Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 november 2005, 21:37
ennovdv
Guest
 
Berichten: n/a
T|X en Palmwijzer

Sinds vrijdag heb ik een Palm T|X. Alles werkt prima, mooi ding. Alleen.. Als ik een keer een soft-reset heb gedaan (of als er een programma een soft-reset heeft veroorzaakt) is de Palmwijzer niet meer in orde: opstarten van de Palmwijzer geeft direct een soft reset ! Iemand enig idee waar dit door komt?

Als ik daarna de Palmwijzer verwijder van de T|X, en dan er weer op zet via Hotsync, werkte de palmwijzer weer prima, tot.. na de volgende soft reset (zelfs als ik dat zelf doe met het pennetje op het knopje achterop). Vreemd he?

Ik stuur ook wel een berichtje aan 9292ov..

Enno
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 november 2005, 13:32
ennovdv
Guest
 
Berichten: n/a
Hier is de reactie van 9292ov. Ik ben de eerste met een probleem met de Palmwijzer op een T|X. Blijft vreemd maar wel probleem treedt altijd op na een soft-reset (pen op konopje achterop). Kan iemand anders met de Palmwijzer op zijn/haar T|X dit eens proberen? Wellicht ligt het toch aan een ander programma op mijn T|X .

Enno

-----------------------------------------------------------------
Antwoord van R E I S i n f o r m a t i e g r o e p (9292OV):

Beste Enno,

Nee, ik heb geen verdere suggesties. Zoals ik al meldde is het de testers van de PalmClub niet gelukt om de PalmWijzer te laten crashen op een T|X.

Succes er mee.

Met vriendelijke groet,


Caroline van de Bunt
Operational Support

-------------------------------------------------------------------------------

R E I S i n f o r m a t i e g r o e p

Postbus 19319
3501 DH Utrecht

Telefoon (030) 233 04 43
Fax (030) 233 45 74

E-mail cvdbunt@reisinformatiegroep.nl
Website www.reisinformatiegroep.nl

-------------------------------------------------------------------------------







-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Enno van der Velde [mailto:et.vandervelde@ieee.org]
Verzonden: maandag 7 november 2005 19:26
Aan: zakelijkeproducten
Onderwerp: RE: Vraag/opmerking PalmWijzer


Beste Caroline,

Dank voor de snelle reactie! Het probleem is trouwens niet zo zeer het probleem dat er zo nu en dan een soft reset optreedt, maar dat ALTIJD na zo'n soft reset (ook als ik hetzelf met de hand doe) de PalmWijzer niet meer werkt (maar zelf een soft reset doet). Wordt er soms een van de instellingen van de Palmwijzer weggegooid bij een soft reset op de T|X?

Ik zal in ieder geval even bestuderen wat er op he tPalmclub forum staat over de soft reset problemen. Als jij nog suggesties hebt (voor de problemne met Palmwijzer NA een soft reset) hoor ik het graag.
vr.gr.,

Enno van der Velde

-------------------------------------------------------------------
E.T. (Enno) van der Velde
Sperwerhoek 10
2743 GC Waddinxveen
tel: 0182-649906 fax: 0182-649057 mobiel: 0654-668965
e-mail: et.vandervelde@ieee.org
-------------------------------------------------------------------




> -----Original Message-----
> From: Caroline van de Bunt
> [mailto:CvandeBunt@reisinformatiegroep.nl] On Behalf Of
> zakelijkeproducten
> Sent: maandag 7 november 2005 11:31
> To: et.vandervelde@ieee.org
> Subject: RE: Vraag/opmerking PalmWijzer
>
> Geachte heer Van der Velde,
>
> De PalmClub heeft de PalmWijzer getest op de T|X en heeft
> geen problemen gevonden, maar als er veel programma's op een
> Palm met NVFS worden gebruikt is de "soft reset" een berucht
> fenomeen. We kunnen zelf niets aan het probleem doen maar het
> komt bekend voor. Het is waarschijnlijk een DbCache-issue.
> Dat is een notoir probleem bij de nieuwe modellen met NVFS .
> Het is niet een specifiek probleem met de PalmWijzer. Je kunt
> op de volgende pagina kijken hoe je daar mee om kunt gaan:
>
> http://www.palmclub.nl/forums/showth...hlight=DbCache
>
> Een goede oplossing is wellicht een zogenaamde "apps entry"
> voor de PalmWijzer aan te maken zoals in het artikel gedaan
> wordt voor TomTom.
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
>
> Caroline van de Bunt
> Operational Support
>
> --------------------------------------------------------------
> -----------------
>
> R E I S i n f o r m a t i e g r o e p
>
> Postbus 19319
> 3501 DH Utrecht
>
> Telefoon (030) 233 04 43
> Fax (030) 233 45 74
>
> E-mail cvdbunt@reisinformatiegroep.nl
> Website www.reisinformatiegroep.nl
>
> --------------------------------------------------------------
> -----------------
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 november 2005, 13:36
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Misschien kun je Palmwijzer even in het geheugen locken.

