Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26 januari 2005, 09:54
jrutjes's schermafbeelding
jrutjes jrutjes is offline
PalmPunk
Voornaam: Jasper
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 juli 2004
Locatie: Zwollywood
Berichten: 132
Stuur een bericht via MSN naar jrutjes
Uninstall Manager vs Zlauncher

In Zlaucnher zit een uninstall programmatje die werk via een trashbin, als ik een programma verwijder dan vraat zlauncher of ik ook de "related databases" wil verwijderen, werkt dit afdoende of raad men aan om ook nog een programma als uninstall manager te gebruiken?
__________________
It's not the fall that kills you, it's the sudden stop at the end -=Douglas Adams=-
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 januari 2005, 10:16
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: Uninstall Manager vs Zlauncher

Citaat:
Op 26-01-2005, om 10:54 heeft jrutjes dit gezegd in bericht #1
In Zlaucnher zit een uninstall programmatje die werk via een trashbin, als ik een programma verwijder dan vraat zlauncher of ik ook de "related databases" wil verwijderen, werkt dit afdoende of raad men aan om ook nog een programma als uninstall manager te gebruiken?
Uninstall Manager werkt nog beter en kan volgens mij ook aan een programma gerelateerde bestanden verwijderen met een afwijkend creator id. Zlauncher kan dat meen ik niet.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 januari 2005, 11:03
Adriana's schermafbeelding
Adriana Adriana is offline
Registered User
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 mei 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 285
Re: Re: Uninstall Manager vs Zlauncher

Citaat:
Op 26-01-2005, om 11:16 heeft metck dit gezegd in bericht #2
Uninstall Manager werkt nog beter en kan volgens mij ook aan een programma gerelateerde bestanden verwijderen met een afwijkend creator id. Zlauncher kan dat meen ik niet.
Ik heb beide progjes en was eerst een beetje pissig omdat de vrij dure Uninstall Manager weinig leek toe te voegen - tot iemand van dit forum me erop wees dat Uninstall Manager ook een mogelijkheid heeft a68k bestandjes te verwijderen. Toen was ik verkocht.

Ik zie Zlauncher meer als een handige manier om je progjes te benaderen en te organiseren en waardeer de vele fraaie skins.
__________________
groet,
Adriana.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 januari 2005, 11:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Uninstall manager houdt tijdens een hotsync bij welke bestanden op je Palm komen en welke saved preferences er aangemaakt worden. Dus inderdaad zoals metck zegt, worden ook saved preferences die onder een andere CreatorID worden opgeslagen (vaak trial informatie, of belangrijke instellingen) onthouden, en die gaan dus allemaal in de prullenbak als je iets wist in Uninstall Manager. Het is de enige manier om je Palm helemaal schoon te houden, door zo'n programma te gebruiken.

Die a68k bestandjes wis ik handmatig elke maand zelf: clean soft reset - filez - a68k bestandjes selecteren en zoveel mogelijk deleten. De clean soft reset is nodig omdat anders veel van die bestandjes door het systeem (want het zijn tenslotte systeembestandjes, en hebben niks met het programma zelf te maken) worden vastgehouden, en na een clean soft reset is dat veel minder.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 februari 2005, 14:26
the_bep's schermafbeelding
the_bep the_bep is offline
Lid
Voornaam: Marnix
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Locatie: Zeewolde
Berichten: 28
Ik neem aan dat je alleen die a68k's wist van applicaties die je niet meer gebruikt, of wis je elke maand alles (waarna ze vanzelf weer worden aangemaakt). Wis je ze daarom handmatig, en niet met de functie in UninstallManager?

Leuke link naar a68k-files:

http://www.palmoswerks.com/stories/storyReader$111
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 februari 2005, 14:31
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 18-02-2005, om 15:26 heeft the_bep dit gezegd in bericht #5
Ik neem aan dat je alleen die a68k's wist van applicaties die je niet meer gebruikt, of wis je elke maand alles (waarna ze vanzelf weer worden aangemaakt). Wis je ze daarom handmatig, en niet met de functie in UninstallManager?

