijker mijn afspraken en to-do's bij te houden dan een grote papieren agenda. Maar er wegen meerdere factoren mee.

Als je alleen kijkt naar basic PIM (Agenda, todo, contacts, memo) functies:

Ik heb een apparaat van 300+ EUR, kleur, hoge resolutie scherm. Als ik dit vergelijk met een Zire van 100 EUR, dan weet ik dat ik qua agendafuncties gewoon ook best met een Zire vooruitkan. Maar, bij een Zire er past minder op het scherm (lo-res), ik kan catagorieen niet makkelijk indelen in kleuren, en hij is lang niet zo snel.

En... ik gebruik mijn Clie ook voor Avantgo (nieuws lezen onderweg), spelletjes (ja, toch een beetje), DocsToGo (Word en Excell voor onderweg, echt prima als je documentjes moet reviewen!) en nog een paar andere dingen. Als je dit ook wil, dan kun je met een Zire niet zo goed vooruit, zul je een iets duurder model moeten aanschaffen.

Om even je vragen kort te beantwoorden:
- meedoen: nee, hoogstens toen ik een collega met een Zire zag werken, dat ik de functionaliteit er van inzag
- nieuwsgierigheid: ja, ik sta open voor efficientere oplossingen
- status: nee, ook al word je wel zo bestempeld door collega's
- hobby: ja, ik hou van gadgets, altijd al gedaan.

Maar all in all, ik had nooit een Palm gekocht als mijn collega dat niet voor mij had gedaan, want anders zou ik nooit de functionaliteit ervan hebben kunnen inzien.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 maart 2003, 07:36
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Verbetering? Zeker weten!!!

Voor mij is de Palm absoluut een vereiste. Ik ben nogal chaotisch aangelegd en dan nomineer ik mijzelf bij deze voor het understatement van de eeuw

Sinds ik een drietal jaar geleden mijn eerste Palm m100 kocht (inderdaad,in eerste instantie als speeltje, ik ben en blijf een gadgetfreak) ben ik bezig geweest met het zoeken naar de perfecte programma's. Ik heb ze nog niet gevonden, maar er zijn er een aantal die heel erg in de buurt komen.

Als ik 's morgens mijn Palm vergeet, wat een enkele keer met haast wel eens wil gebeuren, dan ga ik terug, al moet ik er voor terugkomen uit Rotterdam. Zonder Palm kan ik niet behoorlijk werken.

Als dit een beetje overdreven overkomt, het is toch echt de waarheid. De Palm is voor mij dat beetje structuur op een dag dat ik nodig heb.

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 maart 2003, 08:39
Chipper's schermafbeelding
Chipper Chipper is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 26
Ik heb nu sinds twee maanden een Palm Zire en ben er uitermate tevreden over. Het gebruik van de agenda (80% van het totale gebruik) is een verademing t.o.v. de papieren agenda die ik nooit bijhield. Leve de zoekfunctie!! De batterij-levensduur is ook enorm. Ik heb mijn apparaatje nog maar drie keer moeten opladen.
Al is het alleen voor de agenda, het is zeker de moeite waard om een Palm te kopen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 maart 2003, 09:13
RvdP RvdP is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: Palm Foleo
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Locatie: Hengelo (O)
Berichten: 105
Hoi,

ik kan eigenlijk alleen maar bevestigen wat de anderen reeds gedaan hebben. Begonnen met de M100 omdat ik het leuk vond om een electronische agenda te hebben ben ik het steeds meer gaan waarderen en gaan gebruiken. Notes bij afspraken, note-pad voor kleine aantekeningen gecombineerd met de alarmfunctie i.p.v. allerlei losse en gele briefjes in een steeds dikker wordende agenda. etc etc.
Voorop staat dat je het leuk moet vinden en ik merk dat ik nu gelukkig wat resistent wordt voor opmerking dat wat ik met mijn Palm kan ook met een gewone agenda kan. (Ik weet inmiddels wel beter en kan meer).
Ik voel me even ongelukkig als op de een of andere wijze de palm niet naar behoren functioneert en natuurlijk net op de momenten dat anderen er naast zitten. Ik weet me echter verzekerd van een back-up zowel thuis als op mijn werk dus echte zorgen maak ik me niet.
Ik heb trouwens zo'n situatie de afgelopen 15 maanden met mijn palm 500 slechts 2 keer meegemaakt. Met de M100 vaker.

Succes met je keuze
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 maart 2003, 10:40
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Ik heb 'em toch ook voor een heel groot deel gekocht voor het gadget gehalte en uit hobby. Ben altijd lekker op zoek naar leuke software, tools en utilities. Maar voor het alledaagse gebruik zoals agenda, todo en beetje mailen had ik ook met een veel minder model kunnen leven. Heb voor mn tungsten 5 jaar met veel plezier een Palm III gehad en veel gebruikt.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 maart 2003, 12:02
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Bijgevoegd een Engelstalig document waarin de voordelen van een PDA ten opzichte van een papieren agenda uiteen worden gezet.
Ik heb het originele Word-document op moeten slaan als MS-DOS tekstdocument, dus ik hoop dat het leesbaar blijft.