http://www.freewarepalm.com/utilities/rescolocker.shtml
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 november 2005, 13:47
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Pluim voor de medewerkers van PalmWijzer! Ze zijn goed geinformeerd.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 november 2005, 08:34
dvsoest dvsoest is offline
Junior lid
Voornaam: Dick
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 05 september 2005
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8
Geen succes met CacheLocker en DBCache, wel een workaround

Tja, ook mijn T|X met Palmwijzer crasht (dwz genereert een soft reset van de Palm), na een soft reset . Ik heb nog geen oplossing gevonden, en heb Cachelocker en DBcache geprobeerd. Ik heb wel een workaround.

De Palmwijzer applicatie lijkt uit twee delen te bestaan:
  1. OVR.prc (heet ovr op de Palm, dit zal de applicatie zijn, of alleen de GUI?)
  1. PalmOVR.pdb (heet nlovr op de Palm, dit zal de database zijn?)
Ik heb CacheLocker geprobeerd, daarmee OVR gelocked (gezien de grootte die in het CacheLocker scherm wordt aangegeven is dit een combinatie van ovr en nlovr). Helaas blijft Palmwijzer na een soft reset crashen

Ik heb ook DBCache geprobeerd, maar heb geen combinatie van instellingen gevonden die werkt. Palmwijzer blijft crashen.

Mijn workaround is om PalmOVR.pdb op mijn SD kaartje te hebben staan. Na een soft reset gebruik ik FileZ om nlovr te verwijderen, en PalmOVR.pdb naar de Palm te kopieren vanaf de SD kaart. Dit wordt geinstalleerd als nlovr. En Palmwijzer doet het dan weer tot de volgende reset. Die komen mij overigens iets te vaak voor op de T|X, met mijn M515 had ik daar bijna nooit last van. Verder een heel fijn apparaat, maar kennelijk is PalmOS 5 niet zo stabiel.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 november 2005, 10:42
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvsoest
En Palmwijzer doet het dan weer tot de volgende reset . Die komen mij overigens iets te vaak voor op de T|X, met mijn M515 had ik daar bijna nooit last van. Verder een heel fijn apparaat, maar kennelijk is PalmOS 5 niet zo stabiel.
Het heeft niet zoveel met OS5 te maken als wel met de nieuwe geheugenstructuur van veel recente palmmodellen (NVFS). Zie ook deze thread.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 november 2005, 11:54
ennovdv
Guest
 
Berichten: n/a
Omdat ik niet de enige op het Palmclub forum bleek te zijn met dit probleem, heb ik dit nog maar een keer voorgelegd aan de makers van Palmwijzer. Hier hun reactie:

Beste Enno,

Ten eerste testen we niet elke nieuwe Palmmachine die uitkomt. Dat zou een erg dure zaak worden. Wel is het zo dat er altijd een update gaat naar
Palm Benelux en als de PalmClub een nieuw model test dan kijken die ook vaak voor ons. In dit geval hebben we de tester van de PalmClub (in dit geval toevallig de voorzitter) specifiek gevraagd om de PalmWijzer uit te proberen.
Op een T|X waar weinig programma's op draaien gaat alles goed en gebeurt er geen reset . Uit de reacties op het forum blijkt dat als er meerdere applicaties op de Palm staan, de machine zich dan reset . Het is dus niet de PalmWijzer die crasht, maar het Palm besturingssysteem dat zichzelf reset . Daar kunnen we eenvoudigweg niets aan doen. We hadden de kwestie bij Palm Benelux neergelegd, zij hebben geen oplossing. Onze bouwer is op dit moment in overleg met Palm Europa in Parijs en hopen dat die een oplossing weten. Het lijkt een specifiek probleem met de T|X te zijn, de Treo 650 met OS5 werkt prima. We weten niet of er een oplossing gaat komen.

