Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 22 maart 2010, 19:26
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Je hebt helemaal gelijk Mark. Gewoon kopen die Palm Pre. Duitse qwertz of een engelse qwerty met unlockkaartje (werkt perfect met KPN surf&mail totaal, mag wel sneller...)
Heb de mijne gewoon bij Mobile techcenter gekocht. Prima service en support. Nu met deze pre de tijd uitzitten tot er een Plus uitkomt of misschien wel een heel nieuw WebOS toestel...
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #42  
Oud 22 maart 2010, 21:06
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Tja, ik kon het niet laten... Zegt misschien veel over de mens, of hoe gekwetst hij zich voelt in zijn blinde liefde voor Palm... Ik beloof hierbij plechtig mijn leven te beteren, en geen hoop meer te stellen in zaken door onbereikbaar zijn...
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
  #43  
Oud 22 maart 2010, 21:18
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Hi Palmcool
Zo onbereikbaar is een Palm Pre niet hoor! Vond het net zo onbereikbaar als jij. Uiteindelijk besloten om er toch maar voor te gaan. Zelfs onderweg naar Zaltbommel lichte twijfel, maar als je 'm eenmaal in je handen hebt.........ach je kent dat gevoel ongetwijfeld als ware PalmAddict, nietwaar

Suc6
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #44  
Oud 22 maart 2010, 21:29
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Zaltbommel hé... dat adres doet een lichtje branden... Heb het toestel echter reeds in mijn handen dankzij Wim, ziet er leuke vorm uit (leuke kei), maar... o zo klein schermpje. Was tijdens enkele magische seconden niet echt overtuigd voor die prijs... Tenzij die ondertussen gezakt is ?
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
  #45  
Oud 25 maart 2010, 20:47
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Preetje afgelopen vrijdag gehaald. Vandaag stopt het toetsenbord ineens..... kan niets meer typen Aaaaagh

Iemand anders ervaring met een van de bovengenoemde problemen?
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad

Laatst gewijzigd door RHarinck; 30 maart 2010 om 13:28.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 25 maart 2010, 22:57
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
RHarinck: Sjee, dat is balen. Nee, genoemd probleem ken ik niet en ken ook niemand met dat probleem. Wel heb ik zelf wat speling op de rails en kan ik de beide helften in gesloten toestand iets draaien t.o.v. elkaar. In het begin fixeerde ik daar op, maar nu ik er niet meer oplet, geen enkel probleem. Opengeschoven heeft ie geen enkele speling. Ik zie precies hetzelfde bij kameraden met het hetzelfde apparaat. Hij functioneert echter prima, zal er wel bijhoren. Dat wat jij beschrijft lijkt me echt een defect. Heb je een herstart geprobeerd?
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #47  
Oud 25 maart 2010, 23:31
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
@MendriX
Er is, net als bij jou, ook geen sprake van speling als het apparaat is open geschoven. Is mee te leven, maar dat het toetsenbord niet meer werkt is wel een groot probleem. Heb enkele resets gedaan, maar het toetsenbord werkt gewoon niet.
Heb meteen een mailtje gestuurd naar Richard Rosenberger. Zal 'm wel op moeten sturen en verwacht een nieuwe. Heb er alle vertrouwen in dat het goed komt, maar is wel vervelend.
Verder is het een toptoestel, alhoewel de pim-functies wel verder uitgewerkt mogen worden. Zou bij het aanmaken van een nieuw event, naast datum en tijd, ook de dag willen zien zoals bij mijn Treo 680. Verder niets op aan te merken.
Weet jij toevallig of al je gegevens, die worden opgeslagen naar je palmprofile te restoren zijn? Zie nergens een button voor restore wel voor backup. Alvast bedankt.