En ik moet dit nog steeds een keer vertalen...

Groeten, Roel.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: txt palm vs paper planner.txt‎ (8,2 KB, 55x gelezen)
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 maart 2003, 16:50
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Absoluut een voortuitgang t.o.v. een papieren agenda. Voor mij is de synchronisatie met Outlook op mijn werk een hele vooruitgang. Eerder moest ik twee agenda's bijhouden en daar ging nogal eens wat fout
Verder vind het gebruik van to do's in de agenda veel handigere dan allerlei papiertjes in je agenda.

Je moet een beetje gadgetliefhebber zijn om alles uit je Palm/Clie te halen wat er in zit. Maar ook alleen al als agenda zou ik hem niet meer willen missen
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 maart 2003, 17:47
ascent ascent is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wouter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: Enschede
Berichten: 100
Stuur een bericht via ICQ naar ascent Stuur een bericht via Instant Messenger naar ascent Stuur een bericht via Yahoo naar ascent
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Bijgevoegd een Engelstalig document waarin de voordelen van een PDA ten opzichte van een papieren agenda uiteen worden gezet.
Ik heb het originele Word-document op moeten slaan als MS-DOS tekstdocument, dus ik hoop dat het leesbaar blijft.

En ik moet dit nog steeds een keer vertalen...

Groeten, Roel.
Ik kan 'm evt. wel vertalen als daar behoefte aan is, laat maar weten!
__________________

Wouter Schoot

Palm Tungsten|T2 & Palm m515, 256MB SDkaart
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 maart 2003, 17:53
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Graag, gewoon in deze thread posten!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 maart 2003, 17:58
ascent ascent is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wouter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: Enschede
Berichten: 100
Stuur een bericht via ICQ naar ascent Stuur een bericht via Instant Messenger naar ascent Stuur een bericht via Yahoo naar ascent
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Graag, gewoon in deze thread posten!

Groeten, Roel.
Ik zal tijdens een verloren uurtje eens creatief doen
__________________

Wouter Schoot

Palm Tungsten|T2 & Palm m515, 256MB SDkaart
Met citaat reageren
  #14  
Oud 13 maart 2003, 15:25
Sander_palm
Guest
 
Berichten: n/a
Zo een vergelijking lijkt mij ook wel praktisch, dan kan ik iedereen gewoon even doorverwijzen die nog twijfelt tussen een papieren en een electronische agenda.

Even terug naar de topic:

De overzichtelijkheid van een elektronische agenda (een groot hulpmiddel hierbij is de zoekfunctie) is voor mij al reden genoeg om electronisch te gaan....



gr,

Sander


--------------
heeft u ook wel eens een vreemde 1 in de byte?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 13 maart 2003, 15:43
ascent ascent is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wouter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: Enschede
Berichten: 100
Stuur een bericht via ICQ naar ascent Stuur een bericht via Instant Messenger naar ascent Stuur een bericht via Yahoo naar ascent
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander_palm
Zo een vergelijking lijkt mij ook wel praktisch, dan kan ik iedereen gewoon even doorverwijzen die nog twijfelt tussen een papieren en een electronische agenda.

Even terug naar de topic:

De overzichtelijkheid van een elektronische agenda (een groot hulpmiddel hierbij is de zoekfunctie) is voor mij al reden genoeg om electronisch te gaan....
Ik zal zo es doorvertalen
__________________

Wouter Schoot

Palm Tungsten|T2 & Palm m515, 256MB SDkaart
Met citaat reageren
  #16  
Oud 14 maart 2003, 12:03
Heron
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt allemaal voor jullie mening!

Blijkbaar is een PDA een schier onmisbaar stukje gereedschap in deze huidige hectische wereld. Toegegeven, een ander antwoord had ik ook eigenlijk niet verwacht van palmclubbezoekers. Het is zoiets als het vragen naar het nut van wapens aan een militair. Een niet-representatieve steekproef heet zoiets geloof ik. Voor de gemiddelde nederlander tenminste, voor de gemiddelde palmtopgebruiker is het wel representatief denk ik: die kan niet zonder zijn palmtoppie. Ik had ook geen antwoord verwacht in de trant van: "Ach, dat ding kost me zes keer zo veel tijd met al dat gedoe met batterijtjes en installaties en hete synchronisaties, maar ik vind dat gedoe zo leuk" of "Ik ben een chaoot en daar helpt geen moedertjelief aan, laat staan een palmtop"

Bovenstaande is niet cynisch bedoeld hoor, ik denk nog steeds serieus over aanschaf. De Zire leek me wel wat, maar geen HiRes nietwaar, dan maar de SL10? Krijg ik weer spijt van de geen kleur. De SJ-30 dan? Hmm, wel weer een stuk duurder. Kan ik ook iets anders van kopen. Maar al die multimediale toeters en bellen hoef ik ook weer niet.