Zoals het er nu naar uitziet is het waarschijnlijk dat we voor de nieuwe releases gaan stellen dat de PalmWijzer niet geschikt is voor de Palm
modellen vanaf najaar 2005.

Ik ga er vanuit dat ik u hiermee voldoende heb ingelicht.


Met vriendelijke groet,


Caroline van de Bunt
Operational Support

-------------------------------------------------------------------------------

R E I S i n f o r m a t i e g r o e p

Postbus 19319
3501 DH Utrecht

Telefoon (030) 233 04 43
Fax (030) 233 45 74

E-mail cvdbunt@reisinformatiegroep.nl
Website www.reisinformatiegroep.nl

-------------------------------------------------------------------------------
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 november 2005, 12:10
dvsoest dvsoest is offline
Junior lid
Voornaam: Dick
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 05 september 2005
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8
Combinaties van applicaties met Palmwijzer op T|X

Uit het vorige bericht blijkt dat de Reisinformatiegroep niet heel erg veel aan het reset probleem wil doen (te weinig betalende gebruikers neem ik aan). Dan moeten we het zelf maar proberen op te pakken. Om nog even boos te doen voor ik constructief verder ga: het OS zou je moeten beschermen tegen dit soort resets , gelukkig verliezen we geen essentiele gegevens. En liever een reset dan een OS dat helemaal de weg kwijt is. Ondertussen zitten we met twee leveranciers die naar elkaar wijzen om het probleem op te lossen: Reisinformatiegroep en Palm. In plaats van dat ze samenwerken om het probleem op te lossen...

We zouden kunnen beginnen te inventariseren of er inderdaad combinaties van software zijn die het probleem veroorzaken. Zou dit inderdaad de oorzaak kunnen zijn, of is het inderdaad de nieuwe geheugenstructuur zoals eerder gesuggereerd? Kunnen we dat testen op een of andere manier?

Om alvast een aanzet te geven, naast Palmwijzer gebruik ik:
Agendus Pro
Agendus Mail
1Button Pro
Cryptinfo
Shadow Plan
Mobipocket
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 november 2005, 14:31
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvsoest
Uit het vorige bericht blijkt dat de Reisinformatiegroep niet heel erg veel aan het reset probleem wil doen (te weinig betalende gebruikers neem ik aan). Dan moeten we het zelf maar proberen op te pakken. Om nog even boos te doen voor ik constructief verder ga: het OS zou je moeten beschermen tegen dit soort resets , gelukkig verliezen we geen essentiele gegevens. En liever een reset dan een OS dat helemaal de weg kwijt is. Ondertussen zitten we met twee leveranciers die naar elkaar wijzen om het probleem op te lossen: Reisinformatiegroep en Palm. In plaats van dat ze samenwerken om het probleem op te lossen...
En waaruit haal je dat we naar elkaar zitten te wijzen? Zoals Caroline je heeft laten weten ligt de vraag op dit moment bij Palm Europa. Zodra zij er goed naar hebben kunnen kijken weten we meer.

Het blijft vreemd dat tot nu toe alleen de T|X dit gedrag vertoont, en bijvoorbeed de Treo 650 niet. En bij de test voor de PalmClub heeft Jean Paul de PalmWijzer uitgebreid geprobeerd op de T|X en heeft hij geen resets gehad, waarbij het dus wel zo was dat hij er amper extra software op had staan.

Op dit moment wijst alles nog steeds naar de T|X en we hebben geen aanknopingspunten wat er in de PalmWijzer zit wat de oorzaak zou zijn. Anders dan intensief geheugengebruik. En dat zou ook met een speciale OS 5 versie niet op te lossen zijn. En je hebt wel gelijk dat er te weing gebruikers zijn, dus een speciale OS 5 versie zit er niet in.