Leuke link naar a68k-files:

http://www.palmoswerks.com/stories/storyReader$111
Jep. Ze worden toch vanzelf weer aangemaakt als ik een programma gebruik die er nog geen een heeft.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 februari 2005, 17:18
the_bep's schermafbeelding
the_bep the_bep is offline
Lid
Voornaam: Marnix
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Locatie: Zeewolde
Berichten: 28
oké - ik dacht al bijna dat ik een domme vraag had gesteld
Ik kreeg trouwens wel een vastloper met AnaClock na deze actie.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 februari 2005, 17:35
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Als het maar 1 vastloper is, is er niks aan de hand. Bestandje wordt weer aangemaakt en vooruit met de geit.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 februari 2005, 18:36
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
maar

maar kun je ook programma,s naar de klo.... doen want het progje op zich zelf intereseerd mij ook wel maar soms ben ik toch niet zo zeker om " te deleten "
als je je fout eazy kunt herstellen omdat het progamma die a68k toch terug aanmaakt dan is het ok...niet?
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 februari 2005, 18:42
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik snap niet wat je bedoelt. Uninstall Manager houdt voor elk programma dat wordt geinstalleerd bij welke settings en nieuwe files er aangemaakt worden tijdens en na de installatie door het programma. Met een druk op de knop kun je dat programma uninstallen. Het programma is dan niet kapot, neen, het is volledig gedeinstalleerd.

a68k files zijn, nogmaals, aangemaakt door het PalmOS zelf en hebben niks met het programma zelf te maken. Ze zijn ook niet heilig of onschendbaar: zodra je er eentje wist, zal het OS er weer eentje aanmaken als je het programma weer opstart.

Ik wil eigenlijk het in deze thread niet meer hebben over deze a68k files, omdat ze de werking van Uninstall Manager noch ZLauncher in welke zin dan ook belemmeren of bevoordelen.

De enige werkbare manier om echt ALLE bestanden en settings van je Palm te gooien als je een programma deinstalleert, is door Uninstall Manager of iets vergelijkbaars te gebruiken. Zlauncher alleen laat onherroepelijk iets achter.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 18 februari 2005 om 18:45.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 februari 2005, 10:43
the_bep's schermafbeelding
the_bep the_bep is offline
Lid
Voornaam: Marnix
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Locatie: Zeewolde
Berichten: 28
oké, prima. Laatste vraag: warom gebruik je Filez om het handmatig te doen, terwijl UninstallManager er een functie voor heeft?

een ieder een goed weekeinde gewenst, Marnix
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 februari 2005, 14:02
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 19-02-2005, om 11:43 heeft the_bep dit gezegd in bericht #11
oké, prima. Laatste vraag: warom gebruik je Filez om het handmatig te doen, terwijl UninstallManager er een functie voor heeft?

een ieder een goed weekeinde gewenst, Marnix
Tja, dat zou ook kunnen. Ik gebruikte Uninstall Manager al voordat die deze functie kreeg, maar je zou ook clean soft reset --> uninstall manager --> remove a68k files kunnen doen, geeft hetzelfde resultaat.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #13  
Oud 20 februari 2005, 11:02
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
mmm

Gazpacho.... zij " Ik snap niet wat je bedoelt. Uninstall Manager houdt voor elk progra....."

mijn bedoeling was om nu een opkuis te doen van de hidden files zonder een grote schoonmaak te doen .
maar ik wil geen files deleten die ik nog nodig heb doordat ik de progamatjes niet kan herkennen door hun naam .
ik begrijp dat als ik uninstall manager instaleer daarna nieuwe progjes "voledig "kan deleten zonder problemen .
ik was onder de indruk dat die a68K de hidden files waren . daardoor de verwarring .
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
  #14  
Oud 20 februari 2005, 21:11
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Volgens mij is het allemaal nog simpeler.

Als je Uninstall Manager hebt geinstalleerd én Zlauncher gebruikt, hoef je een progje in Zlauncher alleen maar naar de Trash Bin te sturen om Uninstall Manager zijn werk te laten doen.

Je zult zien dat dezelfde menuutjes omhoog poppen met dezelfde vragen.

Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #15  
Oud 20 februari 2005, 21:39
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 20-02-2005, om 22:11 heeft jeeptricks dit gezegd in bericht #14
Volgens mij is het allemaal nog simpeler.

Als je Uninstall Manager hebt geinstalleerd én Zlauncher gebruikt, hoef je een progje in Zlauncher alleen maar naar de Trash Bin te sturen om Uninstall Manager zijn werk te laten doen.

Je zult zien dat dezelfde menuutjes omhoog poppen met dezelfde vragen.

Groet,
Klopt als een bus, al ben ik paranoide genoeg om alles toch via Uninstall Manager te doen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023