Greetz
Ries
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad

Laatst gewijzigd door RHarinck; 26 maart 2010 om 21:22.
Met citaat reageren
  #48  
Oud 26 maart 2010, 00:12
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Probleem is opgelost! Kreeg zojuist een mailtje van Richard met de mededeling dat in zo'n geval de batterij er even voor een minuutje uit moet en dan rebooten. En nu doet ie weer! En yep, dit is getypt vanaf m'n Pre.
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #49  
Oud 26 maart 2010, 07:00
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Ik heb mijn Palm een keer compleet gereset met webOS doctor en toen werd alles teruggesynct vanaf mijn Palm account, maar ook vanaf Facebook en Google. Ik weet niet zeker of al je adressen ook naar de back-up gaan, maar ik denk van wel. Ik zou sowieso als ik jou was een volgende keer ook een google account aanmaken. Dat synct geweldig en google biedt ook exports/imports voor je contacts en je hebt een goede backup en een prima PC-tool om contacts en mail enz. te beheren.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #50  
Oud 26 maart 2010, 21:28
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Iemand al een bookmark weggezet in de launcher? Hoe krijg je 'm er weer uit?
Heeft iemand een alternatieve app voor de Memo's? Mis m'n vertrouwde Memopad....
En als je je Contacts hebt weggezet naar je Palmprofile, is het nog mogelijk om alsnog je contacts weg te zetten naar b.v. je Google-account?
Alvast bedankt.

Greetz
Ries
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #51  
Oud 26 maart 2010, 23:23
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RHarinck Bekijk bericht
Iemand al een bookmark weggezet in de launcher? Hoe krijg je 'm er weer uit?
Heeft iemand een alternatieve app voor de Memo's? Mis m'n vertrouwde Memopad....
En als je je Contacts hebt weggezet naar je Palmprofile, is het nog mogelijk om alsnog je contacts weg te zetten naar b.v. je Google-account?
Alvast bedankt.

Greetz
Ries
Ries,

Bookmark verwijderen: Houd de oranje toets ingedrukt, en tap dan de bookmark, of het programma wat je wilt verwijderen / uninstallen....

Memo's: Zoek in Preware of in de App catalog naar 'Classicnote'. Babbelt zelfs met Palm Desktop!!!
Hier is de developer homepage: http://littlestick.host-ed.net/

Ries.

Laatst gewijzigd door PDATechCenter; 27 maart 2010 om 07:36. Reden: Typo's en update
Met citaat reageren
  #52  
Oud 26 maart 2010, 23:31
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Bedankt Richard! Enne, nogmaals bedankt voor de 'toetsenbordtip'.....
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #53  
Oud 27 maart 2010, 08:02
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MendriX Bekijk bericht
Wow. Geweldig! En je hebt ook vast geprobeerd om met de USB kabel niet op een lader, maar op een PC of een USB-hub aangesloten proberen te laden. Werkt dat, of niet? Zo niet, hoe kan dat dan eigenlijk, want die touchstone 'weet' toch niet waar die 5 volt vandaan komt die op USB wordt geleverd?

Ik wil namelijk meedere touchstones regelen, maar ik wil niet een hele stapel reisladers. Weet je of ik de touchstone kan aansluiten op een andere stopcontact-USB-lader? (Er zijn zat winkels met veel goedkopere stopcontact-USB laders namelijk dan die van Palm.)

Thx!

MvdH
De touchstone werkt op een spanning van 5.2 volt bij een stroomsterkte van 1 ampere.
De meeste USB laders, en al helemaal je PC USB poort kunnen deze stroomsterktes niet leveren. Een adaptor welke wel aan deze eisen voldoet heeft volgens de nieuwe regelgeving voor USB-laders de twee datapennen aan elkaar kortgesloten (de USB+ en de USB-).
Dat is op een PC- USB poort nooit het geval, vandaar dat de touch stone NIET op een PC-USB poort werkt. Als de Palm PRE (en ook alle Nokia's en HTC's met micro USB NIET de twee data pennen aan elkaar zit zitten, zal het toestel niet meer opnemen dan 400 mA (USB Standaard MAX). Zijn de twee datapennen wel kortgesloten dan is de maximale stroomsterkte 1000 mA (1A) welke door het apparaat kan worden opgenomen, en dan dus 'TouchStone compatible'
Vandaar de je Pre, (en ook de Treo Pro) aan je USB poort wel kan worden opgeladen, maar het duurt 2 x zo lang dan wanneer je hem aan aan de originele lader hangt. Overigens is het rendement van de touch stone 90%, mits je de Pre goed op de stone legt.
Ergo, heb je een oudere type lader, welke op zeker die 1 Ampere kan leveren, soldeer dan twee data pennen (USB+ en USB-) aan elkaar, dan werkt de touch stone prima. Kijk uit met goedkope chinese meuk.
Ikzelf heb goede ervaring met USB laders van Motorola welke bij bijvoorbeeld TomTom worden geleverd. Een Motorola Micro USB kabeltje past gewoon in de touch stone, en dan ben je in de lucht. Overigens zijn die originele reissetjes niet zo heel duur, en wij hebben ze tegenwoordig gewoon op voorraad.
Met citaat reageren
  #54  
Oud 27 maart 2010, 09:47
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Hartelijk dank voor de technische uitleg. Nu begrijp ik tenminste waarom. 1 ampère is een hoop. Verbazend dat ie toch nog een paar uur nodig kan hebben om een accu van 1100 of 1300 mAh op te laden. Er moeten wel heel veel verliezen zijn.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #55  
Oud 28 maart 2010, 11:51
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MendriX Bekijk bericht
Hartelijk dank voor de technische uitleg. Nu begrijp ik tenminste waarom. 1 ampère is een hoop. Verbazend dat ie toch nog een paar uur nodig kan hebben om een accu van 1100 of 1300 mAh op te laden. Er moeten wel heel veel verliezen zijn.
De Touchstone neemt ongeveer 800mA op met een rendement van ongenveer 90%. Het accurendement laden van een Li-Ion accu is ongeveer 80%.