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 november 2005, 14:45
dvsoest dvsoest is offline
Junior lid
Voornaam: Dick
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 05 september 2005
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmWijzer
En waaruit haal je dat we naar elkaar zitten te wijzen?
Dat stuk over Palm Europe had ik te haastig gelezen inderdaad. Fijn dat jullie er (dus wel) achteraan zitten. Als jullie meer informatie nodig hebben om het probleem te diagnostiseren: vraag maar!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 14 november 2005, 14:53
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Dick, als ik zo naar jouw lijstje met software kijk (wat denk ik sowieso korter is dan dat van de meeste anderen hier ), dan is 1button pro de enige applicatie die continu op de achtergrond draait. Of staat Agendus Mail ook continu aan?
Als je dat ene (of twee) programma('s) nou eens uit zou zetten, deactiveren, en de fout blijft zich toch herhalen dan mag je denk ik wel concluderen dat de fout bij de TX ligt.

Wel vreemd, want het bestandssysteem is toch, volgens mij, hetzelfde als dat van de Treo 650 en daarop draait PalmWijzer uitstekend. Bovendien heb ik echt een hoop 'troep' draaien op de achtergrond.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 14 november 2005, 15:11
dvsoest dvsoest is offline
Junior lid
Voornaam: Dick
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 05 september 2005
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8
T|X zonder 1 Button, Agendus die geen buttons beheert: PalmWijzer genereert nog steeds een softe reset nadat ik zelf de Palm heb gereset.

Ik heb wel wat meer apps op mijn Palm, maar die heb ik geïnstalleerd nadat het probleem met PalmWijzer al was geconstateerd. En het zijn "gewone" programma's, die voor zover ik weet niet op de achtergrond draaien. Is er een manier om daar zeker van te zijn?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 14 november 2005, 15:22
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik geloof dat je met het programma Palm Internals kunt achterhalen wat er op de achtergrond draait. Een zoekopdracht naar Palm Internals op dit forum moet meer informatie opleveren.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 14 november 2005, 16:30
ennovdv
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb op mijn Palm T|X (behalve de standaard progs, zoals Documents-to-Go, Smartlist-to-Go, Versamail) alleen maar 'beschaafde' programma's volgens mij:

- LauncherX
- Avantgo
- Digimap
- iSilo

En alleen LauncherX is een 'resident' programma.

Ik ben benieuwd wat men bij Palm Europe er van vindt. Tot die tijd kopieer ik ook maar Palmwijzer van mij geheugenkaart terug naar de 'handheld' als er een soft reset is geweest.

Enno van der Velde
Met citaat reageren
  #15  
Oud 14 november 2005, 16:52
dvsoest dvsoest is offline
Junior lid
Voornaam: Dick
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 05 september 2005
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8
OK, voorlopig even genoeg tijd hierin gestopt. Geen oplossing helaas. Ik heb veel gedeinstalleerd:
  • Versamail (volgens deze lijst op PalmInfoCentre)
  • cjlistlauncher (onderdeel van Shadowplan, deze actie versnelde mijn Palm overigens!)
  • Agendus Mail (omdat daar een locked onderdeel bij zat, agendusmailexchangelib)
1 Button had ik al gedeinstalleerd, ik heb er verder voor gezorgd dat Agendus geen hard buttons kaapt.
Het hielp allemaal niet. Iemand nog een briljant idee?
Met citaat reageren
  #16  
Oud 29 november 2005, 08:47
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
We hebben nog altijd geen bericht gehad van Palm Europa. De nieuwe dienstregeling wacht echter niet dus we zijn gestart met de verkoop van de nieuwe versie, maar wijzen erop dat de PalmWijzer niet goed werkt op de T|X. We gaan er maar vanuit dat het ook op latere modellen problemen gaat leveren.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 30 november 2005, 15:30
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
We hebben nog altijd geen bericht gehad van Palm Europa. De nieuwe dienstregeling wacht echter niet dus we zijn gestart met de verkoop van de nieuwe versie, maar wijzen erop dat de PalmWijzer niet goed werkt op de T|X.
De vermelding in het mailtje vond ik erg netjes, chapeau.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 06 december 2005, 10:14
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Tsja, we kunnen moeilijk zeggen dat we al drie weken geen teken van leven hebben ontvangen... Maar voor Palm Europa zijn we natuurlijk ook maar een smurfen-outfit. Overigens zijn de mensen van Palm (PR) hier in Nederland heel behulpzaam, maar voor technische ondersteuning is iedereen afhankelijk van Palm Europa. Overigens is er wel een verschil tussen de Treo 650 (waar geen problemen mee zijn) en de T|X. De Treo heeft sub-sub-sub-versie H en de T|X sub-sub-sub-versie P van het betreffende PalmOS.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023