Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 juni 2006, 01:14
ChristopheBon
Guest
 
Berichten: n/a
Smile Hoe een medisch compendium installeren op Tungsten E2

Hey,

ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Tungsten E2. Bedoeling is deze te gebruiken zowel prive als professioneel. Helaas slaag ik er niet in om een programmaatje aan het werk te krijgen op mijn PDA, ik vind het zelfs niet terug.
Ik wil nl een medisch compendium downloaden (speciale link om dit op PDA te downloaden). Moet je hiervoor dan een speciaal ander prgramma hebben?
Groetjes,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 juni 2006, 07:57
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Welkom

Je beschrijving is wat summier. Ik kan er niet uit halen *wat* er precies mis gaat, want dat vertel je niet.

Kun je misschien stap voor stap vertellen wat je doet, en waar het mis gaat? Wat zijn de foutmeldingen?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juni 2006, 22:06
ChristopheBon
Guest
 
Berichten: n/a
Als ik de gedownloade bestanden via palmone Quick Install inlaadt op mijn palm komt er de volgende foutmelding:"there is no application on the organizer to handle this file" en verschijnen bij alle bestandjes gele gevaren driehoekjes.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 juni 2006, 22:08
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Op je Palm kun je alleen .pdb en .prc bestanden installeren. Bestanden met andere extenties moeten op de geheugenkaart geinstalleerd worden, waarna een bepaalde Palm programma deze bestanden kan gebruiken.

Dus:

Op de plek waar je je bestand downloadt (misschien is het handig als je de link geeft?), staat ook waarschijnlijk wel programma je nodig hebt om het compendium in te lezen op je Palm.

Zie ook de uitgebreide uitleg in de FAQ over het werken met geheugenkaartjes.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 juni 2006, 22:24
ChristopheBon
Guest
 
Berichten: n/a
dank voor je snelle reactie. De URL van de site betreft www.bcfi.be/download/index.cfm?index_lan=2#pda. Daar spreken ze over een Pocket PC, maar het zou mij verwonderen dat dit totaal niet draait op een Palm?

Ik had de bestandjes al op de geheugenkaart gedeponeerd, maar dus zonder succes.

By the way, wat is het verschil tss de meegeleverde programmatjes Palm One Quick Install en Documents to go? Mij lijkt het dat je met beide progr gelijk welke documenten op je Palm kan krijgen (met uitz van Adobe)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 juni 2006, 22:36
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Daar spreken ze over een Pocket PC, maar het zou mij verwonderen dat dit totaal niet draait op een Palm?
Palm programma's draaien niet op PocketPC en andersom. Maar omdat het hier - voor zover ik kan zien - om een serie HTML bestanden gaat, moet het wel lukken.

Citaat:
Ik had de bestandjes al op de geheugenkaart gedeponeerd, maar dus zonder succes.
Zie de veelgestelde vragen. Die moet je echt eens doorlezen, want het beantwoordt veel van je vragen, aangezien die vaak gesteld zijn. Het PalmOS heeft geen ingebouwde bestandsbeheerder, maar je gaat altijd eerst naar het specifieke programma dat je wil gebruiken, en vanaf dat programma kun je dan eventueel bestanden van je kaart openen.

HTML bestanden open je met een browser. Is Blazer/Web bij je Tungsten E2 bijgeleverd als programma? Ingebakken of op de CD? Wil je een andere browser voor PalmOS proberen, gebruik de zoekfunctie.

Citaat:
By the way, wat is het verschil tss de meegeleverde programmatjes Palm One Quick Install en Documents to go?
De Quick Install is gemaakt om bestanden op je Palm te hotsyncen, of willekeurige bestanden op de geheugenkaart te hotsyncen. Documents to Go is Word/Excel voor PalmOS, en ja, het programma biedt ook de mogelijkheid om Word/Excel bestanden eventueel te converteren en op de Palm of geheugenkaart te zetten via een hotsync.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 juni 2006, 22:41
ChristopheBon
Guest
 
Berichten: n/a
Dank je!
ga dit morgen eens rustig bekijken...

Groetjes
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 juni 2006, 22:34
ChristopheBon
Guest
 
Berichten: n/a
Intussen heb ik alle files via "kopieren naar palm powerd handheld" gekopieerd naar m'n geheugenkaartje (waarvan ik nu alle files kan zien via FileZ) maar nu weet ik nog niet hoe ik aan m'n webbrowser (eudora web of Web) kan wijsmaken dat hij daar op m'n kaartje een file moet openen?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 juni 2006, 22:39
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik zie dat in Web je geen html bestanden kunt openen vanaf de geheugen kaart. Da's stom, want de voorganger, Web Pro, kon dat wel.

Heeft Eudora in het menu geen optie om iets op de kaart te openen? Zo niet, probeer dan ook AvantGo eens. Normaal gebruik je AvantGo met channels, maar is ook prima te gebruiken als stand-alone browser.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 juni 2006, 23:47
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Heeft Eudora in het menu geen optie om iets op de kaart te openen?
Nee, voor zover ik weet niet.
Een andere optie is om je HTML files met de Plucker desktop te konverteren naar een Plucker eBook. Alle plaatjes (eventueel met thumbnails) en links zijn daar in aanwezig.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #11  
Oud 15 juni 2006, 17:18
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Je kunt ook in Web (Blazer) prima bestanden op een sd-kaartje openen, door het volgende formaat te gebruiken vanaf de adresregel in Web:

file:///{foldernaam}/{bestandsnaam}

Om bijvoorbeeld op je sd-kaart in de folder /Palm/Compendium de webpagina index.html te openen, gebruik je:

file:///Palm/Compendium/index.html
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 juni 2006, 19:44
ChristopheBon
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Inderdaad, met de tip van jean-paul is het ook gelukt!
Mijn dank is groot.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023