Dus: het laden van een 1300 mAh accu op de touch stone duurt:

1300 / (800 * 0.9) * 0.8)= 2.26 uur. en dat klopt zeer aardig met de door mij waargenomen tijd met een Seidio 1300 mAh accu. (ongeveer 2.5 uur van 10% naar 100%)

Overigens gaat het laden van de Pre zeer snel in vergelijking met oudere modellen. Vooral de laatste 5% is met de tegenwoordige laadcontrollers sterk verbeterd. Het opladen van een Palm V(x) met een 600mAh accu duurde ruim 4 uur. Hetzelfde gold voor de m500 series, (700mAh) en sommige Tungstens.... (900 mAh)

Richard

Laatst gewijzigd door PDATechCenter; 28 maart 2010 om 21:48.
Met citaat reageren
  #56  
Oud 28 maart 2010, 18:41
CWdV's schermafbeelding
CWdV CWdV is offline
Palmprutser
Voornaam: CW
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 05 juni 2005
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
Berichten: 327
"Kijk uit met goedkope chinese meuk."
Hoe waar: verleden jaar een USB back-up accu
met een Chinese USB lader vermeukt.
Gaat kennelijk door met opladen totdat iets het opgeeft.
In dit geval de accu.
__________________
Met vriendelijke groet, CW
Met citaat reageren
  #57  
Oud 30 maart 2010, 13:42
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Iemand een oplossing voor de volgende Pre-probleempjes:

geen preview te horen voor kiezen ringtoon;

too many cards open meldeing (bij 1 a 2 cards open);

kan via bluetooth niets verzenden naar en ontvangen van mijn Treo 680;

geen verjaardagnotificatie in agenda (sync contacts met palm profile en agenda met google account)

Draai WebOS 1.4 (Sprint) op een Pre qwerty UK
Alvast bedankt.

Gr. Richard
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #58  
Oud 25 april 2010, 13:13
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Hallo allemaal, wat kunnen de ervaren Pré gebruikers zeggen over de functionaliteit van agenda, adresboek, taken en memo's? Dus de wat mij betreft noodzakelijke basisfunctionaliteit zoals we die kennen van het 'oude' PalmOS? Ik heb op YouTube gekeken, maar heel veel WebOS filmpjes gaan over SDK, multitasking, enz. Allemaal mooi, maar hoe is het dus met de PIM?
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #59  
Oud 25 april 2010, 14:06
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
De PIM vind ik op zich prima. Ik mis eigenlijk de categoriën helemaal niet meer, terwijl ik daar veelvuldig gebruik van maakte. Het was de overstap zéér waard. COntacten zijn compleet. Synergy is geweldig. Ik gebruik agenda, contacts en tasks met Outlook/Exchange en Google Calendar/Contacts.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #60  
Oud 26 april 2010, 21:56
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Heb nu ook mijn Google calendar/contacts als primary account. Neemt ie tenminste wel de verjaardagen mee in mijn agenda. Verder sluit ik mij aan bij MendriX. Top toestel ondanks de bekende gebreken. Hoop zo dat het goed zal gaan met Palm en dat ze de kans krijgen het WebOS nog verder kunnen verbeteren en nieuwe modellen kunnen uitbrengen.
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023