En zo tob ik nog even door...
Met citaat reageren
  #17  
Oud 14 maart 2003, 12:06
ascent ascent is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wouter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: Enschede
Berichten: 100
Stuur een bericht via ICQ naar ascent Stuur een bericht via Instant Messenger naar ascent Stuur een bericht via Yahoo naar ascent
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heron
Bedankt allemaal voor jullie mening!

Blijkbaar is een PDA een schier onmisbaar stukje gereedschap in deze huidige hectische wereld. Toegegeven, een ander antwoord had ik ook eigenlijk niet verwacht van palmclubbezoekers. Het is zoiets als het vragen naar het nut van wapens aan een militair. Een niet-representatieve steekproef heet zoiets geloof ik. Voor de gemiddelde nederlander tenminste, voor de gemiddelde palmtopgebruiker is het wel representatief denk ik: die kan niet zonder zijn palmtoppie. Ik had ook geen antwoord verwacht in de trant van: "Ach, dat ding kost me zes keer zo veel tijd met al dat gedoe met batterijtjes en installaties en hete synchronisaties, maar ik vind dat gedoe zo leuk" of "Ik ben een chaoot en daar helpt geen moedertjelief aan, laat staan een palmtop"

Bovenstaande is niet cynisch bedoeld hoor, ik denk nog steeds serieus over aanschaf. De Zire leek me wel wat, maar geen HiRes nietwaar, dan maar de SL10? Krijg ik weer spijt van de geen kleur. De SJ-30 dan? Hmm, wel weer een stuk duurder. Kan ik ook iets anders van kopen. Maar al die multimediale toeters en bellen hoef ik ook weer niet.

En zo tob ik nog even door...
Ik tob met je mee overstappen van een half-kapotte 515 naar een tungsten of .. lastig..
__________________

Wouter Schoot

Palm Tungsten|T2 & Palm m515, 256MB SDkaart
Met citaat reageren
  #18  
Oud 14 maart 2003, 21:47
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Ach, begin gewoon met een Zire. Lekker goedkoop en een ENORME vooruit
gang tov van je papieren agenda/telefoonboek etc. Wil je meer, dan
kun je altijd weer verder met een m515 TT of sony. Zo houd je nog een
beetje groeimogelijkheden en mocht het niet bevallen - gebeurd niet,
geloof me - dan heb je tenmiste niet teveel uitgegeven.
Je kunt natuurlijk ook 2e hands beginnen. Zie ons vraag-aanbod forum.

Succes met de keuze!
opa
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #19  
Oud 14 maart 2003, 21:48
ascent ascent is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wouter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: Enschede
Berichten: 100
Stuur een bericht via ICQ naar ascent Stuur een bericht via Instant Messenger naar ascent Stuur een bericht via Yahoo naar ascent
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk
Ach, begin gewoon met een Zire. Lekker goedkoop en een ENORME vooruit
gang tov van je papieren agenda/telefoonboek etc. Wil je meer, dan
kun je altijd weer verder met een m515 TT of sony. Zo houd je nog een
beetje groeimogelijkheden en mocht het niet bevallen - gebeurd niet,
geloof me - dan heb je tenmiste niet teveel uitgegeven.
Je kunt natuurlijk ook 2e hands beginnen. Zie ons vraag-aanbod forum.

Succes met de keuze!
opa
Lieve Opa,

zoals je kon lezen *heb* ik al een m515
Overstappen naar een Zire is zeker niet mijn doelstelling
__________________

Wouter Schoot

Palm Tungsten|T2 & Palm m515, 256MB SDkaart
Met citaat reageren
  #20  
Oud 15 maart 2003, 00:19
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
De reply was volgens mij gericht op Heron... mooi advies zou dat zijn, van 515 naar Zire

Wat betreft een Tungsten: het lijkt me zeker geen miskoop. De prijs is nu perfect, zelfs in ons peperdure landje. Je moet natuurlijk wel van het schuifmechanisme houden, en een hardcase aanschaffen wil je voorkomen dat de buttons regelmatig ongewild ingedrukt worden. Als ik het goed begrepen heb fiets/loop je regelmatig, dus dat is dan wel een vereiste.

Maar aan de andere kant moet je jezelf wel afvragen: wat zoek ik in een palm, en welke functies heb ik niet nodig. Zo kan het zijn dat je geen blauwtand-telefoon hebt, op zoek bent naar een absoluut topscherm (T|T heeft geen transflective TFT) en helemaal niet met graffiti kan werken.

Misschien is het dan handig te kijken naar Sony; wat duurder, maar voor alle markten wat.

Als de 515 echter nog een maandje of 2 vol kan houden, zou ik nog even wachten. Sony heeft dan waarschijnlijk al weer een stuk of 5 nieuwe clié's aangekondigt (), en wie weet is de T|C wat voor je (alhoewel ik geen id heb wat die gaat doen/kosten). Of misschien loopt je telefoonabbo dan af, ben je een fanatieke beller, en kan je een gratis Samsung SGH-i500 krijgen bij een jaar verlenging (sure :P).

Succes met de keuze, houd alle opties open!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023